Kerstpakket? oh nee, toch niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:14

Kerstpakket koppelen aan uren vind ik echt extreem raar. Een kerstpakket is gewoon een bedankje, een handdruk met extra inhoud. Mogen die part-timers ook maar 1 drankje bij de kerstborrel ipv 2?
Zaken die te doen hebben met inzet, uren etc gaan via salaris en evt bonus of salarisverhoging.

Overigens heb ik zelf in 15 jaar geen kerstpakket meer gehad, maar dat is omdat die werkgevers daar gewoon niet aan deden. Die deden liever een borrel of etentje.

Caritas

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:01

Toen ik, in een vorige baan, verantwoordelijk was voor kerstpakketten, bedrijfsuitjes en kerstlunches kreeg iedereen hetzelfde en nodigde ik iedereen uit. Ongeacht of je in dienst was, een ingeleende consultant of kantinemedewerker van Eurest of schoonmaker. Je werkte bij ons dus mocht je mee doen met alles van ons.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 14:16

Dat dus Caritas, je bent toch 1 team dus dan zou je verwachten dat iedereen mee mag doen.
Overigens werd dat pakket uitgedeeld bij een stamppot buffet, dus blijkbaar is er wel een redelijk budget voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:54

Bij mij is er alleen verschil tussen mannen en vrouwen. :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:57

naomiiiii schreef:

Wat is dan dat verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:08

Sizzle schreef:
naomiiiii schreef:

Wat is dan dat verschil?

Vorig jaar kregen we beide een rituals pakket, natuurlijk andere geuren.
Dit jaar kregen de vrouwen een grote vaas achtig iets, de mannen volgens mij een sporttas en nog iets. Daarin allemaal eten en drinken.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:10

Bij mijn werk is je type pakket ook nog eens afhankelijk van je aantal uren.. Heel raar vind ik dat. Imo is iedereen gelijk..

Het verschil zit toch al in je salaris.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:28

Kinke schreef:
Dat dus Caritas, je bent toch 1 team dus dan zou je verwachten dat iedereen mee mag doen.
Overigens werd dat pakket uitgedeeld bij een stamppot buffet, dus blijkbaar is er wel een redelijk budget voor.

Dus bij dat buffet kreeg een deel wel en een deel niet een kerst pakket ?
Wat ongelooflijk onbeschoft van jouw werkgever.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 15:29

nee, diegenen die geen pakket kregen waren ook niet uitgenodigd voor het buffet. Ik hoorde het toevallig van een collega die 's avonds zijn pakket ging halen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:33

Daar wordt het niet beter van.
Fijne kerstsfeer als een deel van de medewerkers niet uitgenodigd wordt voor een feestje.
Goed voor de onderlinge verhoudingen ook :n

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:36

Bij ons zijn er 3 maten kerstpakketten, dus klein medium en groot. Het gaat hier om een hotel dus veel parttimers die maar om de week een paar uurtjes werken bijvoorbeeld. Iedereen vindt dat prima en is er blij mee. Ik vind het zelf ook een prima regeling. Wij maken ze ook altijd helemaal zelf inclusief de brief, dat vinden mensen echt ontzettend leuk. Ook uitzendkrachten krijgen van ons een pakketje, zij horen er immers ook gewoon bij!

Het is een extraatje, je werkgever hoeft dit niet te doen. Ik vind het een beetje ondankbaar dat mensen er over klagen heel eerlijk gezegd. Ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen verwachten dat iemand die bijvoorbeeld 8 uur in een maand werkt hetzelfde 'moet' krijgen als iemand die fulltime time werkt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:37

Ik vind het belachelijk om te kijken naar aantal gewerkte uren. Krijg je alleen maar geruzie onder elkaar. Houd het lekker hetzelfde voor iedereen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 15:39

toch bijzonder hoe sommigen er een verhaal bij verzinnen.
Ik klaag er niet over, het maakt me verder niet uit dat ik geen pakket heb gekregen. Ik vond het alleen raar dat er blijkbaar een voorwaarde aan hangt, aangezien ik dat met mijn 30 jaar werkervaring nog niet eerder heb meegemaakt.
Overigens Fortitude, fijne kerstdagen wensen was blijkbaar ook teveel moeite.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:59

