Vloer in woonkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyWup

Re: Vloer in woonkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:20

Wij hebben een pvc vloer met vloerverwarming.
Ideaal, klinkt niet hard zo als laminaat als je erover loopt, voelt ook zachter/warmer, heel makkelijk schoonmaken en sterk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:27

Mama3 schreef:
tyleysmiley schreef:
Waarom wordt het aangeraden een pvc-vloer niet te stofzuigen?
Dat zou dus echtttttt niks voor mij zijn :+

Omdat er kans bestaat dat er krassen op je vloer komen. Wij stofzuigen 1x pwk en swifferen 5x per dag

Dat zou hier ook een no go zijn! Ik moet echt wel dagelijks kunnen stofzuigen. En ook moet dweilen geen probleem zijn. Daarom ook zo blij dat we nu voor keramisch parket gegaan zijn. Kan ik lekker los met mijn dweil :+ Wij moeten nog gaan kijken voor een vloer voor boven en we twijfelen tussen PVC en laminaat. Ik ga dat zeker even navragen hoe dit zit. Bedankt voor de tip!

Beneden hebben we eigenlijk nooit PVC gewild, ik vind dat meer iets voor de bovenverdieping (nergens op gebaseerd maar puur gevoelsmatig). Net als laminaat, ik vind dat echt niets voor beneden. Vooral het geluid als je er met schoenen overheen loopt. En vaak zit er een bepaald glansje over en zie je er toch veel op.

Maar een vloer is inderdaad zo persoonlijk. Vriendin van mij heeft door heel het huis grote antraciet tegels liggen. Ik mis dan zelf toch het warme van een houten vloer of houtlook vloer. Vooral in de woonkamer.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:57

san4nie schreef:
Hoe vaak dweilen jullie dan?

Ik namelijk bijna nooit. Daar blijft de vloer toch wel het beste bij. Maar snap als er mensen zijn die dat vies vinden.

Echt zo min mogelijk, 2x pm denk ik. Maar wij hebben geen dieren in huis, trekken altijd onze schoenen uit en vragen dat ook aan anderen. Ik haat dweilen. En toen onze baby over de grond kroop vond ik het idee dat mensen daar ook met hun vieze schoenen lopen echt smerig.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:14

Als je een goede stofzuiger hebt, met een flinke borstel aan de onderkant, kan dat toch niet krassen op je pvc-vloer?
Nondetjuu, daar zit ik dan met m'n Dyson V10 :+

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:18

Lessie schreef:
Wij krijgen begin April de sleutel van ons nieuwe huis. *\o/*
We hebben inmiddels de meubels en keuken al uitgezocht, maar nu nog de vloer.

En ik wist niet dat een vloer uitzoeken zo moeilijk is..

Dus nu is mijn vraag, wat voor vloer hebben de bokkers en waarom?

Vooral geen keramische tegelvloer. Ben net verhuisd en heb nu zo een vloer. Je ziet er alles op en meteen vlekken in die je er niet meer uit krijgt :(

Ik persoonlijk koos voor hout en een tegel die makkelijk te poetssn is

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:24

TS schreef: [quoteAbby, jouw vloer, heb je daar misschien een foto van :9][/quote]

Ik maak er morgen bij daglicht foto's van. Hij ligt overigens, net als bij iemand anders die reageerde, ook in de badkamer. Ik wilde altijd al een houten vloer in de badkamer en hiermee is dat toch behoorlijk goed gelukt ook al is het geen echt hout.

Mensen die de vloer voor het eerst zien, denken dat het echt hout is, zo goecis deze vloer gemaakt. Het is een vloer van Marazzi, niet te koop in de doorsnee bouwmarkt en wellicht ook iets duurder maar echt van mooie kwaliteit en in heel veel 'houtsoorten' te koop.

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:28

TS schreef:
Citaat:
Abby, jouw vloer, heb je daar misschien een foto van :9

Ik maak er morgen bij daglicht foto's van. Hij ligt overigens, net als bij iemand anders die reageerde, ook in de badkamer. Ik wilde altijd al een houten vloer in de badkamer en hiermee is dat toch behoorlijk goed gelukt ook al is het geen echt hout.

Mensen die de vloer voor het eerst zien, denken dat het echt hout is, zo goed is deze vloer gemaakt. Het is een vloer van Marazzi, niet te koop in de doorsnee bouwmarkt en wellicht ook iets duurder maar echt van mooie kwaliteit en in heel veel 'houtsoorten' te koop.

In de keuken en in de gang hebben we ook van Marazzi een keramische vloer maar dan belgisch hardsteen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:52

Wij hebben in ons vorige huis een grindvloer laten leggen.
Best mooi, maar wat bleek het een drama om schoon te houden.
Bleek bijna niet te dweilen, wilde je echt de boel een keer lekker schoon hebben, dan moesten we een zuig-schrobmachine huren.
Ook als de vloer je de vloer er ooit uit wilt hebben dan is dat een lastige klus.

