Waar doe jij je boodschappen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celiien

Berichten: 13269
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:52

Ik heb het geluk dat ik zowel een AH, Lidl, Aldi, Jumbo en Hoogvliet dichtbij heb. Dirk is ook vlakbij. Alles binnen 10min autorijden.
Meeste boodschappen haal ik bij de Jumbo, 1x per maand naar de Lidl voor voorraad dingen en aanbiedingen.
Als er goede aanbiedingen zijn, rij ik langs de AH/Hoogvliet/Dirk.
Daarnaast kom ik ook geregeld bij de turk voor kip/vlees :j

dieseltje09

Berichten: 1881
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:53

Voorheen altijd naar de lidl, dirk of jumbo. Lag er een beetje aan waar ik op dat moment dichterbij was :+ Ik deed ook nooit echte weekboodschappen, en was vaak rond de 50/60€ kwijt per week
Maar altijd gezeur met parkeren(leuk de stad :n ) en ik heb er door de drukte gewoon een gruwelijke hekel aan... gelukkig heb ik sinds pakweg 2 maanden hier de Picnic rijden! Wat een uitkomst is dat! Betaal in mijn uppie nu met Picnic rond de €40 in de week. Daarbij eet ik een stuk gezonder! Ik deed namelijk nog wel wat "nood" boodschappen rond etenstijd, en dat resulteerde in een hoop extra ongezonde aankopen(lees, chocolade, koekjes etc haha)
Nu bestel ik gewoon genoeg voor de hele week

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:59

Het liefst de Jumbo. Vanwege de prijs, het aanbod en de service. Die service wisselt per filiaal, dus ik stap de auto in voor 2 Jumbo's die iets verder weg zijn, 10 min met de auto. Maar daar kan ik dan ook alles krijgen. Slager, kaasboer, bij de ene zelfs vers voor je gemaakte sushi, alles in huis daar en eigenlijk alles kan daar. Ik zei een tijdje geleden zonder bedoeling dat ik het jammer vond dat er een bepaald gewicht aan gehakt niet in een verpakking verkocht werd en huppaaa dat werd voor me gemaakt! Ik wilde graag een bepaalde soort, bepaalde hoeveelheid kaas, daar werd ook een verpakking voor geopend om voor mij aan te passen. Benieuwd naar een bepaalde smaak chips? Medewerker trok zo de zak open... :D Love it! (Daar maak ik natuurlijk binnen de perken wel gebruik, maar geen misbruik van he!!)
En dan kom ik weer bij de Deka of Dirk omdat ik even snel iets moet hebben en daar zit zo chagrijnig personeel dat ik elke keer weer terug ga naar mijn fijnere Jumbo! :D Dat ik dan voor mijn weekboodschappen ook nog eens makkelijk 2 a 3 tientjes minder kwijt ben dan bij de AH is nog mooier meegenomen!

Bopje
Berichten: 1787
Geregistreerd: 24-12-07

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:05

Hoofdzakelijk de Lidl en de Jumbo, soms de Aldi.
Als ik maar enkele dingen nodig heb loop ik even snel naar de AH hier iets verderop.

BrittS

Berichten: 1728
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:06

Toen ik nog in Noord-Holland woonde ging ik eigenlijk altijd naar de AH, eerst de Vomar maar dat personeel was zo verschrikkelijk zuur en chagrijnig :=
Nu woon ik heel ergens anders en we hebben hier een Plus, Jumbo, Boni en Aldi. De Plus vind ik nog vrij duur voor een (in mijn ogen) tweederangssupermarkt, daarom ga ik tegenwoordig naar de Jumbo. Fijne winkel, prima prijzen en goed te parkeren.

