Schutting op eigen grond, toch overleggen met buren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 11:51

MizzMontana schreef:
Er zou ook een voordeel in kunnen zitten om het wel te overleggen; het delen van de kosten.

Maar goed, of de buurman dat wil is natuurlijk de vraag.

Als je het brengt als een voordeel voor hem: mee kiezen wat voor een schutting er komt te staan en mogelijkheid om er wat plantjes aan te hangen, zou je zomaar eens verrast kunnen worden.

Ik kan het me niet voorstellen, maar dat zien we tzt wel of er gehoor komt.

Wat betreft het uitzoeken, dat zouden ze mogen doen. Wij interesseert dat niet.

Wij zullen nu ook het tuincentrum inlopen en ine mine mutte doen welke het wordt. Wij hechten daar echt geen waarde aan.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:57

KimD schreef:
A3a1 schreef:
Als het allemaal niet zo spannend is, vraag ik me af waarom je buren niet aan het hek mogen komen.
Maar goed, binnen mijn perspectief, gaat het hek er weer uit, met de buldozer.

Omdat het dan onze schutting is, die wij betaald hebben. Dat loopt toch makkelijk over de 1000 euro.

Ik ga toch ook niet stickers op hun auto hangen? :+

Ja, doei, je zet een schutting voor zijn tuin, zonder overleg.
Dan kun je me wat.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:01

Nu hebben we gelukkig geen buren meer :D Maar in ons vorig huis hadden onze buren op hun grond een lelijke groene schutting gezet. Geen haar op mijn hoofd die er aan gedacht heeft om die te verven ook al vond ik het lelijk. We hebben op onze grond een eigen schutting ervoor gezet. Geen gezeur of wat dan ook. Aan de andere kant wilde de buur een tuinmuur metselen of die op de scheiding mocht staan, als wij dan voor de cement zorgde ging hij hem zetten. Aangezien we aan het bouwen waren kon hij dat uit de silo halen die er stond. Buur heeft een mooie muur gezet. Aangezien deze bijna gezamenlijk was hebben we hier wel wat aan gehangen in alle redelijkheid. Maar de lelijke groene schutting aan de andere kan was niet van ons dus heb ik met geen vinger aan geraakt.

IHN

Re: Schutting op eigen grond, toch overleggen met buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:25

nog even iets geheel anders ts...je richt je erg op die schutting..er zou zomaar eens een andere reden kunnen zijn waardoor je beter het niet op de spits kunt drijven. In sommige gemeentes werken ze met een puntensysteem. qua max aantal dieren binnen de bebouwde kom. Als ik hoor 5 honden, katten en vogels, zou je, als er zoiets is in jullie gemeente daar zomaar bovenuit kunnen komen... en dan kun je je dieren wegdoen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:31

Ook al hadden we in een van onze vorige koopwoningen niet zo'n beste verhouding met de buren, toch hebben we het netjes gemeld dat we een andere schutting gingen plaatsen. We hebben zelfs nog voorgesteld dat er meebetaald (= meebeslist) kon worden, maar omdat men dat niet wilde mochten wij zelf beslissen hoe hoog en wat voor schutting het werd. In die gemeente mocht je maximaal 1.80 m plaatsen, maar het liefst had ik het hoger gehad. Achteraf zelfs een ander soort schutting, omdat je indertijd met die uit de bouwwinkels de ander nog steeds kon zien (en hij via de kieren alsnog bij ons naar binnen bleef glauwen). Mocht je nou echt vechtend en rollend met elkaar over straat gaan, dan zou je kunnen overwegen om het gewoon te plaatsen. Maar heb je evengoed contact (ook al is het niet helemaal volwassen), dan lijkt het mij het beste om toch aan te geven dat je er eentje gaat plaatsen. Hier ergens zag ik een mooi voorbeeld van hoe je het kunt brengen, nl. dat hij dan minder last heeft van de hond.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:44

A3a1 schreef:
KimD schreef:

Omdat het dan onze schutting is, die wij betaald hebben. Dat loopt toch makkelijk over de 1000 euro.

Ik ga toch ook niet stickers op hun auto hangen? :+

Dan kun je me wat.

