Enne hier ook zelfde patroon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Simpel hier in topic, ik zeg eerlijk hoe ik het ervaar. En hupla ik word meteen "beschuldigd" van het ongevraagd en lomp dumpen van mijn mening.
karuna schreef:Ik word soms wat moedeloos ja als ik tig keer herhaal dat ik iets niet doe maar dan anderen blijven herhalen dat ik het wel doe. Tsja daar ben ik uiteindelijk wel klaar mee ja nu dus ook weer.
okdoei schreef:Ik ben van mezelf ook heel direct, soms veel te direct. Ik vind het zelf ook wel lastig om hier mee om te gaan.
tegen mensen die ik niet goed ken oid lukt het wel om mijn directheid weg te stoppen, en niet overal gelijk een mening oid klaar te hebben.
maar bij mensen waar ik me comfortabel bij voel, vriend/familie/vrienden. vind ik het lastig om dat in te houden/netter te brengen dan dat ik het in gedachten heb. en dat komt soms kwetsend over.
voorbeeld: als mijn zusje met iets thuis komt wat ze heeft gekocht oid en het is niet mijn smaak, ben ik sneller geneigd om te zeggen, wat een lelijk ding, dan oh dat zou ik zelf niet gekocht hebben.
ik zou graag horen van andere (directe) mensen hoe zij dit aanpakken en hier een weg in vinden.
Andewi schreef:ik werk op een kantoor in engeland en moet hier heel hard aan werken iets dat in Nederland als een normal gesprek wordt gezien, zien ze hier vaak als kort en rude..
Ik moet er ech rekening mee houden om niet te kort en niet te zakelijk te zijn.
soms spreek ik 10 x per dag met dezelfde person kan zelfs een collega zijn aan de telefoon en elke keer maar weer vragen hoe gaat het? (you oke?) Ik vind het na 3 jaar nog steeds moeilijk om daar de tijd voor te nemen...
Juut schreef:Met betrekking tot mannen versus vrouwen: ik merk ook dat mannen over algemeen wat rechter door zee zijn dan vrouwen. Niet met alles meteen er maar uit gooien, maar wel met doorzichtig kado verpakking.