Ervaringen gezocht: huis kopen provincie Utrecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Re: Ervaringen gezocht: huis kopen provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:24

Als je op dit moment goedkoop woont zou ik even blijven zitten.

In die regio wordt er op dit moment veelste veel voor een woning betaald. (leuk als je er 30 jaar blijft zitten) maar even afwachten wat de markt doet kan ook geen kwijt.

Die huizenbubbel knapt straks weer gewoon weer..en dan heb je ineens de poppen aan het dansen als je huis zo 50.000 minder waard is geworden...

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:33

Oei, dat is een krap budget in die buurt. Ik kom zelf uit Soest en ben mede daardoor naar Nijkerk verhuisd... 25 min rijden en veeel goedkoper. Ik heb wel van horen zeggen dat de appartementen in Baarn wel goed te doen zijn qua prijs. Vanuit Baarn is ook een goede aansluiting naar Amsterdam.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:57

Ik zie dat Vleuten, de meern, als optie wordt genomen. Maar hier kost een 2k app ruim 3 ton.

Ik zou eerder richting Hilversum, Maarssen of Almere gaan kijken

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 07:56

Hilversum is naar mijn idee niet echt goedkoper dan Utrecht :o

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:06

Hilversum kom je ook niet ver met dat bedrag,
En kluswoningen zijn misschien ‘goedkoop’ in aanschaf maar dan gaat er vaak eenzelfde bedrag weer in om het op te knappen. Of je moet zelf heel veel kunnen en dus de uren niet hoeven te betalen

In Hilversum heb je dan wel weer regelmatig exhuurwoningen waarbij de grond niet gekocht word maar gepacht per maand
Maar of je dat moet willen?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:35

studiemiep schreef:
Die huizenbubbel knapt straks weer gewoon weer..en dan heb je ineens de poppen aan het dansen als je huis zo 50.000 minder waard is geworden...

Daar zou ik niet al te hard op rekenen. Er is zoveel krapte op de woningmarkt dat verschillende instanties dit voorlopig echt nog niet zien aankomen.
Zolang de rente lekker laag staat en de overheid hypotheekrenteaftrek blijft geven kan dit nog wel lang aanhouden.

Er zal gebouwd moeten worden (of omgebouwd, staat genoeg industrieel vastgoed te verpieteren) om ruimte te kweken op de woningmarkt.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:04

lifaya schreef:
Ja dan heb je toch wat? Zeg niet dat je een paleis krijgt voor dat bedrag... ik heb maar een budget van 160.000 door ziektewet nu en dan nog in randstad. Maar met een hoop geduld hoop ik ook toch echt iets te vinden :+ je zal alleen waarschijnlijk met kluswoningen eindigen of kleinere appartementen... ik zoek portiek en minimaal 60m2 met grote keuken, 2 slaapkamers, makkelijk parkeren en snel op A4. Ook niet makkelijk binnen mijn budget maar het is er wel. Alleen je moet veel zoeken en afwachten...

Jij woont in regio Den Haag, dat is zo anders dan regio Utrecht. En ik kan het weten, want ik kom uit regio Den Haag en ben nu al ruim twee jaar serieus aan het kijken voor een koopwoning in regio Utrecht.
Wat jij beschrijft (minimaal 60m2 en 2 slaapkamers) is in regio Utrecht niet te vinden onder de twee ton. Den Haag en Rotterdam kun je in achterstandsbuurten nog voor 100.000 een appartement vinden. In regio Utrecht is niets te vinden onder de 150.000.

