Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:14

Nou echt Annick76...ik zou zo pissed zijn geworden dat ik direct naar boven was gelopen om al zijn spullen uit MIJN kamer te flikkeren.

op zn gemak.....

Geen wonder dat hij nu al weet dat het maanden gaat duren.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:16

xxCYNNxx schreef:
Nou echt Annick76...ik zou zo pissed zijn geworden dat ik direct naar boven was gelopen om al zijn spullen uit MIJN kamer te flikkeren.

op zn gemak.....

Ik ook :+ ...

Echt hoor, want een slappe banketstaaf.

Als ik iemand uit zijn kamer zou verjagen, zou ik me zo bezwaard voelen dat ik alles op alles zou zetten om dat zo snel mogelijk ongedaan te maken. In plaats daarvan vind meneer dat hij wel recht heeft het even op het gemakje te doen.

Echt, met zo'n opmerking had ik hem geen duim breedte meer gegeven. Ik zou hem met alle liefde helpen die kamer op te ruimen. Vele handen, maken licht werk. Maar wel NU!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 23-12-18 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:17

xxCYNNxx schreef:

op zn gemak.....

Nou idd, zei ik ook al. Las net nog ergens in een ander topic dat het in België heel makkelijk is een huurhuis te vinden. In NL kan dat idd maanden/jaren duren. In België schijn je zo volgende week ergens in te kunnen :P
Maar niet als je alles ‘op je gemak’ wilt doen. Ze komen vast niet bij je vragen of je alsjeblieft een huis wilt hebben :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:19

Dat er een 4e kamer is maakt het toch veel gemakkelijker. Dan kan het bij wijze van morgen al opgelost zijn
Besprek het, stroop met jullie 3en de mouwen op en ruim die zsm leeg

Nog steeds vraag ik mij af of hij het bewust doet, zijn relatie is uit, zijn leven staat op zijn kop en hij gaat terig naar zijn ouderlijke huis. Ik zou mijn kinderen ook meteen terug in huis nemen mocht ooit zoiets gebeuren dan is het aanpassen voor iedereen maar hoe dan ook, het is ook zijn moeder en het is haar huis.
hij krijgt een kamer aangeboden en volgens mij heeft nog niemand gezegd dat dit zo niet kan. waarom boos op hem worden dan? Bespreek het en pas als dan niks gedaan wordt kun je boos worden

Voor een andere woning moet ook geld zijn, ik neem aan dat hij nu ook nog de woning met zijn ex heeft e daaraan meebetaald
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 23-12-18 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:21

Lynn_Nikita schreef:
hij krijgt een kamer aangeboden en volgens mij heeft nog niemand gezegd dat dit zo niet kan. waarom boos op hem worden dan? Bespreek het en pas als dan niks gedaan wordt kun je boos worden

Heb je haar laatste reactie met zijn opmerking ook gelezen :+ ?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:24

Shiloh schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Heb je haar laatste reactie met zijn opmerking ook gelezen :+ ?

Ja dat hij het op zijn gemak wil doen

Heeft zij ook duidelijk aangegeven hoe ze zich voelt? Dat het voor haar wel haast heeft.

Ik denk dat hij ook een hoop aan zijn kop heeft en daarom zo reageert, relatie over, halsoverkop terug naar zijn moeder en er zal vast nog een hoop geregeld moeten worden, laat staan verwerken maar het is wel belangrijk dat hem duidelijk gemaakt wordt dat ook zij hier last van heeft en er een makkelijke oplossing is en dat is handen uit de mouwen steken en die kamer leegruimen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:26

Tja... Hij komt ermee weg, want hij is zo zielig omdat zijn relatie kapot is. Want als ik ts zo hoor, is haar moeder al net zo makkelijk in een hoekje te drukken als dat de ts dat is.

Weet je wat jij moet doen ts? Net zo een "tantrom" als zijn dochtertje opzetten; hysterisch worden, gaan gillen dat je op deze manier niet kan slagen voor je studie en of hij dan de rest van zijn leven in jouw onderhoud gaat voorzien.

Zijn ze nou helemaal gek geworden in huis daar?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:28

Euh wacht effe... er is dus NOG een kamer? ZIJN oude kamer??? Wauw. Maak die kamer leeg en hoppa... klaar. Echt.

