Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:41

lovelyfiefy schreef:
geldt dit ook voor iets wat je op papier kreeg maar nooit in het echt??

ik kreeg vorig jaar een make-up workshop + etentje op papier cadeau
- iets met we prikken een datum..

ondertussen alweer een jarig geweest en van dat cadeau heb ik nooit wat gezien
ik heb zelf nog een paar keer gevraagd of er een datum aan zat of dat we een datum moesten prikken
en nu toch wel klaar daar mee :+

verder kreeg ik ooit een armbandje wat perfect bij mij zou passen
.. maar ik draag geen sierraden..
het enige wat goed was was dat hij rood was.
verder 3 keer om gehad voor het idee, maar vind hem eigenlijk niet mooi.
dus al jaren niet meer gedragen :x
Spoiler:
-- p.s. ik kreeg dit van mijn toenmalige vriend -- :x

Waarom geef je dat niet aan hem aan dan?
Mijn partner had vorig jaar heel lief een ketting gekocht voor mij, maar ik had al eens een ketting gehad en ben niet iemand die dagelijks hem draagt.

Heb dus eerlijk aangegeven dat ik het een heel attent cadeau vond maar dat ik liever oorbellen had, die draag ik dagelijks.
We zijn dus samen wezen ruilen. Beide blij, hij dat ik zijn cadeau dagelijks draag en ik met iets wat echt mooi en nuttig is.

Bij 'een' vriend/familielid oid zou ik dat nooit doen, maar wel bij mijn partner.

Anoniem

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:45

Van mijn schoonzus, drie geurkaarsen met stinklucht en dat voor het 4e jaar op rij. _-:(

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:50

Miefje schreef:
Na een beetje rondgooglen over sinterklaascadeaus kwam ik op dit onderwerp. Wat is jullie meest teleurstellende cadeau ooit? Waar heb je ooit een trauma aan over gehouden als kind? Of waar moest je juist om lachen omdat het zo belachelijk was?

Die van mij is dat ik in groep 5 een hele mooie surprise had gemaakt, heel veel werk ingestoken met papier-maché, verf etc krijg ik een ingepakte doos met een gebruikt lipglossje.. trauma overgehouden aan surprises.

Oooh zo herkenbaar!
Ik had dat denk ik ook groep 5, diegene wilde graag iets voor haar hamster dus dat had ik gehaald. Ik had vet mijn best gedaan en een hamsterkooi van een doos gemaakt met van alles leuks erin, super veel werk, touwtjes als tralies erdoor geregen, kraaltjes met letters om de naam erop te zetten. Hamsternestje erin gehangen. Ze vroeg zich jaren later nog steeds af wie die mooie surprise gemaakt had <3 Nog altijd stiekem heel trots op haha! Heb haar nooit verteld dat ik het was geloof ik.
En ik kreeg van een jongen uit mijn klas een oude cola fles die nog best leuk om was gebouwd naar lipstick (hoewel ik niks met make-up had maar goed) maar qua cadeaus echt niks wat ik op mn verlanglijst had, alleen maar prullen. Lipgloss (wat ik heel m'n leven al haat want dat plakt zo) en een kinderzonnebril met bloemetjes als glazen is wat ik heb onthouden. Nee dat was zelfs al was ik 7 al not done :o Super jammer.

Even goed heb ik zelf wel eens een rot cadeau gegeven (zonder surprises, middelbare school was dat) toen ik iemand trok die ik niet zo mocht van de klas en zijn verlanglijstje zo ongelooflijk nietszeggend was dat ik er niks van kon halen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:55

Ik heb niet zozeer een trauma van cadeau's maar wel van surprises. Ook ik ben iemand die altijd wel veel aandacht besteed aan dergelijke dingen en als je dan een kale schoenen doos met stroken gescheurd papier terug krijgt met een prul erin ben je wel teleurgesteld...

Verder altijd van mijn ouders super blij geweest met cadeau's, die mensen hebben/hadden de gave om wat te kopen wat ik echt echt wou zonder dat het misschien als zodanig was uitgesproken.