Een schutting neerzetten mag gewoon hoor, dat recht heeft TS sowieso. Ik zou persoonlijk een schutting neerzetten ongeacht of ik de buren aardig vind of niet :+
Lijkt me enorm irritant als de buren gewoon vol zicht op mijn tuin hebben, hoe aardig ik mijn buren ook vind. Ik ben heel veel buiten, mijn tuin is echt een verlengstuk van mijn huis, en dan hoef ik geen pottenkijkers. Ik heb dan ook schuttingen van 2 meter hoog om de hele tuin heen. Buren asn 1 kant vonden het prima (stond al een hoge oude schutting) en schutting is samen gezet. Achterbuurman vond het niks, idd vanwege ‘uitzicht’, onze tuinen liggen overigens tegenover elkaar, dus zijn uitzicht bestond uit mijn tuin en huis. Vond ik geen goed plan. Deze schutting dus binnen de erfgrens gezet (erfscheiding was een gezamenlijke heg van ca een meter hoog, schutting daarachter gezet), buurman weigerde alle medewerking en heeft ons heel wat ellende bezorgd. Zodra de schutting stond heeft hij de heg verwijderd en is hij wat hij maar kon verzinnen aan de schutting gaan bouwen en spijkeren, o.a. een muurkas en een hondenkennel, en maakte hij verhoogde bedden tegen de houten schutting aan. De schutting hadden we beplant met hedera, daar ging roundup overheen van zijn kant. Hij vond ook dat hij dat recht had omdat wij zijn uitzicht hadden verpest en omdat het anders was dan het altijd geweest was. Ammehoela. Voor de duidelijkheid, zijn tuin is ca 60 meter diep, geen rijtjeshuis tuinen van 5x8 waar hoge schuttingen inderdaad het idee van een luchtplaats kunnen geven.

Doordat de schutting op ons eigen erf staat konden we gelukkig wat beginnen tegen de acties van de buurman. En ja, deze buurman moet nu dus ook aan zijn kant tegen een kale schutting aan kijken. Eigen schuld dikke bult.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 12:47

IHN schreef:
nog even iets geheel anders ts...je richt je erg op die schutting..er zou zomaar eens een andere reden kunnen zijn waardoor je beter het niet op de spits kunt drijven. In sommige gemeentes werken ze met een puntensysteem. qua max aantal dieren binnen de bebouwde kom. Als ik hoor 5 honden, katten en vogels, zou je, als er zoiets is in jullie gemeente daar zomaar bovenuit kunnen komen... en dan kun je je dieren wegdoen.

Wij hebben een kennel, en daar is onze gemeente geen maximum aan verbonden, zolang er maar naar alle redelijkheid voor de dieren gezorgd wordt. :j

De honden hoeven niet apart te worden aangegeven bij de gemeente, wij betalen (nu) jaarlijks €200,- aan belasting over de kennelnaam. Maar, om alle wilde verhalen voor te zijn hebben wij tot nu toe netjes gemeld als er een hond bijkwam.

En onze katten zijn vanaf de weg te zien, ze hebben hun kamer aan de voorkant van het huis zodat ze het oud wijf kunnen uithangen.

In onze gemeente zijn ook jaarlijkse controles hiervan. Als dat niet zo was in onze gemeente dan waren we hier niet gaan wonen, aangezien we alleen maar meer honden krijgen.

Die kennel aanvraag heeft overigens openbaar gestaan, daar kunnen mensen dan bezwaar op aantekenen. Dat is niet gebeurt.

We wonen in Zuid-Limburg, hier is dat allemaal niet zo extreem dan in sommige andere delen van Nederland.

Wat dat betreft hebben we dus ook géén 'geheimen' voor de gemeente.

Voor de beeldvorming :+

Afbeelding

Supertje schreef:
A3a1 schreef:

Dan kun je me wat.

