Achterhalen door wie ik gebeld word

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:44

Ziekenhuizen kunnen gewoon in hun telefooncentrales instellen zodat het telefoonnummer het terugbelnummer is? Dan kom je uit bij de receptie van de betreffende afdeling ofzo. Dat kan namelijk gewoon. En het is zoveel fijner om wel te weten wie er belt, juist voor dit soort zaken. (En ook omdat je dan weet welk telefoontje je wel aan moet nemen op een moment dat het anders nogal onbehoorlijk is, als je net in gesprek bent bv.)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:50

Ik werd laatst op zaterdagnacht rond 01.30 gebeld. Dacht dat het 1 of andere grappenmaker was die een willekeurig nummer belde. Dus mezelf weer om gedraaid om verder te tukken.
Enkele sec later,voicemail..ik afgeluisterd.. "met de politie, ik heb u geprobeerd te bellen maar kreeg geen gehoor" Ik dacht goh die grappenmaker heeft nog het lef om m'n voicemail in te spreken ook.

Afin, ik naar beneden, sigaretje roken en eens gegoogeld hoe de politie belt etc. Was nog steeds in de veronderstelling dat het een grap was.

De ochtend daarna lag er een kaartje van de pliesie op de deurmat, bleek er ingebroken in m'n auto :=
Toen ik dus beneden m'n peukie zat te roken stond de halve straat, incl. pliesie bij mij letterlijk voor de deur. Ik had dus niet buiten gekeken :+ :+

Sinds dien neem ik braaf op als ik de mogelijkheid heb.

Gini

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:54

En ze hebben niet aan de deur gebeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:56

Gini schreef:
En als ik dus niet zou opnemen, wat zou jouw ziekenhuis dan doen? Mij dagenlang vruchteloos opnieuw proberen te bellen of meteen een voicemailtje inspreken met 'kan je ons terugbellen'?

Tja.... Daar kun je opstandig om doen wat je wilt, maar dat IK wel opnam heeft gezorgd dat ik mijn moeder nog 10 minuten kon spreken voor zij in slaap viel om nooit meer wakker te worden. Vandaar dat mijn mening flink gekleurd is hierin. Dus mij zal het, indien mogelijk natuurlijk soms kun je simpelweg niet opnemen, niet gebeuren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:01

Waar doe ik opstandig? Ik zeg enkel dat ik een anoniem nummer niet opneem. Ik leg er ook netjes bij uit waarom niet. En dat mijn voicemail altijd open staat.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:07

Ik snap de paniek niet hoor. Ik neem gewoon in principe altijd op, noem alleen niet altijd mijn naam. Als het een onbekend nummer is, neem ik op mijn Nederlandse nummer op met ´hallo´ en op mijn Spaanse met ´Digame (zeg het maar)´. Je hoort echt in drie woorden of het een bekende is, een serieus telefoontje of dat ze je wat willen aansmeren. Als ik het echt niet vertrouw en er staat wel een nummer in, dan trek ik dat na en vaak blokkeer ik het nummer dan meteen.

Maar ik heb vier kinderen, waarvan 1 altijd in het buitenland en wij zelf ook een groot deel van het jaar. Als er wat met een van hen aan de hand is, wil ik gewoon direct op de hoogte zijn.

TS: als ik zo vaak door dat nummer gebeld werd, nam ik zeker op, dan zou ik het onderhand gewoon willen weten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:13

Anoniem schreef:
Gini schreef:
En als ik dus niet zou opnemen, wat zou jouw ziekenhuis dan doen? Mij dagenlang vruchteloos opnieuw proberen te bellen of meteen een voicemailtje inspreken met 'kan je ons terugbellen'?

Tja.... Daar kun je opstandig om doen wat je wilt, maar dat IK wel opnam heeft gezorgd dat ik mijn moeder nog 10 minuten kon spreken voor zij in slaap viel om nooit meer wakker te worden. Vandaar dat mijn mening flink gekleurd is hierin. Dus mij zal het, indien mogelijk natuurlijk soms kun je simpelweg niet opnemen, niet gebeuren.

Ja zelfde met mijn vader voor zijn spoedoperatie, dat is dan gelukkig goed gekomen maar toch.

Het overkomt jou niet totdat...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:18

Het is me wel eens overkomen. Oom lag bewusteloos in zijn appartement met een gebroken heup. Politieagent belde mij toen de slotenmaker "in aan het breken was". Nummer was zichtbaar. Later toen ik onderweg was naar het ziekenhuis, belde een verpleegster mij om een eerste stand van zaken te geven. Nummer was gewoon zichtbaar.

Maar dat maakt niet uit. Een telefoontje kan altijd onbeantwoord blijven: niet alleen omdat mensen een anoniem nummer niet opnemen, maar ook omdat de persoon net op toilet zit, een belangrijke meeting heeft of net te laat was omdat de handtas weer veel te volgestouwd was. Daarvoor is dus ook voicemail uitgevonden.

Stellen dat je dus altijd een anoniem nummer moet opnemen, want het kan wel eens je stervende moeder of gewonde vader zijn, vind ik dus best verregaand. Maar als dat je mening is, waardeer ik die. Ik vraag me af waarom jullie het zo stoort dat ik een anoniem nummer NIET opneem?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:21

Het gaat me niet zozeer om jou, maar om TS die hier een heel topic voor opent, terwijl ze blijkbaar niet gewoon een keer opneemt als het haar zo hoog zit. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Als het echt een spammer is, kan je ook bij de provider het nummer laten blokkeren.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:25

Gini schreef:
En ze hebben niet aan de deur gebeld?

