Jahaaaa papa...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:43

Altijd je rommel opruimen :')

loesje4600

Re: Jahaaaa papa...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:08

Haha wat leuk.
Vroeger toen ik en mijn broer met de brommer weg gingen kregen wij altijd een preek van papa in de trant van. Doe voorzichtig, rijd niet voluit, pas goed op, en kijk goed uit.. nu doen wij het andersom bij vaders,, hij begint dan altijd te lachen als we dat zeggen :P

Ik hoor mijn moeder inderdaad ook vaak zeggen niet met de mes in die pan!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:23

Altijd op pad met hele sokken en onderbroek, je zult maar in het ziekenhuis belanden. :=

Verder veel herkenbare dingen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:47

JoyCiej007 schreef:
Nou die gebruik ik ook nog wel ns hoor. "Ik heb honger".
Neeee... de kindjes in Afrika hebben honger. Jij hebt trek.

Ja die! <3

En 'denk om de buren!'. We woonden in een vrij gehorig appartement. Ik zeg nu hetzelfde tegen mijn vriend. :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:49

Nou dat vind ik dus nog steeds een compleet belachelijke uitspraak.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:31

Damned schreef:

Welke?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:02

Iris82 schreef:
Niet met je ellebogen op tafel.

En al helemaal niet je elleboog op tafel en hand onder je kin.
Heb je een turf nodig? Werd er hier dan gevraagd.

Ik hoor mijn moeder nog roepen:
Deur dicht!
Jas op de kapstok!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:04

Ir111 schreef:
Damned schreef:

Welke?

Ik denk dat ze doelt op de kinderen in Afrika.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:12

Ik heb altijd geleerd om m'n deur en raam dicht te doen als ik ga slapen, want mensen kunnen via je raam binnenkomen, en met een dichte deur laat je zien dat je met rust gelaten wil worden en je kamer geen walk in is. Nu kan ik dus niet meer (goed) slapen als m'n raam of deur niet dicht is :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:51

Hmm, ik leef juist tegenovergesteld.
Wat mijn ouders me verboden doe ik nu alsnog. :')
Ik mocht de kruimels nooit van tafel vegen. "Dat doe je later in je eigen huis maar" zeiden mijn ouders altijd.
Net als; mijn niet handen aan mijn broek mogen afvegen, mijn bord perse leeg eten, niet met staal in een anti-aanbakpan, eerst wat gezonds op je brood, mijn drinken in 1x opdrinken etc. etc.
FUC.K DIE SHI.T! 8-)

Ik vergeet nooit de blik van mijn vader toen ik hier de kruimels zo van tafel op de grond mieterde :wow:
_O-

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:01

-Bord afspoelen s avonds na het eten
-in de ochtend als ik gedaan heb met eten de tafel afruimen en niet laten staan tot ik terug thuis kom.
-schoenen uit als je binnen bent
-de wastafel en kraan afdrogen met een handdoek na gebruik
-het glas van de douchewand met de aftrekker schoon maken na een douche tegen de kalk en vlekken

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:12

Ir111 schreef:
En 'denk om de buren!'. We woonden in een vrij gehorig appartement. Ik zeg nu hetzelfde tegen mijn vriend. :')

Oooh ja.. "We hebben ook buren!" Ik dacht altijd, zeur niet zo, zoooveel lawaai maken we toch niet >;) wel dus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:43

Kindjes in Afrika hebben mijn ouders gelukkig nooit tegen me gezegd. Vind dat zo'n rare uitspraak, Afrika is een super divers continent waar onder andere een aantal van de snelst groeiende economieën ter wereld liggen. Wonen ook meer dan genoeg kindjes die helemaal geen honger hebben, en in Nederland wonen ook kinderen die honger hebben omdat ze niet genoeg geld hebben om eten te kopen.

Mijn ouders zeiden altijd dat ik nooit met lege handen naar de keuken moest lopen en ik heb daarover zo vaak met mijn ogen gerold dat ik er migraine van kreeg. Maar nu merk ik toch wel dat het heel veel scheelt :))

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:49

Het kindjes in Afrika argument werd hier wel gebruikt als reden om je bord leeg te eten.
Ik zei als klein kind altijd: stuur dat van mij dan maar op naar die hongerige kindjes :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:06

MizzMontana schreef:
Het kindjes in Afrika argument werd hier wel gebruikt als reden om je bord leeg te eten.
Ik zei als klein kind altijd: stuur dat van mij dan maar op naar die hongerige kindjes :')

Haha ik heb echt wel op het punt gestaan om mijn eten in een envelop te schuiven :') vonden ze niet zo grappig geloof ik :=

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:35

Cayenne schreef:
Ir111"
[quote="Damned schreef:

Welke?

