Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar goed, ik vraag welk cadeau en ben nu vooral bezig met uitleggen waarom ik het niet verzet. Dat heeft gewoon zijn redenen, zoals jullie wel kunnen lezen. Verzetten doen wij niet. Wij gaan niet alles overhoop gooien voor dat mens. 
_Nancy schreef:Beetje jammer dat jullie gezellig bij je grootouders op bezoek willen gaan en dat je moeder ineens besluit ook te komen en ook maar meteen haar verjaardag te vieren.
Ze laat het (weer) allemaal om haar draaien, terwijl de insteek was naar je grootouders te gaan..
Ik zou geen rare cadeaus gaan geven van € 1 of glitters of weet ik wat.. Geef gewoon een hand met drie zoenen en wens d'r een fijne verjaardag en ga lekker kletsen met je grootouders, waar je ook voor kwam.
Het is al knap dat je uberhaupt nog contact hebt met je moeder, ik kan me niet voorstellen dat je daar nog met zin naar toe gaat..
Dit kan alleen maar met grote tegenzin gaan en waarom doe je dat jezelf (en je gezin) dat aan..
DeMolenhoek schreef:Er is een tijd lang geen contact geweest. Dit is uitgedraaid op stalken van haar kant. De meerdere telefoons, voicemails en dergelijke begonnen zo zwaar door te wegen dat toegeven en af en toe contact hebben meer rust geeft dan contact te verbreken.
rien10 schreef:TS, wat wil jij geven. Niet berekenen, niet optellen en aftrekken van schuld/cadeau/gestolen, maar willen. Wat wil jij geven aan je moeder.
Een cadeau? Bloemen? Geld? Een bon van € x,--? Niets. Ga uit van je eigen wens, van je eigen kracht. Niet van het dwingende gedrag van je moeder. Blijf bij jezelf.
DeMolenhoek schreef:Er is een tijd lang geen contact geweest. Dit is uitgedraaid op stalken van haar kant. De meerdere telefoons, voicemails en dergelijke begonnen zo zwaar door te wegen dat toegeven en af en toe contact hebben meer rust geeft dan contact te verbreken.