Voor bepaalde dingen blijf ik echter wel naar mijn geliefde AH gaan, een dorp verderop :o Sla dan gewoon een hoop in en dan hoef ik daar de komende weken niet meer heen :D
Ik vond de Aldi/Lidl in mijn vorige woonplaats echt verschrikkelijk, werd doodongelukkig als ik die winkels alleen al binnenkwam :\ De Aldi hier is wel echt super groot, maar ik vertik het om bij twee verschillende supermarkten boodschappen te doen omdat de stomme Aldi niet alles heeft wat ik nodig heb {:)-:(

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:07

Ondanks dat ik bij de Aldi heb gewerkt in het weekend deed ik er nooit boodschappen. Tenzij vriendlief boodschappen was vergeten, dan wel :+.

Matheno

Berichten: 7974
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:29

Voorheen altijd bij de AH, maar het fruit is daar zó snel over de datum.. Moest het vaak weggooien voor ik er aan toe kwam, dus sindsdien altijd bij de Jumbo.
Vlees en brood koop ik echter in geen enkele supermarkt, hiervoor ga ik naar de slager en bakker.
Dus alleen groentes en fruit haal ik bij de supermarkt.

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:31

Ik kom eigenlijk overal wel. Werk zelf bij de Lidl dus haal daar veel groente/fruit en sommige dingen die stuk goedkoper zijn zoals wc papier en bepaalde wasmiddelen.
Verder ga ik veel naar de Jumbo voor brood/bepaalde merk producten.

Net even berekend wat ik normaal per maand kwijt ben ruim 450 euro per maand. Voor 2 personen..... oeps, kan dus een hoop op bespaard worden.

Lijstjes maken, tas mee en maar 1 a 2 keer per week gaan boodschappen ipv iedere dag en een hoop weggooien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:31

Ik doe m'n boodschappen bij Sahan, Turkse supermarkt. Zit op veel plaatsen. Ze hebben hele goede producten, en je krijgt gewoon veel meer voor wat je betaalt. :') Niet zo'n zielig bosje koriander voor 1,50 bij de AH, maar voor 50 cent een hele grote bos. :j Ook goede groenten en veel beter vlees (maar dat eet ik niet).

pjer
Berichten: 1620
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:33

voorheen altijd AH en PicNic. Sinds we verhuisd zijn 90% bij de Deen en af en toe bij de AH. Moet ik wel zeggen dat ik tegenwoordig bijna alle boodschappen lopend doe (met oudewijvenkar) en dat de Deen in de volgende straat zit. Voor de appie moet ik op de fiets of met de auto en dat is gewoon meer gedoe.
PicNic vind ik nog steeds een mooi concept maar omdat je bestelling pas de volgende avond wordt gebracht en de Deen echt om de hoek zit, heb ik daar geen geduld voor.

Matheno

Berichten: 7974
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:38

Blackflag schreef:
Ik kom eigenlijk overal wel. Werk zelf bij de Lidl dus haal daar veel groente/fruit en sommige dingen die stuk goedkoper zijn zoals wc papier en bepaalde wasmiddelen.
Verder ga ik veel naar de Jumbo voor brood/bepaalde merk producten.

Net even berekend wat ik normaal per maand kwijt ben ruim 450 euro per maand. Voor 2 personen..... oeps, kan dus een hoop op bespaard worden.

Lijstjes maken, tas mee en maar 1 a 2 keer per week gaan boodschappen ipv iedere dag en een hoop weggooien....


Hoe dan?!
Wij zijn met zn 2'en ongeveer 50 euro per week aan boodschappen kwijt.

Moet wel zeggen: Wij drinken geen cola oid, en eten geen koekjes of ander junkfood. Schrok me laatst een hoedje toen ik zag wat zo'n 6 pack cola kostte.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:44

Ik doe vooral boodschappen bij de Dirk, meer omdat onze ouders hier ook altijd komen.
De Aldi zit hier om de hoek, dus voor een vergeten boodschap erg handig. Meestal kijk ik dan even in het foldertje of er nog wat leuke aanbiedingen bij zitten.
Hamburgers halen wij altijd bij de Lidl, die vinden we hier het lekkerst en neem ik gelijk evt. aanbiedingen ook mee.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:03

Heb voor fruit en groente weleens hier op de markt gekeken, maar was duurder dan de Lidl en niet allemaal even mooi. Ook weinig keus eigenlijk qua groente. Maar dat heeft onze Lidl ook. Voor keus zou ik beter naar Jumbo of AH kunnen. Zelfs de COOP of PLUS denk ik.
Boni is hier groot, maar ooit 1x binnen geweest voor verbouwing, dus geen idee eigenlijk.

