Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:48

Vaste dingen die elke week of dagelijks terug komen.
* Werken 36 uur per week.
* Hond voeren 4 tot 6x daags en 4 tot 8 x uitlaten.
* Paarden voeren en binnen en buitenzetten 2x daags en uitmesten 1x daags. Rijden of wandelen doe ik ongeveer 3x per week.
* Langs schoonouders min. 1x per week
* Alles in in huishouden, poetsen, wassen, noodschappen enz. Doe ik over 2 dagen verdelen.
* Slapen.

Ik werk in mijn woonplaats is 3 km van elkaar en mijn paard staat een dorpje verderop ongveer 5,5 km vsn huis. Mijn werk ligt tussen thuis en stal in. En de meeste familie en vrienden wonen in een straal van 15 tot 20 km. Doordat alles redelijk dichtbij zit heb ik nooit echt veel reistijd.

Daarnaast hebben we nog veel dingen die niet dagelijks of wekelijks zijn zoals afspreken met vrienden, verjaardagen, feestjes ed. Voor de rest doen we graag filmpje kijken en lekker eten.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:31

Shaggy09 schreef:
Nou ja het neemt nogal wat tijd in beslag..

Ja, en wat maakt dat uit?
Ze zijn het allemaal dubbel en dwars waard.

Nu ben ik trouwens meer tijd kwijt, want ik werk nog steeds op de plek waar ik eerst woonde en mijn paard stond :D
Iedere dag 200 km, behalve als ik 24 uursdienst heb _/-\o_
Alleen dat valt onder werk.

En de reistijd gebruik ik om lekker radio te luisteren, meestal tijd te kort voor interessante programmas, mooie muziek luisteren, liederen instuderen die ik mooi vind om te zingen, een luisterboek aanzetten, genieten van prachtige luchten, de prachtige rivieren waar ik langskom.
Tijd tekort.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:18

Ik zeg toch ook nergens dat het iets uitmaakt? :+ Ik zeg alleen je moet er maar zin en tijd voor hebben.. Ik zelf zou persoonlijk nooit 200 km gaan rijden om bij mijn paard te komen. Ik zou dan denk ik geen paard nemen.

Maar ieder zijn ding toch? Ik zie genoeg voorbeelden in dit topic dat ik denk: hoe dan? Leuk juist zoveel verschillende bezigheden en dag indelingen te zien.

DreamGuide

Re: Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:40

Ik heb een hele wisselende planning, maar grofweg het volgende:
*werk 14 uur per week
*voltijd rechtenstudie (universitair)
*elke dag 2 a 3 uur naar paardlief
*meestal wekelijks een vrienden uitje of bijeenkomst
*met enige regelmaat sporten (of lekker op de fiets naar stal :D)
*En daarna nog verantwoordelijkheden thuis, zoals kamer en badkamer schoonhouden, op de hond passen, helpen in huishouden

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:44

@shaggy
1x per week 200 km naar je paard rijden vind je gek.
Maar ja, wat doe je dan als je de liefde van je leven ontmoet en die woont 100 km verderop, want dat was het geval. Ze werd partner, ze werd as, ze werd mijn vrouw.
Dan ga je toch je vrije dagen naar je partner en gaat 1x tussendoor naar je paard.

Dit veranderde naar

Maar 4x in de week naar je werk totaal 200 pd is niet gek.
Althans daar hoor ik je niet over.

Ik vraag me eerder af wat mensen allemaal voor leuke dingen in de auto doen, autorijden is heerlijk.

Overigens, degene voor wie de opmerking was bedoelt, gaf al aan, dat het moeilijk is goede stal te vinden.
Bij ons staat ook iemand van 50 km verderop omdat paard dan in goede kudde en met ruimte staat.

