Kerst alleen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Wie is er met de feestdagen ook alleen? Wat ga je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 12:33

Ik ga natuurlijk naar de kerk op Kerstmis,het is tenslotte de verjaardag van Jezus.En op de tv kijk ik naar de feestelijkheden in Rome en naar de Pauselijke zegen Urbi et Orbi.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:12

Grappig, ik ga dus absoluut niet naar de kerk meer. Vroeger wel, maar sinds ik er mee gebroken heb is het gewoon een nogo. Zelfs bij een trouwerij. Je ziet mij wel in het gemeentehuis. Ook de paus kan mij niet boeien. Het bid en werk volg ik ook niet. Ik zal niet zeggen dat Jezus niet bestaan heeft, maar ik vier mijn eigen verjaardag ook al niet, dus waarom wel die van een ander?

Wel straks weer het 'Vierschanzentournee'. Schansspringen, mooie sport. Zelf zou ik ook wel weer op wintersport willen, maar er zijn geen busreizen voor singles te vinden. Vroeger ging ik met Sunweb, maar die hebben dus niets meer wat je alleen kunt boeken. Erg slecht dus.

Met de kerstdagen komt er bij mij zadelpoetsen bij. Vandaag in de stromende regen gereden, dus zadel was ook doorweekt. Oh ja, en ik ga mijn huis schoonmaken als ik er morgen niet aan toe kom. Moet ook weer eens. En ik denk dat ik van mijzelf eens een uurtje langer mag blijven liggen. Altijd om half 8 er uit en door de week om half 6 is ook wel erg vroeg.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:39

Ik ben alleen. Ga eerste kerstdag wel naar de film, maar tweede kerstdag ga ik niks doen :)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:31

Omdat hier al een topic over loopt: [PF] Kerst alleen zal ik de topics samen gaan voegen.

Ik wens jullie veel plezier- alleen de kerst doorbrengen kan heerlijk zijn! Geniet ervan, en maak er mooie dagen van.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 23:59

Lalidan schreef:
Ik ben alleen, min of meer uit keuze. Kerst vieren met mijn familie is voor mij geen optie meer, hoe verdrietig ik dat ook vind. Zit nog wel te denken of ik iets kan gaan doen, niet zozeer speciaal met kerst maar meer voor in de vakantie. Ik vind alleen thuis zijn geen probleem, kerstdagen zijn voor mij allang niet meer speciaal en met oud en nieuw lig ik rustig om 22.00 in bed, maar ik heb op dit moment voor de komende tweeëneenhalve week helemaal geen sociale interactie in mijn agenda staan en dát vind ik wel erg jammer.

Verder zie ik wel wat er op mijn pad komt.

Weet niet waar je vandaan komt maar mijn agenda is ook aardig leeg :)

Anoniem

Re: Kerst alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:00

Mag ik eigenlijk even jullie mening vragen?
Een vriendin van me, we waren altijd best wel hecht en ik heb het afgelopen jaar heel veel voor haar gedaan tijdens zwangerschap en ook daarna.
Ik heb eergisteren een uur met haar gebeld ook over dat m'n relatie uit is enzo en ik dacht dat zij naar familie zou met kerst.
Nu zei ze dus dat de kans aanwezig groot is dat zij thuis blijft met de kleine (iets meer dan 2 maand oud) dus ik zei oh maar ik ben ook alleen anders kom ik bij jou ofzo.
Hierop kreeg ik dus terug dat ze eigenlijk liever in haar uppie thuis wou zitten met eten en kerstfilms en geen visite hoefde maar dat ALS ze zou gaan wandelen ze zou appen (we wonen vlakbij elkaar).

Nu ben ik dus op allerlei fronten, hier en Facebook aan het proberen om iets te regelen of iemand wil afspreken omdat ik niet alleen wil zijn het liefste, heb ik tig reacties gehad vooral op Facebook van wildvreemden die zeggen je bent hier welkom enz.

Maar toch voelt het nu een beetje raar dat ik denk mijn zogenaamde beste vriendin die zegt nee ik wil niet dat je langs komt, ondanks wat er allemaal gebeurd is. Met alle respect ik waardeer haar eerlijkheid.
Maar tig vreemden zeggen ooh kom maar langs of ik wil wel afspreken enz..