Ik denk dat ze doelt op de kinderen in Afrika.[/quote]

:j

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:22

SusanH schreef:
MizzMontana schreef:

Haha ik heb echt wel op het punt gestaan om mijn eten in een envelop te schuiven :') vonden ze niet zo grappig geloof ik :=

Mijn schoonmoeder zei dat ook altijd totdat mijn man(toen een jaar of 6) zijn pannenkoek met stroop in de brievenbus stak. Tsja... daar had ze op kunnen wachten :o

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:34

BarbaLala schreef:
Hmm, ik leef juist tegenovergesteld.
Wat mijn ouders me verboden doe ik nu alsnog. :')
Ik mocht de kruimels nooit van tafel vegen. "Dat doe je later in je eigen huis maar" zeiden mijn ouders altijd.
Net als; mijn niet handen aan mijn broek mogen afvegen, mijn bord perse leeg eten, niet met staal in een anti-aanbakpan, eerst wat gezonds op je brood, mijn drinken in 1x opdrinken etc. etc.
FUC.K DIE SHI.T! 8-)

Ik vergeet nooit de blik van mijn vader toen ik hier de kruimels zo van tafel op de grond mieterde :wow:
_O-

:')

Ik heb altijd mijn voeten op de salontafel, schoenen aan of niet :+

Laat alle deuren open staan tot ergenis van mezelf en was in de wasmand was ook een geregeld voorkomend iets. Alhoewel mam dan gewoon niet waste :D nu raap ik het zelf maar van de grond af als ik wil wassen :=

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 03:00

ow wat herkenbaar wanneer je zelf kinderen hebt.
moet ook altijd zeggen dat er een deurklink aan de deur zit, helaas helpt dat nog niet echt en kan ik nog elke week de vieze handjes van de deuren poetsen.
en denk om de buren, niet rennen op de trap, je bord leeg eten, schoenen in de gang en jas op de kapstok.
en kleren in de wasmand is er ook zo een. misschien een jongens ding ofzo dat die kleren in huis ook in de winter zodra ze thuis zijn uit moeten? mijn zoontjes zijn dan ook echt 2 wandelende kacheltjes die het snel warm hebben terwijl ik echt een koukleum ben. maar dan vind ik dus over de sokken en truien weer onder de bank over de stoel zelfs op de grond in de wc om gek van te worden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:18

xGoldenHero schreef:
SusanH schreef:

Mijn schoonmoeder zei dat ook altijd totdat mijn man(toen een jaar of 6) zijn pannenkoek met stroop in de brievenbus stak. Tsja... daar had ze op kunnen wachten :o

:') :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:57

Ik zeg, helemaal goed haha pannenkoek in de brievenbus _O- wat een plakzooi zal dat hebben gegeven zeg :')

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:00

Haha ik zie het altijd al helemaal voor me. Ik weet ook welke brievenbus het is, en volgens mijn schoonmoeder droop het aan de onderkant eruit toen de postbode hem open had gemaakt.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:23

Dat niet rennen op de trap wil ik soms wel naar mijn buren roepen. Ben ikzelf kindvrij, dreun ik soms nog uit mijn huis (terwijl we eigenlijk nooit wat van ze horen en tussen hun trap en onze woonkamer ook nog hun woonkamer zit). En de buren zijn gepensioneerd en hebben geen kinderen meer in huis.. Wij zeggen dan maar tegen elkaar dat ze elkaar weer achterna zitten. ~~}> :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:29

SusanH schreef:
MizzMontana schreef:

hahaha dat heb ik ook gedaan vroeger.... werd ook niet gewaardeerd... :D

Niet met je vingers aan de ramen komen, roep ik nog dagelijks, want mijn echtgenoot heeft er een handje van om de kiepramen dicht te drukken met z'n vette vingers op het glas... :roll: hij snapt niet dat ramen lappen niet mijn hobby is..... >;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:32

Mn moeder vroeger (en nu nog);

Niet met vieze/paardrijschoenen door het huis!
Ik woon niet meer thuis, maar mn verzorgpony staat nog wel bij haar in de buurt, dus ben ik daar geregeld te vinden met mn vieze schoenen :+.