Help, ik word gestalkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:38

Neem een ander nummer, verbreek alle relaties met gezamenlijke contacten. En verhuis...
En doe geen dingen die je altijd doet op dat tijdstip ...je moet je hele leven veranderen uitje eigen routine!
Ga dus ook van social media!. doe je locatie vermelder uit!

En als je aangifte doet bij de politie laat je pers gegevens als telfnr en adres als anoniem vermelden anders als er een rechtzaak van komt gaat dit mee op de papieren naar de advocaat van de tegenstander ...en weten ze weer alles van je! ( zelf meegemaakt !!).

Hier duurde het 10 jaar! dus voor iedereen die denkt dat het wel stopt,dat klopt.....maar je weet nooit wanneer...( denk even na voor je iets op typt...dat kan hard aankomen bij het slachtoffer.heb dat zelf zo vaak moeten aanhoren en dat was echt kwetsend!)
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 20-03-19 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op gevoelige informatie uit de openingspost verwijderd.

Brainless

Re: Help, ik wordt gestalkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:49

@Kwita
TS heeft een eigen bedrijf, dus altijd te achterhalen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:10

kwita schreef:
Neem een ander nummer, verbreek alle relaties met gezamenlijke contacten. En verhuis...
En doe geen dingen die je altijd doet op dat tijdstip ...je moet je hele leven veranderen uitje eigen routine!

En als je aangifte doet bij de politie laat je pers gegevens als telfnr en adres als anoniem vermelden anders als er een rechtzaak van komt gaat dit mee op de papieren naar de advocaat van de tegenstander ...en weten ze weer alles van je! ( zelf meegemaakt !!).

Hier duurde het 10 jaar! dus voor iedereen die denkt dat het wel stopt,dat klopt.....maar je weet nooit wanneer...( denk even na voor je iets op typt...dat kan hard aankomen bij het slachtoffer.heb dat zelf zo vaak moeten aanhoren en dat was echt kwetsend!)

Vind dit wel heel drastisch als het alleen om telefoontjes gaat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:15

Kwita hoewel ik de angst wel snap , is dit wel heel extreem. Ik ben ook in Mn eigen huis bedreigd en toen verhuisd maar helemaal je leven laten leiden en omgooien alleen omdat een paar mensen zo laf over de telefoon doen... neh... het verhuizen kan ik nog inkomen, maar social media, andere dingen doen op andere tijdstippen etc... gaat een beetje re ver. Ts ik wil je heel veel succes en sterkte toewensen met deze poedersuiker...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:19

kwita schreef:

Vind dit ook wel heel erg drastisch hoor.
Het is ook maar net hoe je in elkaar zit denk ik.
Ondanks dat ik ook echt wel bang ben geweest, heb ik het vertikt om vanalles aan te passen vanwege de stalkers.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:20

Misschien een prijzige optie, maar een ander nummer nemen en alleen aan je ex geven? Als je daar op gestalkt wordt weet je al genoeg ;)
Daarbij is natuurlijk het risico dat ze het andere nummer gaan proberen, maar goed, niet geschoten is altijd mis

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:41

Soms is drastisch wel nodig hoor. Ik werd gestalkt door mijn werkgever. Hij wist altijd precies wat ik deed buiten werk, waar ik geweest was etc. Hij wist waar mijn paarden stonden, hij stond altijd op de parkeerplaats voor mijn flat als ik thuis was. Ik heb lang in het donker geleefd met alles potdicht tot een advocaat me via de rechter onder het contract uithaalde. Ik ben eerst verhuisd met mijn toenmalige vriend naar zijn huis in een stad in de buurt, maar ik was altijd bang hem tegen te komen of dat ie me nog steeds in de gaten hield, toen ben ik na mijn scheiding 2,5 uur verderop gaan wonen en toen kon ik weer vrij en zorgeloos naar buiten. Er zaten ook een hoop chantage en dreigementen bij, wat leidde tot niet meer zelfstandig van en naar werk mogen, altijd opgehaald en thuisgebracht worden, hij probeerde me te pas en te onpas aan te raken etc en telefoontjes van zijn vrouw die vond dat ik van haar man af moest blijven. Ik was 19/20 en hij 60 ofzo. Het was echt doodeng.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:44

Ja maar dan heb je het over in levende lijven stalken. Is wel iets confronterender en angstiger dan over de telefoon...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:48

lifaya schreef:
Ja maar dan heb je het over in levende lijven stalken. Is wel iets confronterender en angstiger dan over de telefoon...

Ja, maar als je over de telefoon lastig gevallen wordt, weet je niet of je ook in de gaten gehouden wordt, zeker als je niet weet wie het doet. En als diegene je adres heeft en je zegt te gaan verkrachten zou ik toch ook elke seconde over mijn schouder kijken en me niet veilig voelen. Dus ja ook daar kun je enorme angst van krijgen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:50

Er zijn genoeg verhalen van mensen die alleen maar over de telefoon lastig gevallen werden en uiteindelijk vermoord of verkracht teruggevonden werden. Dus alleen maar telefoon vind ik een beetje licht opgevat.

