Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lalidan schreef:Ik ben alleen, min of meer uit keuze. Kerst vieren met mijn familie is voor mij geen optie meer, hoe verdrietig ik dat ook vind. Zit nog wel te denken of ik iets kan gaan doen, niet zozeer speciaal met kerst maar meer voor in de vakantie. Ik vind alleen thuis zijn geen probleem, kerstdagen zijn voor mij allang niet meer speciaal en met oud en nieuw lig ik rustig om 22.00 in bed, maar ik heb op dit moment voor de komende tweeëneenhalve week helemaal geen sociale interactie in mijn agenda staan en dát vind ik wel erg jammer.
Verder zie ik wel wat er op mijn pad komt.
Sizzle schreef:Met een 2 maanden oud kind wil ze wellicht gewoon de hele dag in haar pyama hangen en niets doen kan ik me zo voorstellen![]()
Ik ben semi alleen met mijn kind. Man moet de hele kerst werken dus hebben we het zondag maar gevierd

Sizzle schreef:Ik zat met een baby in die leeftijd behoorlijk met mezelf in de knoop, dus ik kan me voorstellen dat je er dan gewoon niet even een relatieprobleem van een ander bij kan hebben.
Annet_Dottie schreef:Mag ik eigenlijk even jullie mening vragen?
Een vriendin van me, we waren altijd best wel hecht en ik heb het afgelopen jaar heel veel voor haar gedaan tijdens zwangerschap en ook daarna.
Ik heb eergisteren een uur met haar gebeld ook over dat m'n relatie uit is enzo en ik dacht dat zij naar familie zou met kerst.
Nu zei ze dus dat de kans aanwezig groot is dat zij thuis blijft met de kleine (iets meer dan 2 maand oud) dus ik zei oh maar ik ben ook alleen anders kom ik bij jou ofzo.
Hierop kreeg ik dus terug dat ze eigenlijk liever in haar uppie thuis wou zitten met eten en kerstfilms en geen visite hoefde maar dat ALS ze zou gaan wandelen ze zou appen (we wonen vlakbij elkaar).
Nu ben ik dus op allerlei fronten, hier en Facebook aan het proberen om iets te regelen of iemand wil afspreken omdat ik niet alleen wil zijn het liefste, heb ik tig reacties gehad vooral op Facebook van wildvreemden die zeggen je bent hier welkom enz.
Maar toch voelt het nu een beetje raar dat ik denk mijn zogenaamde beste vriendin die zegt nee ik wil niet dat je langs komt, ondanks wat er allemaal gebeurd is. Met alle respect ik waardeer haar eerlijkheid.
Maar tig vreemden zeggen ooh kom maar langs of ik wil wel afspreken enz..
Is dit nu mijn eigen ding dat ik hier een beetje dubbel naar kijk, deze situatie? Wat is jullie mening?
Annet_Dottie schreef:Sizzle schreef:Met een 2 maanden oud kind wil ze wellicht gewoon de hele dag in haar pyama hangen en niets doen kan ik me zo voorstellen![]()
Ik ben semi alleen met mijn kind. Man moet de hele kerst werken dus hebben we het zondag maar gevierd
Dat is ook wat ik zeg toch?
Maar zou je dan je beste vriendin die ook altijd er staat ook na een lange dag werken alleen laten? Ze weet zelf ook dat het me niet boeit of zij dressed up is of in d'r pyjama wil bankhangen.
Ging mij er meer om dat ik ondanks dat ik alleen ben anders, dus niet welkom ben
Annet_Dottie schreef:Mag ik eigenlijk even jullie mening vragen?
Een vriendin van me, we waren altijd best wel hecht en ik heb het afgelopen jaar heel veel voor haar gedaan tijdens zwangerschap en ook daarna.
Ik heb eergisteren een uur met haar gebeld ook over dat m'n relatie uit is enzo en ik dacht dat zij naar familie zou met kerst.