TS, ik zoek dus al ruim 2 jaar voor een appartement/woning met tuin en het is niet te vinden. Vorige week nog wezen kijken bij een appartement met tuin, 49m2 en 1 slaapkamer voor 185.000. (En die persoon heeft de woning in 2013 voor 105.000 gekocht van de woningbouw). Deze woning zal weggaan rond de 2 ton...
Je kunt serieus bij elke populaire woning zeker 15.000 euro boven de vraagprijs optellen (ervaring mee, heb meerdere keren geboden en het verkoopbedrag was altijd flink hoger dan de vraagprijs).
Kijken op Funda en meteen bellen als er een woning op de site komt. Zo heb ik wel alle woningen kunnen bezichtigen die ik wilde, wel altijd met minstens 15 belangstellenden (en vaak meer richting 30-40) in een tijdslot van 15 minuten of een groepsbezichtiging. Als je langer wacht met bellen (dus als de woning al minimaal een week op Funda staat), dan is de woning al verkocht of nemen ze geen bezichtigingen meer aan.

Succes, het is echt een crime :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:32

Oh ik wil ook niet in een pauperwijk komen hoor en hier is alles ook binnen een week verkocht met 40 gegadigden minimaal. Het gaat ook in den haag als een idioot... al heb je hier misschien wel net wT meer aanbod dan daar.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:39

Wat mijn nichtje gedaan heeft in de omgeving Amsterdam is in de wijken waar ze wilde wonen briefjes in de bus gedaan of ze interesse hadden om te verkopen. Zo is ze uiteindelijk aan haar woning gekomen.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 21:43

Bedankt voor alle tips!
ik heb inmiddels contact opgenomen met een aankoopmakelaar, hij gaf aan dat ik moest zoeken naar huizen rond de 150.000/160.000 op funda. Omdat de prijzen vaak veel te lage 'lokprijzen' zijn, en de huizen makkelijk 20.000 boven de vraagprijs weggaan (inderdaad biedingsoorlogen). Voor die prijzen komt er heel weinig nieuws op de markt, en wat er opkomt voldoet niet of nauwelijks aan mijn minimumeisen. Ik heb dus helaas besloten dat ik toch nog even moet wachten. De aankoopmakelaar gaf wel aan dat hij verwacht dat de prijzen de komende jaren een beetje normaler gaan worden.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:46

Pfoe, dat is wel een opgave inderdaad. Zowel mijn zusje als ik hebben afgelopen maand ons huis in Soest verkocht. Beide binnen een week weg voor een heel mooie prijs en dat hoor ik hier om me heen continu. Voor jouw budget is een appartement nog wel een optie, maar verder niet echt helaas. Succes met je zoektocht, deze omgeving is wel echt heel leuk om te wonen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:49

Een appartement gaat hier ook toch echt pas weg voor hetzelfde of meer dan een rijtjeshuis :=
Of het moet echt een flat oid in een hele slechte buurt zijn :o

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:03

Wat trouwens nog wel interessant zou zijn zijn de (beneden) appartementen op het Colenso in Soest. Niet groot, maar wel een flinke tuin en een heel leuke buurt. Ik heb mijn appartementje daar 10 jaar geleden voor 140.000 verkocht. Prijzen liggen nu een stuk hoger maar nog wel binnen je budget denk ik. Er komen daar wel regelmatig appartementjes vrij, maar ze zijn ook snel weg, dus wel iets om goed in de gaten te houden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:40

lissisanne schreef:
Hallo bokkers,

Deze week heb ik een vast contract gekregen, waardoor ik nu een hypotheek kan krijgen! :D
Vanwege de bizarre huurprijzen zou ik graag zo snel mogelijk een huisje kopen in de provincie Utrecht (Soest, Woerden, Zeist, Naarden/Bussum etc). Voornaamste eisen zijn groter dan 45m2 een aparte slaapkamer, leuke buurt en katvriendelijk (geen flat). Mijn budget ligt rond de 190.000, dus echt de onderkant van de markt als ik funda bekijk.

Zijn er mensen die recent een huis gekocht hebben in deze omgeving?
Zijn de doemverhalen van biedingsoorlogen waar? En hebben jullie misschien tips voor mij?

https://www.funda.nl/koop/leusden/appar ... kamp-24-d/

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:52

Ik ga je even een pb doen. Ik woon nu in bussum en we zijn nu aan het kijken in zeist. Succes met je zoektocht. Het wordt een lastige maar je weet maar nooit :)