Robijntjah schreef:Ik herken mijzelf wel in de plaats van jouw vriend TS, heb 2 x eerder samen gewoond en 2 x eerder op pijnlijke wijze dus zo ongeveer op straat komen te staan.
Ja, ik vind het lastig om ´mijn eigen plek´ los te laten. Dat heeft niet alleen met die plek te maken maar ook met een stukje afhankelijkheid.
Ik ben samen met mijn vriend gaan zitten om te kijken hoe we het voor ons allebei zo goed mogelijk zouden kunnen regelen en ook allebei goed voor onszelf zouden kunnen zorgen in het geval dat het toch mis gaat.
Dat hij dat ook wou heeft voor mij wel een heel groot verschil gemaakt. Hij zag mijn angst en die mocht er zijn en wou erin meedenken.
Wat fijn van jouw vriend, die angst is echt heel naar. Ik herken het wel. Had en heb ook nog weleens moeite met mijn eigen plekje wat ik los moest laten. Ik heb sowieso altijd al heel erg moeite met mij ergens thuis voelen, gaat rustig een jaar overheen
Staat helemaal los van het samen wonen opzich maar ik vind het vaak erg lastig zo'n grote omschakeling. Komt voor mij dan ook eerder te vroeg dan te laat zo'n beslissing. Al besef ik mij op dat moment vaak niet eens maar wel op het moment dat ik verhuisd ben, dat ik toch wel heel erg moet wennen.