Operatie en gelnagels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:22

Ik ben zelf nagelstyliste en ook in de doorzichtige gel kunnen ze jou kleur niet zien van je nagels. Ze willen graag blijven checken of je nog bloed door je vingers krijgt door op je nagels te drukken. Dat kan niet met nep nagels omdat dan niet altijd de juiste kleur of geen kleur word weer gegeven :o

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:35

Relaxed schreef:
oomens schreef:
Ik vraag mij eigenlijk vooral af waarom je überhaupt gelnagels of wat voor nepnagels zou willen. De enige reden die ik zou kunnen bedenken is als je klassiek gitarist bent en een nagelgroeiprobleem hebt, en zelfs dan nog alleen rechts. Voor ieder ander lijkt mij dat lange nagels bij vrijwel iedere handeling eerder een belemmering zijn dan dat ze echt van pas komen.

Waar haal jij het idee vandaan dat het lange en onhandige nagels zijn? :')

Hahah hier moest ik ook om lachen.
Iedereen met gel nagels heeft natuurlijk zulke nagels :))

Afbeelding

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:39

Lekker offtopic maar ik zal je vertellen dat ik me bijzonder onvrouwelijk voel zonder mijn grijpers. :')
En die zijn echt niet lang hoor, ze steken net een halve cm uit, soms wat meer als ik tijdens het bijwerken geen zin heb om de lengte in te korten. :')

Zonder nagels ben ik nergens, dan functioneer ik niet. Typen, iets oprapen, priegelen met creatieve projectjes; nee lukt niet zonder mijn mooie nagels. :+

luuntje

Re: Operatie en gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:52

Mijn schoonmoeder moest 1 nagel van nagellak ontdoen.
En uiteraard alle make-up verwijderen voor de operatie.

Iemand schreef al, de ene anethesist is de andere niet.
Heb je geen gesprek gehad met de anesthesist?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:54

Paris_ schreef:
Lekker offtopic maar ik zal je vertellen dat ik me bijzonder onvrouwelijk voel zonder mijn grijpers. :')
En die zijn echt niet lang hoor, ze steken net een halve cm uit, soms wat meer als ik tijdens het bijwerken geen zin heb om de lengte in te korten. :')

Zonder nagels ben ik nergens, dan functioneer ik niet. Typen, iets oprapen, priegelen met creatieve projectjes; nee lukt niet zonder mijn mooie nagels. :+

Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik gok dat een operatie wel voor een groot deel bijdraagt aan (fatsoenlijk) functioneren...

Maar ieder z'n prioriteiten. Wellicht is priegelen met creatieve projectjes belangrijker dan gezond/heel/vitaal/weetikveelwat :j

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:13

Relaxed schreef:
Ik word aan mijn hals geopereerd, dus geen links of rechts verhaal.

Als je aan je hals geopereerd wordt kan de zijde wel degelijk van belang zijn. De arm aan de kant waaraan je geopereerd wordt, wordt namelijk langs je lichaam gepositioneerd waardoor, zodat de chirurg daar kan staan. De anesthesie kan aan die zijde echter niet bij je hand komen als dat nodig is. Je infuus wordt dus over het algemeen aan de andere zijde geprikt.

De reden dat je geen gelnagels/nagellak op mag is, omdat de saturatiemeter het zuurstofgehalte in je bloed anders niet kan meten. Ik heb persoonlijk nog nooit een anesthesist in de nagels zien knijpen om naar de kleur te kijken.

Een saturatiemeter kan je bijvoorbeeld ook op je teen of oorlel plaatsen. Een spoedpatient met gelnagels laten we tenslotte ook niet eerst in de aceton weken. Als het ziekenhuis echter expliciet vraagt om de gelnagels te verwijderen zou ik hier zeker gehoor aan geven, maar wellicht dat je op de anesthesiepoli nog navraag kan doen of het ook anders kan. Vragen stat tenslotte vrij :-)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:18

NadjaNadja schreef:
Paris_ schreef:

Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik gok dat een operatie wel voor een groot deel bijdraagt aan (fatsoenlijk) functioneren...