Vast wel maar niet gehoord.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 21:12

MoniqueT schreef:
Het gaat me niet zozeer om jou, maar om TS die hier een heel topic voor opent, terwijl ze blijkbaar niet gewoon een keer opneemt als het haar zo hoog zit. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Als het echt een spammer is, kan je ook bij de provider het nummer laten blokkeren.

Waar haal jij uit mijn verhaal dat het mij heel hoog zit ? Ik ben alleen Nieuwsgierig. Ik hoef niet koste van het kost te weten wie het zijn. Dacht alleen goh wellicht zijn er speurneuzen die het lukt wel het nummer online te vinden. Maar helaas meerdere bokkers hebben het geprobeerd maar kunnen er ook niks over vinden

Ze hebben nog 2 keer gebeld, maar toen was ik op het werk en kan ik niet opnemen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:29

Lees mijn zin nog eens ... dat het je zo hoog zit dat je er een topic voor opent. Meer zeg ik niet.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:32

Kan het niet zijn dat als je bepaalde nummers opneemt, dat er geld voor verrekend wordt? Dat het een soort 'scam' is?

Hier ben ik wel benieuwd naar, want ik heb zelf ook vaak van die vreemde telefoontjes.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:33

Ik bel naar externen ook altijd anoniem, geen zin om buiten werktijd door Jan en alleman terug gebeld te worden, aangezien ik met mijn mobiel bel en niet met een algemeen 088 nummer.
Ik bel meestal om te melden dat ik te laat ga komen door onvoorziene omstandigheden (uitloop vorige adres, file, etc), als je dan niet opneemt kan ik het ook niet helpen als je dan op me staat te wachten.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 14-12-18 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:36

Voicemail achterlaten?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:41

Dat kan in veel gevallen niet.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:45

Je hebt te minste nog een nummer... Ik wordt al dagen lang gestalkt door een privé nummer. Kan 'm dus ook niet blokkeren.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:14

Caira schreef:
Misschien ben ik te simpel hoor, maar gewoon opnemen en vragen wat ze willen? Er kan niets geks gebeuren bij het opnemen van een telefoon. Hoe vaak hoaxes je ook iets anders willen doen geloven. In het ergste geval zeg je; geen interesse.

Zoals we vroegah altijd deden :+
Ik snap niet zo goed waar de hype vandaan komt om standaard niet op te nemen bij een onbekend nummer en dan vervolgens wel op Bokt te gaan vragen wie jou belt?

Ik neem ook niet altijd op hoor, maar ook niet bij bekende nummers eigenlijk :o

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:20

Ik werd ook heel lang anoniem gebeld op verschillende tijden, bleek het mobiel .nl te zijn, nadat ik na ongeveer een maand lang te zijn gebeld maar eens had opgenomen. Ging om een abonnement wat ik volgens hun systeem kon verlengen, terwijl ik dat betreffende abonnement al 2 jaar niet meer heb :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:43

Tiggs schreef:
Ik snap niet zo goed waar de hype vandaan komt om standaard niet op te nemen bij een onbekend nummer en dan vervolgens wel op Bokt te gaan vragen wie jou belt?

Dat dus. Deze oma is nog van voor de tijd van voicemail en nummerherkenning. Van voor de mobieltjes ook. Je belde en iemand nam op, was in gesprek of nam niet op. Dan belde je later nog een keer terug. Ha, ik weet zelfs nog dat de halve buurt bij ons kwam bellen, op de trap, want bijna niemand had nog telefoon. In de huiskamer wilden mijn ouders geen telefoon, dat was niet privé. Wat is er veel veranderd!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 01:33

MoniqueT schreef:
Tiggs schreef:

Dat dus. Deze oma is nog van voor de tijd van voicemail en nummerherkenning. Van voor de mobieltjes ook. Je belde en iemand nam op, was in gesprek of nam niet op. Dan belde je later nog een keer terug. Ha, ik weet zelfs nog dat de halve buurt bij ons kwam bellen, op de trap, want bijna niemand had nog telefoon. In de huiskamer wilden mijn ouders geen telefoon, dat was niet privé. Wat is er veel veranderd!

Jep, dan was je letterlijk ‘niet thuis’. :Y)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 06:01

Nou, ik ben ook wel van die tijd, maar anoniem neem ik ook niet op. Dan spreken ze maar een voicemail in. 9 vd 10 keer is het wel telefonische verkoop, daar pas ik voor.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:15

Misschien een rare gedachte, maar kan je het nummer niet terug bellen met een andere telefoon? Vanaf werk oid? Als je zelf met een anoniem nummer belt, kunnen zij daar ook niets mee?

Overigens werk ik op een SEH en vind het altijd zeer fijn als er wordt opgenomen als ik (anoniem) bel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:35

Waarom belt de SEH anoniem?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:52

Ik neem zelf zelden op. Heb een hele erge belangst.
Dat betekend dat ik mij moet kunnen voorbereiden op een gesprek.
9/10 x is het toch een call center en die laten niks achter. Als er een berichtje wordt achter gelaten weet ik wie het is en waar het over gaat. Dan vind ik het minder eng en bel ik dus wel terug.
Als ik een telefoon verwacht, dan neem ik uiteraard wel op.