Een schutting neerzetten mag gewoon hoor, dat recht heeft TS sowieso. Ik zou persoonlijk een schutting neerzetten ongeacht of ik de buren aardig vind of niet :+
Lijkt me enorm irritant als de buren gewoon vol zicht op mijn tuin hebben, hoe aardig ik mijn buren ook vind. Ik ben heel veel buiten, mijn tuin is echt een verlengstuk van mijn huis, en dan hoef ik geen pottenkijkers. Ik heb dan ook schuttingen van 2 meter hoog om de hele tuin heen. Buren asn 1 kant vonden het prima (stond al een hoge oude schutting) en schutting is samen gezet. Achterbuurman vond het niks, idd vanwege ‘uitzicht’, onze tuinen liggen overigens tegenover elkaar, dus zijn uitzicht bestond uit mijn tuin en huis. Vond ik geen goed plan. Deze schutting dus binnen de erfgrens gezet (erfscheiding was een gezamenlijke heg van ca een meter hoog, schutting daarachter gezet), buurman weigerde alle medewerking en heeft ons heel wat ellende bezorgd. Zodra de schutting stond heeft hij de heg verwijderd en is hij wat hij maar kon verzinnen aan de schutting gaan bouwen en spijkeren, o.a. een muurkas en een hondenkennel, en maakte hij verhoogde bedden tegen de houten schutting aan. De schutting hadden we beplant met hedera, daar ging roundup overheen van zijn kant. Hij vond ook dat hij dat recht had omdat wij zijn uitzicht hadden verpest en omdat het anders was dan het altijd geweest was. Ammehoela. Voor de duidelijkheid, zijn tuin is ca 60 meter diep, geen rijtjeshuis tuinen van 5x8 waar hoge schuttingen inderdaad het idee van een luchtplaats kunnen geven.

Doordat de schutting op ons eigen erf staat konden we gelukkig wat beginnen tegen de acties van de buurman. En ja, deze buurman moet nu dus ook aan zijn kant tegen een kale schutting aan kijken. Eigen schuld dikke bult.

Dat is bij ons ook het geval, het gedeelte waar het om gaat is ruim 40 meter.

Wij zitten zelf nooit in de tuin, dus had daar verder geen problemen mee.

Maar hij maakt nu problemen waar ze niet zijn, en dan wordt het wél een probleem natuurlijk.

Ik kan jouw situatie dus ook volledig begrijpen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:57

Maar nogmaals, de schutting gaat niet je problemen verhelpen. Hij kan je dus blijkbaar appen en dat kan hij nog steeds. Ook zie je elkaar aan de voorkant ook weleens, neem ik aan.
Als mensen echt problemen willen, maken ze die evengoed wel, dus zal hij ook schelden door de schutting heen of aan zijn kant een trapje neerzetten om er overheen te hangen.

Mocht hij dus kwaad willen, wordt het probleem alleen maar groter als je hem boos maakt met een schutting, die hij misschien niet wil.

Ik zou zelf altijd een schutting willen en moet er niet aan denken om bij elkaar in de tuin te kijken. Maar het beste is in goed overleg. Ook wij hebben geen contact met de buren, maar beter geen contact, dan ruzie en irritaties en pesterijen. Die lopen vaak uit de hand en blijven jaren door sudderen.

Daarnaast kan jij de dieren wel geen overlast vinden en kinderen erger, zo denk ik ook. Maar je hebt echt wel heel veel dieren voor in een gewone woning met buren.
Voor mensen zonder dieren is het sowieso heel anders. Onze buren aan de ene kant hebben ook nare dingen gezegd over dieren, want zij houden niet van dieren. Die mensen heb je ook. En zelf mogen zij alles, dat horen mensen van zichzelf niet.
Maar mensen die niks met dieren hebben, vinden dan alles snel vervelend. En ergens begrijp ik dat ook.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:05

Ondanks alle redenen, ik zou niet accepteren dat iemand mijn uitzicht wegneemt, geen overleg pleegt en ook nog eens zegt dat ik niet aan de schutting mag komen.

Ik zeg niet voor niks dat dit een zaak voor de rijdende rechter zou zijn.
Dat of de bulldozer.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:09

A3a1 schreef:
Ondanks alle redenen, ik zou niet accepteren dat iemand mijn uitzicht wegneemt, geen overleg pleegt en ook nog eens zegt dat ik niet aan de schutting mag komen.

Dat of de bulldozer.

Jouw uitzicht wegneemt? Dan moet je niet in een woonwijk gaan wonen maar vrijstaand. Ik wil ook geen gekoekeloer van buren in mijn tuin en dat lijkt me niet meer dan redelijk.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:10

A3a1 schreef:
Als het allemaal niet zo spannend is, vraag ik me af waarom je buren niet aan het hek mogen komen.
Maar goed, binnen mijn perspectief, gaat het hek er weer uit, met de buldozer.