Is dit nu mijn eigen ding dat ik hier een beetje dubbel naar kijk, deze situatie? Wat is jullie mening?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:03

Met een 2 maanden oud kind wil ze wellicht gewoon de hele dag in haar pyama hangen en niets doen kan ik me zo voorstellen :+

Ik ben semi alleen met mijn kind. Man moet de hele kerst werken dus hebben we het zondag maar gevierd :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:09

Eerste kerstdag ben ik alleen, kon bij Mn ouders aansluiten maar vanwege de gasten die nog meer komen doe ik het niet, niet omdat ik ze niet mag, integendeel, maar omdat het wat te zwaar is voor mij... 1 van de dierbaren gasten heeft afgelopen jaar een hartstilstand gehad met als gevolg hersenbeschadiging, wat haar heeel wispelturig en onvoorspelbaar maakt. Is voor mij echt heel zwaar momenteel om daar bij te zitten omdat het teveel prikkels zijn en ik momenteel nogal moe ben en niet lekker in mijn vel zit. Ben vanavond en 2e kerstdag wel bij Mn ouders. Voor info, heb ook nog een gehandicapt broertje, die er ook bij zal zijn. Maar met alleen hem heb ik geen probleem, maar twee word mij echt teveel ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:18

Sizzle schreef:
Met een 2 maanden oud kind wil ze wellicht gewoon de hele dag in haar pyama hangen en niets doen kan ik me zo voorstellen :+

Ik ben semi alleen met mijn kind. Man moet de hele kerst werken dus hebben we het zondag maar gevierd :P

Dat is ook wat ik zeg toch? :P
Maar zou je dan je beste vriendin die ook altijd er staat ook na een lange dag werken alleen laten? Ze weet zelf ook dat het me niet boeit of zij dressed up is of in d'r pyjama wil bankhangen.
Ging mij er meer om dat ik ondanks dat ik alleen ben anders, dus niet welkom ben :x

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:21

Ik zat met een baby in die leeftijd behoorlijk met mezelf in de knoop, dus ik kan me voorstellen dat je er dan gewoon niet even een relatieprobleem van een ander bij kan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:29

Sizzle schreef:
Ik zat met een baby in die leeftijd behoorlijk met mezelf in de knoop, dus ik kan me voorstellen dat je er dan gewoon niet even een relatieprobleem van een ander bij kan hebben.

Oké. Tja denk dat we praten over 2 hele verschillende situaties maar aangezien het überhaupt voor het eerst is dat ik mee maak van dichtbij dat iemand zwanger is en vervolgens met baby zit tja.
Denk alleen eerder dat het in onze vriendschap andersom is, ik zit de afgelopen weken/maanden heel erg met mezelf in de knoop en ren toch naar haar toe als het nodig is en een periode zelfs elke dag uit werk omdat ze anders de hond niet uitliet.
Tenzij ze heel goed is geworden in acteren nu zie ik niet iemand die met zichzelf in de knoop zit, gewoon iemand die alleen wil zijn.
Is haar goed recht maar zoals ik al zei voor mij voelt het een beetje dubbel.
En ook zoals ik al zei voor mij is het helemaal iets nieuws dus me in haar situatie met baby etc kunnen verplaatsen kan ik niet zo goed tenzij zij het me verteld/uitlegt :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:34

Dan vraag je het.
Speculeren heeft niet zo veel nut.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:43

Ik voel mij wel eenzaam, maar dat is omdat ik mijn hond moet missen.
Hij is zo bang voor vuurwerk dat hij vanaf vandaag tot er met 2 januari in het pension moet zitten ergens in the middle of nowhere waar geen vuurwerk afgestoken wordt. Ik ben dus niet alleen, maar mijn beste vriendje zit wel 50km verder op

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:44

Annet_Dottie schreef:
Een vriendin van me, we waren altijd best wel hecht en ik heb het afgelopen jaar heel veel voor haar gedaan tijdens zwangerschap en ook daarna.
Ik heb eergisteren een uur met haar gebeld ook over dat m'n relatie uit is enzo en ik dacht dat zij naar familie zou met kerst.
Nu zei ze dus dat de kans aanwezig groot is dat zij thuis blijft met de kleine (iets meer dan 2 maand oud) dus ik zei oh maar ik ben ook alleen anders kom ik bij jou ofzo.
Hierop kreeg ik dus terug dat ze eigenlijk liever in haar uppie thuis wou zitten met eten en kerstfilms en geen visite hoefde maar dat ALS ze zou gaan wandelen ze zou appen (we wonen vlakbij elkaar).