Het is niet de angst voor wat er gebeurt, maar voor wat er kan gebeuren.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:05

Stalken is altijd eng. Het is een manier van de stalker om jouw leven te vergallen. Of het nou via de telefoon of in levende lijve is, dat maakt niet uit.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:12

Persoonlijk zou ik anonieme bellers niet meer opnemen ook niet als ik een bedrijf heb.Ze bellen maar niet anoniem als ze me nodig hebben.
Ik neem nooit anonieme nrs op.En bij ons bellen ziekenhuizen ,politie , dokters ,ed gewoon met herkenbare nrs heb ik ervaren.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:20

Ik zou inderdaad een tweede nummer erbij nemen voor prive gebruik. En dan heel selectief uitgeven.
Je kan voor je werk aangeven dat je bijv. tot 18.00 uur s 'avonds telefonisch bereikbaar bent, daarna kan er een voicemail bericht ingesproken worden en geef je aan dat je de volgende dag contact opneemt.

Dan kan je je werktelefoon gewoon na 18.00 uur uitzetten.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:51

Licor schreef:
Je zou ook nog een nieuw nummer kunnen nemen en dat alleen aan je ex geven.. als je dan daar op gebeld wordt, weet je zeker dat hij er iets mee te maken heeft

Dit was ook ook mijn gedacht. Nog een extra (prepaid)nummer die je alleen aan je ex geeft met de mededeling dat dit je nieuwe nummer wordt. En het extra nummer dat je nu al hebt gewoon voor je eigen privé houden, dus alleen aan mensen die je echt vertrouwd. Weet je wel of hij er mee te maken heeft of niet (of zijn vriendin).

Alleen hoeveel je er mee wint weet ik niet uiteindelijk. Want het zal denk ik lastig te bewijzen zijn dat jij je nummer maar aan één persoon hebt gegeven en het die persoon dus wel moet zijn. Of zijn vriendin die het nummer dan van hem ontfutselt moet hebben. Dus dan kan je nog geen stappen ondernemen. Terwijl je daarvoor wel contact moet opnemen met je ex. Mocht hij of zijn vriendin de stalker zijn dan voedt dat alleen nog maar meer. Want als het de nieuwe vriendin is dan wordt ze alleen maar jaloerser van het contact dat jij zoekt met je ex en zal ze door blijven gaan. En als het je ex is zal die alleen maar door blijven gaan omdat 'het werkt'.

Dus ik weet niet zo goed wat ik zal doen als ik jou was. Geen contact is beter. En eerlijk gezegd heb je ook geen enkele reden om contact te houden met je ex, ook niet via een vriendin. Want volgens mij heeft hij al een paar keer gezegd geen contact te willen en je ook niet te willen helpen met het ontmaskeren van de stalker (wat is snap als hij het zelf is). Dus zelfs als je met het meest briljante plan daarvoor komt waarbij je zijn hulp nodig hebt. Gaat hij je niet helpen. Dus hoef je ook geen contact met hem te zoeken. Het kan namelijk ook tegen je gebruikt worden (dat hij jou beschuldigd van stalken). Maar het geven van een extra nummer aan hem geeft je wel duidelijkheid wat misschien weer fijn is voor je gemoedsrust. Lastig.

Dat opnemen en irritant geluid afspelen vind ik ook wel een goede (prepaid raakt toch op, dus wordt zo een duur grapje voor hun en ze verwachten dat waarschijnlijk niet).
En bij mij belt het ziekenhuis wel anoniem trouwens. Maar die kun je wel je eigen prive nummer geven (die je nu hebt)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:42

lifaya schreef:

Ik vind het echt niet ok om daar over te oordelen hoe intimiderend iets is...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:45

Tallie1979 schreef:
Weet je, net als met dat Turkse meisje wat werd vermoord op school. De politie doet geen reet. Omdat ze dit simpelweg niet mogen! De wetgeving zou aangepast moeten worden. Dát is het probleem. De wetgeving is te laks en te slap.

Daar zou de politiek eens wat aan moeten doen.

En dan vlieg jij het gevang in omdat zo'n stalker jouw zo verdacht weet te maken en de wet dan wel mogelijkheden heeft om dan al te arresteren/vervolgen.
Het is een lastige balanceeract tussen veiligheid en vrijheid. Dit is een nadeel van vrijheid t.o.v. een politiestaat. Je kan zeker dingen doen, en daardoor de politie een grond geven om op in te grijpen, maar het kost tijd. Duidelijk stappenplan voor zo'n situatie zou de politie gesierd hebben ipv TS weg te sturen met "we kunnen er niks mee" als excuus.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:57

kwita schreef:

Dit kan dus niet.
De advocaat van de tegenpartij heeft recht op die gegevens. Dit moet zodat hij/zij ook onderzoek kan doen om zijn cliënt te verdedigen.
Misschien in uitzonderlijke situaties. Maar normaal kan dit niet.

