Relatie,,samen paarden gek !!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 00:01

Sunnyenjarno schreef:
nouky12 schreef:
Toen ik mijn paard nog had was dit echt wel een groot discussiepunt met mijn vriend.
Het kost te veel tijd en geld enzo, dit heeft er mede toe geleid dat ik uiteindelijk heb besloten het paard te verkopen. Ergens heb ik er nog steeds spijt van, maar mijn relatie gaat wel beter dan daarvoor

Ik zo nooit mee mijn paard weg doen voor niemand niet

Dan heb jij de ware nog niet ontmoet denk ik :p

upendo

Re: Relatie,,samen paarden gek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 00:06

Bizarre opmerking dat.

Niemand zou je moeten tegenhouden in doen wat je gelukkig maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 00:07

Vind je?:-) ik hou onwijs van mijn paard, maar als ik een betere vriendin/vrouw zou kunnen zijn voor mijn huidige vriend dan zou ik serieus verkoop kunnen overwegen. Gelukkig zou hij dit nooit van me vragen! :D

Bovenstaande reactie was met een kleine knipoog hoor. :-)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-19 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 00:07

Ik moet geen partner hebben die dezelfde passie deelt, maar wel accepteert. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 00:08

Ik zou een draak worden als ik mijn paard niet heb. Dus nee, ik kan me niet voorstellen dat je je passie opgeeft voor liefde.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 02:04

pimaude schreef:
Sunnyenjarno schreef:

Iemand voor wie je je dieren weg moet doen is de ware niet.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 05:33

Avalanche81 schreef:
pimaude schreef:

Eens, ik ben nu ruim 3 jaar samen met mijn vriend maar hij zou me nooit voor de keuze zetten paard of vriend. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik denk dat ik een paar potjes ga zitten janken en verder t nog niet weet _/-\o_

Jolynne schreef:

En hier sluit ik me compleet bij aan, mijn ex zat in de paarden, dat was echt geen succes, mijn vriend vind t allemaal prima maar heeft er niks mee. Heerlijk :Y)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:26

Mijn vriend heeft niks met paarden, maar snapt goed dat het mijn hobby en ontspanning is. Heb sinds 5 jaar een eigen pony (voorheen verzorgpony) en die heeft hij vorig jaar voor het eerst gezien.

Vind het prima zo, mijn hobby.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:30

Zou wel willen dat mijn vriend het iets leuker zou vinden maar helaas.

Hij steunt me wel, financieel en emotioneel, maar daar blijft het bij. Als die sporadisch mee gaat dan aait die de kat een paar keer en gaat liever in de auto zitten :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:37

Mijn ex had niet zoveel met paarden.
Als het nodig was hielp hij wel mee.
Voordeel was dat ze toen aan huis liepen.

Mijn huidige vriend ken ik via de paarden.
Hij vind het zeker leuk om met regelmaat mee te gaan, maar ik ga ook vaak genoeg.
Ik heb zelf een 3 jarige haflinger merrie. Ze is nu net drachtig en veulen komt op onze naam te staan. Dus die wordt van ons 2e. :j
Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind dat mijn vriend mijn hobby ook leuk vind. :D
Rijden doet hij niet, maar ik hoop in de toekomst ook aangespannen te kunnen gaan rijden, dan kunnen we er samen van genieten..

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:38

Avalanche81 schreef:
pimaude schreef:

Ik zou eerder mijn vriend weg doen dan mijn pony als hij dat van mij zou eisen :Y)

We hebben de pony’s aan huis dus mijn vriend zorgt ook zo af en toe voor ze.
Hij gaat wel mee wandelen en op de sulky.
Hij vindt ze leuk en is er lief mee maar is ze niet zo gek met ze als ik ben en dit gaat prima!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:43

Eenieder die mij voor die keuze zou zetten kent mij duidelijk niet en heeft zo de keuze al voor mij gemaakt

Ik ben heel blij dat wij dezelfde hobby hebben. Het was geen vereiste maar het is verrektes handig :')

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:43

Mijn vriend doet niks met paarden maar hij is wel een dierenvriend. Is ook wel eens mee geweest en praat dan met mijn verzorgpaard en aait en voert wat lekkers. En dat is prima zo. Hij vindt het leuk voor mij dat ik er veel plezier aan beleef en dat is heel erg fijn! Ook vindt hij het altijd prima als ik met vriendinnen een weekend ga paardrijden of op ruitervakantie ga. Dus ik ben er blij mee zo!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:55

Avalanche81 schreef:
pimaude schreef:

Hier ben ik het ook mee eens.
Toen ik en mijn vriend een relatie kregen wist hij dat ik een pony had. Ook heb ik hem toen duidelijk gemaakt dat ik daar veel tijd aan besteed en mijn dieren gewoon op nummer 1 stonden op dat moment. Hij respecteert dit dan ook. Zoals hij zelf altijd zegt, wat ik heb met mijn pony heb, heeft hij met voetbal.
Wij hebben allebei onze eigen hobby en belemmeren elkaar daar ook niet in. Ook zijn we beiden niet van plan wat aan onze hobby's te veranderen, en ondanks onze hobby's, werk etc. Houden we nog genoeg tijd voor elkaar over. Waar een wil is, is een weg om maar zo te zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:06

Joh, val er niet zo over. Bij mij is dat ook helemaal niet aan de orde.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:10

Als mijn lief mij voor die keuze zou zetten, wat hij echt nooit zal doen!, dan is de keus gauw gemaakt. Dan mag hij zijn spullen pakken. Ik houd heel veel van hem maar als hij mij mijn hobby niet zou gunnen dan ligt daar wel een grens. Ik word namelijk zonder paard absoluut geen leuker mens. Integendeel.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:23