Ik snap je punt dat als je ergens woont, je eerst in de buurt gaat kijken.
Maar soms lopen dingen anders en dan start er een nieuwe situatie waar je kijkt hoe je daar het beste uit kunt halen.
En ik zweer je, ik zal mijn uurtjes in de auto missen, 2x een goed uur ontspannen me time, met mooie radio, muziek en luisterverhalen, geweldige luchten en mooie stukjes Nederland, niemand die me stoort.
Op mijn kamer boven is dat toch anders, autorijden is al heerlijk ontspannend.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 03-02-19 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:44

Ik heb jarenlang belachelijke schema’s gedraaid (36 uur werken, 2 uur reistijd, dagelijks paard rijden, 6x per week personal training a 2 uur per keer, hoge eise qua huishouden en studie ernaast)

Kort gezegd: ik doe het niet meer. Mijn kwaliteit van leven was op zo een laag pitje. Ik moest dit, ik moest dat en ik was totaal mijn besef van tijd kwijt en als je aan mij vroeg waar ik zin in had had ik geen idee.

Tegenwoordig werk ik 36 uur verdeeld over 4 dagen. Ik loop binnen 5 minuten naar mijn werk.
Ik rij 3x per week op mijn paard en deze staat op 5 min van mijn huis. Ik heb zoveel tijd en rust teruggevonden. Ik merk nu pas hoe doorheen ik ervan zat van alle dingen die ik moest van mezelf. Nooit maar ook nooit meer :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:46

Ik heb een pensionstal, dus daar ben ik vrijwel dag te vinden. In principe start ik in de ochtend daar, dan ben ik tussen 13.00 en 13.30u thuis. Op ma/woe/vrij werk ik van 15.00 tot 22.00. Op dinsdag doe ik 's middags de was en de schoonmaak. Als mijn vriend dan thuis is rond 17u ga ik weer terug naar stal, dan heb ik tot 20.00u omdat ik dan weer thuis moet zijn. Mijn vriend gaat dan darten. Maar, mijn dinsdagavond is vaste prik met mijn dochter, we gaan dan op bed snoep eten en tv kijken met zijn tweetjes.
Op donderdag doe ik ook nog wat was en heb ik bankhangmiddag met mijn dochter. Om 17.00u ga ik weer naar stal, dan lessen en paarden doen, rond 23.00u ben ik dan weer thuis.

In het weekend ben ik langer op stal, op zaterdag ga ik vaak ook nog terug in de avond.

Op zondag heb ik een stalvrije dag. Als ik geen wedstrijden of afspraken heb. In de praktijk komt dit eigenlijk vrij weinig voor, maar in de ochtend hoef ik in ieder geval niet de stallen te doen.

Als mijn dochter straks naar school gaat zal ik ook de dinsdag en donderdagmiddag op stal rondbrengen, nu wil ik de spaarzame tijd die ik met haar kan inplannen, ook inplannen.
Ik ben dan ook echt blij dat ik een hele lieve vriend heb, 5 a 6 dagen per week ben ik niet voor 22u thuis, en heeft hij de zorg voor onze dochter. Ook mijn moeder past veel op. Zonder hun is het niet vol te houden.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:52

Voel me wel heel saai... Maar elke week is vast en hetzelfde.

Maandag ochtend paarden, buiten zetten, voeren. Om 8:45 op mijn werk zijn. Tot 18:00 werken, 18:30 thuis. Eten en slapen.

Dinsdag, fles geven baby, in pakken en mee paarden buiten zetten, stallen mesten. Dan dag full babytime.

Woensdag, werken 8.45 tot 18.00. Eten en slapen.

Donderdag, werken 8.45 tot 18.00. Eten en slapen.

Vrijdag, paarden buiten zetten, stallen mesten. Dan middag full babytime.

Zaterdag en zondag, altijd 1 dag nog baby day en andere paardrijden.

Ben heel blij met mijn vriend, ons zoontje is altijd thuis. Enkel ben ik het meeste van huis, veel werken en de paarden. Mijn vriend doet het huishouden en wassen doen we allebei in het weekend.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 00:02

Meestal is het of 7.30 of 9.00 beginnen met werken. In de avond eten en dan naar stal meestal ben ik rond 22.00 thuis. Dit elke dag en dan in het weekend boodschappen, op bezoek bij oma en het huishouden. Ga dalijk drie dagen gebroken bso diensten draaien dus dan kan ik overdag naar stal scheeld weer in de avond

Dit is vast en dan alles nog wat er af en toe bij komt aan afspraken en gezellige avonden

charysaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 00:13

Romeo2007 schreef:
Ik heb jarenlang belachelijke schema’s gedraaid (36 uur werken, 2 uur reistijd, dagelijks paard rijden, 6x per week personal training a 2 uur per keer, hoge eise qua huishouden en studie ernaast)

Kort gezegd: ik doe het niet meer. Mijn kwaliteit van leven was op zo een laag pitje. Ik moest dit, ik moest dat en ik was totaal mijn besef van tijd kwijt en als je aan mij vroeg waar ik zin in had had ik geen idee.

