Verplicht uit huis 20+ iemand die mee wilt denken/tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:04

wat ik niet snap is dat je moeder eigenlijk voor haar man kiest en niet voor haar kinderen, hij wilt jullie niet in zijn huis. maar jullie zijn een stukje van haar en horen bij haar dus hij heeft dat maar te accepteren, anders hadden ze nooit moeten trouwen.

oke je bent volwassen en je gaat ergens een keer het huis uit maar vind niet dat je moeder je kan verplichten het huis uit te gaan, zo te lezen heb je geen baan, hoe ga je dat betalen?

ik ben samen met mijn vriend en wij kunnen een appartement net aan met zijn 2en ophoesten, huisdieren worden inderdaad vaak niet toegestaan. en waar is je vader in dit stukje? bij hem gaan wonen tot je alles op orde hebt ik geen optie? of samen met je broer iets huren? of samen met hem in je moeders huis blijven?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:09

Keell94 schreef:
wat ik niet snap is dat je moeder eigenlijk voor haar man kiest en niet voor haar kinderen, hij wilt jullie niet in zijn huis. maar jullie zijn een stukje van haar en horen bij haar dus hij heeft dat maar te accepteren, anders hadden ze nooit moeten trouwen.

oke je bent volwassen en je gaat ergens een keer het huis uit maar vind niet dat je moeder je kan verplichten het huis uit te gaan, zo te lezen heb je geen baan, hoe ga je dat betalen?

ik ben samen met mijn vriend en wij kunnen een appartement net aan met zijn 2en ophoesten, huisdieren worden inderdaad vaak niet toegestaan. en waar is je vader in dit stukje? bij hem gaan wonen tot je alles op orde hebt ik geen optie? of samen met je broer iets huren? of samen met hem in je moeders huis blijven?

Vader is niet in beeld, nooit geweest.

Tiggs

Re: Verplicht uit huis 20+ iemand die mee wilt denken/tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:47

Ja wel, drie jaar geleden woonde ze daar nog met haar kat. Maar begreep dat het nu iig geen optie meer is.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:11

Succes morgen met je toets(en)!

Ben je al ondertussen al verder in je huizen/kamer jacht?

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 16:04

MarcoBorsato schreef:
anjali schreef:
Farjen schreef:
Misschien heb ik erover gelezen, maar wat gaat je broer doen? Kunnen jullie samen geen appartement of dergelijke zoeken?

dat lijkt me een slecht idee,want die broer veroorzaakt toch juist de problemen.

Die broer veroorzaakt niks, je kletst onzin.

voor de informatie mijn broer gaan hbo ict doen in Eindhoven en die gaat met iemand daar samenwonen.
dat mijn broer de problemen veroorzaakt is voor mij nieuwe informatie maar als wij elke dag nog op elkaars lip zitten is ook geen ideaal beeld. soms gaat het wel gewoon goed tussen ons maar je blijft wel broer en zus die heel goed op elkaar kunnen vitten

ik ben trouwens een tijd niet meer op bokt geweest omdat ik het heel erg druk had met werk (3 baantjes is toch zwaarder dan ik dacht) maar de eerste poging met de toets ben ik helaas voor gezakt. binnenkort poging 2 tevens ook de laatste poging. maar ondertussen heb ik mijzelf wel ook aangemeld bij defensie (een administrative functie) als plan B
Laatst bijgewerkt door Dani op 25-03-19 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gefixt

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 16:08

MarcoBorsato schreef:
Keell94 schreef:

Vader is niet in beeld, nooit geweest.

vader is vroeger in beeld geweest. vanaf dat ik 6 maanden was zijn mijn ouders gescheiden. een paar jaar later was mijn vader akkoord geweest om mijn broer en mij om het weekend te zien. hij wou ons eigenlijk niet nooit gewild.
ik had het nog geprobeerd na mijn middelbare school. toen was ik bij hem komen te wonen. in die periode had ik ook mijn kat genomen. na een paar maanden daar de stekker eruit getrokken om alle details erbuiten te laten. toen ik weer bij mijn moeder was gaan wonen hadden mijn broer en ik het contact volledig verbroken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:08

Ik wil niet zeuren maar kun je goed quoten? Nu is het net alsof ik degene ben die zegt dat je broer problemen geeft.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 16:09

MarcoBorsato schreef:
Ik wil niet zeuren maar kun je goed quoten? Nu is het net alsof ik degene ben die zegt dat je broer problemen geeft.

oh dan is er daar denk ik iets mis gegaan. mijn excuses :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:14

Normaal gesproken heb ik er niet zo'n moeite mee maar ik vond dit zo onhandig geschreven, dat was ik niet!!! :=

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:18

Heb je pb gedaan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:27

Ik heb de quote even gefixt! :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:38

Held!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:42

Hey TS, heb je al wat gevonden? Een vriend van mij deelt namelijk net een nieuw huis met kamers in Leeuwarden.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 22:17

hey iedereen!

weer een tijdje geleden dat ik op bokt ben geweest. in de tussentijd gek veel dingen gebeurd.
sollicitatie gehad bij defensie (afgewezen). eens goed nagedacht bij mezelf wat ik nou eigenlijk wil.
kwa werk heb ik op dit moment nog geen idee (ik werk nu fulltime bij een zwembad op meerdere functies), maar kwa wonen ben ik wel tot een realisatie gekomen.
namelijk dat ik hoorn (waar ik nu ook werk en dichtbij woon) wel graag als centraal punt wil houden. ik heb mezelf gerealiseerd dat wonen in leeuwarden hoe leuk het ook klinkt geen goed idee is voor mij. op dit moment in mijn leven heb ik kwa de mensen om mij heen (vrienden, werk etc) eindelijk wat stabiliteit. ik zou het op dit moment mentaal niet aan kunnen om weer ergens anders opnieuw te beginnen.
wat voor mij zoiezo niet een heel erg groot probleem is omdat ik (gelukkig) wel heel erg sociaal aangelegd ben.

maar al lees ik nu ook mijn beginpost terug kijk ik er al wel op een hele andere manier naar. aan de enne kant zou het een hele goeie mooie kans voor me zijn om hbo te doen en in leeuwarden te wonen. maar de mentale stabiliteit heb ik hier nu eindelijk wat ik tot nu toe nergens waar ik anders heb gewoond heb gehad. and trust me ik ben heel vaak verhuisd... ik kom oorspronkelijk ook uit groningen.

ondanks dat mijn kijk tussendoor drastisch is veranderd blijft de uitkomst nog wel hetzelfde. hoe ik het ook wend of keert ik moet nog steeds voor 1 augustus een plekje voor mijzelf en mijn kat hebben. via vrienden ben ik ook bij directwonen.nl terecht gekomen. maar ik vroeg me af of er hier ook nog bokkers zijn die nog meer van dat soort sites weten. daar zou ik heel blij mee zijn! *\o/*