[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:04

Gebroeders de Witt is dat van die oude film met schepen? Die op de kop werden opgehangen en open gereten?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:06

blokje schreef:
Gebroeders de Witt is dat van die oude film met schepen? Die op de kop werden opgehangen en open gereten?

Jups, komt onder andere voor in de film 'Michiel de Ruyter!'

Ik was echt iets van 15 en moest wat opzoeken over de Witt. Ik was niet voorbereid op wat ik zou lezen over hun dood :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:08

blokje

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:09

Eclair. Ja die heb de film gezien.
Snap dat je als 15 jarige dat echt nog niet wil lezen ik heb met me handen voor me ogen gezeten dat stukje ben geen held.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:10

Onali schreef:
Je hebt trouwens in Indonesie dat ze gewoon nog doorleven met de lichamen van overleden (groot)ouders.
Lichamen worden ook echt gewoon nog aangekleed enzo.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... tival.html

Daar is ook een documentaire van!
Bizar!

Sommige leven er echt al 10 jaar mee ofzo liggen gewoon in een kamertje in hun huis.

En dan elke zoveel jaar weer het lichaam opgraven en verzorgen. Heel apart...
Laatst bijgewerkt door blokje op 14-01-19 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:10

blokje schreef:
Luguber vind ik de monniken die als ze sterven worden gevoerd aan de gieren die daar wonen.

Na hun overlijden worden ze naakt in de natuur gelegd geloof dat de levende monnik die het lijk neer legt voor de vogels het lijk ook gedeeltelijk open snijd.

Weet het idee er achter niet meer. Vond het luguber maar aan de andere kant er wordt niets in de grond gestopt wat slecht verteerd en de natuur ruimt het lichaam op

Ik zou dat juist een hele mooie manier vinden om "begraven" te worden. Terug naar de natuur, heel mooi :) .

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:14

Marjoow schreef:
blokje schreef:
Luguber vind ik de monniken die als ze sterven worden gevoerd aan de gieren die daar wonen.

Na hun overlijden worden ze naakt in de natuur gelegd geloof dat de levende monnik die het lijk neer legt voor de vogels het lijk ook gedeeltelijk open snijd.

Weet het idee er achter niet meer. Vond het luguber maar aan de andere kant er wordt niets in de grond gestopt wat slecht verteerd en de natuur ruimt het lichaam op

Ik zou dat juist een hele mooie manier vinden om "begraven" te worden. Terug naar de natuur, heel mooi :) .

Er blijft idd niets over. En je neemt geen plek in op een begraafplaats ofzo.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:15

blokje schreef:
Onali schreef:
Je hebt trouwens in Indonesie dat ze gewoon nog doorleven met de lichamen van overleden (groot)ouders.
Lichamen worden ook echt gewoon nog aangekleed enzo.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... tival.html

Daar is ook een documentaire van!
Bizar!

Sommige leven er echt al 10 jaar mee ofzo liggen gewoon in een kamertje in hun huis.

En dan elke zoveel jaar weer het lichaam opgraven en verzorgen. Heel apart...

Ze worden ook weer omgekleed en gaan ieder jaar er mee op de foto!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:15

capopjekop

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:17

Sommige afleveringen van dark tourist op Netflix passen hier ook wel tussen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 20:17

Jeetje, ik heb die foto's van de MH17 even opgezocht...
Eerlijk? Ik werd er enorm stil van... En ik hoop dat iedereen dat wordt... overal ter wereld...
En dat het in dat opzicht niet eens zo heel erg verkeerd is dat deze foto's online staan. Het is tenslotte ook wereldschokkend wat er gebeurde...

De rouwstoet... ja... zo indrukwekkend... Daar stroomden echt wel wat traantjes bij mij!

Verhaal van Omayra Sánchez vind ik ook erg aangrijpend... Misschien wel meer dan die slaven zonder handjes. Niet geheel luguber, maar de serie die laatst op Fox was over slavernij, vond ik dan veel aansprekender. De manier waarop mensen naar slaven keek greep mij enorm aan. "Jong, bijna vruchtbaar, geschikt om mee te fokken in de toekomst."

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:20

Als je op lucht begrafenis boedisme zoekt op YouTube kom je al snel een filmpje tegen waar ze een lichaam klaar maken voor de 'begrafenis'

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:21

Esmee_98 schreef:
Ik kan me nog een verhaal herinneren van een man die 2 jaar geleden is doodgeschoten en ook een soort van "levend opgebaard" werd netzoals in de victoriaanse tijd.
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... neral.html

Extreme embalming!
Als je daarop googled zijn er heel veel voorbeelden te vinden. Van lijken die motor rijden tot poker spelen etc.!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:24

Wat ik bijzonder luguber vond was een Duitse documentaire over Hiroshima. Tot in detail verteld wat er met de 'overlevenden' van de atoombom gebeurde inclusief beeldmateriaal wat we nooit eerder hadden gezien. Echt te smerig voor woorden en vreemd dat je er eigenlijk maar weinig over hoort.