En ja mannen zijn gewoon praktisch, met mijn vorige vriend de deal gemaakt dat we wel samen voor cadeautje gingen kijken haha. Moet wel zeggen dat hij er steeds beter in werd, en ook de cadeautjes zonder dat ik meegingen waren steeds minder praktisch haha. (maar goed, 1e cadeau waar hij mee thuis kwam toen we net wat hadden was een paar pannenlappen :+ tja maak niet de opmerking vlak voor verjaardag/kerst dat je die mist)
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 27-11-18 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:55

Binnen mijn vriendenkring maken we er juist altijd een sport van om zo'n random, doelloos mogelijk cadeau te geven. :+ Zorgt echt voor hilarische taferelen. Afgelopen jaar kreeg ik van één persoon een blik tomatenstukjes en een half gebruikte wc rol, en van iemand anders een plastic kinderkruiwagen met één babyschoentje erin. *D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:00

Morganlefay schreef:
Van mijn schoonzus, drie geurkaarsen met stinklucht en dat voor het 4e jaar op rij. _-:(

:= Misschien ontvang je het cadeau dan jaarlijks met toch iets te veel enthousiasme?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:04

Ik kreeg vroeger van een tante altijd een pyjama op mijn verjaardag. Leuk joh..... -O-

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:12

In groep 7 een surprise van een schoenendoos waar met waterverf iets van zwembad op was geschreven. Er zat gekreukeld blauw papier in, een soort mini knuffeltje en een gedichtje over hoeveel ik van zwemmen hield. Niet dat het echt mijn hobby ofzo was, ik vond het gewoon wel leuk en had het op het briefje geschreven := Dat was best jammer, aangezien ik er altijd heel veel tijd in stak.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:15

Alle cadeaus van mijn zus. := Een mok met chocoladepoeder erin (ik werd een jaar of 18), een Dr. Kneipp badset uit de 1+1 actie van de Kruidvat (mijn moeder kreeg een anderhalve maand later dezelfde) e.d. Zo kreeg mijn broer een opblaaskrokodil voor zijn 23e verjaardag en mijn vader een puzzelboekje van 1,99 voor zijn 60e verjaardag.

Safe to say dat wij naar haar en zij naar ons geen cadeaus meer doen. Wij ieder jaar een geweldig cadeau geven en zij komt aanzetten met rotzooi. Daar komt gewoon ruzie van op de lange duur.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:17

Oeps, de kinderen krijgen met sinterklaas ook vaak een pyjama, thermobroek en handschoenen. Maar dat is inderdaad extra zakvulling met nuttige cadeaus, waar ze ook blij mee zijn (sterker nog, 1 zoon hielp me ff herinneren dit jaar)

Zelf vroeger op school een surprise gehad: schoenendoos met chocoladeletter. Was echt jammer, zeker omdat ik dagen aan mijn surprise (voor ander kind) had gewerkt. Vind daarom surprises nog steeds niet leuk.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:19

Met sinterklaas kreeg ik een keer een heel groot pak, in de vorm van een groot, hoog huis. 'Eindelijk!' dacht ik, "een Barbiehuis!' Dat wilde ik al heel lang ontzettend graag hebben. Dus dat pak tot het laatst bewaard, de spanning was inmiddels gestegen tot een toppunt. Ik mocht het uitpakken en... het was een surprise-kerktoren. Het cadeau was een wekkertje dat in de kerktoren zat als klok. -O-

Ik huilen... Mijn moeder boos omdat ze zoveel moeite in de surprise had gestoken en ik zo ondankbaar was...

Ik weet nog zo twee keer dat eigenlijk precies hetzelfde is gebeurd. Dat is wel een klein traumaatje van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:20

Owh toen ik nog kind was kreeg ik voor kerst altijd kleren. Sterker nog, ik had ze dan meestal al aan omdat het onze mooie kleren waren voor de feestdag. Altijd dezelfde uitleg: We doen het zo omdat wij anders geen kleren kunnen betalen, krap bij kas bla bla bla. Maar hun eigen gaven ze wel een nieuwe smartphone of gouden ring etc cadeau.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:24

Ik vond het eigenlijk altijd wel fijn, dan kreeg ik met sinterklaas een nieuwe rijbroek of nieuwe rijlaarsjes ofzo :-) En dan vaak een boek erbij. Altijd erg blij mee :-)

De eerste keer dat we op school surprises hadden kreeg ik een grote schoorsteen als surprise (dus al helemaal blij) met daarin 3 kleine ballen in een netje :?
Ik vond dat toen (jaar of 7 inderdaad) teleurstellend, iedereen in de klas had mooie surprises en mooie kado's.