Ik heb echt moeten wennen aan geen merk spullen, maar gaat prima eigenlijk. Haal alleen nog calve pindakaas en pickwick thee.

Vlees eten we weinig en haal dat wel bij de slager.

Voor 2 mensen en soms eet zoon hier ben ik 20-40 euro pw kwijt. Soms met grotere dingen erbij of wat meer ''lekkers'' 50-60 maar dan pak ik dus aanbiedingen 2 pakken koffie of 2 pakken vaatwasblokjes etc.

Drinken vrijwel geen frisdrank en koop niks kant en klaar of frituur. Wel koekje en chipje.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 14:20

Blackflag schreef:
Ik kom eigenlijk overal wel. Werk zelf bij de Lidl dus haal daar veel groente/fruit en sommige dingen die stuk goedkoper zijn zoals wc papier en bepaalde wasmiddelen.
Verder ga ik veel naar de Jumbo voor brood/bepaalde merk producten.

Net even berekend wat ik normaal per maand kwijt ben ruim 450 euro per maand. Voor 2 personen..... oeps, kan dus een hoop op bespaard worden.

Lijstjes maken, tas mee en maar 1 a 2 keer per week gaan boodschappen ipv iedere dag en een hoop weggooien....


Holy sh!t dat is veel

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:06

Bij ons zit zowel een lidl als een jumbo in hetzelfde winkelcentrum. Dus vaak eerst naar de lidl en sommige andere producten bij de jumbo die ze bij lidl niet hebben of van de jumbo toch lekkerder zijn. :)

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:12

wij gaan eerst naar de Lidl (wel die een dorp verderop omdat we die prettiger vinden dan die bij ons in het dorp) en wat we daar niet kunnen vinden, kopen we bij AH en we kopen daar ook bonussen en 35% korting artikelen.

Als we dan echt iets vergeten zijn, lopen we even naar de COOP bij ons om de hoek, maar dat doen we echt als het niet anders kan, dat vinden we een akelige winkel.

Hoewel de COOP naast de Lidl in het andere dorp weer een hele prettige winkel is...... groter opgezet en vriendelijker personeel.

Toen ik nog volledig werkte, haalde ik boodschappen op bij zo'n pickup point. Ik heb er diverse uitgeprobeerd in die tijd, maar toen werkte dat nog voor geen meter (rond 2016)

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:24

Hier zit een vrij grote jumbo op ca 6 km. Makkelijk met de zelfscanner, vriendelijk personeel, vrijwel alles altijd op voorraad, zuivel nog erg ruim voor de datum vanwege de hoge omzetsnelheid. Groentes over het algemeen goed, in elk geval veel beter als die rommel van de lidl. Snap niet hoe die telkens de beste groente en fruit award halen. Zal wel te maken hebben met "wij van wc-eend.....". Vlees haalde ik ook bij jumbo maar vind dat daar de laatste tijd erg veel vocht in zit, om nog maar niet te spreken over de andere supermarkten. Blijft er alsnog maar weinig van je pond vlees over. Eergisteren een proefpakket gehaald bij een horeca-slagerij hier in de buurt die ook internetverkoop doet; ik wist niet dat dat ook al kon met vlees. Gisteren eerste verpakking soldaat gemaakt: 4 varkensoesters. Nou, je ziet het verschil in de pan al: mooi van kleur en weinig overtollig vocht. Op je bord tenminste een goede hoeveelheid vlees en superlekker en mals! Weliswaar iets duurder maar als je telt dat bij het supermarktvlees ca 30% verdampt, is het uiteindelijk nog goedkoper.