Tegenwoordig werk ik 36 uur verdeeld over 4 dagen. Ik loop binnen 5 minuten naar mijn werk.
Ik rij 3x per week op mijn paard en deze staat op 5 min van mijn huis. Ik heb zoveel tijd en rust teruggevonden. Ik merk nu pas hoe doorheen ik ervan zat van alle dingen die ik moest van mezelf. Nooit maar ook nooit meer :)

Ik snap je helemaal! Werkte in de paarden 6 dagen per week 40+ uren. De lol om me eigen paard te rijden ging er vanaf. Geen tijdsbesef en inderdaad alleen maar het gevoel te hebben moeten moeten moeten. Ik begin morgen met nieuw werk! Heerlijk 32 uur verdeeld over 3,5 dag werken. Geen werk in de paarden meer dus weer heerlijk kunnen genieten van me eigen paard. En gewoon weer een normaal leven hebben! Sporten , keertje de Tijd voor leuke Dingen! Je leeft maar 1 keer dus beter het beste ervan maken :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 00:23

Ik werk 5 dagen in de week, heb een heel fijn en vast rooster en een leuke baan. Daaromheen doe ik 1 a 2x per dag de paarden, 3 a 4x per dag de honden en slaap ik voornamelijk :') gotta love sleeping :+
Op mijn vrije dagen maak ik meestal schoon of doe ik andere dingen waar ik door de weeks geen zin in heb, en laad ik weer op voor de werkweek.
Ik geniet echt van een dag voor mezelf, of een dag helemaal niks doen.
Af en toe spreek ik af met vrienden/ kennissen/ collega's, maar dankzij mijn werk heb ik doorgaans al een groot deel van mijn "social-need" voldaan daar.

Als ik lees hoe druk sommigen het hebben krijg ik het (opnieuw) benauwd. Ooit had ik ook een onwijs druk leven; Fulltime werken, relatie, druk sociaal leven, studie, en dan nog de dieren. Maar pfff, als ik er aan terug denk hoe het allemaal aan me voorbij raasde... dan ben ik blij dat ik nu de rust in me heb om in mijn eigen tempo te leven en daadwerkelijk te kunnen genieten van alles. :)
Mijn leven zou voor een ander wellicht heel rustig zijn maar ik vind het fantastisch zo.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 00:24

A3a1 schreef:
@shaggy
Maar ja, wat doe je dan als je de liefde van je leven ontmoet en die woont 100 km verderop, want dat was het geval. Ze werd partner, ze werd as, ze werd mijn vrouw.
Dan ga je toch je vrije dagen naar je partner en gaat 1x tussendoor naar je paard.

Dit veranderde naar

Ik vraag me eerder af wat mensen allemaal voor leuke dingen in de auto doen, autorijden is heerlijk.

Overigens, degene voor wie de opmerking was bedoelt, gaf al aan, dat het moeilijk is goede stal te vinden.
Bij ons staat ook iemand van 50 km verderop omdat paard dan in goede kudde en met ruimte staat.

Maar soms lopen dingen anders en dan start er een nieuwe situatie waar je kijkt hoe je daar het beste uit kunt halen.
En ik zweer je, ik zal mijn uurtjes in de auto missen, 2x een goed uur ontspannen me time, met mooie radio, muziek en luisterverhalen, geweldige luchten en mooie stukjes Nederland, niemand die me stoort.

Nou ja fijn dat jij autorijden als zoiets ontspannends ervaart. :) Dat maakt het wellicht minder lang. Ik vind autorijden niet erg maar 200 km per dag in de auto zitten daar heb ik helaas geen tijd voor.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 01:33

Ik werk tussen de 25 en 35 uur per week op mijn stage, verdeeld over 3 of 4 dagen. Geen vaste dagen. Werktijden schommelen tussen de 7 en 12u per werkdag. Vroegste begintijd is 12.00, laatste eindtijd 00.00 (vrijdag of zaterdag).