Later snapte ik dat het eigenlijk een heel leuk kado was, 3 kaatsenballen in een net :D Terugpakkend op het sinterklaasliedje.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:26

Ook surprises vond en vind ik ook niets aan. Ik was altijd druk met het knutselen en kreeg of iets heel simpels of iets genants terug :P

Paar jaar terug het thuis ook geprobeerd. Ik heel uitgebreid, zus iets minder maar wel geknutseld, moeder kocht een cadeautje en dat was het maar pa spande wel de kroon ( al had ik dat verwacht ) hij gaf gewoon 20 euro, koop er maar iets leuks voor :P

Mijn zusje was vroeger eens ook heel erg boos op mijn tante. Ze kreeg een jurkje voor haar verjaardag en vond dat helemaal niets ( was een jaar of 3 )

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:27

Als kind ooit een marsepeinen kunstgebit van de sint gekregen, omdat ik toen flink aan het wisselen was... >;)
Wat een stom cadeau vond ik dat! En ik lust ook geen marsepein :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:28

Ik heb één keer als surprise een betonnen versierde taart gekregen, waar het cadeautje middenin zat. Was opzich een leuk idee, echter had ik het cadeautje na 2 uur bijtelen er nog steeds niet uit. :+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:31

Oh doet mij ook aan een trauma denken. 10 jaar was ik denk ik, misschien jonger. Mn broertje kreeg iets dat ík super graag wilde (hij wilde het ook maar in mijn beleving wilde ik dat veel liever :') ). Heb me de rest van de avond erover zitten opfokken dat hij dat kreeg maar ik niet. Tot ik het laatste pakje kreeg en daar toch wel datzelfde in zat ook voor mij :Y)
Heb er wel van geleerd geduld te hebben :')

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:35

Een handdoek? :+
Naja hij is wel handig maar vond maar gek kerst cadeau om als enige te krijgen ook.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:39

Ik heb vorig jaar van m'n broertje twee zakken suiker gekregen, had een boek gevraagd met "suiker" in de titel en hij had twee euro over... Het jaar daarvoor kreeg ik echt totaal random een goocheltruc en een kaars van m'n vader

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:41

Toen ik een jaar of 15 was gingen we bij de ouders van mijn toenmalige vriendje sinterklaas vieren, met lootjes. Prima, leuk, ik had er wel zin in. Eerst kreeg ik een handdoek. Toen nog een handdoek. Een gastendoekje, en 2 washandjes. 'Handig toch! Alvast voor je uitzet'. Tsja, daar ben je als 15-jarige niet zo blij mee. Ik heb ze toen ik thuis kwam boos ergens achter in een kast gegooid. Volgens mij liggen ze daar nog steeds.

En voor mijn 18e verjaardag. Ik heb een hekel aan verjaardagen, dus ben bij voorbaat al chagrijnig. We gingen veel op vakantie naar Ameland en als we in een winkel waren, zat ik altijd in een groot paardenboek met plaatjes te bladeren. Er werd gevraagd of ik dat boek niet eens wou hebben? Het antwoord was kort en duidelijk; "Nee." En wat kreeg ik voor mijn 18e verjaardag van mijn ouders, juist dat boek. Heb zitten huilen aan tafel want ik had toch duidelijk gezegd dat ik het niet wou hebben. (was niet mijn beste periode :+). Mijn ouders schrokken natuurlijk van mijn reactie, mijn moeder heeft het boek verder uitgepakt en is erin gaan bladeren. Toen kwam er nog een klein kaartje tevoorschijn, waarop stond dat ze mijn eerste tatoeage zouden betalen <3 Op dat moment was ik te overstuur om het leuk te vinden. Het boek word nog steeds niet over gesproken. De tatoeage ben ik wel blij mee :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:43

Een knal oranje 2e hands fiets die ook nog eens te groot was. Ik vond hem zo lelijk.
Maar ja als je een jaar of 8 bent zeg je dat niet en ben je blij met je kado.

