Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Petra_O schreef:Ik ga nu niet overhaast iets doen, maar zoals ik me nu voel zou ik het liefste komend blok laten schieten. Achteraf gezien is dit al langer aan de gang (boos worden op rode stoplichten en files, over mijn toeren raken als mijn rooster veranderd etc...) en ik trek het nu gewoon niet meer.
Paardenfan25 schreef:Ga zsm ff met iemand alles op een rijtje zetten, bij je opleiding of werkgever (betaalt hij de studie)?
En bij de huisarts. Nu even geen beslissingen nemen. Er moet ergens ruimte komen en dat kan jij denk ik nu niet overzien. Ben zelf leidinggevende en heb met medewerker vergelijkbaar iets meegemaakt. Ergens wat druk afgehaald en vol goede moed verder.
Knap dat je het al zo lang hebt volgehouden. Kies nu ff voor jezelf. Wat je hier nu van gaat leren heb je de rest van je werkende leven profijt van.
Je studiegenoten snap ik ergens wel, maar vind ik niet empathisch. Die komen zichzelf ook nog weleens tegen. Het leven is geven en nemen. Sterkte!
Even heel hard lelijke woorden zeggen en weer verder. Petra_O schreef:silverdapple schreef:TS, onthoud 1 ding goed: your feelings are valid. M.a.w. alles wat jij voelt, dat siert je. Laat niemand je aanpraten dat wat jij ervaart en voelt overdreven is of minder uitmaakt. Er is een reden waarom je het ervaart en die reden is de beïnvloedende factor, niet jouw gevoel. Ik vind het dan ook heel knap dat je besloten hebt je gevoel ruimte te geven en factoren aan te passen, en je je er niet, zoals sommigen gesuggereerd hebben, er maar "over heen zetten", al helemaal in deze situatie.
Ik weet niet goed waarom, maar hier moest ik heel erg van huilen... Je slaat zo de spijker op de kop hier.
Ik twijfelde nog of ik het plaatsen moest gezien ik het vrij lastig vond om me fatsoenlijk te verwoorden, maar uiteindelijk besloten het tóch te doen omdat ik in vrijwel iedere post zag en zie dat je je gevoel óf ontzettend moet verdedigen/verantwoorden of dat je je eigen gevoel toch ondermijnt.