Maandag ben ik voorlopig altijd vrij i.v.m. dat mijn stage dan gesloten is vanwege het laagseizoen (ben leerling kok).

Op woensdag ga ik naar school van 10.25 tot 18.10.

Reistijd is naar het werk ongeveer 25 minuten en naar school ongeveer 35 minuten. Met de auto.

Buiten school en werk geen vastigheid. Afspreken doe ik wanneer het uitkomt/ik zin heb. Of ik vraag er een dag voor vrij. En met vriendlief kijk ik per week wanneer we elkaar zien.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 02:18

Romeo2007 schreef:

Herkenbaar; hier ook jarenlang zo rondgerend. 32 uur werken + deeltijd studie volgen + 6 dagen per week paardrijden + relatie + huishouden + lesgeven (HOE dan, denk ik nu).
Het gekke is dat ik later pas burn-out achtige klachten kreeg, toen ik weliswaar meer werkte (40 uur) maar veel minder andere dingen had (geen studie en paard nog maar 2-3x per week). Probleem was toen dat mijn werk nooit ophield, moest zowat 24/7 beschikbaar zijn per telefoon en kon dus nooit 'uitschakelen' van het werk. Dat brak mij veel meer op dan een volle planning omdat daar veel leuke dingen in zaten (paarden & studie).

Nu heb ik een vrij saai leven :+
Ma-vrij ziet het er ongeveer zo uit:
6.30 opstaan, ontbijten, moestuin water geven en dan rond 7.30 de deur uit.
Tussen 17.00-18.00 weer thuis (beetje afhankelijk van werkaanbod).
Dan weer moestuin water geven, wandelen of een work-out doen (okeeeee…. komt er niet elke dag van :+ ), wasje draaien / ophangen / opvouwen en eten koken.
Mijn man wast na het eten af dus dan plof ik op de bank of doe nog wat aan administratie ofzo.

De weekenden zijn meestal druk maar niks ligt vast. We zijn best vaak weg; ik doe regelmatig cursussen, mijn man kart vrij fanatiek, we gaan regelmatig kamperen, vissen, een rodeo, speedway etc. Maar dit bedenken we meestal kort vantevoren dus er is heel veel flexibiliteit en weinig moet. Heerlijk!!!
Ik zou best een dagje minder willen werken want schoonmaken schiet er regelmatig bij in en de wekelijkse boodschappen inplannen is ook nog weleens een dingetje. Helaas is dit bij mijn huidige werkgever niet mogelijk en switchen van baan betekent dat ik waarschijnlijk fors op salaris moet inleveren, dus voorlopig maken we gewoon maar heel af en toe een keer grondig schoon :')
Iemand schreef dat ze 1x per twee weken boodschappen doen. Ben benieuwd hoe je dat voorelkaar krijgt, met name met verse groenten en fruit enzo. Tips zijn meer dan welkom, ik vind 1x per week naar de supermarkt nog altijd 1x teveel :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 02:30

Maandag momenteel school van 11.00-18.00 en dan voetbaltraining, dinsdag school van 10-16 en in de avond bijles geven (vaak 2 of 3 uur), 17.30-18.30, dan eten en dan 19.30-21.45
woensdag stage van 8.15 tot minstens 14.15 maar meestal uur of 16, dan naar huis en vanaf 19.00 weer 2 of 3 uur bijles.

Donderdag werken van 13-18 en dan meestal ook in de avond nog 1 of 2 bijlessen geven. Vrijdag school van 10.30-12.30 en werken van 17-21.

Zaterdag paardrijden om 8.30 en is halfuur reistijd dus thuis weg om 7.30, ben dan rond 11 uur weer thuis en om 13.00 weer werken tot 18.00. Zaterdagavond vrij. Zondag momenteel ook helemaal vrij, maar vanaf komende week heb ik dan puppycursus.