Kan me niet heugen of ik er ook echt op heb gefietst of dat ik een andere heb gekregen.

Surprises vond ik ook nooit leuk.
Tegenwoordig doen wij dobbel spel met een man of 8. Ieder 2 kado's van ca 5 euro en die zijn wel altijd heel leuk en orgineel. Soms word er gewoon om gevochten :D .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:45

Ik kreeg ooit een vuilniszak met een vel stickers voor sinterklaas terwijl ik een volledige kist van hout had gemaakt (met hulp) en een super gaaf cadeautje en alles onder budget. Grootste teleurstelling ooit :\
Achteraf gezien echt spijtig want welke ouders hebben het lef hun kind zo weinig aandacht te geven dat het kind zelf voor schut stond toen. Jongen had ook hygiene problemen. Dat weet ik nu like 20 jaar later nog. Dus kan het hem niet kwalijk nemen. Wellicht financiele problemen. Maar toch, achteraf gezien al die dingen bij elkaar, kreeg dat jongentje niet de tijd die hij verdiende thuis.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:47

Mijn schoonmoeder kwam afgelopen weekend langs, geen gelegenheid maar gewoon zomaar. Ze hadden wat spullen mee, onder andere een wijnalmanak voor mijn vriend en nog wat kleine dingen. Hoor ik op een gegeven moment "oh die is voor Eef_bam", dus ik blij kijken wat er voor mij was dan. Bleek het te gaan om een fles ovenreiniger :') . Er was geen gelegenheid dus had niets verwacht, maar na de leuke dingen die er tevoorschijn kwamen had ik toch wat anders verwacht :+ .

Ik heb ook echt onvoorstelbaar veel paardenprullen (stickers ed) gehad in mijn jeugd, zo jammer. Afgelopen zomer nog van mijn schoonouders een plastic plaatje van een paard met een mini-lampje als je er op drukt. "Heel leuk, had echt niet gehoeven" (echt niet :') ).

Mijn vriend kreeg voor kerst een prullenbak.. Van mij. Stom cadeau, maar hij had er zelf om gevraagd :Y) .

2 jaar terug kreeg ik een hele mooie badhanddoek van mijn vriend, erg blij, jaar erop kreeg ik precies dezelfde badhanddoek :7 . Degene die ik had gehad was van de waslijn gestolen (studentencomplex), dus was toch wel blij met een nieuwe :D .

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:50

Als ik er zo over nadenk heb ik best wel wat cadeautjes gehad die ik echt niets vond. Laat het nooit merken, omdat ik altijd blij ben dat mensen de moeite hebben genomen om iets voor me te kopen.

Van mijn zwager heb ik ooit chocolade en papieren vliegtuigjes gekregen. Ik lust geen chocolade en dat weet iedereen :')

Van de dochter van de (nu ex) vriend van mijn moeder heb ik ooit allemaal deco spullen voor in huis van de action gehad, waarvan iedereen die mij kent weet dat ik zoiets nooit in huis zou zetten.

Van een vriendin kreeg ik dit jaar voor mijn verjaardag een (foei lelijke) Schotse rok en muts uit de feestwinkel omdat we een week later naar Schotland gingen.

Ons mam is het een beetje beu dat ik en mijn zusje elk jaar onze eigen sinterklaas cadeautjes kopen. Dus heeft ze tegen onze mannen gezegd dat zij het echt zelf moeten doen dit jaar.
Ik heb ze dit jaar maar weer gekocht en ingepakt, omdat ik weet dat ik anders niets krijg omdat meneer het vergeet.
Hij heeft nog een week om zijn surprise te maken en ik weet nu al dat hij de avond van te voren tot snachts door gaat om dat ding af te krijgen en dan de dag zelf nog de cadeaus gaat proberen te kopen.. 8)7

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:58

Zo'n 20 jaar geleden toen we op vakantie waren en mijn stiefoma langs kwam... Die had voor alle kleinkinderen kadootjes meegenomen, behalve voor mij... Kan me niet meer herinneren wat mijn 3 broertjes kregen, maar mijn 2 stiefzussen kregen allebei een mooie barbie. Wat was ik verdrietig zeg, want vervolgens mocht ik ook nog eens niet mee spelen, want ik had geen nieuwe barbie gekregen.... |( |(