Je beste vriendin pikt spullen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:40

Wat voor dingetjes heeft jouw vriendin dan nog meer meegenomen? Het is misschien wel balen als mensen je openingspost niet goed begrijpen, maar dan moet je natuurlijk ook zelf wel het hele verhaal duidelijk opschrijven ;).

Van die haarspray weet je gewoon niet zeker of zij het is geweest (of er is echt niemand anders in je huis geweest) en bovendien heeft zij ook wel zo'n spray nodig? Over die milky ways, misschien kijkt zij er gewoon heel anders tegen aan? Jij bent gewend om altijd te vragen als je ergens op bezoek bent, misschien is zij wel gewend om zelf gewoon te pakken waar ze zin in heeft? De enige oplossing hiervoor is communicatie. En dan niet 'jij hebt al mijn milky-ways opgegeten dief' maar iets als 'ik heb liever dat je het de volgende keer vraagt voordat je wat te eten pakt'.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:56

Iets andere situatie; bij mij heeft iemand een keer 'het huis verkend' en is alle kasten en lades in gaan kijken. Dat vond ik bepaald niet fijn, en dat heb ik toen ook aangegeven. Ze was zich er niet van bewust, en heeft ook haar excuses aangeboden.

Bij andere vrienden werd ik juist vreemd aangekeken omdat ik vroeg of ik iets mocht pakken. Ik heb het simpelweg, net als jij, anders aangeleerd gekregen.

Nu pak ik wat ik wil (binnen normale grenzen) waar ik weet dat dat geen probleem is, maar waar ik weet dat dat niet zo op prijs gesteld wordt, vraag ik het.

Misschien dat het net zo is met jouw vriendin?

Zeker als je denkt dat ze meer spullen heeft meegenomen, zou ik het er met haar bespreken. Zoals een aantal het ook aangeeft; op een neutrale manier. Het is zonde om iets wat misschien een verschil van opvatting is, een (begrijpelijk) grote frustratie te laten zijn.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:10

Wat heeft ze nog meer meegenomen TS?

En vraag haar gewoon even over de spray.. "Hoi! Ik ben mijn haarspray kwijt, heb jij deze toevallig ergens gezien?"
Doe niet zo moeilijk joh... Je maakt van een mug een olifant.
En het zijn milky ways. Kom op zeg :')

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:24

Gowlan schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar allereerst bedoel ik dit niet als kritiek maar wel om dingen misschien op een andere manier te zien.

Je schrijft in de titel 'je beste vriendin' maar volgens mij ziet zij jou wellicht meer als beste vriendin dan hoe jij haar ziet. Je spreekt eigenlijk geen enkel positief woord behalve dat het 4 jaar terug startte met een goede klik.
Wellicht doe je dit uit irritatie, maar het geeft wel een vertekend beeld.

Nu weet je niet 100% zeker of zij de spray gepakt heeft een halfjaar geleden, maar omdat ze nu (pas een half jaar later) je Milky ways opgegeten heeft beschuldig je haar hier wel van tegenover anderen.
Je schrijft ook hoe haar reactie is, hoewel je haar over de haarspray en de Milkyways zelf nooit hebt geconfronteerd (maak ik op uit wat je schrijft).
Je schrijft dat je met haar over 'dit soort zaken' niet kunt praten, maar schrijft ook dat dit de 2e keer is dat je haar verdenkt van diefstal (de haarspray en het opeten en verdoezelen van eten).
Wat zijn dan verder 'dit soort zaken'?

Over beiden keren ben je geen gesprek aangegaan met haar, dus hoe kun je nu weten in dit geval hoe haar reactie is? Ik zie dit als een vooroordeel (wellicht om wat ze uitstraalt omdat je schrijft dat ze in jouw huis domineert?)