Da komt er nog naast, ik laat de pup grotendeels uit (en onze oudere hond ook). Daarnaast ga ik ongeveer 1x per maand naar een concert, spreek ik af met vrienden (als ik een zeldzame keer geen bijlessen heb of ik laat een avondje vrij) en heb ik redelijk wat schoolwerk. Heb deur tot deur iets meer dan een uur reistijd van school naar huis en vv, naar werk is 5 minuutjes (of kwartiertje lopen) en bijlessen zijn bij mij thuis. Ik woon wel nog thuis dus kan aangeven hoe laat we kunnen eten en dan is mijn eten klaar als ik het wil.

Edit: ivm mama’s gezondheid stofzuig ik ook elke avond de benedenverdieping en omdat ik op zolder slaap bij de wasmachine doe ik ook wat aan de was meehelpen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 02:42

Shaggy09 schreef:
A3a1 schreef:
@shaggy

Dit veranderde naar

Nou ja fijn dat jij autorijden als zoiets ontspannends ervaart. :) Dat maakt het wellicht minder lang. Ik vind autorijden niet erg maar 200 km per dag in de auto zitten daar heb ik helaas geen tijd voor.

Als het voor je werk of voor je lief is ;-)
Dan doe je het alleen maar niet omdat een van beide niet de moeite waard is.

( sommigen gaan liever met de trein maar dan kom ik overal verwaait en moe aan, heb ik daar al zitten werken al zitten werken )

En geen tijd om naar mijn werk te gaan, zou beetje gek zijn *D
Helemaal omdat ik verhuisd ben naar verder weg.

Maar is een goed uur bij je werk vandaan zitten zo ver?

Collegas die de trein nemen vanaf een plaats 20 km verderop zijn langer onderweg van deur naar deur.
Degene die dagelijks 15 -20 km fiets ietsje korter.

Alleen degene die met de auto komen zijn sneller.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 04:53

Ik werk tussen de 65h en +71h in de week, soms ook nog zaterdagvoormiddag of zondagavond.
Als ik door de week thuis geraak ‘s avonds nog even naar mijn paarden en met de hond de wei op en de kattenbakken, anders doen mijn ouders dit.

Zaterdags is eigenlijk standaard naar mijn paarden, of de ruiters helpen met opzadelen, afzadelen, slobber maken, hooi klaar hangen,... en met de hond weg.
Zondag ook naar de paarden en de ruiters helpen, maar eerst (of soms daarna) winkelen voor de rest van de week.

Gelukkig heb ik mijn ouders die ons huishouden doen door de week en in het weekend de was, want anders moest ik dit ook in het weekend doen.

Ik heb dus wel nooit tijd om gezellig met een vriendin op een terrasje te gaan zitten. En ‘s avonds de puf niet om nog naar een cinema te gaan.
“Gelukkig” werkt mijn vriend dezelfde dagen alleen dan 50-65h met uitzonderingen van +65 en af en toe een zaterdag

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 05:26

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort werk / banen continue zulke hoge uren vergen? En; hoe houden jullie dat vol :oo
Mijn werk is normaal ongeveer 38 uur per week, maar vanaf half November tot aan de kerst, stijgt ons werkaanbod dusdanig explosief dat iedereen dan zomaar naar 60-70 uur per week gaat. Ik houd dat alleen vol gedurende die ongeveer 6 weken omdat ik weet dat het weer stopt.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 05:52

Ik ben (internationaal) vrachtwagenchauffeur.
Voornamelijk in de cement, dus nu zit ik ook maar aan 50h en iets vaker thuis
Maar in de echt drukke periode gebeurt het ook wel eens dat ik los over de 71h op 5dagen ga terwijl dit wettelijk eigenlijk niet mag, maar het gewoon even niet anders gaat :j
Vrije dagen zijn bij mij dan ook 9/10 om van alles te regelen war door de week moet omdat de diensten in het weekend ni open zijn.

Maar ik kan hierdoor wel samen met mijn vriend 3 paarden waarvan 2 me op een maand rond de 1000€ kosten incl stalgeld, 2 honden,5 katten, 2 auto's houden en onze ouders ondersteunen waar nodig en zelfs nog sparen om een huisje te kopen zodra we aan kinderen willen beginnen.

