De beste lifehacks van bokkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:11

LukieBradley schreef:
Over scharen gesproken .... ik heb geen lastige pizza Snijder meer nodig :Y)

Nog meer scharen-dingen:
Ik knip kip :7

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:13

Als ik een appeltaart bakte kreeg ik altijd zo’n zachte bodem door het vocht in de appels.
Nu doe ik over de deegbodem eerst een paar eetlepels custardpoeder, daar trekt het vocht dan in.
Gevolg: stevige bodem en een lekker klein puddinglaagje tussen de bodem en de vulling.

Shiloh

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:25

Roest op chroom oppervlaktes verwijderen zonder het chroom te beschadigen kan met een beetje aluminium folie.

Gewoon propje, beetje nat maken, en schuren maar. Roest verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Mate van roest maakt wel uit. Als de roest al door het oppervlak heen is, werkt het natuurlijk niet.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:29

Als je een appeltaart bakt dan de appels met zoveel suiker dat die net niet oplost laten staan. Toevoegen zodra alles weer is opgelost. De suiker trekt vocht uit de appels. De (mierzoete) siroop die na een poosje ontstaat giet je af. Wat overblijft zijn precies zoet genoege appels (alleen nog even kaneel toevoegen). Ik krijg altijd te horen dat het fijn is dat mijn appeltaart niet zo enorm zoet is, toch gebruik ik voor de appels redelijk wat suiker maar dit gooi ik later weg.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:01

Voorzichtig met dat hakken van een mes in de advocado pit. Zo hebben zich al verschillende mensen flink in hun hand gesneden doordat het mes uitgleed.

amber15 schreef:
Je mes kan je slijpen door hem over de onderkant van een koffiemok te halen.

De pit van een avocado kan je verwijderen door de avocado door midden te snijden, je mes in de pit te hakken een kwartslag te draaien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:10

Ik vind het vooral zonde van het mes :+ Ik ben nu al veel te vaak aan 't slijpen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:12

Wij hadden op het werk standaard botte scharen. In aluminium folie knippen wilde nog wel eens werken (of het is een placebo en wij dachten dat het werkte :') )

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:29

Desty schreef:
LukieBradley schreef:

Nog meer scharen-dingen:

Ik dacht dat ik de enige was :')

Ik lees hier een paar keer over schoonmaakazijn in de wasmachine. Bij mijn weten is dat slecht voor de rubbers en kun je beter natuurazijn gebruiken, die variant die wij ook consumeren zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:38

watchthesky schreef:
Ik lees hier een paar keer over schoonmaakazijn in de wasmachine. Bij mijn weten is dat slecht voor de rubbers en kun je beter natuurazijn gebruiken, die variant die wij ook consumeren zeg maar.

Ook niet. Alle 'zuren' bijten op de rubbers in.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:50

Desty schreef:
LukieBradley schreef:

Nog meer scharen-dingen:

Jaaaa *\o/* ik ook. Echt ideaal.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:17

Jep, ik knip ook kip :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:49

Nog een kip-knipper hier!

Tegen vieze luchtjes in huis werkt het goed om een pannetje water met een scheutje wasverzachter zachtjes te laten koken

Glimmende en schitterende dingen houden vliegen buiten de deur, dus hangt er hier in de zomer een oude cd aan een draadje bij de deuropening

Vaatwastabletten doen hun werk ook uitstekend als je ze doormidden snijdt ipv in zijn geheel gebruikt

Iets polijsten kan goed met tandpasta

De spiegel in de badkamer insmeren met scheerschuim en daarna volledig opwrijven zorgt ervoor dat ie niet meer beslaat

De binnenkant van je glazen douchecabine insmeren met autowax en volledig opwrijven voorkomt heel veel kalkaanslag

Peren en ander fruit kan je extra snel laten rijpen door er een banaan bij te leggen

Xxhorsesxx9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:17

Kanzi schreef:
Als ik een appeltaart bakte kreeg ik altijd zo’n zachte bodem door het vocht in de appels.
Nu doe ik over de deegbodem eerst een paar eetlepels custardpoeder, daar trekt het vocht dan in.
Gevolg: stevige bodem en een lekker klein puddinglaagje tussen de bodem en de vulling.

Paneermeel werkt ook!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:32

Nou benangelique jij hebt er zeke tussen zitten waar ik iets aan heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:40

benangelique, polijsten met tandpasta doe je dan met een doek(je) denk?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:46

Onkruid bestrijden met schoonmaakazijn. Wel enkel op een straat doen.

Velgen reinigen met een sopje van dreft en bakingsoda.

Krasjes uit je telefoonscherm halen met bakingsoda of tandpasta.

Ductape met de plakzijde naar buiten op een gebruikte verfroller doen zo heb je een gerecycled kledingroller.

Lege bus pringels gebruiken als geluidsbox voor je gsm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:51

Ipv die onhandige rot dingen om je auto af te dekken bij vorst, pak je gewoon een oud groot hoeslaken.

Aan beide kanten over de spiegels en achter de deurklink, evt onder de ruitenwisser vast leggen zodat het er niet onder kan waaien, en je hebt de volgende dag je voorruit en zijramen ijs vrij en het gaat nog veel sneller ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:36

En de tip tegen kalkaanslag? Heb schoonmaakazijn al vaak geprobeerd, maar krijg het er nog niet af..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:12

Relaxed schreef:
En de tip tegen kalkaanslag? Heb schoonmaakazijn al vaak geprobeerd, maar krijg het er nog niet af..

Waar heb je de aanslag zitten ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:12

Relaxed schreef:

Baking soda al geprobeerd?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:26

Hoe breng je de schoonmaakazijn aan? Ik doe het vaak met wc-papier. Het papiertje helemaal nat maken met schoonmaakazijn en op/om het te kalken oppervlak aanbrengen. Even laten intrekken, en je veegt het er zo vanaf!

Azijn werkt ook goed met van die stugge webband teugels. Ze daar even in laten weken, en je teugels zijn hartstikke soepel!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:10

Drinken inschenken uit van die pakken met draaidop die aan 1 kant zitten (bijv. Dubbelfris). Het meest logisch lijkt om de schenktuit onderop te hebben en dan in het glas te schenken, maar hierdoor gaat het vaak 'klokken'. Als je de schenktuit boven houdt en de andere kant van het pak beneden en dan schenken, dan kan er lucht in het pak komen en stroomt het er geleidelijk uit, zonder morsen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:53

Ik gebruik voor allerlei snijwerk een schaar met snijplank: https://www.bol.com/nl/p/star-cuisine-s ... modal_open

En de appels voor de appeltaart bak ik heel even met de kaneel en op laatst de suiker. Uit laten lekken in de vergiet en dan op de paneermeel wat ik op het deeg strooi. Vooral fijn bij wat hardere appels, goudrenetten kan je bij ons vaak niet kopen.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:24

Kalkaanslag voorkomen kan door de douche na gebruik droog te maken. Werkt hier perfect en vriend doet het ook braaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:26

Sannert schreef:
Relaxed schreef:

Waar heb je de aanslag zitten ?

Douche scherm.. Dus moet niet te agressief zijn..

Baking soda? Oplossen in water ofzo?