Aan de deur wordt niet gekocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:42

Ook hier een sticker op de deur "geen colportage"

Helpt wel goed. Hier gaat doordeweeks wel eens twee keer per avond de bel met verkopers :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:44

In ons nieuwe huis 2x verkopers gehad, waarvan 1 vroeg of ik in het huis woonde. Nee, ben op mn dooie akkertje aan het inbreken, nou goed :+?
Toen verteld dat ik geen interesse had vroeg die of de andere buren (hebben 2 deurbellen) niet thuis waren, want misschien hadden zij interesse. Nou nee, ik hoef geen nieuwe energie aansluiting :+.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:47

Nou ik doe het normaal ook nooit maar vorig jaar kwam nuon aan de deur en deze zijn later nog terug geweest zodat ik erover na kon denken.
Ik kan je vertellen nu een jaar later en ik de jaarlijkse afrekening heb gehad is een hele goede koop aan de deur geweest *\o/*

Maar ze moeten van goede huizen komen om mij te overtuigen aan de deur.

Yavanna

Re: Aan de deur wordt niet gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:04

Vreselijk, net zo erg als telefonische verkoop... Ik wijs ze ook de deur.
Van JG heb ik geen last meer nadat ik ze verteld had dat ze eerst hun eigen sores binnen hun organisatie maar eens op moeten lossen voordat ze zieltjes gaan winnen..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:22

Absolem schreef:
[quote=
Een keer een Jehova getuige die aanbelde. Had haar de wijk door zien lopen die ochtend met haar twee knullen aan haar zijde. Dus ik had heel subtiel een emmertje water achter mijn rug hangen.. Toen ik open deed.
Ik verwees haar naar de sticker. Toen ze zich daar niks van aan trok en ik de deur dicht wilde doen hield een van de jongens mij tegen ( goh wat een verassing!).
Waarop ik mijn emmertje water tevoorschijn haalde en wat voor hun voeten mikte. Toen ik zei de volgende is wel raak liepen ze weg met een hoop heisa dat het godslastering was wat ik deed. Waarop mijn gereformeerde buuf naar buiten kwam gestiefeld.

Ze keek mij vragend aan en ik toen ik zei dat ze aan het belletje lellen waren begon ze te lachen en liep weer naar binnen :z
[/quote

Dit is niet iets om trots op te zijn.

Ik heb gewoon een NEE-sticker op de deur geplakt, sindsdien heerlijk rustig.[/quote

Als je goed had gelezen zie je in het verhaal staan dat ik die sticker dus ook heb.

Daar ging het niet om, het ging erom dat jij trots vertelt wat je hebt gedaan. En dat dat best wel raar is.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:36

heerlijk dat ik zo achteraf woon, ik krijg bijna nooit iemand aan de deur, behalve zo een 2 keer in het jaar Jehova's Getuigen, maar ik heb gehoord dat die ook niet langer meer aan de deuren moeten gaan. Ik vind het ook niet meer van deze tijd om dingen aan de deur te moeten verkopen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:41

Hier ook alleen jehova's. Vragen altijd of mijn ouders thuis zijn. Ik zeg dan altijd "geen idee". Maar ze snappen nooit die de beste mensen hier helemaal niet wonen.
Als ze hun verhaal dan toch nog willen beginnen dan vraag ik altijd of ze voor geloofsdingen komen en dat dat niet hoeft, omdat ik alleen in mezelf geloof maar wel een heel christelijk leven lijd en me (voor zover ik ze ken) keurig aan de tien geboden houd. Dat vinden ze dan ook wel goed en dan gaan ze weer

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:47

Ik heb hier eens in het halfjaar hele lieve Jehova's aan de deur. Die vertel ik elke keer dat ik geen behoefte heb om mijn geloofsovertuigingen aan de deur met onbekenden te bespreken, dat is tussen mij en God. Dan bieden ze me een foldertje aan, dat neem ik lief aan, en dan wens ik ze een hele mooie dag. Kost nog geen anderhalve minuut.

De laatste keer was het een uitnodiging van een congres over moed en kracht, toen was mijn moeder net heel erg ziek, dat was wel mooi getimed van ze.

