Welke leuke dingen stel jij al heel lang uit?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:05

Ineke2 schreef:
Liefst een E rijbewijs, maarja dan ook genoeg geld voor een grotere auto :

Verhuizen en in de buurt van een groot bos wonen

Als je dat op de juiste manier doet, hou je geld over voor dat E-rijbewijs EN die capabele auto.

Ineke2

Re: Welke leuke dingen stel jij al heel lang uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:09

Zou niet weten hoe momenteel...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:16

Ineke2 schreef:
Zou niet weten hoe momenteel...

Je begint met kijken hoe die randvoorwaarden aan elkaar hangen en daarna ga je kijken hoe je dat laat passen in jouw situatie.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:38

Dan ben ik dom denk ik, maar snap werkelijk niets van je berichten. Heb ik wel vaker last van :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:52

Nou je gaat gewoon een plan maken .
Dus zorgen dat je je financiën op orde krijgt en zorgt dat je tijd hebt .
En dan heb je je rijbewijs en na een tijdje sparen je trek auto

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:59

Hahaha ja zover was ik ook al, maar wat niet gaat gaat niet daarom zet ik dat nou eenmaal in het uitstel topic. Het enige wat echt zou helpen is paard verkopen en tja dan hoeft de rest ook niet meer :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:03

Ineke2 schreef:
Dan ben ik dom denk ik, maar snap werkelijk niets van je berichten. Heb ik wel vaker last van :+

Nou, heel concreet dan: een stalgenoot woonde in Zoetermeer en werkte in Den Haag.
Hij is naar het oosten verhuist waar het leven zoveel goedkoper was, dat hij er relaxter van kon leven. Met een goede treinverbinding naar Den Haag was woon-werk-verkeer geen probleem.
Paard goedkoper bij het bos, hij een wat ruimer huis voor minder geld. Dan hou je aan het einde wat meer over.....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:16

Die plannen heb ik inderdaad ook, goedkoper huis vinden momenteel is een puntje. Maakt het lastiger als alleenstaande.
Maar ben inderdaad die richting op aan denken én kijken. Zelfs van baan veranderen is zeker een optie als ik dat vind...

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:33

Ik zou graag veel blijven reizen, oa de trans siberie express en de galapagos staan nog op mn lijstje...

Ook zou ik graag, maar denek dat dat er nooit van komt... Op het knopje willen drukken en dat er dan zo'n mega flatgebouw instort... Lijkt me zo'n kick hihi

En gezond en gelukkig blijven!

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:37

Ik wil graag nog Spaans en Japans leren, al tijden mee bezig maar ik zet het nooit door.
Ook graag een trektocht maken met mijn eigen pony. Misschien moet ik dat maar gewoon plannen voor de zomer. Het hoeft niet ver te zijn ofzo right?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:41

Gaan starten met mijn paard. Alleen t vervoer houdt ons tegen. Onze 1e wedstrijd stond geplant alleen is de weg nu voor een half jaar afgesloten dus kunnen we er niet meer onder t zadel heen :(

E rijbewijs halen

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:43

Ik wil heel graag een paar maanden in Parijs wonen, maar ik moet er serieus voor gaan sparen en dat lukt niet zo :+
Wil binnenkort ook graag samen gaan wonen en dat heeft ook best een hoge prioriteit .. Meh. Haha

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:46

Een huis kopen en op me zelf gaan.. Maar ik durf niet want dat is zo'n grote mensen stap :+

E rijbewijs halen.

Alenthe05 schreef:

Maar dat stel je nog even uit? :P

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:49

Een huisdier adopteren.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:49

Spaans leren :)

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:16

Alenthe05 schreef:

Maar dat stel je nog even uit? :P[/quote]

Hahaha nee dat is mn doel voor nu en altijd!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:19

Leuk topic! Ik zou graag weer willen paardrijden maar op een manege zie ik niet zo zitten.. Leasepaarden zijn hier in de omgeving ook onmogelijk te vinden en heb geen auto om wat verder weg iets te zoeken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:32

Nathalie18x schreef:
Leuk topic! Ik zou graag weer willen paardrijden maar op een manege zie ik niet zo zitten.. Leasepaarden zijn hier in de omgeving ook onmogelijk te vinden en heb geen auto om wat verder weg iets te zoeken.

Elektrische fiets of scooter geen optie?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:35

elektrische fiets lijkt me idd wel wat maar duur.. en scooter mwah. Ik probeer zoveel mogelijk op de fiets te doen om mn conditie op peil te houden.
Lastig idd, elektrische fiets zou ik sowieso voor meer dingen kunnen gebruiken dus dat is wel een goede.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:09

Wat een leuk topic!