Heb je toch een probleem op haar erf

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 13:12

A3a1 schreef:

Dat of de bulldozer.

:')

Mocht hij moedwillig vernielingen aanbrengen, wat ik niet verwacht, staat hij sowieso op camera. Dus dan gooit hij zijn ramen in.

Sowieso heeft hij daarin dus niks te willen. We hadden ook het huis kunnen kopen en bij voorbaat al een schutting geplaatst omdat we zoveel sociaal contact niet zouden willen.

Ook dan had hij niks daartegen kunnen beginnen. Wellicht hadden we dan wel over de gezamenlijke schutting gesproken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 13:13

superpony schreef:
Maar nogmaals, de schutting gaat niet je problemen verhelpen. Hij kan je dus blijkbaar appen en dat kan hij nog steeds. Ook zie je elkaar aan de voorkant ook weleens, neem ik aan.
Als mensen echt problemen willen, maken ze die evengoed wel, dus zal hij ook schelden door de schutting heen of aan zijn kant een trapje neerzetten om er overheen te hangen.

Mocht hij dus kwaad willen, wordt het probleem alleen maar groter als je hem boos maakt met een schutting, die hij misschien niet wil.

Ik zou zelf altijd een schutting willen en moet er niet aan denken om bij elkaar in de tuin te kijken. Maar het beste is in goed overleg. Ook wij hebben geen contact met de buren, maar beter geen contact, dan ruzie en irritaties en pesterijen. Die lopen vaak uit de hand en blijven jaren door sudderen.

Daarnaast kan jij de dieren wel geen overlast vinden en kinderen erger, zo denk ik ook. Maar je hebt echt wel heel veel dieren voor in een gewone woning met buren.
Voor mensen zonder dieren is het sowieso heel anders. Onze buren aan de ene kant hebben ook nare dingen gezegd over dieren, want zij houden niet van dieren. Die mensen heb je ook. En zelf mogen zij alles, dat horen mensen van zichzelf niet.
Maar mensen die niks met dieren hebben, vinden dan alles snel vervelend. En ergens begrijp ik dat ook.

Ze hebben zelf ook honden. De hele straat zelfs.

Edit, de hele straat is overdreven. Maar aan onze kant hebben zeker 9 huizen na elkaar één of meerdere honden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:16

uitzicht wegnemen heb je echt niets over te zeggen en eigenlijk de andere dingen ook niet, je hieft bij de aankoop van een nieuwe tuinset toch ook geen overleg met de buren te plegen, alles wat je doet op eigen terrein en binnen de regels, mag je lekker zelf weten.

Ik zou hem wel op de hoogte brengen, maar meer ook niet.

En over een hond die heel sporadisch blaft, voor mij zou dat vallen onder hetzelfde als een huilend kind of een timmer/boor/knutselklus.

kan gebeuren, zolang het niet stelselmatig is (en bij een huilbaby is zelfs daar niets aan te doen en zal je dat moeten accepteren)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:17

A3a1 schreef:

Dat of de bulldozer.

Maar elke rechter zal TS gelijk geven, dus je kan niet anders dan accepteren. TS plaatst een schutting van de maximaal toegestane hoogte op eigen grond, dan kan je boos worden vanwege je uitzicht, maar het is niet jouw grond dus je hebt er mee te dealen. Plaatst TS nou een geluidswal van 4 meter hoog, dan kun je de rijdende rechter bellen, maar niet voor iets wat gewoon mag. Ga je dan alsnog met de bulldozer aan de slag, dan heb je vrij snel zelf een rechtszaak aan je broek vermoed ik, die je ook nog eens gaat verliezen met alle kosten van dien (het juridische kostenplaatje plus de kosten van het plaatsen van een nieuwe schutting).

Overigens heeft de vorige eigenaar van ons huis hetzelfde gedaan als TS nu wil. Tussen ons huis en de buren aan alle kanten zaten halfslachtige bloembakken en borders en dat was voor de verkoop natuurlijk ontzettend ongunstig. Dus die heeft voor verkoop op 10cm van de erfgrens een hek van 1.80m gezet (dat is hier de max zonder overleg). Waren de buren precies een week boos over, toen zagen ze de voordelen, zoals minder inkijk en huisdieren die netjes in de tuin blijven enzo.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:20

Dan wordt het de rijdende rechter.
Die zou ik dan inschakelen.

