December ergernis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:33

Vuurwerk.

Ik doe sinds een paar jaar niet meer aan verplichte feestdagen, betekent dat ik lekker thuis blijf, films/series kijk en het gezellig maak voor mezelf en de beestjes. :)
Heb ik zin om de hele dag onder een dekbed op de bank te liggen in mijn pyjama dan doe ik dat, heb ik zin om een lange wandeling te maken met de hond en ergens een bak warme chocomelk met slagroom te drinken dan doe ik dat.
En waar ik vroeger echt een gigantische schurfthekel aan de heel maand december had want stress geniet ik nu met volle teugen van de feestdagen. *\o/*

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:39

Iedereen heeft een hekel aan verplichtingen, maar houdt het wel zelf in stand. Dat begrijp ik echt niet. Dan maar een keer een niet zo fijn gesprek, maar je hebt ook met kerst recht op je eigen leven hoor!

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:51

Magrathea schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ik ben precies 10 dagen na Sinterklaas en 10 dagen voor Kerst jarig. Niemand kan ooit op mijn verjaardag komen tussen alle kerstborrels door (ik was zelfs te laat op mijn eigen feestje vorig jaar door een verplichte borrel op werk) en mijn kerstkaarten zijn tegelijk mijn verjaardagskaarten. Alle cadeaus komen ineens en omdat het toch al een dure maand is krijg ik echt minder dan iemand die in augustus jarig is. Dat was vooral vroeger een ding. Noem me een zeikerd, maar jarig zijn in december is mijn december ergenis! {:)-:( :+

Haha ook mijn gedachten, ik ben de 12e van december jarig..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:00

Met stip op 1: Mariah Carey (weet niet eens hoe je het schrijft, zo erg heb ik haar uit m’n geheugen geblokt :)) )

Daarna de drukte. Mensen die graaien als gekken in de winkel, rijendik voor de kassa.
Wij wonen op de grens met Duitsland en rond de feestdagen kunnen we niet eens in onze eigen wijk parkeren.

Ik ben zelf de 23e jarig, en ga elk jaar steevast op mijn eigen verjaardag weg met m’n gezin.
Lekker rustig :D
Dit jaar hebben we het geluk dat de hele schoonfamilie tot januari in Bali zit, dus voor ons geen getouwtrek met familie. Heerlijk!

Dus als ik zo min mogelijk kerstliederen hoef aan te horen (je zal maar in een winkel werken, de horror!) heb ik dit jaar een heerlijk rustige december. Moeten we vaker doen :+

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:02

De kerstdagen...
We MOETEN allemaal naar de kapper, in onze beste kleding naar de (schoon) familie, lekker verplicht dom hangen en (vr)eten....
nee niks voor mij.. geef mij maar oud en nieuw lekker plezier maken, oliebollen bakken en gezelligheid.. kerst heb ik totaal niks mee

En de mega drukte in de supermarkten.. Nouja voor5 december, en de kerstdagen en voor oud en nieuw.. en begin januari zijn de winkels compleet dood.. iedereen mega voorraden, tsjah.. doe maar normaal dat doe je gek genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:12

Dreamybol schreef:
Iedereen heeft een hekel aan verplichtingen, maar houdt het wel zelf in stand. Dat begrijp ik echt niet. Dan maar een keer een niet zo fijn gesprek, maar je hebt ook met kerst recht op je eigen leven hoor!

Pcies :j

Mijn ex en ik hielden altijd 1 dag vrij voor onszelf, werkten beide fulltime en vonden die écht vrije dag wel fijn. Degene die zich het eerst melde voor een kerstdag hielden we aan, dan kon de andere familie ook op die dag en anders maar niet. Onze vrije dag deden we vaak lekker sauna oid of gewoon helemaal niks :+

Dit jaar oa om die reden naar Curacao, kom 2e kerstdag terug, heerlijk :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:48

Een andere ergernis van december is trouwens niet zozeer wat ik moet, maar wat er allemaal uitvalt aan vaste momenten in de week en vaste aanspreekpunten die er niet zijn vanwege de vakantie. Mijn ritme! :\

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:50

Dreamybol schreef:

Ik snap dat ook nooit nee.
Je kan toch zeggen dat je niet komt of gewoon op vakantie gaan :?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:52

Palmera schreef:
Ceffyl schreef:
Geef een draai aan die haat en maak er iets positiefs van!
.

Ik zal jet doorgeven aan alle vleeskonijn in hun kooien waarin ze door de tralies etterende wonden oplopen, aan eenden en een ganzen als hun dagelijkse trechter in hun snavel gepropt krijgen voor een dikke foie en aan alle andere dieren die snel vetgemest worden.