Daarnaast, ze heeft de Milkyways opgegeten in jouw huis en de papiertjes in de prullenbak gegooid. Dat is niet stelen in mijn ogen, allicht had ze het kunnen vragen maar ik weet niet hoeveel vrijheid jij haar hebt gegeven in jouw huis?
Ik zou dat bij mijn beste vriendin gewoon kunnen doen. Als mijn vriendin iets heeft wat ze liever niet deelt dan zegt ze dat, of staat het in de kast (en dan vraag ik het ook altijd netjes of het mag).

Wie weet was haar intentie helemaal niet om het te verdoezelen?

En over die haarspray: is er in die tijd dat jij je spray kwijt bent niemand anders behalve je vriendin in huis geweest? Geen enkele andere vriendin?

Toch zou ik haar confronteren zonder verwijten te stellen, of eens vragen of ze die spray perongeluk heeft meegenomen?

En gewoon zeggen dat je het niet zo fijn vind dat ze alle Milkyways opgegeten heeft.
Als het echt je beste vriendin is dan hoor je dit op een normale manier te kunnen bespreken.
En gaat ze hier slecht mee om, dan is het toch simpel? Dan maak je je punt duidelijk en verzoek je haar te vertrekken.
Of dat je de vriendschap hierom wilt verbreken is aan jou zelf en kun je haar dan ook duidelijk maken.

Het klinkt overigens ergens tegenstrijdig, ze kijkt tegen jou op, op een manier wat klinkt als een onzeker persoon.
Maar ze domineert jou in jouw eigen huis :??
Ik zou toch een goed gesprek met haar voeren en zeker geen andere (gemeenschappelijke) vrienden in dit complot betrekken.
Ik heb het gevoel dat er tussen jou en haar veel meer is voorgevallen/speelt in jullie vriendschap dan alleen dit wat je nu schrijft.

In ieder geval succes. Ik heb ooit ook een vriendin gehad op zo'n wijze (ik was de onzekere en keek tegen haar op) en mijn vriendin steelde spullen van mij.
Als ik vroeg hoe ze er aan kwam (al denkend dat het van mij was) zei zij ook dat ze die gekocht had. Ze is echter door de mand gegaan toen haar zus had gezien dat ze het uit mijn spullen gepakt had (ik bleef toen logeren) en zo is het balletje gaan rollen en kwamen er ineens veel meer spullen uit haar kamer naar boven, die van mij waren dus..
Uiteindelijk heeft ze na een hartig woordje spreken dit soort dingen nooit meer gedaan. We zijn nog lang vriendinnen geweest maar uiteindelijk door totaal ander soort levens en beiden erg druk, gaan we nu jaren later niet meer met elkaar om. Maar van ruzie is geen sprake :)

Precies dit...
Ik denk dat jullie er best over kunnen praten, maar persoonlijk vind ik het meer een situatie van "is maar waar je je druk om maakt". Als het nou iedere keer iets mist als ze langskomt. Ik mag bij mijn beste vriendin ook gewoon in de kasten snuffelen voor eten, haha. Soms vreten we elkaars kasten leeg hahaha! Maar goed, praat er met haar over en probeer haar niet meteen te beschuldigen. Zulke aantijgingen kunnen meer stuk maken dan je misschien lief is!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:26

xPareltje schreef:
Absolem schreef:
Even vragen of alles wel helemaal oké gaat met haar en als ze in de eerste instantie het van zich af schut toch even door vragen. voor je boos wordt.

Ik heb heel veel geslikt en er altijd voor haar geweest in welke tijden dan ook. Ze is hier altijd hartstikke welkom geweest, maar dit is al de 2de keer dat ze hier iets wegneemt. Blijft het hier bij? Wat gaat het volgende zijn wat ze gaat meenemen.

dat dacht ik ook , voortaan op neutraal terrein afspreken en niet meer bij je thuis. Dan kun je vriendinnen blijven en kan zij niets meer ontvreemden!.
Als ze vraagt waarom...dan kun je daar duidelijk uitleg bij geven.

