regtur schreef:Narrowminded? Dat is jammer dan. Ik heb een poging gedaan om uit te leggen hoe belangrijk het voor ouders ( ook die van TS) kan zijn dat hun kinderen een school kiezen die bij hun opvoeding past.Dat kan dus reformatorisch zijn, of Rooms Katholiek of antroposofisch, islamitisch, noem maar op. Dat ze daarna in de boze-mensen wereld komen is onvermijdelijk en de keuzes die ze gaan maken ook. In die wereld leven heel veel narrowminded mensen die met de grote kudde meeblaten en zich vooral niet verdiepen in andersdenkenden en die levensstijl ook bij voorbaat afkeuren. Het gaat ook voorbij aan de vraag van TS. Voor haar is het blijkbaar wel belangrijk of er een opleiding bestaat die bij haar past, waar zij zich vertrouwd voelt.
Met alle respect, ik ben toch wel zeer benieuwd waarom het dan zo belangrijk is om in die leeftijd niet iets anders te zien/horen dan thuis geaccepteerd wordt?
Ik heb alles gezien op mijn middelbare school; drank, drugs, zelfmoord, noem het maar op... maar ik heb werkelijk geen idee welke invloed dat op mij had moeten hebben?