Nu zei ze dus dat de kans aanwezig groot is dat zij thuis blijft met de kleine (iets meer dan 2 maand oud) dus ik zei oh maar ik ben ook alleen anders kom ik bij jou ofzo.
Hierop kreeg ik dus terug dat ze eigenlijk liever in haar uppie thuis wou zitten met eten en kerstfilms en geen visite hoefde maar dat ALS ze zou gaan wandelen ze zou appen (we wonen vlakbij elkaar).
Nu ben ik dus op allerlei fronten, hier en Facebook aan het proberen om iets te regelen of iemand wil afspreken omdat ik niet alleen wil zijn het liefste, heb ik tig reacties gehad vooral op Facebook van wildvreemden die zeggen je bent hier welkom enz.
Maar toch voelt het nu een beetje raar dat ik denk mijn zogenaamde beste vriendin die zegt nee ik wil niet dat je langs komt, ondanks wat er allemaal gebeurd is. Met alle respect ik waardeer haar eerlijkheid.
Maar tig vreemden zeggen ooh kom maar langs of ik wil wel afspreken enz..
Is dit nu mijn eigen ding dat ik hier een beetje dubbel naar kijk, deze situatie? Wat is jullie mening?
Annet_Dottie schreef:Sizzle schreef:Ik zat met een baby in die leeftijd behoorlijk met mezelf in de knoop, dus ik kan me voorstellen dat je er dan gewoon niet even een relatieprobleem van een ander bij kan hebben.
Oké. Tja denk dat we praten over 2 hele verschillende situaties maar aangezien het überhaupt voor het eerst is dat ik mee maak van dichtbij dat iemand zwanger is en vervolgens met baby zit tja.
Denk alleen eerder dat het in onze vriendschap andersom is, ik zit de afgelopen weken/maanden heel erg met mezelf in de knoop en ren toch naar haar toe als het nodig is en een periode zelfs elke dag uit werk omdat ze anders de hond niet uitliet.
Tenzij ze heel goed is geworden in acteren nu zie ik niet iemand die met zichzelf in de knoop zit, gewoon iemand die alleen wil zijn.
Is haar goed recht maar zoals ik al zei voor mij voelt het een beetje dubbel.
En ook zoals ik al zei voor mij is het helemaal iets nieuws dus me in haar situatie met baby etc kunnen verplaatsen kan ik niet zo goed tenzij zij het me verteld/uitlegt
Witchcraft schreef:Ik ben vanavond en morgen alleen. woensdag komen mijn ouders eten. Straks komt er een hondje logeren tot en met half 11 vanavond. Wel gezellig, maar het overvalt me momenteel wel dat ik alleen ben. Eerst dacht ik gewoon lekker zelf wat lekkers maken, filmpje en andere heerlijke kerstmeuk kijken en heerlijk alleen mijn eigen ding doen...…...Maar nu het er daadwerkelijk is voel ik me toch wat eenzaam. Familie is alle dagen weg en de vrienden die ik heb zijn al "volgeboekt".
Tiggs schreef:Witchcraft schreef:Ik ben vanavond en morgen alleen. woensdag komen mijn ouders eten. Straks komt er een hondje logeren tot en met half 11 vanavond. Wel gezellig, maar het overvalt me momenteel wel dat ik alleen ben. Eerst dacht ik gewoon lekker zelf wat lekkers maken, filmpje en andere heerlijke kerstmeuk kijken en heerlijk alleen mijn eigen ding doen...…...Maar nu het er daadwerkelijk is voel ik me toch wat eenzaam. Familie is alle dagen weg en de vrienden die ik heb zijn al "volgeboekt".
Ik had dat vorig jaar met O&N. Ik dacht dat ik het heerlijk zou vinden, een avond rust - maar 12 uur was zo ongezellig! Maar nu weet ik in ieder geval weer dat alleen zijn met O&N dus niets voor mij is..
weet ik het ook weer voor volgend jaar dat ik best wel eens wat kan regelen om niet alleen te zijn.
maar ik zie het ook niet zitten om naar een of ander feest te gaan waar ik amper iemand ken.