Spullen van een familielid in je huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Spullen van een familielid in je huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:23

Het huis moet niet leeg achtergelaten worden, maar in dezelfde staat als wanneer ze erin ging -> indien dat dus met meubilair en spullen was, moet ze die in principe laten staan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:01

Damned schreef:
Het huis moet niet leeg achtergelaten worden, maar in dezelfde staat als wanneer ze erin ging -> indien dat dus met meubilair en spullen was, moet ze die in principe laten staan.

Dat is niet helemaal waar.

Als je als huurder bijvoorbeeld een kast van de vorige bewoner overneemt en aangeeft dat die achter mag blijven. Betekent dat niet dat je hem achter mag laten als je weer vertrekt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:03

meggiemeg schreef:
Percy schreef:
Zo dacht ik dus ook repelsteel. Huisbaas, is een huurhuis, loopt ook niet zo hard. Spullen stonden er toen we hier introkken. Wij hebben het huis zo geaccepteerd.
Kwam vandaag weer post binnen die niet voor ons bestemd is maar het wordt wel steeds minder.

daantjuhhh schreef:
Er wordt in het topic halverwege ergens gesuggereerd dat de spullen niet van de familielid is. Maar dat is nergens bevestigt. En ik denk ook niet correct Het stond er al toen zij er in trok.
Maar wellicht woonde het familielid er ook al eerder.

Zie de qute boven die van jou daanthuhhh daar staat dat ze samen het huis zo hebben geaccepteerd. Vandaar mijn conclusie uiteindelijk om er dan niet zo zwaar aan te tillen en het gewoon weg te gooien.

Je hebt gelijk. Sorry

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:08

Maar TS heeft dat huis toch niet samen met dat familielid gehuurd? Die is er toch ná dat familielid in gekomen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:09

daantjuhhh schreef:
Damned schreef:

Dat is niet helemaal waar.

Als je als huurder bijvoorbeeld een kast van de vorige bewoner overneemt en aangeeft dat die achter mag blijven. Betekent dat niet dat je hem achter mag laten als je weer vertrekt

jij zit in nederland, TS zit in belgië.
Hier staat in de standaard huurcontracten inderdaad dat het dezelfde staat moet zijn als je erin ging. Hangt er pimpelpaars behangpapier op de muren met knalgrene gordijnen als je erin gaat, moet dat behang en die gordijnen er weer inzitten als je eruit gaat in thorie (tenzij anders overeengekomen). =hier zijn ook zat woningen die zelfs bemeubeld verhuurd worden, dan moet er ook exact terug instaan wat er instond.
Zomaar stellen dat het leeg opgeleverd moet worden gaat hier dus echt niet op.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:40

Klopt :j
Maar we weten natuurlijk niet wat ts precies is overeengekomen met verhuurder en familielid.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:42

In belgie heb jenormaal gezien een plaatsbeschrijving als je een huis huurt,dus hoe tref je het huis aan en wat staat er in het huis.
Ik denk dat voor de TS de beste manier is om even contact met de huisbaas te nemen en te vragen wat hij wil of goed vind.Als het goed is heb je ook een huurwaarborg betaald en als jij dadelijk die rommel laat staan en de huisbaas zegt dat kost mij geld om het naar het stort te brengen dan kan het zijn dat je die waarborg niet terug krijgt.Dus in dat opzicht is overleg met de huisbaas het beste.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:39

ingvdh schreef:
Maar huisbaas heeft ook toegestaan dat de woning niet leeg werd opgeleverd, in feite levert TS het huis in exact dezelfde staat op als ze het gekregen heeft, met troep dus.

TS, de wet gaat uit redelijkheid en billijkheid, zolang jij kan aantonen dat je alles in jouw macht hebt gedaan om hem te bereiken en te verzoeken zijn rommel op te ruimen is dat vaak voldoende.
Je zou nog eenmaal een app of sms kunnen sturen met daarin een ultimatum en deze app/sms'ssen opslaan ter bewijs.

