Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:27

sharon488 schreef:
daantjuhhh schreef:
Nou ik heb geen van die dingen die jij hebt.

Maar ik:
Volume altijd op een even getal.
En als ik de weg moet zoeken of ik moet achteruit inparkeren dan moet mijn radio zacht staan. Anders kan ik mij niet concentreren. _O-

Ik denk dat die laatste heeeeel veel bokkers herkennen. :=

Wahahah die radio. Dat heb ik ook. Of zodra ik in een hele drukke omgeving rij moet die ook zachter. Maar ik denk dat dat zeker ook te maken heeft met geluiden die je dan wel hoort

Hahaha zo herkenbaar, bij mij moet het geluid zelfs uit :+. Soms vergeet ik hem zelfs weer aan te zetten, om vervolgens na een kwartier op te merken dat het wel erg stil is.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:32

Liefste heb ik ook de radio op een rond getal maar met die van mijn auto lukt dat niet. 8 is te zacht en 10 te hard. Dus 9 is perfect.. Maar irriteer mij er wel aan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:33

Mijn auto doet helaas met achteruit parkeren automatisch Mn geluid zacht, hoeft voor mij niet. Kan zingend (file)parkeren :+

Ik heb wel met autorijden dat ik juist altijd muziek aan heb staan! Rij nooit zonder muziek en de muziek moet bij Mn bui passen.

Verder ben ik echt heel schoon met mijn auto, zowel binnen als buiten maar gok dat ik daar een zelfdzaam geval mee ben lol

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:34

Ik ben raar, herken hier niets van behalve mug moet dood.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:41

Sjolvir schreef:
Ik ben raar, herken hier niets van behalve mug moet dood.

Haha ik ook!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:56

daantjuhhh schreef:
Nou ik heb geen van die dingen die jij hebt.

Maar ik:
Volume altijd op een even getal.
En als ik de weg moet zoeken of ik moet achteruit inparkeren dan moet mijn radio zacht staan. Anders kan ik mij niet concentreren. _O-

Ik denk dat die laatste heeeeel veel bokkers herkennen. :=

Idem hier idd! :))
Vind het ook altijd erg frustrerend als vriendlief volume op een oneven getal zat. :=

ArankaM

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:09

Oh ik heb ook altijd van die eigenaardigheden. Ik volg ook altijd de tandenborstel in mijn mond, tandarts wordt er gek van. Ook als ik een wondje oid in mijn mond heb ben ik dat constant aan het voelen.
Vaak ontwijk ik de naden bij tegels. Ik zit meestal mee te playbacken met muziek als ik mijn koptelefoon op heb in het openbaar. Thuis zing ik mee.
Ik moet eerst mijn sokken aan voordat ik mijn broek aan doe, vind het niet fijn voelen als ik met mijn blote voet door de pijp moet.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:27

Haha grappig om te lezen al die 'trekjes' ik heb er zelf ook heel wat en herken ook veel hier in het topic :j

Kommetjes in de kast moeten inderdaad om en om op kleur.

In mijn kleerkast is alles op soort en kleur gesorteerd, zodat het een mooie 'overgang' maakt.

Ik verzin ook verhaaltjes voor ik ga slapen, dan slaap ik sneller :j

Uit bed komen doe ik ook het liefst op een rond getal dus inderdaad als het 6:43 is blijf ik liggen tot 6:45 :))

En verder heb ik een probleem met het getal 6, dat vermijd ik. Ik probeer alles in 7x te doen (bv. Als ik de ramen was, spray ik 7x met de poets spray, bij andere dingen zoals het toilet verdeel ik het dan in 3 en 4, zodat het samen toch 7 wordt := )

Afwassen moet ook echt volgens een bepaalde structuur, tot ergernis van mijn man...

De kussens in de zetel moeten netjes liggen als ik ga slapen en zo zijn er nog een heleboel dingen als ik blijf denken... Oeps :o

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:30

Oscar schreef:
Ik maak happende bewegingen als ik iets aan het knippen ben, ik hap dan met de beweging van de schaar mee. Als een soort vis op het droge :D

Dat deed mijn zoontje eerder ook

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:31

Tanken afgerond op ronde bedragen. Dus bijvoorbeeld; 45€, 50€.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:37

ohh hoe herkenbaar, ik heb ook heel veel van dit soort onbewuste dingen:
*Meubelstukken horen op een bepaalde voeg te staan.
*Was hang je op van klein naar groot maar wel altijd zover mogelijk links, sneaker sokken hang je niet op
maar liggen braaf allemaal hetzelfde op de vensterbank op zolder. Uiteraard hangen dezelde kleuren bij
elkaar op het rekje.
*Ik beheer het secretariaat van een vereniging en verstuur ook mails, om vervolgens dan in mijn eigen
inbox verrast de hele mail braaf lezen waar het over gaat.
*Radio zacht bij parkeren check
*Altijd douchen voor het slapen gaan, Ik probeer wel eens heel dapper niet te gaan maar kan er dan
later
alsnog uit omdat het gewoon niet klopt.
*Altijd nog even de staldeuren checken voor we naar huis gaan just in case.
*Tegen mezelf en al mijn medeweggebruikers praten in de auto.
*Onderweg tegen paardlief praten als hij op de trailer staat.(Let op .. bochtje rechts, hou je vast er
komt
een rotonde, sorry.. beetje te veel moeten remmen, sta eens niet zo woest aan je hooinet te trekken).
*als de wekker weer gaat (die exact 30 minuten voorstaat)na een half uur snoozen doe ik alleen mijn
linker oog open, rechts blijft echt nog een poos dicht, eerst even wakker worden haha
*Opstaan dan wel alleen op een op 5 afgerond getal anders stellen we het nog even uit.
*Tanken alleen op een rond bedrag.
*Kleding op kleur sorteren.