Ik verwacht wel een partner die er voor open staat. Het hoeft echt geen paardenman te zijn, maar een keertje meegaan of helpen met klusjes, interesse in ze tonen, ja dat is voor mij wel belangrijk.
In het verleden wel eens anti-paard-mannen gedate maar dat werkt niet. Mijn paarden zijn zo'n groot deel van mijn leven, als ik dat niet kan delen met een partner dan knap ik af.
Hetzelfde voor de honden. Als mannen raar of vervelend doen tegen mijn honden kunnen ze beter gaan rennen :Y)
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 09-04-19 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:23

Mijn man en onze twee kids hebben helemaal niks met paarden. We hebben allemaal onze eigen hobby's en ik vind het niet erg. Heerlijk om s Morgens vroeg met het paard en de hond door de bossen en velden te rijden en niemand om je heen.
We zijn al 25 jaar getrouwd en onze eigen hobby's hebben ons nog nooit in de weg gestaan.

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:46

Wij hebben samen vier paarden.
Toen ik hem leerde kennen had hij al paarden.
We hebben de paarden in eigen beheer en als hij thuis is (vrachtwagen chauffeur) gaat hij mee naar de wei.
Op dit moment rijdt of ment hij niet, ons paard wat we daar voor hebben is met pensioen en de andere wordt nog maar net 2.

Het is leuk om samen de zelfde hobby te hebben vind ik.
Onze dochter van 2 is al helemaal paardengek, dus we delen de hobby eigenlijk met het hele gezin.

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:54

Zoveel verschillende meningen eigenlijk, wel leuk om te lezen :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:21

Mijn ex en ik woonden samen en hadden allebei ons eigen paard, ze stonden aan huis.

Aan de ene kant was het heel leuk en praktisch om samen deze kostbare en intensieve hobby te hebben. Elkaar lesgeven was geen goed idee, maar dat hoor je vaker.

Aan de andere kant, we hadden eigenlijk geen eigen leven los van elkaar. Naast fulltime werken, de paarden(-sport), de honden, huis en stal, familie bleef er heel weinig tijd over voor andere dingen. Veel vrienden zaten ook in de paarden, van die types die het echt nergens anders over kunnen hebben. Achteraf ben ik van mening dat ieder een eigen leven naast het leven samen heel erg gezond is voor jezelf en voor je relatie.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:26

Jolynne schreef:

Dit dus. Een partner die begrijpt dat je graag bij je paard bent en dat ook motiveert ipv sikkeneurig op de bank zit als je weer naar stal gaat.
Mijn vriend had echt niks met paarden toen wij wat kregen. Sterker nog, hij was er doodsbang van. Maar is toen wel een paar keer mee gegaan, pakte ineens het touw uit mijn handen toen we een rondje wandelden, ging tegen hem praten ( :oo ) en wilde er ineens meer van leren.
Hij stoeit nog dagelijks met de paardenknoop, het halster belandt nog wel eens in zijn mond, paardlief sleurt hem af en toe meer richting gras dan dat hij braaf naast hem loopt. Maar ze vinden elkaar zo leuk :D
Rijden doet mijn vriend niet, maar hij vindt het heerlijk om 1x per week mee te gaan naar stal, paardlief te pakken, rondje te lopen, beetje grondwerken, eten geven, poetsen en weer terug te zetten. 1x per week is voor hem genoeg, maar dat is voor mij prima! Die dag heeft paardlief vrij, krijgt vriendlief 'paardenles' en de rest van de week ben ik gewoon alleen op stal.

Voordeel is ook dat als ik een keer niet kan, hij met alle plezier gaat voeren. Maar het is nog steeds mijn hobby. Ik vind het een fijne balans zo :j

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:27

Mijn vriend en ik hebben ook allebei ons eigen paard, ze staan aan huis. We gaan samen naar dressuurles, crossles, wedstrijden en trekken er (al dan niet met trailer) op uit voor heerlijke buitenritten. Echt quality time om naast ons drukke leven samen even je hoofd leeg te maken en te genieten van de paarden en de natuur.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:28

Toen ik ohz reed vond ik het niet erg als de ander niet into paarden is of liever thuis blijft als ik een wedstrijd ga rijden. Interesse tonen in elkaar('s sport/hobby) is niet meer dan normaal in een gezonde relatie, maar er is een verschil in de hobby delen of interesse tonen.

Idd wat hierboven word gezegd; accepteren.

Maar met de huidige tak (mensport) is het een echte teamsport en gelukkig doen we dat ook samen aangezien ik vaak weekenden of soms hele week op wedstrijd ben is het wel zo handig als je wederhelft die passie deelt. :D
Maar trainen ed doe ik vaak wel alleen, toch ook lekker even je eigen dingen doen vind ik wel belangrijk.

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:32

Na 1x een relatie gehad te hebben met iemand die ook een paard had daarna gezegd dit was 1x en ik zoek nooit weer iemand die ook paarden heeft. (zo vaak discussie omdat we zo verschillend dachten over training, stalling, weidegang etc)

Maarja verliefd worden houdt je niet tegen..
Toen ik mijn huidige paard kocht in Spanje 'kreeg ik de eigenaar erbij'.
Ik woon nog in NL hij in Spanje. Hij heeft daar zijn eigen stal.
Ben er bijna elke maand minimaal een week en hij komt regelmatig hier.
We denken hetzelfde over de manier van houden en training van de paarden.
Nooit meer discussies over de paarden. (1 van mijn paarden is ook alweer terug verhuisd naar Spanje )
Over een tijdje verhuizen naar Spanje en dan ga ik ook gewoon fulltime mee werken op stal. :o