Verder heb ik hier eigenlijk maximaal eens per maand iemand aan de deur. Energieboeren ben ik snel klaar mee: jullie zijn niet groen genoeg. Doei. Goede doelen wil ik soms nog wel eens over nadenken, maar ik zag laatst voorbijkomen wat ik aan goede doelen doneer en daar moet ik misschien eens in grasduinen.

Maar ik ben verbaal nogal sterk :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:18

En bekeerd zijn we al. Heb een nee/nee sticker op mijn voordeur zitten. Energieverkopers kijk ik lief aan en schud van nee. Ik herken ze van een kilometer afstand.
Wat ik wel stuitend vind dat ze mijn Syrische buren 3(verschillende)contracten hebben aangesmeerd.
Heb het voor deze mensen opgelost. Kan vertellen dat ik niet lief en aardig ben geweest tegen de energie jongens en dat ik de volgende keer aangifte doe van oplichting. Bah -:(-

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:43

Hier wordt niks gekocht. Tenzij het kinderen zijn met een sponsor actie.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:12

Absolem schreef:
Een keer een Jehova getuige die aanbelde. Had haar de wijk door zien lopen die ochtend met haar twee knullen aan haar zijde. Dus ik had heel subtiel een emmertje water achter mijn rug hangen.. Toen ik open deed.
Ik verwees haar naar de sticker. Toen ze zich daar niks van aan trok en ik de deur dicht wilde doen hield een van de jongens mij tegen ( goh wat een verassing!).
Waarop ik mijn emmertje water tevoorschijn haalde en wat voor hun voeten mikte. Toen ik zei de volgende is wel raak liepen ze weg met een hoop heisa dat het godslastering was wat ik deed. Waarop mijn gereformeerde buuf naar buiten kwam gestiefeld.

Ze keek mij vragend aan en ik toen ik zei dat ze aan het belletje lellen waren begon ze te lachen en liep weer naar binnen :z

En toen werd je wakker en bleek dat het gewoon een vreemde droom was.

Hier zit ook een 'Nee'-sticker voor collectanten, religie en verkopers en tot nu toe is die alleen genegeerd door een verkoper van Eon energie die zei dat hij de sticker pas zag toen hij de bel al had ingedrukt. En dat toen we elkaar toch spraken ik misschien toch interesse had in zijn aanbod. Ik heb gewoon vriendelijk bedankt en hem een fijne dag succesvolle dag gewenst. Het is een poedersuiker, net als promo-werk op straat en ik zie niet in waarom ik hun dag nog vervelender moet maken door boos te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:18

Word zowat agressief van die lui := , steeds weer lui aan de deur ><

Doe vaak open zeg dat ik bewind heb en deur kan weer dicht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:25

Ik vind het altijd zo bijzonder dat mensen naar mij toekomen om mij te vertellen dat ik geld kan verdienen/goedkoper kan blablablabla.. Maar, kap ze ook af, ' Ja, betaal graag teveel, fijne dag en succes' werkt erg goed :D

Jehova getuigen heb ik hier ook. Nog nooit moeite gehad om die 'weg' te krijgen, ' geen interesse' is afdoende.
Alhoewel ik toch echt bewondering voor die mensen heb.. Maarja, dan kom ik er niet meer vanaf, hahahaha.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:36

antje_vip schreef:
Absolem schreef:
[quote=

[/quote

Dit is niet iets om trots op te zijn.

Ik heb gewoon een NEE-sticker op de deur geplakt, sindsdien heerlijk rustig.[/quote

Als je goed had gelezen zie je in het verhaal staan dat ik die sticker dus ook heb.

Daar ging het niet om, het ging erom dat jij trots vertelt wat je hebt gedaan. En dat dat best wel raar is.

Knap dat je kan zeggen dat ik iets met trots zeg vanachter een computer scherm. Maak niet van die verwijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:42

@absolem, waarom vertel je het dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:54

Ik denk dat iedereen die het leest dat verwijt maakt. Is een aanname uiteraard maar ik vond ook dat je het als een lollig verhaal bracht dat ik a) niet geloof en b) helemaal niet zo lollig vind. :) Maar ja, we gaan weer offtopic enz enz.

