Amerikanen en huizen zoeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:31

Gulpje schreef:
Love them, die programma's dan he? Twee badkamers (waarom ook niet! *\o/* )ze willen allemaal the double vanity, granite countertops en some cool back splash (In Australie noemen ze dat splash back trouwens :+ )

En ik zou bijna de crown moldings en hardwood floors vergeten.

Nog een tip voor de mede-fans: op maandagavond heb je een super leuk programma op Fine Living; We Bought the Farm. Mensen die op zoek gaan naar hun droomboerderij met de mooie rode schuren en room for a pony :D

https://www.tvguide.com/tvshows/we-boug ... rm/912192/

https://www.imdb.com/title/tt6422554/

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:41

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:44

Het ging toch om de tv programma's?

Bij Million Dollar listening krijg je niet de standaard Amerikanen en standaard huizen in beeld. Als voorbeeld.

En achterbuurten zie je ook weinig in de programma's.

Overal heb je verschillen. Wij hebben in Drenthe gewoond en daar hadden mensen flinke vooroordelen over Amsterdam, waar wij dan vandaan komen. Soms was het echt te grappig wat ze dachten. Kan er niet wakker van liggen.

Wij zoeken een huis en sprak iemand over Dld. Die zei; in Dld zijn alle huizen groter. Ja, langs de grens waar veel Nederlanders landelijk wonen wel. Maar ook Dld heeft flatgebouwen, drukke steden etc.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:35

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:39

Anthea schreef:
Mijn god zeg wat een vooroordelen over Amerikanen en Amerikaanse huizen :')

Haha inderdaad zeg! Eigenlijk eng om te zien hoeveel TV je mening over dingen beinvloedt (dat is geen aanval, ik ben daar zelf ook schuldig aan).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:36

karuna schreef:
Vergeet de walk in closet niet. Die soms groter zijn dan mijn slaapkamer :+

Dit :') .

Ik kijk het ook geregeld en ik vind het ook echt leuk!

Prairy

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:56

Ik heb nu ook een walk in closet van 3,5 x 3,5 meter :D Echt fantastisch. En ja, gewoon in NL. Voordeel van geen kinderen hebben :P

Ik heb een tijd geleden op Netflix ook een leuk programma gekeken, waar ze op zoek gingen naar architectonische huizen aan zee, in de lucht (dus op een berg bijvoorbeeld), in de aarde en in het bos. Echt gave dingen gezien daar.

En ik heb een halve aflevering gekeken van een docu over wonen aan de zee in Engeland, maar toen viel ik in slaap :P Waarschijnlijk door zuurstofgebrek van mijn open haard :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:20

Vrienden van ons hebben vijf kinderen en bouwden een aantal jaren geleden een nieuw huis in Californië. Ze hadden een jongens- en een meisjesbadkamer en elk kind had zijn eigen douche daarin en een eigen wastafel. Mama verklaarde dat ze uit hun gezin van negen vroeger nachtmerries had overgehouden aan het wachten en dringen in de badkamer en dat ze dit dus zo hadden bedacht. Echt geweldig! Natuurlijk was er ook een ensuite in de master bedroom.

En beneden hadden ze een laundry room met twee wasmachines en twee drogers, subliem. De was ging vanuit de badkamers in een stortkoker naar beneden.

Kijk, dat soort praktische oplossingen, daar kan ik van kwijlen hoor :-)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:59

Maar dat soort dingen typisch Amerikaans vinden zal wel weer een vooroordeel zijn :+

Op een paar berichten na vind ik de vooroordelen reuze mee vallen. Amerikanen houden nu eenmaal van groot, ruim en comfortabel.

Edit: voor tap water moet trouwens wel gewoon betaald worden, volgens mij is dat in alle staten zo.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:47

MoniqueT schreef:
Vrienden van ons hebben vijf kinderen en bouwden een aantal jaren geleden een nieuw huis in Californië. Ze hadden een jongens- en een meisjesbadkamer en elk kind had zijn eigen douche daarin en een eigen wastafel. Mama verklaarde dat ze uit hun gezin van negen vroeger nachtmerries had overgehouden aan het wachten en dringen in de badkamer en dat ze dit dus zo hadden bedacht. Echt geweldig! Natuurlijk was er ook een ensuite in de master bedroom.

En beneden hadden ze een laundry room met twee wasmachines en twee drogers, subliem. De was ging vanuit de badkamers in een stortkoker naar beneden.

Kijk, dat soort praktische oplossingen, daar kan ik van kwijlen hoor :-)

Gaaf!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:29

Ik vind zo'n play room zoals ze vaak hebben ideaal. En dat je dan alleen daar het kinderspeelgoed hebt en niet door je hele huis. Hebben wij helaas geen ruimte voor.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:38

Ik hou van Phil en Kirsty <3 .
Die prachtige herenhuizen of landhuizen, zou er zo voor in Engeland gaan wonen.

Ik heb nog nooit een Amerikaans programma gezien, wordt dat op een bepaalde zender uitgezonden?

Mijn vader woonde in NL trouwens in een huis (vrijstaand maar geen luxe villa ofzo) met voor elke slaapkamer een badkamer (met douche en wastafel).

Waar ik me dan altijd over verbaas bij bijv TV Makelaar is dat bijna iedereen een open keuken wilt "want dat is gezellig als vrienden komen eten".

Maar een open keuken lijkt mij zo onpraktisch. Kookluchten door de hele woonkamer, niet even een raam of deur kunnen openzetten om te luchten bij veel pannen op het vuur en dan ook nog de vaat die op het aanrecht staat in je gezichtsveld. En als je staat te koken voor vrienden kan je niet even snel iets fixen als er iets fout gaat :D.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:43

Ik vind Million dollar listing eigenlijk een beetje nep...maar ze krijgen enorm veel commissie bij die dure huizen...dat verdien ik nog niet eens in een jaar. := Als het allemaal echt is dan...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:07

Prairy schreef:
Ik heb nu ook een walk in closet van 3,5 x 3,5 meter :D Echt fantastisch. En ja, gewoon in NL. Voordeel van geen kinderen hebben :P

Ik heb een tijd geleden op Netflix ook een leuk programma gekeken, waar ze op zoek gingen naar architectonische huizen aan zee, in de lucht (dus op een berg bijvoorbeeld), in de aarde en in het bos. Echt gave dingen gezien daar.

En ik heb een halve aflevering gekeken van een docu over wonen aan de zee in Engeland, maar toen viel ik in slaap :P Waarschijnlijk door zuurstofgebrek van mijn open haard :+

Jaaa geweldige serie, heb hem van de week afgekeken.
Wat ook een topserie is op netflix is: live mortgage free.

Gaat over mensen die dus zonder hypotheek wonen. Ze bouwen een huis van een container, boot, caravan, vrachtwagenoplegger, enz. Heel erg inspirerend! Ze denken zo out of the box.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:17

Oh die lijkt me ook interessant! Binnenkort eens opzoeken.