Huishouden vs. me-time

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Huishouden vs. me-time

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 19:10

Heerlijk, al die tips!

Even voor opgesteld voor mij en anderen, iedereen heeft zo z'n eigen idee en manier van 'me-time', de een heeft daar ook meer behoefte aan dan de ander. Dat betekent niet dat het een beter is dan het ander.

Paardrijden is absoluut mijn hobby bijvoorbeeld, maar het is niet per se me-time. Ga ik te lang niet, ben ik niet te genieten. Maar dat doet er niet aan af dat ik ook gewoon thuis lekker wil kunnen niksen. Iets waar ik al niet echt goed in ben, want zodra ik een dag écht niets hoef, dan wil ik wat doen :')
First world problems :+

Meanwhile hap ik ff snel een prakje weg, want staleigenaar belde dat hij een paard ziek had. Dik been, of ik dat been ff wil scheren. Mag ook morgen, dan ga ik sowieso. Maar ik kan niet zo goed tegen zieke paarden, dus ga ik vanavond ff snel.
Na een weekend veel werken morgen dan maar ff proberen op tijd vrij te nemen. :+ Kan ik dan op tijd rijden en 's avonds paps weer helpen.

Ga vanavond eens kijken naar online boodschappen bestellen. Had verder toch niet echt iets op mijn lijstje, maar kozijnen en deuren afnemen ga ik er wel ff op zetten!

Renee, was uitzoeken vind ik niet zo'n ramp. Maar wat voor 'lifehacks' heb jij nog meer in die richting? Als ik kijk naar mijn administratie kan ik er nog wel wat gebruiken bijvoorbeeld :')

Oh en tijdens de commercials dingen doen, is hier ook zwaar favoriet! De afwas bijvoorbeeld... Lukt altijd precies in een aflevering van McLeod's :+

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:18

Arashah schreef:
Even een stipje, reageer nadat ik weer thuis ben.

Ik ben 27, werk 40 uur, heb mijn dieren en een woning. Ik doe alles zelf in huishouden, leg later uit wat en wanneer ik doe.
Me-time heb ik genoeg ;) af en toe teveel, als je mij vraagt XD

zo, was vergeten te reageren ^^

Maar in ieder geval ben ik maandag tot donderdag van half 8 tot half 5 aan het werken en vrijdag van half 8 tot half 2. ik ben meestal zo richting 5 uur thuis dan. ik begin dan meestal direkt te koken en dat voor twee dagen en 1 keer in de 2 dagen doe ik dan de afwas (ik spoel natuurlijk wel even kort af). dit koken en afwassen doe ik dan tegelijk. daarna eventueel was ophangen en Verder zorg ik voor mijn dieren, ik ben dan rond half 7 dan met alles klaar.

de dag dat ik dan niet kook heb ik dan direkt om 5 uur al lekker te tijd voor mij. ik zorg uiteraard voor de dieren en veeg dan de woning (stofzuigen doe ik zelden, vraag niet waarom Maar vegen vind ik gemakkelijker). vrijdag is echt de dag dat ik de badkamer schoonmaak (is kleine badkamer, ik gebruik niet Meer als 15 min.) en dan zorg ik ervoor dat ik de laatste dingen nog opruim en wasmaschine aan doe. hier ook heb ik dan lekker het hele Weekend voor mij zelf.

ik poets zo te zeggen Maar 2 keer in de week, heb een normale grote woning Maar gelukkig op 1 verdieping. afstoffen doe ik natuurlijk ook geregeld, en de andere bijhorende klusjes. Maar ik geef er meestal flink gas bij dat het klaar is en dat ik daarna lekker kann doen wat ik will.
Binnenkort zoek ik mij ook weer een verzorgpaard, dan heb ik 2 dagen of Meer ook volgepland.

Janine1990

Re: Huishouden vs. me-time

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 18:51

Ook een slimme strategie! Op drukke dagen wat extra werk, zodat je op rustige dagen echt je rust kan pakken!

Misschien dat ik dat deze week ook kan oppakken. Ik heb namelijk voor het eerst online boodschappen besteld. Jeetje mina... wat is dat heeeeeerlijk!
Aangezien m'n vader vandaag niet kwam klussen kon ik daardoor nog even bij m'n zusje langs (heeft ook een klushuis) en nog even langs een vriendin. Ik zou een raam van binnen wassen, maar ik besloot toch nog even langs m'n ouders te gaan die thuis kwamen met een nieuwe motor. Dus dat laat ik even voor volgende week liggen. Mijn huis is in ieder geval weer helemaal fris, bijna een schoon bed (droger staat hoog op mijn verlangslijstje, ik denk dat ik er eentje haal zodra m'n bijkeuken af is :') ). Zo nog even douchen en vanavond zelfs op stap!

Maandag ben ik vrij, even afhankelijk van hoe lang alles duurt (op tijd richting eerste bezichtiging HK fries paard, is maar 20 min. rijden, eigenaar van mijn paard heeft er eentje bij lopen, dus vrij voor gevraagd) ga ik maandag ook nog even mijn kerstboom optuigen, of eerst nog even mijn kledingkast winterklaar maken... Keuzes keuzes :')