Maar ipv aanvallen is mischien de beste remedie zeggen: hey broer, ik begrijp je hebt een k*tsituatie maar ik wil mijn school ook gewoon halen. Dus kom, we gaan nu samen jouw oude kamer in orde maken. heb jij zo je eigen plek en ik ook.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:29

Lynn_Nikita schreef:
Heeft zij ook duidelijk aangegeven hoe ze zich voelt? Dat het voor haar wel haast heeft.

Hoezo moet het een voorwaarde zijn dat zij dat aangeeft hoe ze zich er bij voelt. Ik vind hem maar een slappe gast, ipv zich verantwoordelijk te voelen over het feit dat zijn zusje bij moeder slaapt, vinden dat het op het gemak kan. Dat kun je toch aan je water aanvoelen dat dat niet ideaal is en dat je je verantwoordelijkheid hebt dat snel ongedaan te maken. Dus ja, ik vind dat wel degelijk kwalijk van hem. Mensen moeten zich aanpassen voor jou, dan zorg je toch dat dat zo kort mogelijk duurt! TS zou het niet moeten hoeven vragen of aan te geven! Als hij het niet kan overzien, dan vraag je hulp. "Eej, ik vind het vervelend dat iedereen zich moet aanpassen aan mij, maar in mijn eentje die kamer opruimen overzie ik even niet. Zullen we dat vanavond/morgen samen even regelen?" ... kom op hee. Als volwassen man met dochter voel je je daar toch gewoon verantwoordelijk voor! Elke man die dat niet voelt is een gepamperde prins!

En ja, natuurlijk moet TS beter gaan communiceren, zoals ik op de vorige pagina ook al schreef, vind ik dat ze dat nu ook niet doet. Duidelijk aangeven dat ze het onderschat heeft, dat ze dit niet volhoud, en die kamer nodig heeft om goed te kunnen studeren. En met elkaar zorgen dat het met maximaal een dag of 2 gewoon gefixed is.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 23-12-18 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:32

Kan je de zooi niet in je oude slaapkamer dumpen bij je broer.Kan hij er zelf tussen slapen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:33

Voor huurhuizen zijn in België op zich idd geen wachtlijsten zoals in Nl maar je moet idd wel gewoon de huur kunnen betalen en dat kan broer nu even mss écht niet.

Maar zoals al gezegd, hij zit nu niet in een situatie waar hij op z'n gemak kan doen.
Terug bij ouders is leuk en aardig maar gaat zelden lang goed (want zo leuk is het nu ook weer niet om als volwassen persoon weer bij ouders te moeten wonen).

Ts, probeer het zonder emotie te bespreken en zonder tussen de lijntjes verwijten. Heel moeilijk want je zit al op je tandvlees maar hakken in het zand lokt alleen maar dezelfde reactie uit.

Ipv te zeggen dat hij eens moet opschieten kun je ook gewoon neutraal aangeven dat je nu met de aankomende blokperiode echt je eigen ruimte nodig hebt en dat je daarom best wil helpen met het opruimen van de 4de kamer.
Zeg dit ook tegen je moeder, zij lijkt vooral ook de lieve vrede te willen bewaren maar kan broer ook subtiel wat meer achter de veren zitten voordat het een huishouden met fikse onderhuidse frustraties wordt.

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:38

Als het je niet snel genoeg gaat kan je toch ook zelf gelijk het rommelhok opruimen. Of oordoppen in doen achter het andere bureau. :)*

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:41

Buiten huur moet je borg betalen ,garant kunnen staan voor een vast inkomen en het huis moet je gegund worden door de huis baas.
Ik had laatst een woning vrij en die was binnen 2 uur verhuurd en ik vond in mijn mailbox 20 mails van geintreseerde. En dit was niet eens een huis in een goedkope sector.
Dus zo maar een huis vinden is er niet bij hoor.