Het gaat er niet alleen om dat het op eigen terrein is, ook om dat je een 2 meter hoog hek neerzet, zonder overleg.
Het zou wat zijn als de gemeente zonder overleg een muur van 2 meter neerzet, vlak voor mijn tuin, dat kan helemaal niet, zonder inspraak.

Dus ja, KimD, zo spannend kan het echt worden, als je naast mij zou wonen.

Maar goed, ik ga ontstippen, ik vind je een asociaal mens, op basis van wat ik nu weet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:25

zou ik vooral doen A3a!, dan zal de rijdende rechter je ongelijk bevestigen

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:27

Staat gewoon in het bestemmingsplan wat er allemaal mag. Achter de voorgevellijn is dat vaak 1m 80 a 2 m, en voor de voorgevellijn is dat vaak zo rond de 1m a 1m20.

Als TS dan ook nog eens de afstand van de erfgrens houdt om te zorgen dat de schutting niet als mandelig wordt gezien dan heb je als buren niets te zeggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:30

In principe mag je op eigen grond vergunningsvrij en zonder toestemming van de buren een schutting zetten. Maar omdat de buren er toch tegenaan moeten kijken is overleg hierover altijd prettiger.

Ik zou wel bij de gemeente informeren of zij deze regel ook inderdaad zo hanteren. Het kan namelijk zijn dat de gemeente toch eigen regels heeft gesteld v.w.b. de hoogte van de schutting. De gemeente kan afwijken van de landelijke richtlijn. En dan zul je je daaraan moeten houden.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:39

A3a1 schreef:
Dan wordt het de rijdende rechter.
Die zou ik dan inschakelen.

Het gaat er niet alleen om dat het op eigen terrein is, ook om dat je een 2 meter hoog hek neerzet, zonder overleg.
Het zou wat zijn als de gemeente zonder overleg een muur van 2 meter neerzet, vlak voor mijn tuin, dat kan helemaal niet, zonder inspraak.

Dus ja, KimD, zo spannend kan het echt worden, als je naast mij zou wonen.

Maar goed, ik ga ontstippen, ik vind je een asociaal mens, op basis van wat ik nu weet.

Ehm.... dat mag de gemeente zeer zeker wel doen. De kans dat het gebeurt is nogal klein, maar het mag wel.
En de rijdende rechter inschakelen, door iemand anders al gezegd, die zou je 100% zeker ongelijk geven. Er bestaat namelijk GEEN recht op uitzicht, wel is het recht op privacy behoorlijk goed geregeld. En omdat je recht hebt op privacy mag je dus schuttingen neerzetten zodat de buren etc niet in je tuin lopen te koekeloeren.

Jij noemt TS asociaal, maar ik vind het persoonlijk nogal asociaal om te verwachten dat je als buur doodleuk het recht hebt om bij een ander in de tuin te kunnen kijken. En je laat ook blijken iemand te zijn die er alles aan zal doen om je eigen voordeel te behouden, zelfs als dat onwettig is en je een ander het recht op privacy ontneemt. Dat is zo’n beetje de definitie van asociaal.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:41

tja als je gaat overleggen, wordt je ook geacht om wat met hun input te doen, lager, met doorkijk, materiaal, kleur ed. en als je dat zelf moet betalen en precies weet wat je wil lijkt me dat toch ook niet handig.

maan tijdig ze precies op de hoogte brengen wat er komt kijkt me wel heel wenselijk

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 13:44

Babootje schreef:
In principe mag je op eigen grond vergunningsvrij en zonder toestemming van de buren een schutting zetten. Maar omdat de buren er toch tegenaan moeten kijken is overleg hierover altijd prettiger.

Ik zou wel bij de gemeente informeren of zij deze regel ook inderdaad zo hanteren. Het kan namelijk zijn dat de gemeente toch eigen regels heeft gesteld v.w.b. de hoogte van de schutting. De gemeente kan afwijken van de landelijke richtlijn. En dan zul je je daaraan moeten houden.