Fortitude schreef:
Bij ons zijn er 3 maten kerstpakketten, dus klein medium en groot. Het gaat hier om een hotel dus veel parttimers die maar om de week een paar uurtjes werken bijvoorbeeld. Iedereen vindt dat prima en is er blij mee. Ik vind het zelf ook een prima regeling. Wij maken ze ook altijd helemaal zelf inclusief de brief, dat vinden mensen echt ontzettend leuk. Ook uitzendkrachten krijgen van ons een pakketje, zij horen er immers ook gewoon bij!

Het is een extraatje, je werkgever hoeft dit niet te doen. Ik vind het een beetje ondankbaar dat mensen er over klagen heel eerlijk gezegd. Ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen verwachten dat iemand die bijvoorbeeld 8 uur in een maand werkt hetzelfde 'moet' krijgen als iemand die fulltime time werkt.

Omdat het verschil in aantal gewerkte uren ook al in salaris zichtbaar is. En omdat het best raar is om als werkgever meer waardering te tonen aan mensen die veel werken dan aan mensen die weinig werken.
Want de mensen die weinig werken die werken ook. Minder vaak, maar waarschijnlijk net zo hard.

Vind het zo belachelijk dat die dan een minder of geen kerstpakket krijgen :7

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:08

Ik heb jaren geleden gewerkt in een redelijk bekende winkel in Nederland en kwam op 1 oktober in dienst, maar kreeg geen kerstpakket omdat ik te kort in dienst was. Werkte overigens 40 uur per week.

Maar de bedrijfsleider van de betreffende winkel vond dat zo belachelijk en heeft er 1 via andere vestiging weten te regelen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:08

Ik krijg geen kerstpakket, nooit gehad ook bij deze baas. Wel kreeg ik vroeger een leuke eindejaarsbonus. Vond t prima, was toch een leuke waardering. Maar sinds mn baas een vreselijke vriendin heeft met dr inmiddels 4 kinderen van 3 mannen zit zelfs dat er niet meer in. Ik krijg niks, zelfs een bedankje voor t afgelopen jaar kan er niet meer af. Dit jaar was zelfs t toppunt, ik werkte donderdag t laatst voor kerst, had daarna lekker vrij. Maarr toen was t zelfs teveel moeite om me een fijne kerst te wensen, hij was er niet eens. Heb alleen de winkel moeten sluiten. Werk er al 16 jaar inmiddels maar voel me de laatste tijd als een hond behandeld zeg maar

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:11

Zie dat je op Texel woont dan is het niet makkelijk zoeken naar iets anders denk ik...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:11

Oh jawel komt wel wat. Werk in een winkel dus komt wel goed hoor. Alleen na 16 jaar stap je biet zomaar op

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 16:24

jeetje Siersma, dat is inderdaad niet leuk.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:37

Delphi schreef:
Hier altijd een kerstpakket gekregen. Toen ik 40 uur werkte, maar ook toen ik 18 uur (excl. koopzondagen) werkte.
Vond ik eigenlijk best logisch aangezien koopzondagen bij ons ook niet naar ratio verdeeld werden. Ik moest net zo veel koopzondagen draaien als een fulltimer.

Shadow0 schreef:
Meer dan 9 uur op 1 dag? Dat dat soort dingen normaal gevonden worden...

Hier was dat altijd normaal om met koopavond van 10:00-21:00 te werken. Wel met voldoende pauze en dan was dat prima te doen. Wekelijks draaide ik één koopavond.

Maar dagelijks 10,5/11 uur vind ik ook erg veel, tenzij je eigen baas bent. Zoveel zou ik nooit voor een baas willen werken. Dan maar een kleiner kerstpakket :+ Maar dat is natuurlijk voor ieder persoonlijk.