Maar met wat inschikkelijkheid aan alle kanten is het prima in 1 huis wonen.Wel vind ik TS dat je niet duidelijk bent naar je huis genoten,geef aan wat je behoefte zijn.Ik wil studeren en mijn kamer terug,daar kan niemand iets mis aan verstaan.En de rest lost je broer maar met je moeder op,jij hebt hem even uit de nood geholpen en dat feestje heeft nu lang genoeg geduurd. Wees duidelijk mensen kunnen geen gedachtes lezen.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:54

Maar er is nog wel een verschil tussen niet zomaar een huis vinden en weinig moeite doen om iets te vinden. Dat het niet vanzelf gaat, dat er bepaalde zaken misschien eerst op orde moeten zijn, alvorens op zoek te kunnen naar een geschikte woonruimte, dat begrijp ik allemaal. Maar als dat allemaal net zo op 't gemakje gaat als het leegruimen van zijn oude kamer, dan zitten ze volgend jaar kerst nog in deze zelfde situatie.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:55

Als hij die kamer niet wil opruimen, dan deed ik het.
En dan zou ik mijn eigen spullen naar die rommelkamer brengen en gezellig alles installeren.
Dan heb jij je eigen plekje terug, alleen in een andere kamer.
En heeft hij nog altijd jou kamer, maar dan zonder bed.
Maar goed, dat moet die dan zelf maar eventjes oplossen.

Ik ben normaal erg vrede-gezind maar er zijn grenzen.
Zeker als dit nog maanden kan duren.
Dan is het toch juist in zijn eigen belang dat die de boel op orde brengt zodat het voor iedereen goed te doen is de aankomende maanden?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:07

Ik zou zeggen - zet zijn spullen in de rommelkamer en zeg dat hij alles zo veel op zijn gemak mag doen als hij wil, maar dat jouw kamer weer jouw kamer is. En klaar. Jij bent er ook nog en je bent met een aantal héél goede redenen gekomen om je eigen plek te hebben. Hij is te gast en kan zich dus aanpassen. Gastvrijheid is een groot goed, maar er zijn wel grenzen! Sterkte TS :(:)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:12

Annick75 schreef:
Maar er is nog wel een verschil tussen niet zomaar een huis vinden en weinig moeite doen om iets te vinden. Dat het niet vanzelf gaat, dat er bepaalde zaken misschien eerst op orde moeten zijn, alvorens op zoek te kunnen naar een geschikte woonruimte, dat begrijp ik allemaal. Maar als dat allemaal net zo op 't gemakje gaat als het leegruimen van zijn oude kamer, dan zitten ze volgend jaar kerst nog in deze zelfde situatie.

T is nog maar een week dat hij weg is. Ik kan dan heel goed verstaan dat er eerst nog zaken geregeld moeten worden.
Dat neemt niet weg dat hij zijn oude kamer kan oprommelen en daar een bed kan zetten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:22

Maak de kleine kamer de rommelkamer en je broer kan samen met ZIJN dochter slapen en jij weer lekker in je eigen bed. Probleem opgelost! Je communiceert niet direct, dit werkt niet... je draait er om heen...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:23

lifaya schreef:
Maak de kleine kamer de rommelkamer en je broer kan samen met ZIJN dochter slapen en jij weer lekker in je eigen bed. Probleem opgelost! Je communiceert niet direct, dit werkt niet... je draait er om heen...

Dit is inderdaad de meest praktische oplossing denk ik!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:30

dromertje2 schreef:
Annick75 schreef:

T is nog maar een week dat hij weg is. Ik kan dan heel goed verstaan dat er eerst nog zaken geregeld moeten worden.
Dat neemt niet weg dat hij zijn oude kamer kan oprommelen en daar een bed kan zetten.

Dat begrijp ik uiteraard, dat je niet in een week tijd je leven op orde kunt hebben in zo'n situatie. Maar wat je zegt, hij kan wel spijkers met koppen slaan wat betreft zijn oude kamer om zo de situatie voor iedereen leefbaar te krijgen. Als zijn reactie op TS dat hij het rustig aan wil doen met zijn oude kamer echter een voorbode is voor hoe hij alles aan gaat pakken, wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn, dan zou het wel eens lang kunnen duren, voordat hij weer zelfstandig woont. Dat bedoelde ik meer te zeggen.

Als TS er de puf en qua studie de tijd voor heeft, zou ze er ook voor kunnen kiezen zijn oude kamer zo op te ruimen dat er een bed in past, zijn spullen daar parkeren en hoe het extra bed uit de kleine kamer daar komt, kan hij dan fijn zelf uitzoeken. Dan kan zij wel weer haar intrek nemen in haar eigen kamer. Of idd gewoon zijn spullen in de kleine kamer parkeren, haar kamer weer innemen en hopen dat die actie zorgt voor wat meer actie van zijn kant mbt zijn oude kamer.

