Elektrische bakfiets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Elektrische bakfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:21

Om welke reden dan? Als je toch niet al te hobbelig fietst en kindje wat afgeschermd ligt kan er toch weinig zijn dat kwaad kan...?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:27

pmarena schreef:
Om welke reden dan? Als je toch niet al te hobbelig fietst en kindje wat afgeschermd ligt kan er toch weinig zijn dat kwaad kan...?

Wat ik lees heeft dat toch wel met de nek te maken.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 08:47

Wij krijgen wss keijzersnede dus zal de eerste twee weken nog niet fietsen maar heb inderdaad gehoord dat je moet oppassen vanwege het shake baby syndroom. Nu denk ik dat je alles met mate moet doen dan zal het wel mee vallen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:39

Shaken baby syndroom. Geloof eerste 8 weken niet

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:16

Net de babboe curve e gekocht. Hebben hem uitgebreid getest bij de juizz winkel. Heel fijn. Doorslaggevend was dat het een normale stuur heeft en volledig aanpasbaar is. Ik vond hem heerlijk rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:27

Gefeliciteerd met je aankoop! Nu word ik toch benieuwd of je daar ook de soci.bike geprobeerd hebt toevallig...? O:)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 19:44

pmarena schreef:
Gefeliciteerd met je aankoop! Nu word ik toch benieuwd of je daar ook de soci.bike geprobeerd hebt toevallig...? O:)

Hahah ik heb hem zien staan maar het is echt niet mijn smaak. Voor ons is de bakfiets echt een extraatje en zal in t weekend soms gebruikt worden en daarom ga ik er niet nog meer geld aan uitgeven.

Ze hadden nog meer duurdere merken staan. Sowieso allerlei e bikes van 10k }>

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:28

Hij lijkt mij vooral zo lekker compact en praktisch...maar màn dat geld... op welke manier niet jouw smaak? Ik heb hem überhaupt nog nooit in het echt gezien :P

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:52

Ik vind de vormgeving plastic en te rond. Ondanks de prijs Haha.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:21

Ik zoek de perfecte bakfiets voor 1 hond en 1 maxi cosi. Wat is wijs... zoveel opties.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:33

@TS vervelend om te horen dat je zoveel last hebt. Ik vind het wel een heel leuk topic!

Heeft er hier ook iemand ervaring met 4 kinderen in de bak? Welke type bakfiets passen er 4 in?

We gaan donderdag de babboe uhh eem grote proeffietsen. Zouden er 4 in Troy passen?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:42

In de babboe curve passen er in ieder geval 4.

Unbeatable je moet echt gaan testrijden. Smaak is zo persoonlijk.

Ik heb dus vanmiddag ook op een tweewieler bakfiets gereden. DOODENG. Nooit meer van mijn leven.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:11

In onze zoektocht naar een bakfiets kwam ik dit topic tegen. Heel leuk om al jullie info te lezen :)
Wij hebben inmiddels op een paar fietsen een proefrit gemaakt waaronder de Troy en de Johnny Loco <3. Vooral de JL vond ik erg fijn rijden maar ik ben er (denk ik :') ) al wel uit dat het mij het prijsverschil niet waard is, de Troy fietste ook meer dan prima.
De Vogue Carry 3 daarentegen vond ik vreselijk fietsen, het stuur zat veel te ver van de bak af, ik durfde mijn hand niet eens uit te steken in de bocht, dan ging de fiets helemaal zwabberen :=

Ook op een tweewieler gefietst, dat leek me heel eng maar ik vond het eigenlijk makkelijker dan een driewieler. Grootste minpunt vond ik alleen dat de bakken van een tweewieler te klein zijn voor onze wensen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:30

Hebben jullie de nieuwste Babboe Slim al gezien?
Ook electrisch en je kunt 2 zitjes doen maar ook een maxicosi.

Afbeelding

Afbeelding

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:34

Ja zag hem toevallig vanavond. Wel grappig maar zou de bak erg missen. Gebruik hem nu ook regelmatig om de boodschappentassen in te zetten.

En vandaag volgeladen met onderstel van de kinderwagen

Afbeelding

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:49

MizzMontana schreef:
In onze zoektocht naar een bakfiets kwam ik dit topic tegen. Heel leuk om al jullie info te lezen :)
Wij hebben inmiddels op een paar fietsen een proefrit gemaakt waaronder de Troy en de Johnny Loco <3. Vooral de JL vond ik erg fijn rijden maar ik ben er (denk ik :') ) al wel uit dat het mij het prijsverschil niet waard is, de Troy fietste ook meer dan prima.
De Vogue Carry 3 daarentegen vond ik vreselijk fietsen, het stuur zat veel te ver van de bak af, ik durfde mijn hand niet eens uit te steken in de bocht, dan ging de fiets helemaal zwabberen :=

Ook op een tweewieler gefietst, dat leek me heel eng maar ik vond het eigenlijk makkelijker dan een driewieler. Grootste minpunt vond ik alleen dat de bakken van een tweewieler te klein zijn voor onze wensen.