Nu hebben we tegels met vloerverwarming, bevalt een stuk beter.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:59

denice schreef:
Ik vind een gietvloer echt geweldig!!

Wij hebben vorig jaar mei een gietvloer laten leggen. Prachtig <3 alleen een nadeel ... je ziet er alles op en hij krast toch wel snel.
Toch zou ik zo weer voor een gietvloer gaan :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:24

miccamaaike schreef:
Er ligt hier een kersenhouten vloer in, donkerbruin. Zat al in de woning maar hij is mij eigenlijk te donker. Er uit halen is niet echt een optie. Hij is verlijmd met spaanplaat en die is weer verlijmd met t beton. Er uit halen is echt niet te doen. Zijn 2 dagen bezig geweest met alleen de vloer in de keuken eruit halen. Daar liggen inmiddels tegels.

Grappig hoeveel mensen een tegelvloer hebben. Dat wil ik dus echt niet. Ik vind dat vaak wat kil. Liefst weer een houten vloer of voor t praktische een pvc vloer. Visgraat vind ik ook erg mooi!

Wij hebben een tegelvloer met hout look. Echt ideaal!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:25

Joliieeenn schreef:
Lessie schreef:
Wij krijgen begin April de sleutel van ons nieuwe huis. *\o/*
We hebben inmiddels de meubels en keuken al uitgezocht, maar nu nog de vloer.

En ik wist niet dat een vloer uitzoeken zo moeilijk is..

Dus nu is mijn vraag, wat voor vloer hebben de bokkers en waarom?

Vooral geen keramische tegelvloer. Ben net verhuisd en heb nu zo een vloer. Je ziet er alles op en meteen vlekken in die je er niet meer uit krijgt :(

Ik ben juist blij met die vloer omdat ik er niks op zie

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:30

Keramisch parket.
Wij hebben vloerverwarming dus daarom al aanpaste vloer. Maar wij vonden het zo ontzettend mooi, het lijkt net echt hout, veel onderhouds vriendelijker en blijft gewoon heel lang mooi.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:47

Timbers schreef:
denice schreef:
Ik vind een gietvloer echt geweldig!!

Wij hebben vorig jaar mei een gietvloer laten leggen. Prachtig <3 alleen een nadeel ... je ziet er alles op en hij krast toch wel snel.
Toch zou ik zo weer voor een gietvloer gaan :j

Wat kost dat per m2 als ik vragen mag?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:14

Joliieeenn schreef:

Maar wellicht hebben de vorige bewoners de vloer met een bijtend middel gedweild of de beschermlaag eraf geschuurd o.i.d.
Een vriendin van mij heeft belgisch hardsteen en de toplaag eraf laten schuren zodat hij matter werd. Nu is het een drama omdat je alles er op ziet. Vetvlekjes, gewone vlekjes, krassen e.d.

Of het is misschien een goedkope versie uit de bouwmarkt? De tegels die ik heb uitgezocht (foto staat hier in het topic) is juist makkelijk te dweilen. Daar kunnen echt geen vlekken in of op komen die er niet meer vanaf te poetsen zijn. Ik heb hem ook echt bij een goede tegelzaak vandaan. En zoals Abby al zegt was het geen goedkope vloer. Het is toch ook een deeltje kwaliteit dat je koopt.

Qua onderhoud hoort keramisch parket niet anders te zijn dan een gewone tegel. Juist vanwege het onderhoud zijn wij overgestapt van hout naar keramisch parket.

Gietvloer vind ik ook erg gaaf. Ik zou alleen ook bang zijn voor krassen en ik vrees dat je gek wordt van alles dat je er op ziet. En repareren bij schade blijf je schijnbaar ook altijd zien. Praktisch vind ik ook erg belangrijk, dus een gietvloer viel voor ons af.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:24

Wij hebben net een pvc vloer met vloerverwarming laten leggen.

Afbeelding

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:07

Wij hebben een geoliede eiken vloer. 2,5 jaar geleden toen we het huis gekocht hadden de vloer laten schuren en olieën (grijs). Super mooi geworden, alleen gaf de vloermeneer toen al aan hem elk jaar te moeten bijhouden met onderhoudsolie, hij kan namelijk niet nog een keer geschuurd worden. Nu 2,5 jaar verder is hij nog niet geolied en zie ik hem echt minder mooi worden, we moeten er binnenkort dus echt aan geloven.

Alvast voor de toekomst, is er iets te zeggen wat het aanleggen van vloerverwarming ongeveer kost? Zou gaan om de benedenverdieping, gok zo’n 50 m2

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:30

denice schreef:
Wat kost dat per m2 als ik vragen mag?

Echt geen idee :o? Geheel geëmancipeerd heeft mijn man het financiële stuk afgehandeld :=. Goedkoop was het niet geloof ik, maar ik ben er echt heel blij mee.