Ik ben een beetje het tegenovergestelde van velen hier denk ik. Financieel de zaakjes zo op orde, dat we al een aantal jaren in Spanje wonen, met name voor de gezondheid van mijn man. En inmiddels ook een appartementje in Nederland. Maar ik voel me vaak zo nutteloos, met mijn 53 jaar. Ik zou zo graag weer eens echt een uitdaging hebben. Eigen bedrijfje? Maar wat? Ik moet sowieso online kunnen werken, omdat ik een paar maanden hier en dan weer daar leef (hier is nu Spanje), maar ik werk ook graag met mensen. Ervaring ? Lerares basisonderwijs, bankwezen, maar allemaal erg lang geleden. Tien jaar melkveebedrijf gehad, veel bestuurservaring, handig met computers, maar geen uitblinker in al die dingen. Ik weet gewoon niet waar te beginnen, maar die geraniums lijken steeds hoger te worden, zeg maar. En toch blijft mijn man en de zorg voor hem voorop staan, dus ik ben niet vrij om altijd maar te gaan en staan waar ik wil.

En dames, kom op zeg! Ik zie er zoveel die Spaans willen leren, vorm een groep en begin er samen aan. Er zijn zoveel mogelijkheden om bijvoorbeeld ook online lessen te volgen. Als je dat met een aantal mensen doet, kan je samen oefenen en hier een topic aanmaken om elkaar te steunen. Ik doe wel mee hoor, mijn niveau is inmiddels vergevorderd. Maar weer niet ver genoeg om zelf les te geven :-)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 11:13

Monique, zijn er misschien Nederlandse scholen bij jou in de buurt waar je zou kunnen werken? Die zoeken vaak 'natives', eventueel alleen maar ter assistentie (omdat je zegt dat je half-half werkt). En een instructeursdiploma halen? Dat kun je op beide locaties doen...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:36

Wat bedoel je met instructeursdiploma? In welke richting?

Er zijn hier geen Nederlandse scholen hoor, de meeste Nederlanders die hier wonen zijn sowieso al ver over de 50 en brengen een kleine kinderen mee. En de kinderen die er zijn, gaan gewoon naar Spaanse scholen. Maar dan nog, wij maken zelden een planning van wanneer we in welk land zijn, dus ik kan me gewoon nergens echt aan binden.

En het hoeft ook zeker niet full time te zijn hoor! Gewoon iets waar ik mijn ei in kwijt kan :-) Ik heb onlangs al eens een blog hierover geschreven en kreeg toen wel een aantal projecten aangereikt, maar dat zijn allemaal dingen waar ik hooguit een paar keer een uurtje wat kan toevoegen aan iets waar anderen al mee bezig zijn. Ik ben ook gewoon te voorzichtig om zelf iets op te starten, denk ik.

Ik help wel regelmatig Spaanse meisjes met hun voorbereiding op Engelse examens, gewoon omdat zij blij zijn dat ik hen uitleg in het Spaans kan geven en mijn Engels ook op aardig niveau is.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:37

Oh ik heb er nog een, en dat is naar Japan voor de kersenbloesem. Wil ik al jaaaaaren. Nu heb ik net even de kosten etc berekend en een nieuw spaardoel opgezet. Dit topic werkt motiverend haha

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 11:44

MoniqueT schreef:
Wat bedoel je met instructeursdiploma? In welke richting?

Er zijn hier geen Nederlandse scholen hoor, de meeste Nederlanders die hier wonen zijn sowieso al ver over de 50 en brengen een kleine kinderen mee. En de kinderen die er zijn, gaan gewoon naar Spaanse scholen. Maar dan nog, wij maken zelden een planning van wanneer we in welk land zijn, dus ik kan me gewoon nergens echt aan binden.

En het hoeft ook zeker niet full time te zijn hoor! Gewoon iets waar ik mijn ei in kwijt kan :-) Ik heb onlangs al eens een blog hierover geschreven en kreeg toen wel een aantal projecten aangereikt, maar dat zijn allemaal dingen waar ik hooguit een paar keer een uurtje wat kan toevoegen aan iets waar anderen al mee bezig zijn. Ik ben ook gewoon te voorzichtig om zelf iets op te starten, denk ik.

Ik help wel regelmatig Spaanse meisjes met hun voorbereiding op Engelse examens, gewoon omdat zij blij zijn dat ik hen uitleg in het Spaans kan geven en mijn Engels ook op aardig niveau is.

Ik bedoel paardrijles geven :)
Maar in dat andere geval kun je misschien ook overwegen om bijlessen te gaan geven?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:55

Ha, nee joh, ik rijd al 100 jaar niet meer :-) En in ons gebied heb je bijna geen paarden, we zitten in het allerdroogste stukje Europa.

Maar bijlessen geef ik inderdaad nu al wel, met name Engels. Maar ook daarvoor willen mensen meestal wel dat er een stuk continuïteit in zit, dus niet ineens drie maanden er tussenuit. En dat gebeurt bij ons zomaar :-) Ik weet dat het klinkt alsof ik uitvluchten zoek, maar juist lesgeven heb ik al op diverse manieren geprobeerd. En eerlijk gezegd ben ik dan ook nog te benauwd om er gewoon een normaal bedrag voor te vragen, dus kost het me meestal ook nog geld. En dat is nou ook weer niet helemaal de bedoeling ... Ik beheer ook een paar websites voor bevriende kleine ondernemers, allemaal liefdewerk oud papier :-)

Ik blijf hier maar eens meelezen, misschien doe ik inspiratie op. En die groep Spaanse les, die moet er gewoon komen :-)