Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xxCYNNxx schreef:Nou echt Annick76...ik zou zo pissed zijn geworden dat ik direct naar boven was gelopen om al zijn spullen uit MIJN kamer te flikkeren.
op zn gemak.....
Geen wonder dat hij nu al weet dat het maanden gaat duren.
... xxCYNNxx schreef:Nou echt Annick76...ik zou zo pissed zijn geworden dat ik direct naar boven was gelopen om al zijn spullen uit MIJN kamer te flikkeren.
op zn gemak.....
Geen wonder dat hij nu al weet dat het maanden gaat duren.

Shiloh schreef:Lynn_Nikita schreef:hij krijgt een kamer aangeboden en volgens mij heeft nog niemand gezegd dat dit zo niet kan. waarom boos op hem worden dan? Bespreek het en pas als dan niks gedaan wordt kun je boos worden
Heb je haar laatste reactie met zijn opmerking ook gelezen?
Lynn_Nikita schreef:Heeft zij ook duidelijk aangegeven hoe ze zich voelt? Dat het voor haar wel haast heeft.
Annick75 schreef:Maar er is nog wel een verschil tussen niet zomaar een huis vinden en weinig moeite doen om iets te vinden. Dat het niet vanzelf gaat, dat er bepaalde zaken misschien eerst op orde moeten zijn, alvorens op zoek te kunnen naar een geschikte woonruimte, dat begrijp ik allemaal. Maar als dat allemaal net zo op 't gemakje gaat als het leegruimen van zijn oude kamer, dan zitten ze volgend jaar kerst nog in deze zelfde situatie.
dromertje2 schreef:Annick75 schreef:Maar er is nog wel een verschil tussen niet zomaar een huis vinden en weinig moeite doen om iets te vinden. Dat het niet vanzelf gaat, dat er bepaalde zaken misschien eerst op orde moeten zijn, alvorens op zoek te kunnen naar een geschikte woonruimte, dat begrijp ik allemaal. Maar als dat allemaal net zo op 't gemakje gaat als het leegruimen van zijn oude kamer, dan zitten ze volgend jaar kerst nog in deze zelfde situatie.
T is nog maar een week dat hij weg is. Ik kan dan heel goed verstaan dat er eerst nog zaken geregeld moeten worden.
Dat neemt niet weg dat hij zijn oude kamer kan oprommelen en daar een bed kan zetten.
CalipsoLover schreef:Er is helemaal geen zolder, kwam hier plots voorbij maar dat is dus niet het geval. Weet niet waar dat vandaan komt. Er is dus een eenpersoonsbed op overschot, dus naar de kringloop hoeft niet. Voor de rommel die in mijn broer zijn ex-kamer staat moet ook nog even een oplossing gezocht worden.
Oke, heb daarnet even gezegd tegen mijn broer dat alles wel wat moet gaan opschieten en hij een beetje in gang moet schieten met zijn eigen slaapkamer te installeren. Maar kreeg onverwachts wat een snauwende blik en 5 minuten later zei hij 'Ik wil alles wat op het gemak doen' waardoor mijn moeder ook meteen een bezorgde blik naar mij toe wierp. Ja oliebol, merk dat hoe meer ik op mijn strepen ga staan mijn broer vervelender wordt. Terwijl hij gisteren nog zei dat hij 'het wel begreep als ik het vervelend vond als hij in mijn kamer sliep'
dat klinkt wel erg ondankbaar en verwend! Wat vindt je moeder hiervan? Want ze kan je wel een bezorgde blik toewerpen, maar ik neem aan dat zij de baas in huis is en bepaald?idylle schreef:Wees duidelijk naar hem toe. b.v. 'Broer, na de kerst ga ik weer op mijn eigen kamer slapen. Er komt een examen periode aan en ik moet studeren' Zegt hij dan weer, maar ik wil het op mijn gemak doen, dan kun je hem vertellen dat hij dan de tijd kan nemen zolang hij bij dochterlief of op de bank slaapt, maar dat jij hem 3e kerstdag uit je kamer wilt hebben.
1 je bent dan duidelijk
2 je geeft aan waarom je dit wilt
3 je geeft hem een tussenoplossing.