Nu ben ik dus op allerlei fronten, hier en Facebook aan het proberen om iets te regelen of iemand wil afspreken omdat ik niet alleen wil zijn het liefste, heb ik tig reacties gehad vooral op Facebook van wildvreemden die zeggen je bent hier welkom enz.

Maar toch voelt het nu een beetje raar dat ik denk mijn zogenaamde beste vriendin die zegt nee ik wil niet dat je langs komt, ondanks wat er allemaal gebeurd is. Met alle respect ik waardeer haar eerlijkheid.

Is dit nu mijn eigen ding dat ik hier een beetje dubbel naar kijk, deze situatie? Wat is jullie mening?

Ik snap dat het niet gezellig overkomt. Maar in een vriendschap moet je ook eerlijk kunnen zeggen als je iets niet wilt.Zij hoort kennelijk tot degenen die graag alleen zijn op Kerstmis en jij juist niet.Ga dan naar iemand anders die jou heeft uitgenodigd!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:58

Annet_Dottie schreef:
Sizzle schreef:

Dat is ook wat ik zeg toch? :P
Maar zou je dan je beste vriendin die ook altijd er staat ook na een lange dag werken alleen laten? Ze weet zelf ook dat het me niet boeit of zij dressed up is of in d'r pyjama wil bankhangen.
Ging mij er meer om dat ik ondanks dat ik alleen ben anders, dus niet welkom ben :x

Mensen zijn daar heel verschillend in.. Spreek dit eens naar haar uit, misschien dat jullie elkaar dan wat beter begrijpen.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:55

Ik ben vanavond en morgen alleen. woensdag komen mijn ouders eten. Straks komt er een hondje logeren tot en met half 11 vanavond. Wel gezellig, maar het overvalt me momenteel wel dat ik alleen ben. Eerst dacht ik gewoon lekker zelf wat lekkers maken, filmpje en andere heerlijke kerstmeuk kijken en heerlijk alleen mijn eigen ding doen...…...Maar nu het er daadwerkelijk is voel ik me toch wat eenzaam. Familie is alle dagen weg en de vrienden die ik heb zijn al "volgeboekt".

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:02

Annet_Dottie schreef:

Ik vind dat je je nogal aanstelt. Zij wil wel graag alleen zijn met kerst, jij niet.. Jij kan ook ergens anders terecht, dan doe je dat toch lekker? Dat ze jouw goede vriendin is betekend niet dat ze verplicht is om met jou kerst te vieren omdat jij niet alleen wil zijn. Snap wel dat ze het lekker vind om even alleen alle rust te hebben. Laat haar lekker. Niet zo moeilijk doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:27

Annet_Dottie schreef:
Sizzle schreef:

Oké. Tja denk dat we praten over 2 hele verschillende situaties maar aangezien het überhaupt voor het eerst is dat ik mee maak van dichtbij dat iemand zwanger is en vervolgens met baby zit tja.
Denk alleen eerder dat het in onze vriendschap andersom is, ik zit de afgelopen weken/maanden heel erg met mezelf in de knoop en ren toch naar haar toe als het nodig is en een periode zelfs elke dag uit werk omdat ze anders de hond niet uitliet.
Tenzij ze heel goed is geworden in acteren nu zie ik niet iemand die met zichzelf in de knoop zit, gewoon iemand die alleen wil zijn.
Is haar goed recht maar zoals ik al zei voor mij voelt het een beetje dubbel.
En ook zoals ik al zei voor mij is het helemaal iets nieuws dus me in haar situatie met baby etc kunnen verplaatsen kan ik niet zo goed tenzij zij het me verteld/uitlegt :)

Nja... 8 weken na de bevalling ben je ongeveer net fysiek uit de kreukels, maar zit je met die klotehormonen, je mentale gesteldheid. Ik snap dat ze liever alleen is.
Als je je gepasseerd voelt, bespreek dat dan met haar :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:32

Witchcraft schreef:
Ik ben vanavond en morgen alleen. woensdag komen mijn ouders eten. Straks komt er een hondje logeren tot en met half 11 vanavond. Wel gezellig, maar het overvalt me momenteel wel dat ik alleen ben. Eerst dacht ik gewoon lekker zelf wat lekkers maken, filmpje en andere heerlijke kerstmeuk kijken en heerlijk alleen mijn eigen ding doen...…...Maar nu het er daadwerkelijk is voel ik me toch wat eenzaam. Familie is alle dagen weg en de vrienden die ik heb zijn al "volgeboekt".