Ah dat vond ik dus ook bij de vogue!

Deb100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:45

Ik heb een Keiler modo 2 wieler elektrische bakfiets. Gekocht in Haarlem. Kan ook online. Geen idee of ik hier de website van de verkoper mag plaatsen maar die kun je mij ook altijd via pb vragen. Ik heb de fiets nu ruim 2 jaar en ben er zo blij mee! Alles gaat erin en kan mee. Deze fiets is ook nog eens heel gunstig geprijsd. Ik heb er destijds 1150 euro voor betaald.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 02:42

weslyjune schreef:
@TS vervelend om te horen dat je zoveel last hebt. Ik vind het wel een heel leuk topic!

Heeft er hier ook iemand ervaring met 4 kinderen in de bak? Welke type bakfiets passen er 4 in?

We gaan donderdag de babboe uhh eem grote proeffietsen. Zouden er 4 in Troy passen?

Wat ik gezoen heb passen er in de troy ook vier kids

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 03:13

Ik zag dit topic een paar keer voorbij komen, samen met het elektrische fiets topic. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk met mijn hond in het buitengebied wonen. Ik dacht eerst aan een elektrische fiets met een fietskar, maar nu ik dit topic gelezen heb lijkt een elektrische bakfiets mij ook wel wat. De elektrische fiets met fietskar of bakfiets is dan niet alleen voor het vervoeren van mijn hond, maar ook bijvoorbeeld boodschappen. In dit topic zag ik al de tip van bakfiets.nl voorbijkomen. In de buurt zit een dealer zag ik net. Van te voren even vragen of ik een elektrische bakfiets kan uitproberen daar.

Iemand nog tips of ervaringen met een elektrische bakfiets met een hond?

Ik zag de CargoBike Long Steps, daar zit de mogelijkheid bij voor een hondenbench. Dat lijkt mij handig, want mijn hond moet wel afgesloten zitten, anders probeert ze er misschien uit te springen als ze een andere hond of een kat ziet :Y)

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 07:05

Onze hond gaat ook altijd mee in de bakfiets. Wij doen haar gewoon vast aan de lijn.
Hebben een troy. Zeer tevreden over.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 07:46

Eilish schreef:
Ik zag dit topic een paar keer voorbij komen, samen met het elektrische fiets topic. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk met mijn hond in het buitengebied wonen. Ik dacht eerst aan een elektrische fiets met een fietskar, maar nu ik dit topic gelezen heb lijkt een elektrische bakfiets mij ook wel wat. De elektrische fiets met fietskar of bakfiets is dan niet alleen voor het vervoeren van mijn hond, maar ook bijvoorbeeld boodschappen. In dit topic zag ik al de tip van bakfiets.nl voorbijkomen. In de buurt zit een dealer zag ik net. Van te voren even vragen of ik een elektrische bakfiets kan uitproberen daar.

Iemand nog tips of ervaringen met een elektrische bakfiets met een hond?

Ik zag de CargoBike Long Steps, daar zit de mogelijkheid bij voor een hondenbench. Dat lijkt mij handig, want mijn hond moet wel afgesloten zitten, anders probeert ze er misschien uit te springen als ze een andere hond of een kat ziet :Y)

Afbeelding

Er zitten 2 grote ringen aan de binnenkant op je hond(en) aan vast te maken. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik die nauwelijks gebruik.
De voorkant kan naar beneden zodat de honden zelf de fiets op kunnen lopen, heel fijn!
Je bent wel gelijk een attractie. Nog dagelijks zie ik mensen lachen en wijzen zodra ze mij met de honden zien (en vaak nog een kind erin ook)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:14

Dit lijkt mij ook wel wat, maar dan alleen voor de boodschappen, want heb geen kinderen of huisdieren momenteel.
Zijn die fietsen er ook met een kleinere ( en daarmee lichtere?) bak?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:45

Ineke2 schreef:
Dit lijkt mij ook wel wat, maar dan alleen voor de boodschappen, want heb geen kinderen of huisdieren momenteel.
Zijn die fietsen er ook met een kleinere ( en daarmee lichtere?) bak?

De Babboe mini

https://www.babboe.nl/bakfietsen/mini

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:49

Leuk, nu nog een 3 wiel variant. Ik ga eens opzoek.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:43

Ineke2 schreef:
Leuk, nu nog een 3 wiel variant. Ik ga eens opzoek.

Volgens mij zijn er geen hele kleine bakken van babboe met een driewielvariant.

Andere merken weet ik zo niet.