Maartje1990

Re: Je beste vriendin pikt spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:28

Huh? Eerst waren die milky ways de tweede keer.... en nu is er opeens met regelmaat iets weg?! :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:38

TS, mijn indruk is nu dat je alleen bevestiging zoekt voor jouw mening dat je 'vriendin' een onbetrouwbare troela is, en dat het helemaal okay is dat je de vriendschap verbreekt.
Alle andere reacties laat je links liggen. Tips om in gesprek te gaan omzeil je.
Dus dan blijft er niet zoveel over:
Punt 1: om de vriendschap te verbreken heb je niemands toestemming nodig
Punt 2: waar twee kijven, hebben twee schuld.
Als punt 2 je niet bevalt, en je niet wilt kijken naar je eigen aandeel... ga over naar punt 1

Succes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:43

Gooiske schreef:
Om Milky Ways? Serieus? Ben je daar zo kwaad over?

Ja echt he?! :')

Ik dacht dat er een serieus verhaal kwam over een vriendin die tijdens het winkelen spullen stal.
Maar hier gaat het om snoep en een vermeende haarspray?

Oké ts, ik weet niet hoe oud jullie zijn maar alstjeblieft, kijk even naar jezelf! Is het redelijk om zo te reageren? Wat kun je zelf veranderen?
Je bent nu serieus boos om snoep en je vriendin degene die stiekem snoept in jouw huis.
De haarspray is een vermoeden, het kán zijn dat je gelijk hebt maar ook dat de spray uit je tas is gerold. Het is trouwens maar materiaal!!!
Maar jullie vriendschap is verre van gelijkwaardig, want als je vriendin wel de spray heeft meegenomen en nu dus een stiekeme snoeper blijkt dan zit daar een reden achter.

Zou je ook met haar kunnen praten zonder te beschuldigen? Ik begrijp niet waarom je er niet meteen met haar over begonnen bent toen je de snoeppapiertjes zag. Ik had daar een luchtige opmerking over gemaakt.
Er is óf iets mis met je vriendin dat ze zoveel van die Milkyways stiekem wegkaant bij jou óf ze is bang voor jouw reactie. Maar dat laatste snap ik want je wijdt er zelfs een topic over!

Zij kijkt tegen je op, maar draag jij misschien iets uit waardoor er zulk gedrag getriggerd wordt bij haar? Aangezien je je snoepjes eigenlijk al niet wil delen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:49

senna21 schreef:
TS, mijn indruk is nu dat je alleen bevestiging zoekt voor jouw mening dat je 'vriendin' een onbetrouwbare troela is, en dat het helemaal okay is dat je de vriendschap verbreekt.
Alle andere reacties laat je links liggen. Tips om in gesprek te gaan omzeil je.
Dus dan blijft er niet zoveel over:
Punt 1: om de vriendschap te verbreken heb je niemands toestemming nodig
Punt 2: waar twee kijven, hebben twee schuld.
Als punt 2 je niet bevalt, en je niet wilt kijken naar je eigen aandeel... ga over naar punt 1

Succes.

:j :j

Benthex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:51

Ik zou toch echt eerst een gesprek aan gaan voordat je iets verbreekt!!

Zoals je al zei verwacht je dat ze het zal ontkennen. Als jij een gesprek aan gaat en ze het ontkent, en jij er alsnog zeker over bent dat zij het gedaan heeft kan je alsnog de vriendschap verbreken maar dan heb je het tenminste nog geprobeerd!

Het is natuurlijk helemaal aan jou, maar kijk het ook vanuit haar oogpunt. Ik bedoel misschien heeft ze inderdaad die haarspray gestolen en heeft ze daar later spijt van gehad maar durfde ze het niet te delen met jou. En dat van die milky ways kan ook gewoon een andere opvoeding zijn.

Persoonlijk zou ik het naar vinden als ik een 4-jarige vriendschap weggooi zonder enig gesprek maar dat is natuurlijk aan jou. En ik als lezer weet natuurlijk niet goed hoe jullie vriendschap is.

