Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:33

1 persoon, geen auto. Ik doe alles met de fiets en het ov, en heel af en toe leen of huur ik een wagen als het echt niet anders kan. Mocht ik er hier een hebben (centrum Gent), dan zou ik een pakeerplaats in de parkeergarage kunnen huren. Bewoners parkeerplekken in de straat zijn zeer beperkt.
Laatst bijgewerkt door JewEmm op 31-01-19 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:34

2 personen en een baby. 2 auto's. Allebei andere werktijden en werk is niet op fietsafstand. Verder nog 2 aanhangers, een caravan en een trailer. Alles past op eigen erf (boerderij) Voor dat wij de boerderij hadden paste het in de garage en de dubbele oprit.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:35

Met z'n 2en en ik heb zelf een auto.
En kan altijd een bus lenen als nodig is.

x_Jeanine_x

Re: Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:36

2 personen
1 auto

Wij hadden er 2, alleen auto van man verkocht. Kunnen 2-3 auto's kwijt op eigen oprit :)

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:37

Wij (man, ik, 2 dochters van 9) hebben 1 auto. Mijn schoonouders wonen op hetzelfde erf en hebben ook 1 auto. Boerenbedrijf dus manlief hoeft niet veel met de auto weg en schoonouders zijn (zo goed als) gepensioneerd. Beide auto's staan op eigen erf.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:54

1 persoon, 1 auto. Tot niet zo lang geleden woonde er hier in de straat veel ouderen en die hadden niet allemaal een auto, de afgelopen 2 jaar best wat mensen overleden/verhuisd en verjonging voor terug gekomen, met auto's. En daarbij dat er vanuit 3 omliggende straten hier geparkeerd wordt. Ik werk veel avonden en doe tegenwoordig niet eens de moeite meer om m'n straat in te rijden, 9 vd 10x kan ik hem toch niet kwijt. Dus staat mijn auto in 1 van de straten waarvan de mensen in mijn straat parkeren :+ Logica ten top :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:02

Heb er zelf geen maar mijn buren hebben er minimaal 2 soms zelfs 3. Er is tot aan de Gemeenteraad toe door diverse mensen een voorkeursbehandeling aangevraagd in de vorm van "alleen bewoners parkeren". Dit is/wordt consequent afgewezen omdat dit een sneeuwbal effect gaat geven met alle gevolgen van dien. Woon in een oud stadje met smalle straatjes en weinig ruimte. Ben een voorstander van parkeren voor vergunninghouders. Dat brengt tenminste eens geld in het en geeft het tenminste een mogelijkheid dat als er brand uitbreekt de brandweer er door kan. Hou nog steeds mijn hart vast als het hier in de buurt gaat fikken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-19 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:09

Ik woon bij mn ouders, en heb zelf een auto. Mijn ouders hebben er ook 1.

In de buurt is parkeren echt 1 groot drama. Toen ik nog geen auto had ergerde we ons rot, sommige gezinnen hadden 4 auto’s staan en dan konden wij ons enige autootje niet eens kwijt.

Hoewel het van ons misschien net zo erg is, kan ik er nu zo van genieten dat wij nu ook een extra auto in de weg hebben staan. Heel slecht, ik weet het . Het zou mooi zijn als de gemeente eindelijk eens iets ging doen aan de parkeersituatie. Er zijn echt opties, maar ze vertikken het om er iets mee te doen.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:11

2 personen, 1 auto en 1 trailer. Op eigen erf

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:12

Wij (man, 4 kinderen zonder rijbewijs leeftijden en ik) hebben 3 auto's waarvan 1 momenteel geschorst, schoonouders ook woonachtig op hetzelfde erf hebben 2 auto's waarvan 1 geschorst.

Ik gebruik dagelijks de auto voor naar het werk, mijn man fietst eigenlijk altijd, schoonvader gebruikt auto voor naar het werk en schoonmoeder rijdt vrijwel geen auto meer) Alle auto's staan op ons eigen terrein. (Boerderij met veel grond en erf).
Zo nu en dan staat ook de vrachtwagen incl oplegger van schoonvader zijn werk op het erf.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:17

2 personen, 2 auto's, kunnen in onze woonwijk voor de deur staan.
Dit is een nieuwbouwwijk en daar gaan ze van 2 auto's per huishouden uit.

