Huis met verleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:02

Ik woon in een huis uit 1860, dus zeker een huis met een rijk verleden.
Het is gelegen aan een perimeter-pad uit de 2e wereldoorlog, hebben zich veel gevechten afgespeeld in en om het huis, dode soldaten etc.
Woon hier nu bijna 7 jaar en vooral de eerste jaren heb ik "last" gehad van zaken uit het verleden.
Een soort klopgeest, verschijningen en dergelijken speelden met periodes op net als bepaalde slaapritmes en bepaalde (lucide) dromen.
Denk aan bewegende objecten, geluiden en schimmen, honden die defensief/ agressief gedrag vertoonden richting bepaalde delen van kamers of ergens op gefocust werden.
Inmiddels is het nagenoeg over, al blijft 1 van mijn gordijnen een eigen leven leiden.
Af en toe merk ik nog andere dingen op maar ik heb er geen "last" meer van en het is niet meer zo hevig als het voorheen was.
Mede door het verwijderen van bepaalde objecten uit mijn inrichting en het ophangen van een erfstuk (een koperen kruis van mijn oma, zij speelde tevens een grote rol in die dromen) is hier rust gekomen.

Ik denk dat het valt of staat met hoe je er zelf mee omgaat en hoe je in het leven staat als mens.
Destijds was ik lang zo geaard niet als ik nu ben en als ik mezelf niet verder had ontwikkeld dan had ik wellicht ook andere maatregelen getroffen want het gaat je niet in de koude kleren zitten.
Ben zelf erg nuchter en relativerend maar wat hier gebeurde was absoluut niet fijn.
Heb destijds ook filmpjes gemaakt van wat zichtbaar was met de camera als het zich voordeed omdat andere mensen vaak erg sceptisch waren. Dat waren ze na het zien van de beelden niet meer kan ik je zeggen.
Ik kijk er nu anders tegenaan als iets zich voordoet; Het is oke en ik ben er oke mee.
Ik kan er nu goed mee omgaan, destijds kon ik dat niet en dat triggerd het denk ik des te meer. "Ze" of "het" zoekt altijd een ingang en als je als persoon niet stabiel bent is dat een opening voor de "nare negatieve kant" van wat onzichtbaar is. De "kant" waar ik nu soms nog mee van doen heb is niet naar of negatief maar positief, dat maakt ook een heel verschil.

Bewust in een huis gaan wonen waarvan je weet dat er mogelijk veel negativiteit of een zwaar verleden hangt zou ik niet doen want dan zoek je het wel een beetje op naar mijn idee. Dan zou ik het eerst willen laten zuiveren door iemand met verstand van zaken.
Maar als ik ooit verhuis zou ik ook zeker wel weer in een oud huis willen wonen. Ik hou van de sfeer in oude huizen en de historie, met nieuwbouw heb ik helemaal niks.

Anoniem

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:41

Barbalala: In ons huis zijn geen gekke dingen gebeurt, maar volgens mij is de man van de vorige bewoonster er wel gestorven. Ik ben er 100% zeker van dat ik hem al meermaals uit mijn ooghoek over het erf heb zien lopen. Ook deuren die opeens open staan (nee, geen tocht) Dus die doen wij nu maar op slot...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 18:04

Oh dat is natuurlijk helemaal vervelend als er geesten achter blijven, dat zou ook mijn angst zijn.

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:24

Rebecca schreef:
Ik woonde voorheen waar een man bleek te zijn gestorven , in mijn slaapkamer en hij lag daar een paar dagen :7

Ben zelf niet zo gevoelig , gebeurde weleens wat maar dat was tocht (voelde soms een koude wind ) en wat sterren op een witte muur die steeds weer tevoorschijn kwamen hoeveel verf er ook wel niet op ging.

