Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kwita schreef:Neem een ander nummer, verbreek alle relaties met gezamenlijke contacten. En verhuis...
En doe geen dingen die je altijd doet op dat tijdstip ...je moet je hele leven veranderen uitje eigen routine!
Ga dus ook van social media!. doe je locatie vermelder uit!
En als je aangifte doet bij de politie laat je pers gegevens als telfnr en adres als anoniem vermelden anders als er een rechtzaak van komt gaat dit mee op de papieren naar de advocaat van de tegenstander ...en weten ze weer alles van je! ( zelf meegemaakt !!).
Hier duurde het 10 jaar! dus voor iedereen die denkt dat het wel stopt,dat klopt.....maar je weet nooit wanneer...( denk even na voor je iets op typt...dat kan hard aankomen bij het slachtoffer.heb dat zelf zo vaak moeten aanhoren en dat was echt kwetsend!)
kwita schreef:Neem een ander nummer, verbreek alle relaties met gezamenlijke contacten. En verhuis...
En doe geen dingen die je altijd doet op dat tijdstip ...je moet je hele leven veranderen uitje eigen routine!
Ga dus ook van social media!. doe je locatie vermelder uit!
En als je aangifte doet bij de politie laat je pers gegevens als telfnr en adres als anoniem vermelden anders als er een rechtzaak van komt gaat dit mee op de papieren naar de advocaat van de tegenstander ...en weten ze weer alles van je! ( zelf meegemaakt !!).
Hier duurde het 10 jaar! dus voor iedereen die denkt dat het wel stopt,dat klopt.....maar je weet nooit wanneer...( denk even na voor je iets op typt...dat kan hard aankomen bij het slachtoffer.heb dat zelf zo vaak moeten aanhoren en dat was echt kwetsend!)
lifaya schreef:Ja maar dan heb je het over in levende lijven stalken. Is wel iets confronterender en angstiger dan over de telefoon...
Licor schreef:Je zou ook nog een nieuw nummer kunnen nemen en dat alleen aan je ex geven.. als je dan daar op gebeld wordt, weet je zeker dat hij er iets mee te maken heeft
Tallie1979 schreef:Weet je, net als met dat Turkse meisje wat werd vermoord op school. De politie doet geen reet. Omdat ze dit simpelweg niet mogen! De wetgeving zou aangepast moeten worden. Dát is het probleem. De wetgeving is te laks en te slap.
Daar zou de politiek eens wat aan moeten doen.
kwita schreef:En als je aangifte doet bij de politie laat je pers gegevens als telfnr en adres als anoniem vermelden anders als er een rechtzaak van komt gaat dit mee op de papieren naar de advocaat van de tegenstander ...en weten ze weer alles van je! ( zelf meegemaakt !!).
daantjuhhh schreef:kwita schreef:En als je aangifte doet bij de politie laat je pers gegevens als telfnr en adres als anoniem vermelden anders als er een rechtzaak van komt gaat dit mee op de papieren naar de advocaat van de tegenstander ...en weten ze weer alles van je! ( zelf meegemaakt !!).
Dit kan dus niet.
De advocaat van de tegenpartij heeft recht op die gegevens. Dit moet zodat hij/zij ook onderzoek kan doen om zijn cliënt te verdedigen.
Misschien in uitzonderlijke situaties. Maar normaal kan dit niet.
Ik heb dit zelf aan de hand gehad toen ik een dorp genoot staande heb gehouden toen hij op klaarlichte dag dronken in zijn auto door het dorp reed ( zijn hele auto zat al onder de schade)
Ik woon vlakbij hem in de buurt en woon alleen. Omdat hij niet bekend staat als een fris type heb ik gevraagd om mijn gegevens anoniem te houden. Dit was toen niet mogelijk. ( Vorig jaar was dit)
poes schreef:lifaya schreef:Ja maar dan heb je het over in levende lijven stalken. Is wel iets confronterender en angstiger dan over de telefoon...
Ik vind het echt niet ok om daar over te oordelen hoe intimiderend iets is...