Maar ieder z'n prioriteiten. Wellicht is priegelen met creatieve projectjes belangrijker dan gezond/heel/vitaal/weetikveelwat :j

Gelukkig hoef ik niet geopereerd te worden. Maar dank voor je bezorgdheid, al was het slechts een lollige toevoeging aan dit topic. :')

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:31

Ik zit vol verbazing dit topic te lezen.

Het staat in de folder, dan haal je ze er toch gewoon vanaf ookal zijn je nagels dan wat dunner.
Sow what.. het is wel voor je eigen gezondheid.

En als je twijfelt bel je toch het zkh en ga je niet op bokt erover discussiëren?.

In iedergeval sterkte met je operatie.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:39

Wat denk je met de handen/nagels te moeten/kunnen doen, de dagen ná de operatie? Denk je dat je met je gelnagelloze handen de day after meteen moet/kunt feesten?
Is er énige reden om die dingen niet de dag voor de operatie er af te kunnen halen en zodra je weer een beetje op de been bent (ik gok na een dag of 4 op z'n vroegst) die dingen weer te laten monteren? Wat denk je in hemelsnaam fysiek te kunnen in de dagen dat je je nagels mist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:51

Relaxed schreef:
Waarom toch zo doordrammen hier :')

WesternWay schreef:
Hoe lang zit je al op bokt :')

Relaxed schreef:
Yeah i know :')

Nu alleen de vraag of WW jou bedoelde, of de reaguurders :')

In mijn beleving, als ik het allemaal zo lees; jou.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:52

Relaxed schreef:
Weet je hoe verrot je nagels daar onder vandaan komen, is niet "ff" eraf halen.. Ik laat 1 wijsvinger vrij, rest blijft erop. Die clip gaat idd altijd op de wijsvinger.

Thanks voor de reacties

Peach, ik heb over 2 weken idd weer een afspraak staan :)

Dan worden ze er verkeerd afgehaald! En idd is het om je zuurstof etc in de gaten te houden. Waarom niet gewoon eraf halen en na de operatie opnieuw naar een GOEDE styliste die je nagels niet verrot maakt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:53

verootjoo schreef:
Moet je wel pure aceton hebben. Maar die hebben ze in het zkh ook wel voor je :P
Dan ff weken en dan haal je ze er zo af.

Ik zou echt even bellen voor je straks je week oude gelnagels in de aceton ziet zwemmen.

gelnagels zijn niet af te weken, die moeten gevijld worden. Acryl kan wel geweekt worden even al veel gellakken

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:54

Ja acryl weekt ook af in alledaagse dingen... douchen.. shampoo... handzeep

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:02

Trui schreef:
Ja acryl weekt ook af in alledaagse dingen... douchen.. shampoo... handzeep

Oh dat kan wel, ik ben styliste in gelnagels, ik gebruik geen acryl dus ook verder niet op doorgeleerd :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:28

Ik begrijp eigenlijk überhaupt niet waarom je dit aan op een forum vraagt aan een hoop leken, ipv gewoon even het ziekenhuis op te bellen, waar ze je exact het juiste antwoord kunnen vertellen? Dan moet je niet gokken en uitgaan van.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:40

daphne_xxx schreef:
Relaxed schreef:
Wat is de juiste hand dan? Links doen ze altijd de bloeddrukband, dus ik gok rechts?

Allereerst is dit niet een juiste manier van denken. 'Ik gok'?
Bloeddrukband is niet belangrijk om te kijken naar welke kant de zuurstofmeter zit.
Vergeet ook niet dat elke 4 uur de zuurstofmeter van vinger moet worden verwisseld.

Daarnaast vind ik het dus een groot risico om met behandelde nagels de operatie in te gaan vanwege strakke schema's.

Ook weet ik niet wat voor operatie jij krijgt.
Heb je een aangedane zijde van jouw lichaam?
Aan welke arm wordt dan jouw infuus geprikt?

Elke vier uur verwisseld? Ik werk op de ok en dit heb ik nog niet eerder gehoord of gezien.. En ik sta bij operaties die langer dan vier uur duren, dus dan is het wel waarschijnlijk dat ik zou merken dat ze onder de doeken aan de saturatiemeter beginnen te rommelen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:21

Yasmine schreef:
Ik begrijp eigenlijk überhaupt niet waarom je dit aan op een forum vraagt aan een hoop leken, ipv gewoon even het ziekenhuis op te bellen, waar ze je exact het juiste antwoord kunnen vertellen? Dan moet je niet gokken en uitgaan van.

