Renee1991 schreef:Vealosz, voel je niet aangesproken. Er waren nogal wat mensen in dit topic die flinke aannames deden, ongegrond.
Ik kan wel degelijk een gesprek voeren met een dementerende, maar niet in deze setting. Ik kan het wel, ik wil het niet. Als mevrouw inderdaad klachten blijkt te hebben (want ik zeg nog steeds niet dat dat zo is), dan zet het simpelweg geen zoden aan de dijk om daar zo'n gesprek mee aan te knopen. Wil je weten waarom, dan zou ik je kunnen aanraden om je eens te verdiepen in de symptomen van dementie. Want dat omvat lang niet alleen vergeetachtigheid.
Hou toch op mens. Je weet helemaal niet of andere mensen hier wel of geen ervaring hebben met dementie. En je weet ook helemaal niet of de buurvrouw dementie heeft.
Je heb zelf geen zin in het gesprek. Dat is prima, kun je gewoon zeggen.
Ik vind jou een voorbeeld voor wat er gebeurd in onze maatschappij, lekker alles op Bokt gooien, lekker de wijkagent op een bejaarde afsturen.
Maar gewoon eens bij een 80 jarige aanbellen om een gesprek aan te gaan ho maar....
Ik vind dat gewoon triest. Stel dat het jouw oma is die daar ergens woont, dan zou ik het zo enorm waarderen als iemand gewoon een bakkie koffie gaat drinken of even een praatje maakt voordat die de wijkagent belt.