Rato denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:40

Dammie schreef:
Daar wordt het niet beter van.
Fijne kerstsfeer als een deel van de medewerkers niet uitgenodigd wordt voor een feestje.
Goed voor de onderlinge verhoudingen ook :n

Nee, ik zit dus bij hetzelfde uzb als ts. Mijn 3 collega's (wij werken met zn 4en bij 1 boer) zijn wel geweest en ik niet. En idd, ook een kerstkaart niet gekregen. Heb gisteren nog iemand aan de telefoon gehad van het uzb maar fijne feestdagen wensen was te veel moeite...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:53

hier is 10 tot 11 uur op een dag werken ook gebruikelijk.. werk totaal 5 of 6 dagen per week, 3x in de week van 9:00 tot 19:00 en moet meestal ongeveer een uur over werken. Maar maak als nog maar 40 u per week (exclusief over uren), ben dan ter compensatie van de lange dagen op dinsdag ochtend en vrijdag einde van de middag vrij. Zaterdag zijn we sowieso alleen de ochtend open.

Bij ons doen ze helemaal niet aan kerstpakketten of bonussen of wat dan ook, of fijne feestdagen wensen inderdaad, dat kennen ze ook niet :') .. Erg jammer, want soms is een blijk van waardering van je werkgever wel fijn, merk ook dat er veel verloop is in werknemers bij ons ik denk toch mede door de manier waarop ze er mee om gaan, maargoed, ik probeer het onderling met mijn collega's leuk te houden en wij organiseren gewoon onze eigen team uitjes en kopen voor elkaar kerst cadeaus, is dan alleen wel op onze eigen kosten natuurlijk. Maar vind mijn werk leuk, dus vind dat niet heel erg :)

Als ik zelf werkgever was geweest dan zou ik iedereen de zelfde kerstpakketten geven, het gaat om je inzet en het is gewoon een stukje waardering naar je medewerker ongeacht het aantal uren dat ze maken.
Onderscheid verder word al gemaakt in salaris en dergelijke

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:21

naomiiiii schreef:
Sizzle schreef:
Wat is dan dat verschil?

Vorig jaar kregen we beide een rituals pakket, natuurlijk andere geuren.
Dit jaar kregen de vrouwen een grote vaas achtig iets, de mannen volgens mij een sporttas en nog iets. Daarin allemaal eten en drinken.

Geef mij dan maar die sporttas :P
Ik zou een beetje oppassen met man/vrouw cadeautjes. Veel zogenaamde vrouwen prullaria (stink geurkaarsen en dat soort kaliber) verdwijnt bij veel mensen zo de vuilnisbak in.

Hoe dan ook is elk gebaar een leuk gebaar, al moest ik wel een keer fronsen toen ze iedereen een (personen)weegschaal gaven :')

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:25

Binnen het bedrijf waar ik werk krijgt gewoon iedereen ongeacht hoeveel uur en hoelang je er werkt het zelfde. Tevens hebben wij ook nog een kerstborrel voor al het personeel met een hapje en een drankje geregeld door de baas.

Zou het ook vreemd vinden dat een fulltimer een groter kerstpakket zou krijgen dan een partimer. Het loon is al verschillend waarom dat ook nog een kerstpakket er op aanpassen terwijl dit een in mijn ogen een bedankje is voor je inzet het afgelopen jaar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:59

Oei, ik vind het zelfs discriminatie, als je minder uren werkt krijg je ook minder betaald daarin is al onderscheid wat prima is, maar wij hebben als werkgever al onze werknemers INCLUSIEF de vrijwilligers allemaal hetzelfde pakket gegeven. Of je nu veel werkt of weinig werkt daar hebben wij geen onderscheid in. We hebben zelfs mensen een pakket gegeven die wel dit jaar bij ons hebben gewerkt (seizoenswerk) en misschien komend jaar niet eens meer kunnen werken (we werken veel met studenten).

Ik snap dat niet, het is natuurlijk maar een geste vanuit de werkgever, maar als mijn collega's wel krijgen en ik niet zal ik toch een stapje minder hard lopen en wat minder flexibel zijn.