Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:27

Ik wissel heel erg. Ik ben met mijn vriend buiten Amsterdam gaan wonen omdat we graag in de stad wouden blijven maar elke keer vast kwamen te zitten in het zoeken naar een huis. Te hoge inkomenseisen, te hoge huur, geen gunstige locatie, geen mogelijkheid om te parkeren voor de deur etc. Hier zitten we niet heel ideaal, we betalen alsnog heel veel en reizen allebei ook behoorlijk veel, maar voorlopig is dit even fijn wonen.

Aan de ene kant zou ik graag weer naar Amsterdam willen, een mooi woonhuis net buiten het centrum met een tuintje maar wel knus en niet al te groot. Helaas zal dat altijd een droom blijven gezien mijn vriend en ik allebei in de creatieve sector werken en gewoon nooit genoeg geld zullen verdienen om zo'n huis in Amsterdam te kopen :+ Utrecht is op zich ook nog een optie, maar tegenwoordig bijna even duur.

Aan de andere kant zou ik echt wel graag achteraf willen wonen in de middle of nowhere, met een knus en lief huisje met wat eigen grond. Het lastige is dan wel weer dat we allebei in de creatieve sector werken en allebei tot op zekere hoogte afhankelijk zijn van de randstad voor ons werk. Dit soort huizen in de randstad kunnen we ook nooit betalen :+

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:07

Pandora2 schreef:
wendely schreef:
Wij hebben vorig jaar onze droom plek gekocht. Buitenuit in het bos maar ook vlakbij het water. Huis heeft een totaal oppervlak van 196m2, 7.5 hectare grond en bos, stal van 380m2 rijbaan, longeerring en kilometers bospad direct vanuit huis. Dichtstbijzijnde winkel 10min en stad 25min.

:wow: you are living my dream :D
En de dichtste buren op een kilometertje of 2 ? :+
Alleen jammer dat het bij jullie zo koud is :brr: :')

Nee zo'n 800m maar dat zijn de enige en die zie je vanuit huis niet. Maar met een gezamenlijke eigen weg van 1.5km wel fijn om die in de winter samen te kunnen onderhouden :)