Omdat het weekend is en ik nieuwsgierig was? ;)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:14

Meestal heb je bij een operatie toch altijd voorbereidende gesprekken? Ook met een anesthesist.
Misschien dan checken en anders ff bellen wat zij zeggen.

Ik zou me echt kapot schamen als ik aankom met gelnagels (9 of 10 ;) )
En ze gaan niet opereren daardoor. :o?

‘ he jij zou toch geopereerd worden’ ‘nee ging niet door werd uitgesteld’ ‘oh balen wattan’
‘ wilde Mn gelnagels er niet afhalen’ _O- _O-

Heb je wel weer een mooi verhaal voor in de kroeg dat wel :’)

Succes ts met je operatie! Als alles goed geslaagd is jezelf maar trakteren op een nieuw setje :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:22

En de chirurgen onder elkaar: 'wat ben jij vroeg klaar?' 'Ja, had weer een prinsesje dat de folder niet gelezen had'.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:26

Tiggs schreef:
En de chirurgen onder elkaar: 'wat ben jij vroeg klaar?' 'Ja, had weer een prinsesje dat de folder niet gelezen had'.

Of wel gelezen maar niet geluisterd :)

Vind t al heel wat dat ze m gelezen heeft. Ik ook weleens iets niet gelezen na een operatie en kwam ik terug ‘ja stond daarin dat je dan GELIJK terug moest komen en niet een week later’ ja maar ze hadden nieteens gezegd dat er een folder was dus wist ik niet dat er iets te lezen viel :’)

Maar ik zou inderdaad met de desbetreffende persoon gewoon praten en je vragen stellen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:48

Ik vrees dat je het er echt af moet halen! Al is het maar 1 vinger. Staat niet leuk natuurlijk!

Ik heb ook altijd gelnagels gehad en vorig jaar geopereerd aan me pols onder plaatselijke verdoving. Maar het moest toch echt, vanwege je functies in de gaten te houden.

Een eraf halen is toch geen ramp? Kan daarna gewoon terug erop hoor. :)

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:28

Als ze jou vragen om die dingen eraf te halen voor een operatie, maar je wil het niet omdat je eigen nagels niet mooi zijn? Daar kijken zij echt niet van op. Die nagels kunnen er na de operatie toch zo weer opgezet worden? (don't shoot me als dat niet zo is, heb 0 verstand van nagels) maar ze geven het vast niet voor niets aan.. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:24

Oh my TS, srsly?! Jij maakt je zorgen om hoe je nagels eruit zien, terwijl je geopereerd gaat worden?! Wat een prioriteiten stel jij in je leven zeg :=

Daarbij, 1 nagel eraf halen is lang niet altijd genoeg. Als je een beetje slechte doorbloeding hebt/vaak koude handen, dan pakt die saturatiemeter niet goed en willen ze meerdere vingers testen. Lig je dan met maar 1 nagel eraf :roll: Niet elke saturatie-meter kan ook op oor of teen worden geplaatst, in ons ziekenhuis kan dat al niet bijv.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:36

Ik zit de reacties van TS ook met verbazing te lezen. Je gezondheid is toch wel belangrijker dan een paar gelnagels?

Drie weken terug heb ik oorbellen laten schieten. Afgelopen vrijdag kreeg ik een auto-ongeluk en moest er een CT-scan van mijn nek en rug gemaakt worden, heb er geen seconde over nagedacht mijn oorbellen niet uit te laten doen. En ja, ik zal ze nu opnieuw moeten laten schieten. Jammer dan. Ze doen het niet om je te pesten. ;)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:55

BlijNijn schreef:
Ik zit de reacties van TS ook met verbazing te lezen. Je gezondheid is toch wel belangrijker dan een paar gelnagels?

Drie weken terug heb ik oorbellen laten schieten. Afgelopen vrijdag kreeg ik een auto-ongeluk en moest er een CT-scan van mijn nek en rug gemaakt worden, heb er geen seconde over nagedacht mijn oorbellen niet uit te laten doen. En ja, ik zal ze nu opnieuw moeten laten schieten. Jammer dan. Ze doen het niet om je te pesten. ;)

Groeien die zo snel bij je dicht dan?