Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar alles juist in nette conditie houdt.
Morganlefay schreef:Schoorsteen laten vegen is een taak van de verhuurder, maar die kosten kan je verdisconteren in de huur.
Je opstalverzekering eist van je dat de schoorsteen elk jaar wordt geveegd anders wordt er niet uitgekeerd bij brand.
En als ik jou was zou ik die huurder toch even netjes vertellen dat ook een huurder verplichtingen heeft en dat ze met vals zuinigheid een berg kosten veroorzaakt.
upendo schreef:Ik zou als ik jou was die contractverlenging niet aangaan.
beatje schreef:upendo schreef:Ik zou als ik jou was die contractverlenging niet aangaan.
Nou geloof me er bestaan veeeeel ergere huurders. Dit is lastig maar niet onoverkomelijk. Ik zou die contract verlenging juist aanpakken om de puntjes even op de i te zetten. Dus waakvlam laten branden, kosten onderhoud kachel zijn voor haar en voor klusjes in huis een vakman of vriend bellen.
Yellowbird schreef:Kosten van vegen en onderhoud van de mazoutbrander en kachel zijn in België altijd voor de huurder.
Defecten zijn voor de verhuurder.
Maar als ze de waakvlam uitzet, heeft ze toch ook geen warm water?
Of zit dat dan weer op gas?
Straks komt ze ook nog reclameren als de mazout op is hahahah.
Goed op letten dat ze die ook tijdig laat vullen. Laatste mazout van de tank is altijd dikker door bezinksel en dat wil je echt niet in je brander hebben.
Laibadji schreef:Over de verlenging ga ik zeker niet moeilijk doen. Ze betaalt heel correct en haar huis is heel proper. Het is nu aan mij om het durven bespreekbaar te maken.
Nogmaals dank voor het begrip en alle nuttige tips!
Je kan het!!
Laibadji schreef:Ik zat er aan te denken om haar uit te nodigen voor koffie en een koekje om dan duidelijke afspraken te maken. Wat zijn mijn taken en wat die van haar.
JoT schreef:Laibadji schreef:Ik zat er aan te denken om haar uit te nodigen voor koffie en een koekje om dan duidelijke afspraken te maken. Wat zijn mijn taken en wat die van haar.
Wel alles op schrift bevestigen! Met mondelinge afspraken sta je nergens. Niet te gezellig maken, niet teveel vriendjes willen zijn, hou het informeel maar wel zakelijk.