Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
x_Jeanine_x schreef:Shiloh schreef:Hoezo mag je niet seinen met groot licht voor kapotte lampen?
Seinen mag voor het afwenden van gevaar. Een kapotte lamp in het donker is wel degelijk gevaarlijk lijkt me!
Officieel mag je ook niet seinen om de bestuurder of vrachtwagen voor te laten gaan...
Shiloh schreef:Hoezo mag je niet seinen met groot licht voor kapotte lampen?
Seinen mag voor het afwenden van gevaar. Een kapotte lamp in het donker is wel degelijk gevaarlijk lijkt me!

), bij de garage naast ons (kosteloos) even laten doen, of een nieuw lampje kopen wanneer ze deze zelf niet hebben. Is nog altijd een stuk goedkoper dan een boete
watchthesky schreef:Doe alsjeblieft NOOIT mistachterlicht aan in de regen! Dat schittert enorm, degene achter je wordt compleet verblind en voor je het weet heb je ongelukken, hoe goed je het ook bedoelt...
Als je auto slecht zichtbaar is, dan moet daar iets aan gebeuren. Mistlicht aandoen is niet de oplossing.
watchthesky schreef:Doe alsjeblieft NOOIT mistachterlicht aan in de regen! Dat schittert enorm, degene achter je wordt compleet verblind en voor je het weet heb je ongelukken, hoe goed je het ook bedoelt...
Als je auto slecht zichtbaar is, dan moet daar iets aan gebeuren. Mistlicht aandoen is niet de oplossing.
Citaat:Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
Renee1991 schreef:..... Maar ik maak me grotere zorgen om mensen die in deze dagen met alleen dagrijverlichting of met helemaal geen verlichting rijden als het donker is. Die zie ik hier steeds meer en dat vind ik veel gevaarlijker.
in de hoop dat het kwartje valt bij ze..... LoveBodin schreef:watchthesky schreef:Doe alsjeblieft NOOIT mistachterlicht aan in de regen! Dat schittert enorm, degene achter je wordt compleet verblind en voor je het weet heb je ongelukken, hoe goed je het ook bedoelt...
En het mag ook niet. Mistachterlichten mag je eigenlijk nooit aan doen, alleen bij onwijs dikke mist /sneeuwval en zicht minder dan 50m. Door regen weinig zicht mag die niet aan.
Beide aan aan de voorkant (mist+dim) mag in theorie wel, wanneer het zicht 'slecht' is, maar dat is een vrij rekbaar begrip natuurlijk. Ze raden het overigens niet aan.
Overigens hoeven je gewone lampen niet aan als je mistlampen aan hebt.Citaat:.
Winged schreef:Esther schreef:Ben er wel eens voor gaan rijden en heb geseind met mijn mistachterlicht.
Oei, da's gevaarlijk omdat het een super fel licht is. Je wil je achterligger ook niet verblinden neem ik aan.
Britt_Sisi schreef:Ik had laatst 2 kapotte lampen en mensen bleven maar naar me seinen. Goed bedoeld maar ik kon mn auto niet stil zetten op dat moment! Het was ook nog niet helemaal donker. Had wel stadslicht dus tenminste iets..
Zelf probeer ik het ook wel te doen als de gelegenheid er is, dus bijvoorbeeld als het een tegenligger is.
ook niet in de schemer. meggiemeg schreef:Gefeliciteerd Ibbel!
Ik rijd ook een automaat, kan me voorstellen dat het voor de achterligger vervelend kan zijn dat de remlichten bij een stoplicht continu blijven branden. Zodra ik mijn voet van de rem af haal begint mijn auto al zachtjes te rollen, ik kan natuurlijk wel de automaat in P zetten maar dan moet je elke keer eerst weer naar D voordat je weg kunt rijden, duurt naar mijn idee langer dan dat ik mijn voet van de rem afhaal.
Vind het persoonlijk wel fijn dat er een geseind wordt, zoals ik pas dus had. Vanmiddag kan ik mijn auto weer ophalen bij de garage, dan weet ik nu al dat ze de schakelaar weer omgezet hebben naar uit. Nu denk ik er aan maar hopelijk vanmiddag ook. Vind het zelf prettig om de schakelaar op automatisch te hebben staan, rijd je nooit zonder verlichting.