Welk cadeau geven aan moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:51

De afstand is nog het kleinste probleem. Het probleem is vooral dat ik maar 1 vrij weekend in de maand heb. Tevens zijn wij aan het verbouwen dus elk weekend dat wij eigenlijk kunnen doorwerken schieten wij rond naar familie (alle grootouders zijn er nog, dus 4 stellen waarvan 1 al op 200 kilometer rijden) Het is dus niet dat wij even langs kunnen rijden of het even een weekendje kunnen verzetten. Nu uitstellen is wachten tot eind februari. We kunnen dat dus inderdaad gewoon doen, maar we wouden eigenlijk februari eens overslaan qua bezoeken en flink aan de klus gaan. 3 maand ertussen laten (eind maart) vind ik dan weer te lang...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:55

Dan lekker omdraaien, je frustratie omzetten in dit weekend flink klussen en je grootouders verblijden met een bezoekje in februari?

Snap dat het lastig is, maar je mag best wel egoïstischer zijn in je keuzes!
Ga staan voor jezelf en wat jij belangrijk vind, een ander kan ook een keer zich aan jullie aanpassen ipv andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:00

Dan moeten wij de andere grootouders ook afzeggen want die staan dit weekend ook gewoon gepland ;) Maar goed, ik vraag welk cadeau en ben nu vooral bezig met uitleggen waarom ik het niet verzet. Dat heeft gewoon zijn redenen, zoals jullie wel kunnen lezen. Verzetten doen wij niet. Wij gaan niet alles overhoop gooien voor dat mens.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:06

Dit is een mooi moment je voornemen kracht bij te zetten. Je zou toch duidelijker zijn en vaker ‘nee’ zeggen? Je hoeft uiteraard niets iets banketstaaf te doen, maar jij hebt een afspraak gemaakt met je groot ouders, dus daar ga je naar toe. Dat jou moeder er ook is en haar verjaardag wil vieren, heeft ze niet overlegd maar medegedeeld.

Zou dus zeker niet met een cadeau oid aankomen: jij komt voor je grootouders. Dat je moeder een stuk taart mee neemt prima, meld dan dat je nog wel een afspraak maakt voor haar verjaardag. (Dat je dit dan niet doet is wat anders, maar je grootouders hebben hier niks mee te maken)

Of is het echt zo bekend dat ze echt haar verjaardag viert? Dan is een bos bloemen van de Albert Hein (Tankstation is veel duurder joh) toch ook mooi. Heb je misschien wel stennis naderhand, maar hopelijk niet wanneer je nog bij je grootouders zit. Want dát wilde je vermijden.

Mijn idee was (net als Lieveli) ook om zo’n kaart op te waarderen met €2.50. Niet erbij zetten natuurlijk maar dan ziet ze dan wel als ze hem gaat verzilveren. Grote kans dat ze dit niet meteen op de verjaardag doet toch?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:12

Ik heb de reacties nog niet gelezen, dat doe ik zo meteen op mijn gemak haha.

Maar als zij een bon van bol.com verwacht is dat dus het laatste dat is zou geven :')
'Oh wist ik niet'

En dan een fleece dekentje uit de action en een mok met snoep er in die kant en klaar in de rek staat.
Het meest basic cadeau dat ik me maar kon bedenken :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:18

Als je geen stennis wil bij je grootouders en in het bijzijn van je kind vind ik een Bol.com cadeaukaart met €2,50 een prima idee. Dan is zij blij en ziet ze pas achteraf thuis dat ze niet blij is.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:20

Jildau schreef:
Als je geen stennis wil bij je grootouders en in het bijzijn van je kind vind ik een Bol.com cadeaukaart met €2,50 een prima idee. Dan is zij blij en ziet ze pas achteraf thuis dat ze niet blij is.

Of de waarde van het tegoed vervalsen. €50,- erop zetten, terwijl het €2,50 is.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:35

Een bloemetje, mooie cactus ofzo :o

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:41

Oh van mij zou ze gewoon die cadeaubon krijgen hoor. Met €1 ofzo erop.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:08

Ik vind het top dat je nog steeds naar je grootouders toe zult gaan, ondanks dat je weet dat je moeder daar een scene gaat staan schoppen. Hou die focus ook op je grootouders, zij en jij willen graag dat ze Esmé leren kennen en dat is heel waardevol.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:10

Beetje jammer dat jullie gezellig bij je grootouders op bezoek willen gaan en dat je moeder ineens besluit ook te komen en ook maar meteen haar verjaardag te vieren.
Ze laat het (weer) allemaal om haar draaien, terwijl de insteek was naar je grootouders te gaan..

Ik zou geen rare cadeaus gaan geven van € 1 of glitters of weet ik wat.. Geef gewoon een hand met drie zoenen en wens d'r een fijne verjaardag en ga lekker kletsen met je grootouders, waar je ook voor kwam.

Het is al knap dat je uberhaupt nog contact hebt met je moeder, ik kan me niet voorstellen dat je daar nog met zin naar toe gaat..
Dit kan alleen maar met grote tegenzin gaan en waarom doe je dat jezelf (en je gezin) dat aan..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:12

Eens met Nancy. Ik zou me niet tot een niveau verlagen, maar ook zeker niet met een cadeaukaart van Bol.com aan komen zetten.
Gewoon een hand, drie zoenen, feliciteren en verder links laten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:10

_Nancy schreef:
Beetje jammer dat jullie gezellig bij je grootouders op bezoek willen gaan en dat je moeder ineens besluit ook te komen en ook maar meteen haar verjaardag te vieren.
Ze laat het (weer) allemaal om haar draaien, terwijl de insteek was naar je grootouders te gaan..