Moeder is gevoelig ervoor en die kwam liever niet over de vloer

Dat heeft mijn moeder ook op 1 kamer. Ik vraag me nog altijd af wat dat is, is er nog steeds.
Met licht zie je echt niks en ook is er overheen geverfd. Maar toch als het donker is komt er een soort (lijkt op) glow in te dark spul tevoorschijn (al zie je dus geen spul met licht). Net als die sterren maar dit zijn meer vlekken.
Ik maak mij er niet druk om, het zal wel. Maar wel vraag ik me af wat het is. Iemand enig idee?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:26

Sommige vulmaterialen blijf je altijd weer zien, idem met rokersvlekken. Dan moet je eerst een speciale ‚rokers dekverf‘ gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:28

Unicorn_xX schreef:
[naam] schreef:
Ik woonde voorheen waar een man bleek te zijn gestorven , in mijn slaapkamer en hij lag daar een paar dagen :7

Ben zelf niet zo gevoelig , gebeurde weleens wat maar dat was tocht (voelde soms een koude wind ) en wat sterren op een witte muur die steeds weer tevoorschijn kwamen hoeveel verf er ook wel niet op ging.

Moeder is gevoelig ervoor en die kwam liever niet over de vloer

Dat heeft mijn moeder ook op 1 kamer. Ik vraag me nog altijd af wat dat is, is er nog steeds.
Met licht zie je echt niks en ook is er overheen geverfd. Maar toch als het donker is komt er een soort (lijkt op) glow in te dark spul tevoorschijn (al zie je dus geen spul met licht). Net als die sterren maar dit zijn meer vlekken.
Ik maak mij er niet druk om, het zal wel. Maar wel vraag ik me af wat het is. Iemand enig idee?

Precies dat :oo , heb het behang er toen afgetrokken uit wanhoop :+ . Probleem opgelost :')

Al voelde ik met verhuizen dat er een andere sfeer hing , alsof iets het er niet mee eens was . Klinkt raar i know maar zo voelde het , huis is ondertussen plat gegooid en staat nu nieuwbouw op

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:45

Sizzle schreef:
Als je in een gebied woont waar de oorlogen uit het verleden gebotviert hebben denk ik niet dat er veel plekken zijn waar niet iemand bruut omgekomen is. Of dat nou dat specifieke huis is of niet vind ik eigenlijk weinig relevant.
Persoonlijk interesseert het me totaal niet wat de geschiedenis van een huis is, maar dat is misschien ook omdat we huren.

Ik woon in een wijk die in WO2 helemaal leeggeveegd is omdat er veel Joden woondden.
Ik was een aantal jaar geleden bij Westerbork en stomtoevallog was er een expositie over mijn wijk met veel foto's uit omliggende straten. Dat maakt mij dan wel erg benieuwd naar de geschiedenis van mijn huis eigenlijk.
Daarnaast heeft mijn buurman wel eens een foto laten zien van onze 2 huizen ten tijden van de watersnoodramp waarop te zien was hoe hoog het water stond. Ik vind het wel boeiend dat een huis veel meegemaakt heeft eigenlijk.

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:09

Rebecca schreef:
Precies dat :oo , heb het behang er toen afgetrokken uit wanhoop :+ . Probleem opgelost :')

Al voelde ik met verhuizen dat er een andere sfeer hing , alsof iets het er niet mee eens was . Klinkt raar i know maar zo voelde het , huis is ondertussen plat gegooid en staat nu nieuwbouw op

Ja dit zit op het plafon dus er valt niks af te trekken. Misschien het zou ooit glow in the dark spul zijn geweest. Maar er is dus overheen geverfd 2x en ziet niks zitten met licht zou je zeggen dat het weg zou moeten zijn maargoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:12

Ik heb in een huis gewoond waar de vorige bewoner zelfmoord had gepleegd met een compressor. De compressor stond zelfs nog in de enorme schuur die aan het huis vast zat. Heb er prima gewoond maar ik ben nog altijd van mening dat die man daar heeft gespookt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:15

Wacht wat? Hoe doe je dat, met een compressor...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:16

Unicorn, Zeker als het nog het ouderwetse glow in de dark op basis van radioactiviteit (tritium) is kun je verven tot je een ons weegt ben ik bang.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:21

In het huis waar mijn vader woont is mijn oom overleden. Wel een natuurlijke dood, maar ik heb toen ik er ook nog woonde wel veel last gehad van dingen die uit de vensterbank vielen, koude wind, licht dat zomaar aanging, de douche die zomaar aanging, enz. Ook wou mijn hond nooit bij de plek komen waar mijn oom is ingestort, daarom hebben we er maar een grote plantenbalk neer gezet.