Edit: brood haal ik altijd bij de bakker (ca 11 filialen maar wordt nog wel op 1 eigen locatie gebakken dus geen fabrieksbrood). Leuke vaste actie: 4 fijnvolkoren voor 8 euro. Goed brood voor een nette prijs. Kan geen supermarktbrood tegenop wat smaak en versheid betreft.
Laatst bijgewerkt door frankiej op 16-01-19 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxmh

Berichten: 3579
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:26

Bij mij thuis:
1 keer in de week bij de Aldi en de Dekamarkt de grote boodschappen en de rest van de week bij de Dekamarkt, vomar of de Deen. Vooral het brood bij de Deen want dat blijft lang vers.

Wij hebben alle supermarkten ook echt om de hoek zitten. Wij hebben bij ons in de stad echt zoveel supermarkten:
2 X vomar, 2 X Dekamarkt, 2 X ah, 2 X de Deen, 2 X de Aldi en dorp verder zit dan de jumbo en Lidl die wij niet hebben.

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:30

Vrijwel alles bij de Lidl en als we tussendoor nog losse dingen nodig hebben, dan AH. Die zit namelijk hier om de hoek :+ Maar vind de AH toch wel duur hoor, zit toch al gauw aan de 10 euro voor een paar kleine dingetjes. Wij zitten op 60-70 euro per week gemiddeld met twee personen (bij de Lidl dan).

Koper

Berichten: 30562
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:34

Boodschappen meestal bij de appie, eigenlijk gewoon uit gewenning want daar doe ik al mijn hele leven boodschappen. Heb er ook enkele in de buurt zitten. Op weg van en naar de paardjes kom ik langs een grote Albert Heijn dus meestal race ik daar even naar binnen voor de boodschappen. Soms kom ik daar wel 3 of 4 keer per dag :+

Jumbo en Plus kom ik ook wel eens, afhankelijk van wat ik moet hebben en of die winkel toevallig op mijn route ligt. De dichtstbijzijnde supermarkt (ben in november verhuisd) is de Dirk, en ik moet zeggen dat die mij aangenaam verrast heeft. Is niet een megagrote winkel maar wel oké, ook qua prijs. En vriendelijke mensen. De "vriendelijkheid" van het personeel is wat mij bij Jumbo en Plus het meeste tegenstaat.

Overigens doe ik ook wel eens boodschappen bij de Hema. Ze hebben best wat leuke etenswaren in huis. Vroeger haalde ik ook wel eens eten bij Marks & Spencer, toen er nog vestigingen van waren.

Lieszje
Berichten: 7193
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:38

Voorheen ging ik voor de grote boodschappen altijd naar de Dirk en voor een paar kleine dingen naar de Spar (Dirk zat een dorp verder, de spar om de hoek).

Onlangs ben ik verhuist naar een andere (grotere) woonplaats en heb ik de Lidl en Hoogvliet op loopafstand :)
Kom meestal bij de Lidl nu :)

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:43

Bij de Plus of de AH. Vaak doe ik boodschappen even snel tussendoor en dan vind ik de zelfscan echt ideaal :)

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:45

Bij de Jumbo. Dichtbij parkeren en ik kan de boodschappen scannen en meteen netjes inpakken.
Heel soms ook bij de AH of Jan Linders als ze iets specifieks in de aanbieding hebben.

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:55

AH altijd voor de wekelijkse boodschappen. AH heeft imo nog steeds het fijnste assortiment en goede huismerkproducten. En met de bonusaanbiedingen erbij vind ik het nogal meevallen met de prijs.

Als ik wat vergeten ben kom ik ook nog wel eens bij de PLUS of Emte (omdat die meer in de buurt zitten) maar die zijn nog duurder dan Appie.

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:57

Picnic :+:
Hoogvliet
Lidl