Ik zou geen rare cadeaus gaan geven van € 1 of glitters of weet ik wat.. Geef gewoon een hand met drie zoenen en wens d'r een fijne verjaardag en ga lekker kletsen met je grootouders, waar je ook voor kwam.

Het is al knap dat je uberhaupt nog contact hebt met je moeder, ik kan me niet voorstellen dat je daar nog met zin naar toe gaat..
Dit kan alleen maar met grote tegenzin gaan en waarom doe je dat jezelf (en je gezin) dat aan..

Er is een tijd lang geen contact geweest. Dit is uitgedraaid op stalken van haar kant. De meerdere telefoons, voicemails en dergelijke begonnen zo zwaar door te wegen dat toegeven en af en toe contact hebben meer rust geeft dan contact te verbreken.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:15

Gezellig...
Maar ik begrijp dat ze zich gewoon heeft opgedrongen? Dan zou ik het lekker houden bij een bloemetje of gewoon niets en een felicitatie. Je komt voor je grootouders, niet voor haar.
Tis alleen al zonde van alle energie die je er nu in steekt :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:17

Nee inderdaad, verlaag je niet tot het niveau van je moeder.
Neem een kaartje mee en ev een bos bloemen en geef dit af met een hartelijk gefeliciteerd.

Zeggen je grootouders er niks van dat je moeder zich zo gedraagt tegenover jou? Anders nodig je ze toch uit voor een uitje dat je ze ophaalt en samen gaat lunchen (zonder je moeder).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:17

DeMolenhoek schreef:
Er is een tijd lang geen contact geweest. Dit is uitgedraaid op stalken van haar kant. De meerdere telefoons, voicemails en dergelijke begonnen zo zwaar door te wegen dat toegeven en af en toe contact hebben meer rust geeft dan contact te verbreken.

Ik denk dat je hier alles al zegt. Je hebt een 'gedoogbeleid'.

Zou het echt houden bij een bloemetje. En ook wat leuks meenemen voor de grootouders ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:34

Is jouw moeder de hele dag bij je grootouders? Anders gewoon ervoor zorgen dat je er al vroeg bent en weggaan voordat ze er is, of juist later in de dag, wanneer ze toch alweer weg is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:38

Ik denk maar zo dat moeders de hele dag blijft hangen. Ze woont 150 meter verderop schreef TS, dus ze gaat gewoon de hele dag zitten kijken wanneer TS er is en rent dan ook naar binnen.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:57

Ik had niet vanuit de OP begrepen dat je bij je grootouders op bezoek ging. Begrijp volledig dat je dat niet wil verzetten dan. Als je voor de lieve vrede wil gaan dan is waarschijnlijk de enigste optie geven wat je moeder eist. Kan me voorstellen dat het heel erg tegen je gevoel in gaat.

Is het geen optie om bij je grootouders te komen en je cadeau voor je moeder gewoon in de auto te laten liggen. Mam, gefeliciteerd, cadeautje in de auto laten liggen, Lange rit, kind moe, geven we straks wel. Neem afscheid, geef cadeau en wegwezen. En dan kan je cadeau gewoon iets zijn waar jij jezelf ook prettig bij voelt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:30

Even een flauwe, ts, maar wat zou jij je vriendin in deze situatie aanraden?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:45

Ik snap het. Ik bedoelde het ook niet verkeerd maar ik begreep het gewoon niet.

Ik zou persoonlijk niks geven. Mocht je dat niet kunnen dan hooguit een klein bloemetje.

En ik vind je erg geduldig en misschien wel te goed voor deze wereld ;-)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:53

rien10 schreef:
TS, wat wil jij geven. Niet berekenen, niet optellen en aftrekken van schuld/cadeau/gestolen, maar willen. Wat wil jij geven aan je moeder.
Een cadeau? Bloemen? Geld? Een bon van € x,--? Niets. Ga uit van je eigen wens, van je eigen kracht. Niet van het dwingende gedrag van je moeder. Blijf bij jezelf.

Ik vind dit denk ik het mooiste advies wat je kan krijgen. Ga niet mee in het gedrag van je moeder, blijf bij jezelf. En wat er van komt, dat komt er van.

Succes (en sterkte, denk ik).

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:58

Hoe laat hebben jullie afgesproken bij je grootouders? Ik zou twee uurtjes eerder gaan en weg zijn voordat mijn moeder kwam. Onder het motto "Sorry, we hadden dringende dingen te doen later die dag waar we niet onderuit kwamen". Kun je altijd er nog voor kiezen een bosje bloemen of wat dan ook voor je moeder achter te laten bij je grootouders. Maar waarschijnlijk wordt dat ook herrie achteraf en wordt het de spreekwoordelijke druppel. Al moet ik toegeven dat ik daar persoonlijk geen probleem mee zou hebben. Tenenkrommend is dit zeg, wat ben jij een engel dat je de boel niet allang hebt laten ontploffen.

Het zou voor mij persoonlijk dit zijn (en dan alleen omdat ik mijn grootuders zou willen zien), of helemaal niet gaan. Al snap ik dat dat voor jou geen optie is.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:05

DeMolenhoek schreef:

Denk dat ze je ziet als melkkoe.
Wanneer je niet stopt met geld geven (kado) en haar in je huis laat komen.. zal ze contact willen hebben.
Een lege bol- bon helpt om je punt te maken dat ze niks meer krijgt haar ook niet meer uitnodigen of steeds uitstellen (aan het lijntje houden) wanneer ze wil komen.
De lege bon is vooral voor de goede vrede wanneer je kind en je grootouders erbij zijn.
Kan ze thuis ontploffen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:59

Het is jammer dat het winter is Molenhoek, anders had je een mooi bosje voor haar kunnen plukken langs de slootkant.
Ik zou gewoon een lege enveloppe geven met een kaart erin met daar op: Kado heb je al gehad.