Het komt op mij over alsof je het over "maar 7,50" hebt per week, terwijl ik het veel geld vind
Ik ben geen roker, dus vandaar dat ik het nooit écht zal begrijpen, maar hoop dat je het zo kan beschrijven dat ik het wel kan begrijpen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sneeuwpop schreef:Xxpatriess, echt uit nieuwsgierigheid hé. Waarom zou je niet stoppen met roken. Het zou je 30,- per maand schelen..
Het komt op mij over alsof je het over "maar 7,50" hebt per week, terwijl ik het veel geld vind![]()
Ik ben geen roker, dus vandaar dat ik het nooit écht zal begrijpen, maar hoop dat je het zo kan beschrijven dat ik het wel kan begrijpen.
superpony schreef:Ik denk dat heel veel mensen hulp zouden kunnen gebruiken bij budgetteren, maar gewoon niet aankloppen. Mensen moeten zo een enorme drempel over. Ik denk dat mensen niet voor niks als diep in de schulden zitten, voor ze hulp krijgen.
Citaat:Ook weleens mooi speelgoed weggegeven aan 2 arme gezinnen. Juist zoonlief zelf laten doen en ook samen gebracht, maar kon amper een bedankje af.
Geen idee of dat schaamte is, of dat het daar ''gewoon'' is geworden dan om te krijgen. Of misschien vinden ze het echt niet leuk dat het nodig is.
Oscar schreef:_San87_ schreef:Ik zou ook graag minima willen helpen. Maar ik zou dan weer niet weten waar ik terecht kan om ze te helpen.
En dan bedoel ik niet spullen afgeven bij de voedselbank, maar echt meer een op een om beter in te spelen op de behoeften.
Ik denk dat als je je ogen en oren goed open houdt, dat je dan al behoorlijk wat tegen gaat komen
Hier in de buurt wonen wat oudere mensen waaraan je soms duidelijk merkt dat ze elk dubbeltje tig keer om moeten keren. Je merkt het in gesprekken, maar bijv. ook aan kleine dingen die ze doen (of niet doen). Dat ze vertellen dat ze aan het sparen zijn om een keer met hun kleinkind naar een pretpark te gaan ofzo, of dat je ziet dat de was die aan de waslijn hangt compleet versleten is. Allemaal kleine dingetjes, maar als je er op let dan zie je het ineens wel.
Op de vraag waar het meeste behoefte aan is durf ik zo niet te antwoorden, ik denk ook dat dat voor iedereen verschillend is. Ik probeer zo op m'n eigen manier af en toe m'n steentje bij te dragen. En dat kan een setje nieuwe handdoeken zijn, maar bijv. ook een toegangskaartje voor een pretpark of het betalen van een schoolreisje. 't Is maar net wat er op m'n pad komt en wat ik op dat moment kan missen en waar ik zelf ook een goed gevoel bij heb.
sneeuwpop schreef:Xxpatriess, echt uit nieuwsgierigheid hé. Waarom zou je niet stoppen met roken. Het zou je 30,- per maand schelen..
Het komt op mij over alsof je het over "maar 7,50" hebt per week, terwijl ik het veel geld vind![]()
Shadow0 schreef:Ik denk dat je het niet hoeft te begrijpen, en ik denk dat het ook niet altijd te begrijpen is. Maar de werkelijkheid spreekt voor zich: stoppen is niet iets wat iedereen zomaar kan besluiten. Het is niet iets wat af te dwingen is. Ook al begrijp je niet waarom dat zo is, DAT het zo is is meer dan duidelijk.
Shaggy09 schreef:Roken is een verslaving daar stop je niet zomaar 1-2-3 mee.. Je kan het gewoon vergelijken met een alcohol of drugs verslaving, die kun je toch ook niet ineens per direct laten stoppen. Niet rokers zullen dat nooit snappen denk ik.
Neemt niet weg dat ik het niet in het plaatje voedselbank vind passen. Maar idem dito voor dieren houden. Als je echt ieder dubbeltje moet omdraaien horen dieren daar niet bij imo.
_San87_ schreef:Shaggy09 schreef:Roken is een verslaving daar stop je niet zomaar 1-2-3 mee.. Je kan het gewoon vergelijken met een alcohol of drugs verslaving, die kun je toch ook niet ineens per direct laten stoppen. Niet rokers zullen dat nooit snappen denk ik.
Neemt niet weg dat ik het niet in het plaatje voedselbank vind passen. Maar idem dito voor dieren houden. Als je echt ieder dubbeltje moet omdraaien horen dieren daar niet bij imo.
Hmmm daar ben ik het niet mee eens. Juist huisdieren horen ook bij het gezin en kunnen heel erg veel troost en liefde bieden.
Om die reden snap ik ook best wel dat zomaar stoppen met roken er niet altijd in zit en dat moet je ook echt willen.
Shaggy09 schreef:_San87_ schreef:
Hmmm daar ben ik het niet mee eens. Juist huisdieren horen ook bij het gezin en kunnen heel erg veel troost en liefde bieden.
Om die reden snap ik ook best wel dat zomaar stoppen met roken er niet altijd in zit en dat moet je ook echt willen.
Ja en wat nou als die sigaret voor veel mensen een troost is? Los van het feit dat het slecht is voor je gezondheid?
Ik zie geen logische reden waarom huisdieren wel een excuus zijn en roken niet. Huisdieren zijn ook hartstikke duur en vind ik absoluut geen prioriteit. Vooral niet als je ziet hoe weinig sommige mensen te besteden hebben. Ik vind het dan bijna respectloos om wel nog lekker van de voedselbank te genieten terwijl je ook gewoon je hond bijvoorbeeld weg kan doen wat zo weer minimaal 50 euro in de maand scheelt.
Shadow0 schreef:Ik denk dat je het niet hoeft te begrijpen, en ik denk dat het ook niet altijd te begrijpen is. Maar de werkelijkheid spreekt voor zich: stoppen is niet iets wat iedereen zomaar kan besluiten. Het is niet iets wat af te dwingen is. Ook al begrijp je niet waarom dat zo is, DAT het zo is is meer dan duidelijk.
Janneke2 schreef:Citaat:Ik bedoel dit zeker niet racistisch, maar de grootste groep die er kwam/komt waren asielzoekers. Ik ben er vrij zeker van dat dit er veel toe doet.
Zullen we de discussie zuiver houden?
Ras heeft niets met verblijfsvergunning/ statushouder zijn van doen.
Met cultuurverschillen heeft het natuurlijk wel van doen. Zaak dus om mensen duidelijk te maken dat dit de weg niet is.
Citaat:Citaat:Xxpatriess, echt uit nieuwsgierigheid hé. Waarom zou je niet stoppen met roken. Het zou je 30,- per maand schelen..
Ik heb dezelfde vraag. Van 7,50 kun je aardig wat verse groenten halen.
Janneke2 schreef:Citaat:
Ik heb dezelfde vraag. Van 7,50 kun je aardig wat verse groenten halen.
Mijn voorstel voor een challenge: doe in de maand februari je boodschappen voor 7,50 per week.
Daarvanmhaal je verse groenten en verzorgproducten. (Dierenvoer, brood en sigaretten vallen er buiten.)
....ik ben benieuwd hoeveel bokkers per 1 maart vinden dat 7,50 veel geld is.
Janneke2 schreef:Dat zou natuurlijk kunnen.
Maar ik vind 7,50 per week niet echt veel geld, zelfs al krijg je er een voedselpakket naast en staat het eten voor de honden er ook buiten.