Hoewel elke (nieuwe) kras die ik zie pijn doet :') ben ik nog steeds verliefd op mijn nieuwe vloertje. Maar goed wij houden van een strakke inrichting en daar past zo’n gietvloer super goed bij :P

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:33

Wij hebben offertes van gietvloeren opgevraagd en afhankelijk van wat voor soort gietvloer zit je vaak tussen de 75,- en 130,- per m2. Ik zou gemiddeld op een 100,- per m2 rekenen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:39

Afbeelding

Dit is mijn vloer in het donker met lichtje aan :)

Lessie schreef:
Bloemmeke schreef:
Wij hebben beneden een houten visgraat vloer met brede planken. echt heel mooi! Boven overal Pvc. Vooral erg handig maar oko mooi!

Heb je hier een foto van?

Saskia_D schreef:
Wij hebben het al eerder genoemde keramisch parket (met vloerverwarming) op onze hele benedenverdieping én in de badkamer. Zelfs de douchevloer is hiermee betegeld. Ik zou niets anders meer willen! Het ziet er prachtig uit, is super praktisch en heerlijk warm.

Heb je hier misschien een foto van?

x_Jeanine_x schreef:
Toen wij ons huis kochten lag er een donkere houtenvloer in. Vorige bewoners gaven aan deze graag te willen meenemen! Helemaal prima!

Dus kale betonvloer om mooi te beginnen! Keuken gesloopt
Wij hebben vloerverwarming laten infrezen, geëgaliseerd en toen een mooie 60x60 lichte betonlook vloertegel erop en was verliefd en ben nog steeds onwijs happy met mijn vloer!

Hier ben ik erg benieuwd naar!!

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:10

Bjarni: kosten weet ik niet, mar wat wel interessant is om in het achterhoofd te houden, is dat je voor een eventuele warmtepomp een andere dikte slangen nodig hebt. Die slangen zijn dikker en geven dus ook meer warmtecapaciteit. Kan geen kwaad dat voor te bereiden want anders moet alles er weer uit als je die overstap ooit gaat maken...

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 02:21

Delphi schreef:
Joliieeenn schreef:

Maar wellicht hebben de vorige bewoners de vloer met een bijtend middel gedweild of de beschermlaag eraf geschuurd o.i.d.
Een vriendin van mij heeft belgisch hardsteen en de toplaag eraf laten schuren zodat hij matter werd. Nu is het een drama omdat je alles er op ziet. Vetvlekjes, gewone vlekjes, krassen e.d.

Of het is misschien een goedkope versie uit de bouwmarkt? De tegels die ik heb uitgezocht (foto staat hier in het topic) is juist makkelijk te dweilen. Daar kunnen echt geen vlekken in of op komen die er niet meer vanaf te poetsen zijn. Ik heb hem ook echt bij een goede tegelzaak vandaan. En zoals Abby al zegt was het geen goedkope vloer. Het is toch ook een deeltje kwaliteit dat je koopt.

Qua onderhoud hoort keramisch parket niet anders te zijn dan een gewone tegel. Juist vanwege het onderhoud zijn wij overgestapt van hout naar keramisch parket.

Ik heb geen idee wat ermee gebeurd is.. het is een prachtige vloer als die niet zo zou vlekken .. Ik woon hier nu een week en heb een bang hondje. Van de schrik heeft ze een klein plasje gedaan. Heb dit meteen op kunnen ruimen maar de kringen van het plasje krijg ik niet weg :( ..

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:19

Hier ook keramisch parket...expres voor de langere planken gegaan....ik meen 1.50mt.
Ideale vloer, kan niets mis mee. Kleine nadeel is...als je iets laat vallen, is het meteen ook echt goed stuk :D

Afbeelding

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:45

Lastig is dat he, er is zoveel moois. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een warme kleur eiken laminaat met brede planken en vloerverwarming. Ben er nog steeds zo blij mee, lijkt ook net echt.
Ik zou vooral kijken wat voor sfeer je in huis wil en daar een type vloer bij kiezen die daar een mooie basis voor vormt. Zou zelf nooit voor tapijt oid kiezen maar dat is wellicht persoonlijk.
Edit: wij hadden nooit vloerverwarming dus je weet niet wat je mist als je het nooit hebt gehad, maar ik zou nooit meer anders willen! Het is zo fijn aan de voeten, je huis is mooi gelijkmatig verwarmd en je kunt die (vaak lelijke) radiotoren weghalen! Geeft je ook meer vrijheid qua indelen van de kamer. Kan tegenwoordig ook prima met laminaat, al kost t wellicht iets meer energie. In de wc hebben wij er een elektrische liggen, gegoten in beton circe. Ook ideaal!

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:03

Onze pvc vloer ligt er vanaf half november in, direct na het leggen snel gedweild en geloof half dec nog een keer weer.
Wij kregen juist het advies niet te swifferen (voor de krassen, als je iets scherps/hards met dat doekje de hele kamer door swiffert zou dat kunnen zeiden ze) maar juist wel stofzuigen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:10

Wij hebben beneden hout in de woonkamer en in het kantoor en plavuizen in de keuken en badkamer. Volgende week wordt er boven een pvc visgraat vloer met zwarte bies gelegd.