Ik had dat vorig jaar met O&N. Ik dacht dat ik het heerlijk zou vinden, een avond rust - maar 12 uur was zo ongezellig! Maar nu weet ik in ieder geval weer dat alleen zijn met O&N dus niets voor mij is..

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:12

Alleen niet, want ik woon samen met mijn vriend. Maar deze avond en morgen zijn gewoon dagen zoals anders. We gaan niets speciaals doen. Of misschien eens kijken of we tussen de avond en nacht hooirondes misschien een cinematje kunnen doen, het is er dan waarschijnlijk superrustig dus het is de moment om dat nog eens te doen :o

2de kerstdag is het bij mijn grootvader, de 28e pas bij mijn ouders. Bij mijn vriend zijn ouders gaan we pas langsgaan 2 januari.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:24

Tiggs schreef:
Witchcraft schreef:

Ik had dat vorig jaar met O&N. Ik dacht dat ik het heerlijk zou vinden, een avond rust - maar 12 uur was zo ongezellig! Maar nu weet ik in ieder geval weer dat alleen zijn met O&N dus niets voor mij is..

aah nou, precies dat. Heb momenteel ook zo een gevoel. Buren hebben allemaal visite en nu voel ik me een beetje alleen. Maar ik moet me niet aanstellen denk ik haha. :D weet ik het ook weer voor volgend jaar dat ik best wel eens wat kan regelen om niet alleen te zijn.

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 20:28

Ik kan mij totaal onverwachts ook aanmelden...
Mijn man en mijn vader in ruzie vlak voor de fondu van start ging.
Mee eten wilde mijn vader niet meer doen, waarop mijn man zijn bord leeg eet, sleutels van de wagen neemt en wegrijd...Ben nog achterna gelopen maar kon hem niet tegen houden. Achteraf nog een naar bericht...
Zit nu dus alleen , op onze kamer...
Wat een gezellige avond moest worden.. -O- -O- -O- -O-
Begin stilaan een hekelijk te krijgen aan Kerst.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 20:40

Oef dat is wel heel vervelend. Sterkte.

Ik ben ook alleen voor kerst. Heb eigenlijk niet veel met kerst en de afgelopen 10 jaar heb ik het hooguit 2 keer echt gevierd op kerst zelf.
Alle andere keren was ik aan het werk od.
We doen in de familie wel jaarlijks een kerstdiner ergens rond de feestdagen maar dus niet persé op kerst zelf, dit ivm wijd uitgewaaierde familie waarbij het puzzelen is om een gezamenlijke datum te vinden.

Het alleen zijn stoort me niet. Vrienden vinden me dan wel eens zielig en willen me dan uitnodigen maar ik vier kerst met familie of niet.
En eigenlijk liever alleen dan gespannen gezellig samen zijn veinzen of erger nog familieruzies die boven komen.
Niet dat ik mag klagen, ons jaarlijks familiekerstfeest is wel altijd gezellig.

Enige waar ik wel op sta is dat ik lekker eet. Ook als ik alleen ben en ook als ik aan het werk ben.
Vind kerst een uitgelezen gelegenheid om bvb wild te eten.

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:05

Dank je.
Volgend jaar regel en doe ik ook niks meer. Is nu zoveelste jaar op rij dat er iets is of voorvalt.
Vroeger was het zo gezelig de buren kwamen dan op bezoek, een echte kerstsfeer.
Maar het word op heden helaas niet meer gewardeerd...
Zoals je aangeeft , ik vier dan liever alleen kerst, maak voor mezelf iets lekkers klaar, lekker ontspannen, leuke film op...
In vergelijking met nu wenend en mij zorgen te maken om mijn man..

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:54

Ik ben 1e KD alleen; mijn kinderen zijn bij hun vader en zijn vriendin. En alhoewel ik het niet dramatisch vind en me ook niet heel eenzaam voel ofzo, blijf ik het wel lastig vinden dat zij gezin zijn met onze kinderen. Blijft denk ik een gek gevoel.

Dit jaar ben ik voor het eerst ook alleen met Oud&Nieuw en dat vind ik wel lastiger. Heb ik al wel een traan over gelaten zelfs :D maar ik zie het ook niet zitten om naar een of ander feest te gaan waar ik amper iemand ken.
Ach ik overleef het ongetwijfeld ;-)