De eigenaar van de spullen kan dan straks wel erg boos worden dat zijn troep er niet meer is, maar hij heeft ook de plicht om ervoor te zorgen dat hij bereikbaar is hierover. Daaraan heeft hij ook niet voldaan. Het kan niet zo zijn dat hij door stelselmatig negeren van jouw berichtjes onder het feit uitkomt dat hij zijn spullen daar maar kosteloos mag laten staan.
In elk ander geval had hij het ook in opslag moeten geven tegen X tarief.

Als die persoon dat heeft gewist , dan ken ze hem toch niet bereiken. En misschien de persoon overleden ,dat is ook nog een mogelijkheid.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:40

Ik vind het allemaal maar vaag en als ik heel eerlijk ben inmiddels ook wel een tikkeltje ongeloofwaardig.

In het profiel van TS staat dat zij mediator en counselor is. Sorry hoor maar iemand die beroepsmatig gezien volgens mij haar weg zou moeten weten in dit soort problematiek gaat advies inwinnen via een topic op Bokt???? 8)7

Laat ik zeggen dat ik het op zijn minst geen reclame vind voor haar als mediator maar eigenlijk geloof ik dat het verhaal aan alle kanten rammelt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:45

Ik vind het altijd een beetje vreemd/jammer dat de professionaliteit van mensen in twijfel moet worden getrokken als ze eens ergens hulp mee nodig hebben.

Sowieso valt er niet zoveel te mediatoren als er niemand anders is om mee te praten, maar afgezien daarvan: je hoeft als mens toch niet alles te weten?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:49

oji schreef:
Ik vind het allemaal maar vaag en als ik heel eerlijk ben inmiddels ook wel een tikkeltje ongeloofwaardig.

In het profiel van TS staat dat zij mediator en counselor is. Sorry hoor maar iemand die beroepsmatig gezien volgens mij haar weg zou moeten weten in dit soort problematiek gaat advies inwinnen via een topic op Bokt???? 8)7

Laat ik zeggen dat ik het op zijn minst geen reclame vind voor haar als mediator maar eigenlijk geloof ik dat het verhaal aan alle kanten rammelt.

Nou zeg. Dit is toch wel zo'n uitzonderlijke situatie, die zal een gemiddelde mediator echt niet tegenkomen. En dan nóg vind ik dit niet iets waarbij je in eerste instantie naar een mediator stapt.

Dat is hetzelfde als wanneer iemand van mij verwacht dat ik nooit vragen zal hebben over het opvoeden van mijn kinderen omdat ik juf ben. :o?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:25

oji schreef:

Uhhh ..wat heeft verhuizen met haar beroep te maken?Iedereen zijn vak toch?Ik kkan prima huizen verhuren en verhuurcontracten maken maar weet niks van mediator zijn of coachen.En ik vermoed zomaar dat dat bij de ts ook zo is in de andersom versie.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:53

Nou boedelscheiding in situaties waarbij relaties stuk gelopen zijn (of dat nou een liefdesrelatie of een familierelatie is) lijkt me een van de meest voorkomende vraagstukken bij een mediator dus het lijkt me dat je in die functie op zijn minst op de hoogte bent van alle regels, mogelijkheden en onmogelijkheden omtrent boedelscheiding. Juist ook voor bijzondere situaties. Als je dan Bokt als bron van info gaat gebruiken vind ik dat heel vreemd ja.

Maar goed een kritische noot plaatsen is niet des bokts....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:11

Punt is alleen dat dit niet om een boedelscheiding gaat, maar over bewaarneming/zaakwaarneming en mogelijke consequenties in een huurrelatie. Niet per se het vakgebied van een mediator.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:47

oji schreef:
Nou boedelscheiding in situaties waarbij relaties stuk gelopen zijn (of dat nou een liefdesrelatie of een familierelatie is) lijkt me een van de meest voorkomende vraagstukken bij een mediator dus het lijkt me dat je in die functie op zijn minst op de hoogte bent van alle regels, mogelijkheden en onmogelijkheden omtrent boedelscheiding. Juist ook voor bijzondere situaties. Als je dan Bokt als bron van info gaat gebruiken vind ik dat heel vreemd ja.

Maar goed een kritische noot plaatsen is niet des bokts....

Er zijn daarnaast ook meer soorten mediators hoor.