Catacombes in en rond Rome heb ik ook gezien evenals Pompei. Daar werd ik ook wel stil van maar vond ik eigenlijk niet luguber, eerder interessant.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:24

Vjestagirl schreef:
Esmee_98 schreef:
Ik kan me nog een verhaal herinneren van een man die 2 jaar geleden is doodgeschoten en ook een soort van "levend opgebaard" werd netzoals in de victoriaanse tijd.

Extreme embalming!
Als je daarop googled zijn er heel veel voorbeelden te vinden. Van lijken die motor rijden tot poker spelen etc.!

Begraaf mij maar lekker.
Vind dat echt apart :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:26

Luguber zijn de afbeeldingen van de concentratiekampen en dan vooral de bergen doden, schoenen, potten met tanden , broodmagere dode mensen. Maar zo belangrijk dat dit bestaat want anders zou de holocaust nog door mensen ontkent worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:26

wat ik ook luguber vind...

Er was een docu op tv over een man die op internet ( in Duitsland) een advertentie had geplaatst.
Hij zocht een partner die samen met hem zijn geslachtsdeel wilde bakken en opeten. :r

Ik heb echt vol afschuw naar die docu zitten kijken.. hoe kunnen er zulke mensen bestaan??? -O-

Hieronder een paar bizarre verhalen!

https://www.ze.nl/artikel/210175-de-7-e ... e-verhalen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:28

Offline schreef:

Er was een docu op tv over een man die op internet ( in Duitsland) een advertentie had geplaatst.
Hij zocht een partner die samen met hem zijn geslachtsdeel wilde bakken en opeten. :r

Ik heb echt vol afschuw naar die docu zitten kijken.. hoe kunnen er zulke mensen bestaan??? -O-

O ja! Herken dat verhaal wel. Bah.

Die verhalen in die link....
Laatst bijgewerkt door blokje op 14-01-19 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:29

Offline schreef:

Ah de oorsprong van het liedje "Mein Teil" van Rammstein...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:31

Pff nou je dat zegt Offline, ik weet oprecht niet of dit filmpje echt was, maar gezien ik deze 15 jaar geleden via een achterdeurtje heb ontvangen heb ik zo'n vermoeden dat dit wel het geval is, misschien dat iemand anders het wat zegt.

Even in een spoiler wegens de details hoor

Spoiler:
Filmpje zou over een man gaan die vanaf zijn heup verlamd was, de man is kwestie was hier zo gefrustreerd door geraakt dat hij zichzelf is gaan filmen in een compleet witte omgeving (witte muur, witte bank etc, waarschijnlijk voor het gore-effect) en zijn eigen zaakie is gaan afsnijden. Hij had verschillende materialen, waaronder een bijl en een mes, en nam na het afhakken van zijn penis ook de tijd om zijn testikels en zaadleiders te verwijderen.

Nu weet ik dat iemand hiervan heel snel kan doodbloeden, ik heb het ook niet kunnen opbrengen het filmpje af te kijken (beetje type rotten.com, ook in de tijd dat rotten.com nog lang en breed online stond. Ik heb niet snel onder de indruk maar dit was wel echt naar.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:32

Frensie schreef:
Cinnepin schreef:
google op mh17...klik op afbeeldingen...luguber genoeg?

Oké had ik niet moeten doen...

Ik vind het echt bizar dat die foto's open en bloot op internet staan. :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:34

Gimme_Joy schreef:
Frensie schreef:
Oké had ik niet moeten doen...

Ik vind het echt bizar dat die foto's open en bloot op internet staan. :n

Die foto's zijn indertijd zelfs zo op TV getoond.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:34

Offline schreef:

Hier heeft Rammstein het nummer 'Mein Teil' over gemaakt. Geweldig.

Oh sorry zie dat dit al gezegd is.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:35

Vjestagirl schreef:
Die foto's zijn indertijd zelfs zo op TV getoond.

Serieus?! Barbaars.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:36

Esmee_98 schreef:

Ik dacht eerst dat dit een wassen pop was ofzo, echt bizar.

Die foto’s van MH17.. ik kom vooral dingen tegen wat er allemaal niet klopt aan de ramp en dat het opgezet spel is, zoals die intacte lichamen (wordt zelfs gepraat over dummy poppen), intacte paspoorten en intacte koffers.. best wel raar als je dat allemaal leest.