Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:upendo schreef:Leuk voor de Kruidvat, ik ben heerlijk honkvast. Ik ben tevreden, waarom zou ik over moeten op iets anders als ik daar meer moeite voor moet doen?![]()
Ik denk niet dat je anderen kan beoordelen om hun tijd of keuzes qua spullen. Dat is namelijk totaal niet relevant. Misschien heb ik wel tijd tussen al mijn andere dingen door, maar het levert me veel meer op om het online te bestellen.
Maar is het andersom niet net zo? Ik krijg nou het idee dat men hier denkt dat ik de hele dag zit te niksen dat ik zomaar de luxe heb om tijd vrij te maken voor boodschappen doen of naar de kruidvat gaan![]()
Overigens, eerder stelde iemand dat je de keuze hebt om ergens te gaan werken. In andere topics lees ik constant dat het toch zo erg is dat de werkloosheid zo hoog is, dat de banen niet voor het oprapen liggen, dat de WW of de bijstand zo laag is... Volgens mij is het wel heel makkelijk om te zeggen "dan neem ik wel een andere baan". Zeker in zo'n bedrijf lijkt het me dat je dan ook nog extra druk bij je collega's legt (want hè, vandaag besteld morgen in huis) wat het ook nog eens lastiger maakt.
A3a1 schreef:Deed dat best vaak maar van de verzendkosten kun je leuke dingen doen![]()
Heb het een tijdje in een potje gedaan, na een half jaar zijn we er van uit eten gegaan.
Janine1990 schreef:A3a1 schreef:Deed dat best vaak maar van de verzendkosten kun je leuke dingen doen![]()
Heb het een tijdje in een potje gedaan, na een half jaar zijn we er van uit eten gegaan.
Maar heb jij de betreffende bedrijven dan op zo'n korte afstand zitten?
Als ik na ga hoevaak ik bestel en verzendkosten moet betalen (meestal maar heel weinig), dan kan ik hiervan niet naar de betreffende winkel rijden in mijn vrij kostbare tijd.
Zou ik bijvoorbeeld een vrije dag opnemen om een zooitje van die boodschappen te doen, dan is het online bestellen én voor elke bestelling verzendkosten rekenen, een stuk goedkoper...
lieveli schreef:A3a1 schreef:Deed dat best vaak maar van de verzendkosten kun je leuke dingen doen![]()
Nou ik betaal nooit verzendkostenen bestel dus veel te veel.
mysa schreef:Boodschappen en dierenvoer. Zit vijf km buiten het dorp en kan voor 4 volwassenen, honden, paarden, kat en kippen niet fietsen. Heb een oude auto, als ik daarmee op en neer rijd kost het ook benzine. Ah rijd in 1 ronde voor veel meer huishoudens, lijkt me dan milieuvriendelijker ook. Fouragehandel rijdt ook 1x per week. Kleding koop ik wel in de winkel maar koop niet zo veel.
mysa schreef:Ik mag toch aannemen dat ah logistiek handig plant? Ik kan ook alleen op bepaalde dagen/tijden bestellen. En toevallig komen ze vandaag, tussen 9.00 en 19.00.Dat is ruim genoeg om een buitengebied route handig te plannen?
pluisje88 schreef:Ik bestel regelmatig online. Vooral spullen voor m'n paard en mijn eigen bh's (hunkenmoller)en spijkerbroeken (ms) van die laatste twee heb ik altijd dezelfde modellen en maten dus die hoeven nooit terug. Als ik ze in de winkel wil halen moet ik 25 km heen en 25 km terug naar de eerste stad dus dat is ook niet echt verantwoord. Dus vind ik het wel makkelijk zoboeken ed bestel ik wel bij bol maar dat hoeft ook nooit terug. Ik kies er de laatste tijd wel veel vaker voor om zelf m'n pakket op te halen bij een punt gezien de werkdruk van de chauffeurs en ik niet altijd thuis kan wachten tot ze er zijn. Fijner voor mij en voor de chauffeur
Andere dingen ga ik gewoon eens in de zo veel tijd voor op pad naar de stad en dan koop ik meerdere dingen.
Ik werk nu als bijbaan als orderpicker voor een webwinkel (internationale agrarische groothandel) en over de omstandigheden heb ik absoluut niks te klagen. Het is niet heel licht werk en de salarissen niet fantastisch maar voor de rest zijn er echt geen onmenselijke dingen gaande. Ik heb niet te klagen en het voordeel is dat je er bijna op de plek kunt beginnen. Dat bedrijf houdt in onze omgeving behoorlijk wat gezinnen aan het eten
mysa schreef:Ik mag toch aannemen dat ah logistiek handig plant? Ik kan ook alleen op bepaalde dagen/tijden bestellen. En toevallig komen ze vandaag, tussen 9.00 en 19.00.Dat is ruim genoeg om een buitengebied route handig te plannen?