Mijn vader was er bij toen zijn broer dus overleed, vind het heel knap dat hij het huis ondanks dat gekocht heeft. Brengt veel herinneringen mee, maar zat dus ook veel emotionele waarde aan het huis vast. Het staat nu overigens te koop :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:26

ik zou er nooit willen wonen.. waar moord of brand is geweest.

als kind durfde ik nooit alleen thuis te zijn in huis ging zelfs na buiten dan.
ik geloof nergens in maar toen was ik er echt weg. ds er zou best wel wat kunnen zijn.

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:38

Een vriend van mij was verhuisd naar een huis bij mij int dorp.
Vorige bewonder was een alleenstaande oude man die altijd aan dezelfde tafel zat, tot op een moment dat hij blijkbaar dood aan die tafel zat en het best een tijd duurde voor mensen het doorhadden omdat hij daar dus altijd zat aan die tafel....

Enfin elke keer als ik daar op bezoek kwam kreeg ik kriebels ik vond dat huis zo eng... En ik weet niet waarom, er zaten ook allemaal rare 'verstopplekken' en kruipruimtes in.... Bahbah brrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:02

Oeh, als je de sporen van een (zelf)moord zou kunnen zien, zou ik er ook niet lekker wonen.

Ons pand is bezet geweest door de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog. Schijnbaar hebben hier ook vrouwen en kinderen gevangen gezeten. Tijdens de renovatie hebben ze schijnbaar blikken voedsel gevonden die verstopt zaten in de muren en plafonds. Er zijn hier ongetwijfeld vreselijke dingen gebeurd, maar het pand is dusdanig verbouwd dat ik dat wel los zie van mijn huidige woning.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 01:21

Mijn ex woon(de) in een huis waar een man op gruwelijke wijze zelfmoord heeft gepleegd. Wisten we niet toen we daar kwamen, pas na 1 a 1,5 jaar hoorde we dat via de dochter van die man die op zoek ging naar het verleden van haar vader. De man had het hele huis vol benzine(?) gegooid, is vervolgens op bed gaan liggen en vervolgens vuur gemaakt wat natuurlijk zorgde voor een grote ontploffing/brand. Huis is toen compleet herbouwd op precies dezelfde plek en ziet er precies hetzelfde uit. Wij hebben foto’s gezien van de hele brand en hoe het bed eruit zag waar de man lag. Erg luguber moet ik zeggen, heb toen een paar nachten echt wel wat slechter geslapen. Maar verder prima “gewoond” daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 05:18

DeMolenhoek schreef:

Ik denk niet dat ik dat hier open en bloot op bokt ga/mag zetten. :+

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 07:39

zigranta schreef:
Stephanie_86 schreef:
Nadat wij getekend hadden voor ons huis heb ik in de auto vanaf de notaris ons huis gegoogeld........

In ons huis heeft een vrouw samen met haar broer haar man na jaren mishandeling onthoofd met een samoraizwaard.

Vriendlief vond het niet fijn om te weten haha en de buren vertelde het ons in detail toen we daar de eerste dag gingen klussen.

Ik snapte meteen waarom alles wit gespoten was boven (ook de betonnen vloeren)

De man had de vrouw jarenlang mishandeld? Of is de man jarenlang mishandeld en uiteindelijk vermoord?