Ze zijn het vast met je eens! :j En ik ben gewoon te negatief. -O-

Dat vind ik het hele jaar erg, niet alleen in december. Ik eet geen vlees met kerst. Ik eet nooit vlees trouwens. Dat schaar ik niet onder decemberhaat.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:58

Ik eet ook nooit vlees. Maar dat neemt niet weg dat ik de overconsumptie en vooral die van vlees het vreselijkste van de decembermaand vind.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:12

Familie verplichtingen doe ik niet aan. :n

Vuurwerk vind ik vreselijk aan de december periode. Verder niets eigenlijk ik ben gek op deze tijd <3

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:18

Ik vind december eigenlijk ook altijd ‘the most wonderful time of the year’
:')

Maar ik kies altijd zelf wat ik met familie’verplichtingen’ doe en wat we die dagen doen.
Niet laten opnaaien :)

En uitgebreid eten vind ik niet zo interessant. Trouwens, werkt ook niet echt, een 10-gangen diner met peuters :+ hier gewoon simpel en geen overdreven slachtingen om zoveel mogelijk onverantwoord vlees naar binnen te werken :n

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:22

nou de ergens is er al :P

Mijn schoonmoeder stuurde afgelopen weet dat ze 1ste kerstdag gezellig om half 4 met elkaar wilde zijn en wilde eten samen... Zullen we zo zeggen het eten is altijd al een drama, als we zeggen 6uur eten dat heb je je voorgerecht pas om half 9.
Maar met goede hoop stappen we dit avontuur weer in :D
ik ben met kerst 27weken zwanger dus was de vraag wat we wilde eten... ehm noujah geen eten met te veel kruiden er op want dat vind ik nu echt niet lekker. de rest mogen ze zelf uitzoeken, wat weet totaal niet hoe ik mij dan voel ;). ow daarbij is mijn schoonzusje ook zwanger

Dus mijn man ging gisteren naar zijn moeder toe en wat zegt ze... "ik ga heerlijke rosbief maken" :')
hij heeft toen maar gezegd je weet dat je dochter en schoondochter beide zwanger zijn??
Het antwoord was "owjah"

Dus veel hoop heb ik er al niet meer in :P

Ailill

Vermakelijk topic :')

Ik heb enkel een gruwelijke hekel aan die hele pietendiscussie, sterker nog, vorige week een bericht op mijn Facebook geplaatst met de mededeling dat iedereen er, zonder pardon, uitvliegt nadat ze deel hebben genomen aan zo'n discussie.

Pepernoten mogen dan van mij wel weer het hele jaar in de schappen liggen, ik ben zo'n debiel die incognito op 6 december al de supermarkten langs ga om nog een extra voorraad in te slaan O:)

Mijn tip: Koop een ticket ver weg en kom volgend jaar pas terug. Hier is het ticket inmiddels binnen :j

eekhoornerik

Dreamybol schreef:

Ik laat mijn moeder en stiefmoeder niet alleen zitten met Kerst...mijn broer heeft hier wel scheit aan en gaat weg met zijn gezin. Ik wil dat al jaren maar kan het niet over mijn hart verkrijgen :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:25

eekhoornerik schreef:
Dreamybol schreef:

Ik laat mijn moeder en stiefmoeder niet alleen zitten met Kerst...mijn broer heeft hier wel scheit aan en gaat weg met zijn gezin. Ik wil dat al jaren maar kan het niet over mijn hart verkrijgen :n

Misschien vinden ze het wel niet erg?
Het zijn maar twee dagen per jaar? Of zien ze de rest van het jaar ook niemand?

Ik begrijp nooit zo goed; met kerst mag niemand alleen zijn, maar de rest van het jaar dan wel :?
Je kunt toch beter de rest van het jaar investeren in familiebanden dan die twee dagen met kerst lijkt me.
Dan wordt het idd een verplichting en gemaakt gezellig zijn wat iemand zichzelf dan oplegt :=

Hier maakt het allemaal niet veel uit. Ik zie mijn familie 3x P/w, geen haan die er naar kraait als we dan met kerst even iets anders gaan doen dan elkaar toch niks meer te vertellen hebben :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:33