Verder functioneer ik best oke eigenlijk :D

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:42

Herken me zelf in de auto radio zelfde geld voor de formule van de tv :') ook over die mug die dood moet haha.

Maar heb zelf nog een paar rare trekjes. Zo draag ik altijd mijn sokken binnenstebuiten (alleen mijn paarden sokken niet)

En alle lichten moeten uit in de ruimtes waar niemand is. Mijn man wordt er gek van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:50

Als ik de keuze heb uit een rij wc's, dan ga ik meestal naar de tweede vanaf de deur gezien :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:51

culaccino schreef:
Als ik de keuze heb uit een rij wc's, dan ga ik meestal naar de tweede vanaf de deur gezien :Y)

Ik pak meestal de laatste met de gedachte dat die het minste word gebruikt lol

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:53

lifaya schreef:
culaccino schreef:

Dat is niet zo schijnt, omdat mensen dat dus vaker denken. _O-

De eerste scheen de schoonste te zijn oid.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:54

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een decemberkalender hebben en die ‘flapjes’ eraf trekken. Mijn vriend doet het en ik vind dat raar. Maar misschien ben ik wel raar omdat ik ze eraan laat zitten.

Ik herken verder een hoop. En wat ik nog vrijwel nooit verteld heb, is dat ik in de auto mijn tenen samen knijp als er markering langs de weg is. Dus bijvoorbeeld bij een pijl. Heel raar vind ik. :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:54

lifaya schreef:
culaccino schreef:

De eerste schijnt juist het schoonst te zijn omdat iedereen denkt dat die het meeste wordt gebruikt (quod non).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:00

Ik herken alleen dat van de autoradio zacht zetten met inparkeren. Vind dat gewoon handig anders hoor ik de sensor niet goed. Onze auto is best groot en het is hier in de straat krap parkeren. Ik rij liever geen schade.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:02

- Op een gewone doordeweekse schooldag niet eerder dan 6.30 uit bed willen. 6.27 is me echt nog een keer omdraaien en vaak wordt ik dan ineens een stuk later wakker :')
- Mobiel altijd in mijn broekzak met werken, ondanks dat ik geen mobiel mag gebruiken op de werkvloer en het dus ook geen functie heeft hem überhaupt mee te nemen. Mis anders voor mijn gevoel echt iets, omdat ik op school ook altijd mijn telefoon op tafel of in mijn broekzak heb.
- Samenvattingen markeer ik altijd in een patroon met max 3 kleuren markeerstift.
- Ongeveer alles wat betreft afspraken zet ik in de agenda van mijn telefoon, want anders ben ik bang dingen te vergeten, maar vaak juist omdat ik ze in een agenda heb staan vergeet ik het niet :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:02

star_l0ver schreef:
En alle lichten moeten uit in de ruimtes waar niemand is. Mijn man wordt er gek van.

Dat van die lichten doe ik ook.!!
Ook op mijn werk (maak bij mensen thuis schoon) en iedereen moppert dan dat het overal zo donker is :')
Verder ontzettend veel herkenbare dingen!

Over kleding in de kast..alle shirtjes vouw ik op met het printje naar boven en zo liggen ze ook in de kast

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:19

Mars schreef:
Altijd eerst ff de tandenborstel onder de kraan, dan tandpasta erop, dan weer onder de kraan en dan pas poetsen :D

jaaa doe ik ook _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:25

Mijn smetvrezerige gedrag... vind bij andere mensen eten niet fijn. Als kind deed ik het gewoon niet.

Oh en ik at als kind ook geen honing, want daar hadden bijen met de pootjes aan gezeten. :7

Ooit een bij zijn pootjes zien wassen? :n

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:07

Hahah zo grappig. De wasknijpers doe ik inderdaad ook.
Verder loop ik altijd rond als ik telefoneer en kan ik niet zittend knippen :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:22

Floko schreef:
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een decemberkalender hebben en die ‘flapjes’ eraf trekken. Mijn vriend doet het en ik vind dat raar. Maar misschien ben ik wel raar omdat ik ze eraan laat zitten.

Ik herken verder een hoop. En wat ik nog vrijwel nooit verteld heb, is dat ik in de auto mijn tenen samen knijp als er markering langs de weg is. Dus bijvoorbeeld bij een pijl. Heel raar vind ik. :=

die laatste doe ik ook bedenk ik me nu hahahaha

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:54

Ik zet altijd mijn linkerhand in een vuist in mijn zij en knik mijn linkerheup in als ik in een pan sta te roeren. Gebeurt automatisch en vrijwel elke keer.

Ik val altijd in precies dezelfde houding in slaap. Meestal op mijn rechterzij, linkerbeen opgetrokken en rechterbeen gestrekt en het kussen waar mijn vriend normaal op slaapt tussen mijn armen (als hij er niet is).

Ik blaas altijd in dezelfde volgorde mijn kaarsen uit. Hetzelfde met planten water geven, dat doe ik ook altijd in dezelfde volgorde.

Als ik de deur uit ga check ik altijd vlak voordat ik de voordeur dicht trek of ik alles bij heb. Voornamelijk pinpas, sleutel en telefoon, al dan niet op het deuntje van Jochem Myjer :+