Ik hoop dat je hier op een goede manier uit komt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:11

Maar wat ben je dan nog meer kwijt TS?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:16

Ik zou als beste vriendin zijnde jou niet meer vertrouwen na het plaatsen van zn topic >;)

Mijn goede/beste vriendinnen weten dat ze alles mogen pakken zou dan juist een paar zakken extra in huis halen als ik van te voren weet dat ze komen.

Zelfs als het in de kasten ligt geen probleem maar ja zo ga ik met mijn vriendinnen om ...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:26

Ik snap TS wel. Een fles haarspray is nog tot daaraan toe, maar van mijn chocola blijf je af! }> Even serieus, mij zou het ook irriteren, maar ik vind sowieso erg weinig mensen langer dan een paar uur leuk, daar kunnen zij ook niets aan doen. Het doel van dit topic ontgaat me een beetje. Het lijkt me duidelijk dat er in deze 'vriendschap' allang geen muziek meer zit, los van de vraag aan wie en wat dat dan ligt. Brei er een eind aan en zoek een andere beste vriendin. Of niet. Vriendschap is geen verplichting hè.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:32

candalisa schreef:
Ik zou als beste vriendin zijnde jou niet meer vertrouwen na het plaatsen van zn topic >;)

Mijn goede/beste vriendinnen weten dat ze alles mogen pakken zou dan juist een paar zakken extra in huis halen als ik van te voren weet dat ze komen.

Zelfs als het in de kasten ligt geen probleem maar ja zo ga ik met mijn vriendinnen om ...

Dat bij iedereen anders. Ik vind dat je eerst moet vragen. Anders heb je zog. vrienden die langskomen en alles leegplunderen. Dat is natuurlijk wel okay als het andersom ook mag.Maar goed,met vrienden ben je niet getrouwd,en als je het niet meer leuk vindt om wat voor reden dan ook,dan is het verstandig om eens naar andere vrienden te gaan zoeken die meer gedeelde normen en waarden hebben.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:50

anjali schreef:
candalisa schreef:

Dat bij iedereen anders. Ik vind dat je eerst moet vragen. Anders heb je zog. vrienden die langskomen en alles leegplunderen. Dat is natuurlijk wel okay als het andersom ook mag.Maar goed,met vrienden ben je niet getrouwd,en als je het niet meer leuk vindt om wat voor reden dan ook,dan is het verstandig om eens naar andere vrienden te gaan zoeken die meer gedeelde normen en waarden hebben.

Of er over in gesprek gaan :)*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:54

Ik zou het niet zo chill vinden als ik dit topic (perongeluk) zou lezen en het vermoeden hebben dat jij mij bedoeld.
Ik dacht dathet zou gaan om telefoons, tablets en dergelijke, maar etenswaren zou ik niet wakker om liggen.

Ik haal vaak eten als er mensen over de vloer komen en ze weten de koelkast en voorraadkast te vinden.

Misschien is zij anders opgevoed? En na een jaar (?) nog vragen over een haarspray, ik zou dat allang vergeten zijn.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:56

Ik zou het toch erg raar vinden als ik bij mijn vrienden de koelkast of voorraadkast in zou gaan en andersom zonder vragen.
Als er bij mijn vriendin een zak milkyways zou staan weet ik zeker dat ze er geen probleem van zou maken als ik er 1 zou pakken, toch zou ik het niet doen. Maar eerst vragen. Het is toch niet van jou?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:59

:= := ik pik vaak wat weg als ik op bezoek ben bij mn tante. Zij heeft ook van die mooie doorzichtige potten staan met snoepjes erin. Pak er dan vaak 1, maar 1 wordt 2 en 2 wordt 3 en voor je het weet is de halve pot leeg. Ik moet zeggen dat ik het achteraf vaak wel zeg en dan kunnen we er beide om lachen :o .