Sja, ik heb een aantal jaar geleden heel bewust de keuze gemaakt niet meer aan die verplichtingen mee te doen.
Ik stond stijf van de stress en was erna letterlijk ziek. %)
Het gezin heeft flink geprotesteerd want 'met kerst hoor je niet alleen te zijn' maar ik heb mijn poot stijf gehouden en gezegd dat ik er geen trek meer in had, eerste jaar zijn ze me komen ophalen en weigerden zonder mij te vertrekken. :x
Ik ben dus semi-ontvoerd die dag en heb gezorgd dat ik vlug weg kon. :')
Daarna heb ik nogmaals aangegeven dat ik écht geen kerst enzo meer ging vieren, dat ik de deur ook niet meer open doe met kerst als het zo moest.
Jaar erop probeerden ze me weer hun kant op te krijgen maar ik was inmiddels 80km verderop gaan wonen en toen k aangaf niet te komen hebben ze het maar laten zitten. :+
Inmiddels zijn ze het gewend en vieren zelf ook apart kerst als dat zo uitkomt. :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:00

@ Verootje, mijn moeder heeft toen wij klein waren regelmatig alleen gezeten met kerst (onze vader nam ons dan mee skieën) en dat heeft ze altijd vreselijk gevonden...Haar broer woont op Bali en mijn opa en oma woonden in Italië (waar ze overigens een slechte band mee had).

Dus nee ik laat haar niet alleen met Kerst. Mijn vader en stiefmoeder hebben 1 x alleen (met z'n tweeën) gezeten met Kerst en heb dat vaak moeten aanhoren.

Het blijft gevoelig en ingewikkeld. Ik zie mijn familie trouwens regelmatig hoor! Laatst nog familieweekend gehad in Center Parcs en vorige week zondag nog op en neer naar schoonouders (1,5 uur rijden). Ga regelmatig naar mijn moeder op 40 minuten rijden.

NB: ik lees dat jij je familie 3 x per week ziet, maar dan wonen ze denk ik dichtbij? Bij ons wonen ze allemaal ver weg:
moeder 40 minuten
schoonfamilie 1,5 uur rijden
stiefmoeder 1 uur rijden
Zondag gaan we naar mijn zwager, ook weer 1.15 uur rijden...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:13

Vuurwerk en verplichtingen naar schoonfamilie (kom je niet is er ruzie).

Oh en over jarig zijn in december..
Jarig zijn in de zomervakakantie is ook niks hoor. Ik vier het niet meer. Iedereen zegt altijd af, want vakantie. En vroeger kreeg ik als cadeautjes spullen voor school... agenda, kaftpapier, etui etc.
Mijn broertje kreeg het ook, maar ik voor mijn verjaardag. Leuk joh

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:26

Die achterlijke :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ discussie elk jaar weer. :r

En sinds vandaag ook de folder van de lidl die bom vol staat met normale producten die nu 2 euro meer kosten door het 'luxe' papiertje wat er om heen zit.
Daarnaast staat er zoveel eten in dat het niet meer normaal is.

Mensen om mij heen die klagen dat ze bij familie op bezoek moeten...Ga je toch gewoon niet. Je kan ook in Februari met elkaar gezellig eten hoor. :)*

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:30

Mensen die verwachten dat je een huisje boompje beestje familie hebt en het maar raar vinden dat je niks met kerst doet.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:41

Gimme_Joy schreef:
Ik ben precies 10 dagen na Sinterklaas en 10 dagen voor Kerst jarig. Niemand kan ooit op mijn verjaardag komen tussen alle kerstborrels door (ik was zelfs te laat op mijn eigen feestje vorig jaar door een verplichte borrel op werk) en mijn kerstkaarten zijn tegelijk mijn verjaardagskaarten. Alle cadeaus komen ineens en omdat het toch al een dure maand is krijg ik echt minder dan iemand die in augustus jarig is. Dat was vooral vroeger een ding. Noem me een zeikerd, maar jarig zijn in december is mijn december ergenis! {:)-:( :+

Ik ben op dezelfde dag jarig. Het klopt precies wat je zegt. Krijg jij qua cadeau ook vaak Kerstgerelateerde dingen? Als ik weer waxinelichthoudertjes krijg ga ik gillen -O-

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:51

De hele december maand, incl. Mijn verjaardag(23e).

Alleen oliebollen, daar ben ik gek op, heeeerlijk

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:39

Gimme_Joy schreef:

Ik denk dat ik mijn verjaardag ook maar officieel naar een andere maand verschuif, kerstavondkindje zijn werkt hier ook niet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:27

Vuurwerk stip op 1 , en dat is al begonnen |o . Blijf met oud en nieuw thuis omdat ik 3 katten over de zeik heb, en dit jaar ook 2 nieuwe konijnen waarvan 1 nog aardig baby is.

Die pieten discussie idd ook , heb niks meer met sinterklaas en dat geldkloppende gedoe maar pfff schei eens uit ermee.

En alle chocolade in se schappen , heb snel trek in lekkers en dan zondag chocola zien te vermijden is ruk -O-