superpony schreef:Maar nogmaals, de schutting gaat niet je problemen verhelpen. Hij kan je dus blijkbaar appen en dat kan hij nog steeds. Ook zie je elkaar aan de voorkant ook weleens, neem ik aan.
Als mensen echt problemen willen, maken ze die evengoed wel, dus zal hij ook schelden door de schutting heen of aan zijn kant een trapje neerzetten om er overheen te hangen.
Mocht hij dus kwaad willen, wordt het probleem alleen maar groter als je hem boos maakt met een schutting, die hij misschien niet wil.
Ik zou zelf altijd een schutting willen en moet er niet aan denken om bij elkaar in de tuin te kijken. Maar het beste is in goed overleg. Ook wij hebben geen contact met de buren, maar beter geen contact, dan ruzie en irritaties en pesterijen. Die lopen vaak uit de hand en blijven jaren door sudderen.
Daarnaast kan jij de dieren wel geen overlast vinden en kinderen erger, zo denk ik ook. Maar je hebt echt wel heel veel dieren voor in een gewone woning met buren.
Voor mensen zonder dieren is het sowieso heel anders. Onze buren aan de ene kant hebben ook nare dingen gezegd over dieren, want zij houden niet van dieren. Die mensen heb je ook. En zelf mogen zij alles, dat horen mensen van zichzelf niet.
Maar mensen die niks met dieren hebben, vinden dan alles snel vervelend. En ergens begrijp ik dat ook.
Ze hebben zelf ook honden. De hele straat zelfs.
Edit, de hele straat is overdreven. Maar aan onze kant hebben zeker 9 huizen na elkaar één of meerdere honden.