Ik heb dit zelf aan de hand gehad toen ik een dorp genoot staande heb gehouden toen hij op klaarlichte dag dronken in zijn auto door het dorp reed ( zijn hele auto zat al onder de schade)
Ik woon vlakbij hem in de buurt en woon alleen. Omdat hij niet bekend staat als een fris type heb ik gevraagd om mijn gegevens anoniem te houden. Dit was toen niet mogelijk. ( Vorig jaar was dit)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:16

Opnemen en laten liggen? Draaien ze lekker voor de kosten op.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:03

daantjuhhh schreef:
kwita schreef:

Dit kan dus niet.
De advocaat van de tegenpartij heeft recht op die gegevens. Dit moet zodat hij/zij ook onderzoek kan doen om zijn cliënt te verdedigen.
Misschien in uitzonderlijke situaties. Maar normaal kan dit niet.

Ik heb dit zelf aan de hand gehad toen ik een dorp genoot staande heb gehouden toen hij op klaarlichte dag dronken in zijn auto door het dorp reed ( zijn hele auto zat al onder de schade)
Ik woon vlakbij hem in de buurt en woon alleen. Omdat hij niet bekend staat als een fris type heb ik gevraagd om mijn gegevens anoniem te houden. Dit was toen niet mogelijk. ( Vorig jaar was dit)

Maar als de gegevens bij de advocaat van de stalker komen. Betekent het toch nog niet dat de gegevens ook bij de stalker komen. Ik neem aan dat de de advocaat die persoonlijke gegevens niet door mogen spelen aan hun cliënt. Als die bij Kwita wel gebeurd is, lijkt mij dat daar iets goed mis is gegaan.

daantjuhhh

Re: Help, ik word gestalkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:51

Ik weet niet in hoeverre je als cliënt weer de mogelijkheid hebt om de info in te zien.

Ik weet alleen dat ik gewaarschuwd werd voor wraak en dat ik daarom heb gevraagd om mijn gegevens anoniem te laten staan. Dit was niet mogelijk.
De advocaat van de tegenpartij moet mij op kunnen roepen voor eventuele rechtzaak.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:56

Je kan vragen om een domicilie-adres. Dat kan bijv het adres zijn van slachtofferhulp, politiebureau, werk enz.

Voorbeeld je werkt in de winkel en je houdt een winkelboef aan. Dan noteren ze jouw gegevens en als het goed is voeren ze niet je eigen woonadres in maar het adres van de winkel. Je naam en geboortedatum zijn wel bekend, maar je prive adres niet.

Helaas is het toch echt zo dat de verdachte uiteindelijk alle stukken in kan zien, dus ook met de persoonlijke gegevens. Daarom kun je gebruik maken van een domicilie adres. Telefoonnummers worden trouwens niet weergegeven.

Anoniem kan in sommige gevallen wel, je wordt dan onder nummer ingevoerd. Je gegevens komen niet in het dossier, alleen je nummer. Mochten ze willen oproepen kunnen ze via het OM doen.

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:03

Wordt er na een paar seconde afgedrukt of blijven ze een tijdje aan de lijn?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:54

poes schreef:
lifaya schreef:

Ik vind het echt niet ok om daar over te oordelen hoe intimiderend iets is...

Hoor je mij zeggen dat de TS zich aanstelt? Nee. Alleen dat er 2 situaties worden vergeleken die naar mijn inziens wel verschillen. Niet of iets opeens niet eng is of iets dergelijks ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:48

Ik vind het alsnog niet kunnen om te vergelijken. Beide situaties kunnen als zeer eng ervaren worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:34

En toch zijn het 2 verschillende situaties ;) wellicht dezelfde context . Daf je mij ook maar probeerde af te branden dat ik het zogenaamd minder erg vind, is al helemaal erg. Enige wat ik heb gezegd is dat het verschillende situaties zijn. Niet dat het ene eng is en het andere niet. Maar op het moment dat jij de reeele dreiging voor je neus heb staan is ook gewoon anders dan dat je over de telefoon word bedreigd. Beide is poedersuiker, beide is doodeng, maar het is anders en je gaat er ook anders mee om. Ik spreek in elk geval vanuit mijn eigen ervaring met bedreiging in mijn eigen huis met een wapen. Ben toen ook verhuisd en mezelf ook meer op de achtergrond gehouden en de helft van mijn vriendenkring in die stad zo laten vallen en vertrouwen? Dat is weg. Ga mij niet vertellen hoe het allemaal werkt ;) ik hoop gewoon heel erg dat de TS erachter komt wie het is en aangifte kan doen van bedreiging en dat haar werk evt meewerkt met haar gegevens afgeschermd te zetten mocht ze besluiten te verhuizen. Alleen dat telefoon nummer nog voor werk en dan zou de TS zich hopelijk wat prettiger voelen en met rust gelaten worden.