De man mishandelde de vrouw en zij heeft hem samen met haar broer vermoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:31

naomiiiii schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik denk niet dat ik dat hier open en bloot op bokt ga/mag zetten. :+

Nee uiteraard niet. Maar kan er met mijn hoofd niet bij dat het met zoiets lukt...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:00

Hier is laatst een drugspand gevonden. Die is gevonden aangezien er iets mis was gegaan met ‘koken’ en er 2 man dood in de tuin lag en de andere twee bewusteloos ik het huis.
Huis ging in de verkoop en was een week later verkocht..

Edit;
Ons huis is 112 jaar oud, zal vast wel dode mensen hebben gezien. Maar wat niet weet wat niet deert!
Laatst bijgewerkt door sanso op 10-12-18 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:03

Floko schreef:
Ik verbaas me erover dat zoveel mensen aangeven er geen problemen mee te hebben. Ik zou niet kunnen wonen in een huis waarvan ik weet dat er iemand vermoord is. Natuurlijk overlijden is een ander verhaal, maar zou niet mijn voorkeur hebben.

Mij verbaast het juist andersom,dat mensen er problemen mee hebben.
Voor mij zou het alleen een probleem zijn als het lijk er nog lag of dat de moordenaars er nog in wonen.Een huis is steen beton en hout ,even wat klussen en het is weer een ander huis

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:20

In ons vorige huis hadden we met het hele gezin last van een negatieve 'flow' op een bepaalde plek en jaren later kregen we te horen dat er een zelfmoord in dat huis was gepleegd (op die plek). We hebben geprobeerd om de negatieve 'flow' weg te halen, maar hebben er evengoed niet prettig gewoond. Nu kwamen we in ons huidige huis binnen alsof we een warme jas aan deden. Een paar weken later heb ik eens bij de buren gevraagd (die er al zo'n 70 jaar wonen en dus op de hoogte zijn van alle vorige bewoners) wat de geschiedenis is. Er heeft nooit iets negatiefs plaatsgevonden. Wel is een van de eerste bewoners overleden, maar dat was in het ziekenhuis.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:26

Ik woon tegenover een kerkhof, loop er ook iedere avond langs in het donker als ik de honden uit ga laten. Daarnaast heb ik de bank van mijn overleden opa overgenomen, mijn moeder vertelde me later dat hij op die bank gestorven is.

Heb daar nu niet meer zo'n last van heb, vroeger keek ik teveel enge films en zag ik overal spoken :+ . Nu ben ik er best relaxed onder, heb dan ook 3 waakhonden die al het slechte weg houden uit het huis :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:35

beatje schreef:
Floko schreef:
Ik verbaas me erover dat zoveel mensen aangeven er geen problemen mee te hebben. Ik zou niet kunnen wonen in een huis waarvan ik weet dat er iemand vermoord is. Natuurlijk overlijden is een ander verhaal, maar zou niet mijn voorkeur hebben.

Mij verbaast het juist andersom,dat mensen er problemen mee hebben.
Voor mij zou het alleen een probleem zijn als het lijk er nog lag of dat de moordenaars er nog in wonen.Een huis is steen beton en hout ,even wat klussen en het is weer een ander huis

Dat heb ik dus ook. Ben er veel te nuchter voor.

Een kennis van me heeft nu een huis te koop staan waar haar tante een paar dagen in heeft liggen ontbinden. Het huis stinkt. Als koper zou ik me zorgen maken over of je die lucht er wel uitkrijgt. Die tante is er al uit, die ligt op het kerkhof.

En ik heb liever een huis waar iemand is doodgegaan dan bijvoorbeeld een huis van (of naast) iemand die ruzie heeft in het criminele milieu. Dat ze onverwacht een gevelrenovatie doen met een kalasjnikov of een molotov bij je naar binnen knikkeren. Of erger.

Van een dooie heb je niks te vrezen, die is dood. Levende mensen, die zijn pas eng. ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:39

Naast een kerkhof wonen schijnt ook een probleem te zijn voor sommige mensen.