Nu ben ik nog jong en kan ik dit met ondersteuning van mijn ouders nog.
Heb ik een jaar terug met een burn-out gezeten ? Jup, maar ben toen terug gegaan van 84+ naar 65-70h.
En het werken aan een toekomst waarbij ik parttime kan gaan werken, huisje afbetaald is, dieren aan huis en ik kan genieten van mijn kinderen zonder financiële zorgen is mij meer waard.

Maar daarvoor zitten nu mijn weekenden wel stampvol. Laatste weekend dat ik eens niks had was tussen kerst en nieuw omdat de ruiters van mijn paard op vakantie waren.
En daarvoor is het geleden van 30-31/12/2017

En het houd me bezig, geeft me geen kans om terug in een depressie te vallen. En thuis krijg ik na 2h niks doen de muren gewoon op me af. Dus al wat ik dan doe als ik niks te doen heb is hele weekend slapen

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 06:00

Wauw, pittig hoor! Maar met je uitleg erbij, begrijp ik op zich wel dat het een soort van investeren in de toekomst is.
Haha, onze weekenden zitten ook vaak vol, ik houd ook niet van thuis zitten!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:10

40u werken per week (20-25 minuten enkel reizen)
Maandag uit werk en met werk bootcampen
Dinsdag bijrijpaard uit mijn werk
Woensdag ga ik uit mijn werk naar mijn eigen paard in Brabant (1 uur enkeltje zonder file, 1,5-2 met)
Donderdag bijrijpaard uit werk
Vrijdagavond niks vast uit het werk
Zaterdag bijrijpaard en als er ruimte is naar mijn eigen paard in Brabant en mijn ouders in Brabant
Zondag eigen invulling

Huishouden en sociale dingen komen dus meestal in het weekend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:15

_Dreamer schreef:
Ik heb altijd het idee dat ik meer in de auto zit dan wat anders :')

- 40 uur werken, 1 uur enkele reis (door de file)
- 5x per week naar paard, 45 minuten enkele reis (52 km enkele reis)
- 6x per week naar de sportschool, 20 minuten vanuit huis
- Thuisstudie HBO
- Hond

Wel het geluk dat ik sinds kort weer bij m'n pa woon, dus dat neemt wel de rest weg :)

Maar hoe plan je dit dan? Ik ben wel benieuwd naar een schema..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:18

40u werken per week.
Begin vaak rond 07.30 uur en rond 17.15 uur weet thuis.
Dan heeft mijn vriend al gekookt :)

Maandag na werktijd eten en sporten.
Dinsdag na werktijd eten en boodschappen doen.
Woensdag na werktijd eten bij schoonmoeder.
Donderdag na werktijd eten en sporten.
Vrijdag na werktijd lekker niks en weekend houden :)
Zaterdag vaak naar de markt en op zondag de wassen draaien en het huis goed door.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:25

Ik heb mijn paarden & trainingsstal aan huis. Buiten dat zit ik in mijn laatste half jaar hoger onderwijs en werk ik in de meeste weekends nog.

Mijn schema ziet er ongeveer als volgt uit:
- Ma - vrij: Meestal van 8u30 - 16u les. Soms ook halve dagen.
- Voor school paarden voeren en uitmesten
- Na school paarden rijden (afhankelijk hoeveel er gestald staan komt mijn moeder enkele dagen helpen)
- 2 avonden in de week geef ik springlessen op een manege
- Ergens tussenin stofzuig ik het huis eens en doe ik boodschappen :+
- Vrije weekends werk ik 1 of soms 2 dagen per week in een hippisch centrum. Dan zorgt mijn moeder voor de paarden.

Al bij al ben ik vrij veel thuis, maar altijd bezig :')

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:32

Knap hoe sommige mensen met zoveel uur alles plannen zeg!

Ik werk 32 uur, woon samen en heb 1 paard in volpension.

De 32 uur is over 5 dagen. Paard ga ik 7 dagen in de week heen. Rijd ongeveer 4 x per week 1 x longeren en andere 2 dagen is ze vrij dan kom ik alleen even voor een poetsbeurt. Reistijd naar mijn werk is 1.5 uur per dag.