Ook bij een vriendin weleens gedaan trouwens, die kon er de lol ook wel van in zien. De volgende keer kwam ze bij mij, was de chocola ook opeens uit de kast :+

Maar ts ik denk niet dat ze "stiekem" je chocolade steelt aangezien de papiertjes gewoon in de vuilnisbak lagen. Zou er dus de volgende keer gewoon even over beginnen. Voor die haarspray heb je helemaal geen bewijs. Zou kunnen toch dat je hem zelf kwijt bent geraakt. Heeft iedereen weleens denk ik.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:01

TS, hoe had je evt zelf bedacht het te willen oplossen?

Haarspray ga ik niks ver zeggen, maar als het gaat over hoe vrij je je 'beweegt' in andermans huis kun je dat toch bespreekbaar maken en een afspraak over maken? Dat je het vervelend vond dat ze alle Milkyways opgegeten heeft zonder het even te melden. Dat je graag hebt dat ze even vraagt of iig meldt dat ze zin heeft in een bepaald iets. Lijkt me nou ook weer niet zo moeilijk.

Dus of jij zegt niks en laat haar haar gang gaan terwijl ondertussen jouw irritatie maar blijft groeien, of je geeft aan wat je wel en niet prettig vindt dat ze doet in je huis. Als jij jouw grenzen niet aangeeft en zij heeft van huis uit andere gewoontes blijft dit een ding zolang je niks uitspreekt.

En als je dat wel doet en ze negeert je, dan is het ook snel genoeg duidelijk toch?

Als dit niet bespreekbaar is, is ze ook geen beste vriendin. In mijn optiek..

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:12

Ik snap je wel hoor TS. Ik heb mijn man eens bijna op straat gezet omdat hij mijn snicker had opgegeten. Gelukkig konden we erover praten en is hij meteen nieuwe gaan halen. :(:) :')

Ik was toen overigens wel zwanger. :+

Maar even serieus, hoe weet je zeker dat zij die spray gepakt heeft? En als je het zo erg vind van ie milky ways bel je haar en zeg je het. Ik vind je een klein beetje vreemd. Zoiets is toch gewoon bespreekbaar?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:15

Sunrise19 schreef:
Ik snap je wel hoor TS. Ik heb mijn man eens bijna op straat gezet omdat hij mijn snicker had opgegeten. Gelukkig konden we erover praten en is hij meteen nieuwe gaan halen. :(:) :')

Ik zie het al voor me :')

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:19

De haarspray zou niet netjes zijn, maar die Milky Ways, zou mij ook kunnen gebeuren :D

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:04

Sunrise19 schreef:

:')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:18

Ik zal wel mega ouderwets zijn, maar het zou niet in me opkomen om iemand z'n voorraad chocola/koekjes/chips etc op te eten. Al zou ik me nog zo thuisvoelen, dan nog zou ik niet zomaar iets nemen. Overigens vind ik het sowieso erg onbeleefd om het laatste op te eten, kan me ook irriteren aan kinderen die bijvoorbeeld een hele hapjesschaal leeg vreten.
Maar goed, dat is iets anders dan een zgn. vriendin waarbij je merkt dat er met regelmaat dingen verdwijnen na een bezoek van haar.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:24

Ik zet altijd een schotel op tafel neer waar koek op ligt. Mag je zoveel van pakken als je wilt, Milky Ways zijn ook niet voor de sier :')

Het wordt idd vervelender als iemand je voorraadkast induikt, anderzijds hou ik wel rekening met bezoek.

Maar het gaat denk ik ook om afspraken die er gemaakt zijn. Als een ander er oke mee is dat jij dat doet, of jij vindt het geen probleem, is het dat ook niet. Maar normaal wordt dat imo wel aangegeven wat oke is en wat niet. Ik denk dat het probleem hier met name is dat er niet over gesproken is, dan is het wel een issue ja.