Ook offtopic: vanmiddag werd er aangebeld en ook wij zijn uitgenodigd bij de herdenking van Here Jezus. Ik heb vriendelijk bedankt, het foldertje teruggeven en gezegd dat wij deze fissa aan ons voorbij laten gaan.

Ik beeld me nu in dat die 2 oude besjes zich al de hele dag het hoofd breken over het woord fissa :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:00

Hier gelukkig nooit echt jehova's of verkopers aan de deur. Heel soms, echt heeeel soms collecte.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:22

Morganlefay schreef:
En bekeerd zijn we al. Heb een nee/nee sticker op mijn voordeur zitten. Energieverkopers kijk ik lief aan en schud van nee. Ik herken ze van een kilometer afstand.
Wat ik wel stuitend vind dat ze mijn Syrische buren 3(verschillende)contracten hebben aangesmeerd.
Heb het voor deze mensen opgelost. Kan vertellen dat ik niet lief en aardig ben geweest tegen de energie jongens en dat ik de volgende keer aangifte doe van oplichting. Bah -:(-

Dat is dus exact wat ik ook heb ervaren. ( pagina 1 of 2 terug)
Belachelijk. Over de rug van mensen die geen nagel hebben om aan hun kont te krabben verdienen. Geen woord Nederlands kunnen. Echt walgelijk. Dat zulke mensen zich zelf nog recht in de spiegel kunnen aankijken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 23:33

MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat iedereen die het leest dat verwijt maakt. Is een aanname uiteraard maar ik vond ook dat je het als een lollig verhaal bracht dat ik a) niet geloof en b) helemaal niet zo lollig vind. :) Maar ja, we gaan weer offtopic enz enz.

Ook offtopic: vanmiddag werd er aangebeld en ook wij zijn uitgenodigd bij de herdenking van Here Jezus. Ik heb vriendelijk bedankt, het foldertje teruggeven en gezegd dat wij deze fissa aan ons voorbij laten gaan.

Ik beeld me nu in dat die 2 oude besjes zich al de hele dag het hoofd breken over het woord fissa :')

_O-

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 23:59

Ik woon in een flat waar colportage verboden is, en daar houden ze zich goed aan. Controle er op is ook streng.

Wat ik bloed irritant vind is die straatverkopers op Utrecht Centraal. Heb al minstens 4/5 keer mijn bus/trein gemist omdat ze geen 'nee' accepteren en gewoon achter me aan blijven lopen als ik vriendelijk bedank :roll:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:10

Sheehan schreef:
Ik woon in een flat waar colportage verboden is, en daar houden ze zich goed aan. Controle er op is ook streng.

Wat ik bloed irritant vind is die straatverkopers op Utrecht Centraal. Heb al minstens 4/5 keer mijn bus/trein gemist omdat ze geen 'nee' accepteren en gewoon achter me aan blijven lopen als ik vriendelijk bedank :roll:

Gewoon stug doorlopen en dan kan je je trein/bus toch niet missen, ze gaan heus niet instappen :Y) .

Zie wel dat veel mensen dat lastig vinden, als je terug gaat praten zit het in je systeem om ook te stoppen met lopen. Ik zeg altijd vriendelijk "nee bedankt" en loop stug door en zeg niets meer, soms loopt er iemand een stukje door en blijft praten, maar als je ze negeert geven snel genoeg op :) .

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:21

Ik kijk gewoon langs ze heen, als je oogcontact maakt ben je gelijk de sjaak nl. :+
Spreken ze me alsnog aan dan zeg ik 'nee dank je' of 'nee, geen interesse'.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:55

Amalarab schreef:
[ [url=m/iGUctb.jpg]Afbeelding[/url] ]
deze plakken! ideaal

Hoe kom je aan die? Lijkt me ideaal!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 01:10

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:03

lor1_1984 schreef:
Ik kijk gewoon langs ze heen, als je oogcontact maakt ben je gelijk de sjaak nl. :+
Spreken ze me alsnog aan dan zeg ik 'nee dank je' of 'nee, geen interesse'.

Ik moet dan “spontaan” bellen, of iemand belt mij :')