Er zijn verschillende actie die ze (ook moeder) kunnen ondernemen als direct communiceren niet hun sterkste punt is. Acties zeggen soms een stuk meer dan woorden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:32

CalipsoLover schreef:
Er is helemaal geen zolder, kwam hier plots voorbij maar dat is dus niet het geval. Weet niet waar dat vandaan komt. Er is dus een eenpersoonsbed op overschot, dus naar de kringloop hoeft niet. Voor de rommel die in mijn broer zijn ex-kamer staat moet ook nog even een oplossing gezocht worden.

Oke, heb daarnet even gezegd tegen mijn broer dat alles wel wat moet gaan opschieten en hij een beetje in gang moet schieten met zijn eigen slaapkamer te installeren. Maar kreeg onverwachts wat een snauwende blik en 5 minuten later zei hij 'Ik wil alles wat op het gemak doen' waardoor mijn moeder ook meteen een bezorgde blik naar mij toe wierp. Ja oliebol, merk dat hoe meer ik op mijn strepen ga staan mijn broer vervelender wordt. Terwijl hij gisteren nog zei dat hij 'het wel begreep als ik het vervelend vond als hij in mijn kamer sliep'

Oh wow -O- dat klinkt wel erg ondankbaar en verwend! Wat vindt je moeder hiervan? Want ze kan je wel een bezorgde blik toewerpen, maar ik neem aan dat zij de baas in huis is en bepaald?

Ik zou tegen je moeder zeggen dat je dit niet langer meer wilt zo. Dat je je kamer per direct terug wilt. Dat je je eigen plek mist en je jezelf niet goed kan concentreren en je school er zo nog onder gaat lijden.

Dan gaat hij gewoon naar het kleine kamertje bij zijn dochter en dan kan hij alles wat op het gemak doen en zijn tijd nemen om zijn oude kamer op te ruimen. Of hij propt gewoon een bed op zijn oude kamer en gaat vanuit daar opruimen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:51

Wees duidelijk naar hem toe. b.v. 'Broer, na de kerst ga ik weer op mijn eigen kamer slapen. Er komt een examen periode aan en ik moet studeren' Zegt hij dan weer, maar ik wil het op mijn gemak doen, dan kun je hem vertellen dat hij dan de tijd kan nemen zolang hij bij dochterlief of op de bank slaapt, maar dat jij hem 3e kerstdag uit je kamer wilt hebben.

1 je bent dan duidelijk
2 je geeft aan waarom je dit wilt
3 je geeft hem een tussenoplossing.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:12

Lieverd, denk aan jezelf!
Leuk dat je broer zegt alles op z'n gemakje te willen doen maar met hetzelfde verhaal kan jij écht niet bij de examencommissie aankomen. Echt meid, kom voor jezelf en je toekomst op.
Het is allemaal heel vervelend dat je broer in deze situatie zit maar het zou helemaal vervelend zijn als jij op je 30e nog bij je moeder woont omdat je destijds niet op je strepen hebt gestaan.
Het is echt niet raar om dat van je broer te eisen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:14

idylle schreef:
Wees duidelijk naar hem toe. b.v. 'Broer, na de kerst ga ik weer op mijn eigen kamer slapen. Er komt een examen periode aan en ik moet studeren' Zegt hij dan weer, maar ik wil het op mijn gemak doen, dan kun je hem vertellen dat hij dan de tijd kan nemen zolang hij bij dochterlief of op de bank slaapt, maar dat jij hem 3e kerstdag uit je kamer wilt hebben.

1 je bent dan duidelijk
2 je geeft aan waarom je dit wilt
3 je geeft hem een tussenoplossing.

Ik denk dat dit een heel goede aanpak is. Volgens mij is je moeder ook net te lief,dus is het handig als je zelf doorpakt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:15

Ik snap die broer ook niet. Ik zou niet eens willen slapen in het bed en op de kamer van mijn zus!Eerlijk gezegd ging ik nog liever naar het Leger des Heils! Maar het ernstige is dat er in jullie huis in feite plaats genoeg is,de vroegere kamer van de broer is toch nog beschikbaar,alleen niet opgeruimd. Ik vrees dat die broer alleen aan zichzelf denkt,misschien geen wonder dat zijn relatie op de klippen is? Trouwens,waarom heeft hij zijn huis moeten verlaten met zijn kind,en zijn vrouw zit er nog in?Ook al wil je gaan scheiden,dan kun je de woning nog wel blijven delen i.p.v. je familie te gaan overbelasten.