Daarnaast hebben we een vrachtwagen, daar huren we een parkeerplaats voor bij een plaatselijk transportbedrijf.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:19

2 personen 2 auto's ,staan op eigen grond :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:20

Hier als gezin van 4 personen, waarbij ik dan de dochter ben hebben we best veel voertuigen. Mijn ouders hebben 2 auto's, een skoda en een kia. Mijn broer heeft zijn eigen auto. Verder heeft mijn broer nogal wat solex'en en hebben we 2 tractoren. Ook hebben we een schapentrailer, waarin mijn shetlanders passen, een caravan en een gewone kar. Daarnaast heb een sulky en een vierwieler voor de pony. En dat allemaal op eigen erf, het scheelt dat we buitenaf wonen :Y)

Edit; ik vergeet de kapotte eerste auto van mijn broer, maar die telt niet echt mee, want die staat niet op eigen grond. En de werkbus van mijn vader staat altijd voor huis op een parkeerplaats dus die vind ik ook niet tellen. En mijn broer zijn trekker, maar die staat ook niet op eigen terrein.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:28

Wij zijn met z'n tweetjes, zonder auto. Mijn werk is 20 minuten fietsen of 10 met de bus. Hond gaat mee in de fietskar. +:)+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:31

Twee.
Eentje staat op onze eigen plek achter de slagboom, een op het openbare parkeerterrein voor de deur. Ik woon in een appartementencomplex boven een supermarkt en afgelopen kerst was de eerste keer in 4 jaar tijd dat er serieus gewoon geen enkele vrije plek was...
Verder kan ik hem altijd kwijt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:43

2 personen 2 auto's, zonder elk een auto is hier echt onmogelijk. Wij hebben eigen parkeerplaats op het erf.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:45

Wij zijn met 2 en een baby en hebben 2 autos. Wonen in the middle of nowhere, dorp heeft net een klein buurtsupertje en geen ov dus zonder auto ben je echt nergens. Kunnen de autos overigens kwijt op eigen oprit.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:46

3 auto's op dit moment op ons adres (3 personen), een paardentrailer en een aanhanger.
Staat allemaal op eigen erf.

Ons huishouden heeft wel 6 auto's gehad (toen met 5 mensen) en een trailer. 3 in de garages, en 3 + trailer op ons eigen erf.

Iedereen heeft altijd het handigste vervoer gehad.
Vroeger fietsen, als 16 jarige meteen op de brommer, als 18 jarige nog op school meteen rijbewijs halen en nog even door blijven brommeren met mogelijkheid om een auto te lenen.
En zodra er werkende leven begon een auto omdat je anders negens kom.
Naar het MBO deed ik er met het OV 2 uur over, het dan stond ik nog 3 km van huis, brommer 35 minuten, auto 25 minuten van deur tot deur. Een uur of 4 uur reistijd, dan is de keus snel gemaakt ;) .

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:47

Wij zijn met z'n 5-en waarvan 2 personen 18+ en wij hebben 2 auto's.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:58

6, waarvan we er met 3 rijden (gezin bestaat uit 4)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:59

Wij zijn (nog) met zn 2tjes. En beide een auto. Wonen in een woonwijk maar hebben een eigen oprit waar 4 auto’s op kunnen :) en voor evt bezoek altijd plek voor het huis om te parkeren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:13

2 personen: 2 auto's, tractor, zitmaaier en een aanhanger. Allemaal op eigen erf :j
Wij wonen ook in the middle of nowhere (geen OV van betekenis dorp is 4,5 km verderop), maar sinds manlief en ik carpoolen naar het werk, is mijn autotje eigenlijk nog vooral voor het weekend. Doordeweeks gebruik ik hem bijna niet meer, maar kan ook niet zonder.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:17

Mijn vriend en ik hebben allebei een auto :j
Hij heeft hem via de zaak en ook echt nodig (rijdt het hele land door), ik heb 'm voor mijn werk wel nodig maar in de zomer of met knap weer pak ik voor veel andere dingen de fiets.

Parkeren is hier geen probleem. Klein rustig dorpje met voldoende parkeergelegenheid. Elk straatje heeft eigenlijk zijn eigen parkeerplaats. Er staan dus in principe geen auto's langs de straat geparkeerd. Heel soms als er ergens een verjaardag is ofzo staan ze wel eens langs de weg maar dat is niet erg vaak.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:21

Ikzelf heb geen auto, mn ouders hebben er op dit moment 5. 3 oldtimers die in een eigen garage staan en 2 dagelijks gebruik. Passen 2 auto's op de eigen oprit, maar er staat er vaak maar één omdat anders de "verkeerde" auto achter staat en mn vader geen zin heeft in auto's wisselen om 05:00 s' morgens.

In het verleden hadden we 2 bijna identieke auto's, soms parkeerde pap ze naast elkaar in de straat, dan leek het net of je dubbel zag.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:26

Bij ons thuis was het ook erg gezellig toen ik nog thuis woonde :')
Toen stonden er 7 autos voor 1 huishouden _O- :=

Twee van mij en mijn vriend, twee van mijn ouders en drie van mijn broertje.
Nu ben ik weg dus staan er momenteel vijf, echter gaat mijn zusje bijna op examen dus dan weer zes.
Maar eigen oprit waar er al 3 + een aanhanger op kunnen en nog eigen parkeerplekken voor aan de straat.