Daar heb ik al vrij snel voor gebeld, het is inderdaad tot 2 meter geen probleem. :j

De voortuin gaat ook helemaal weg, voor ons hele huis wordt onze oprit. Daarvoor hadden we inderdaad een vergunning nodig omdat de gemeente de stoep moet weghalen en een vlakke oprit ervan moet maken. Dat was inderdaad iets van €65,- per meter, en boven de 3 meter werd het iets goedkoper. Wij hebben bijna 10 meter, vandaar dat ik dat wist.

Toen ging het ook even over de afscheiding tussen onze voortuinen, want uiteraard gaat dat hekje weg. (30 centimeter hoog). Daar mochten we tot 1.20m als afscheiding gebruiken, dat stond toen in de papieren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:48

Ik vind het wel netter om hun mening mee te nemen. Je moet nog jaren langs elkaar wonen. De eer aan jezelf houden en het netjes melden. Ik vind zelf de suggestie om 2 of 3 schuttingen uit te kiezen die jullie prima vinden en hen daaruit te laten kiezen. Dan hebben ze inspraak gehad maar kunnen ze het niet te bont maken

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:07

Overigens TS, om nog even op je openingspost in te gaan, je bent wettelijk niet verplicht ze op de hoogte te stellen als je de schutting binnen de erfgrens zet.

Maar ik zou eerlijk gezegd wel in overleg gaan, en dat hoeft niet persoonlijk, kan ook schriftelijk, wat gezien de verstandhouding misschien een betere optie is.
Wij hebben ook op die manier onze onmogelijke achterbuurman op de hoogte gesteld, en hem opties voorgelegd. We hebben hem eigenlijk 3 opties voorgelegd.
1. Hij betaalde mee aan een schutting op de erfgrens en welke schutting het werd zouden we samen bepalen. Hij zou meedelen in de kosten, wij zouden de schutting zetten indien gewenst, en hij kon dan doen (binnen redelijkheid en wetgeving) wat hij wilde met zijn kant aangezien de schutting gezamenlijk eigendom zou zijn.
2. Wij betalen de schutting volledig, komt op de erfgrens, maar hij had dan geen inspraak wat betreft welke schutting het zou worden. Aangezien de schutting dan op de erfgrens zou komen zou deze nog steeds wettelijk gezien gezamenlijk eigendom zijn ondanks dat deze door ons volledig betaald was, dus mocht hij aan zijn kant nog steeds doen wat hij wilde binnen redelijkheid en wetgeving.
3. Wij zetten een schutting volledig op eigen erf, zonder inspraak qua stijl, waarbij hij verder geen enkel recht heeft de schutting te gebruiken of er veranderingen aan aan te brengen.

Optie 2 kun je uiteraard ook weglaten, die was om goodwill te tonen.
Nu wisten wij van tevoren ook echt wel dat de buurman de kont tegen de krib ging gooien, en helemaal nergens aan mee wilde werken. Zijn redenatie was dat hij zijn huis, en later de tuin erbij, gekocht had met dat uitzicht, en dat bleef zo. Jammer, maar de wet zegt anders, en uitzicht kun je niet kopen.
Maar toch heeft het zin gehad het zo te doen, want toen de buurman inderdaad niet meewerkte en achteraf ook nog eens de hele schutting ging beschadigen en verbouwen, hadden wij iets in handen om te laten zien dat wij ons best hadden gedaan het netjes te regelen. Hier is namelijk bij ons uiteindelijk wel de handhaving van de gemeente etc aan te pas gekomen.

Oh, en wat we ook gedaan hebben, is kadasterkaartjes (kopieën), met de mogelijke plaatsen van de schutting en de toenmalige heg ingetekend, bij de brief met mogelijkheden te doen. Buurman heeft namelijk (zoals we van tevoren verwacht hadden) achteraf nog geprobeerd te beweren dat hij dacht dat we de schutting op de erfgrens hadden gezet.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:38

A3a1 schreef:

Dat of de bulldozer.

Nou, stoer hoor !
Het is haar grond, en zolang de schutting binnen haar erfgrens staat kun je hoog en laag springen maar gelijk hebben zul je niet.

Het is wellicht jammer van het uitzicht, maar buurman heeft de andere kant uit toch nog vrij uitzicht? en recht voor zich ? Wat is dan het probleem?