Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:55

Cowgirl schreef:
maria1990 schreef:

Dat is zeker zo, maar door de maatschappij wordt dit heel anders gezien en hoe vaak ik mij wel niet moet
verantwoorden, waarom ik geen relatie heb komt best vaak voor.
De standaard opmerkingen die in naar mijn hoofd geslingerd krijg. Waarom heeft zo'n knappe vrouw als jij geen vriend.

Hebben ze je nooit gevraagd of je lesbisch bent?

Die heb ik nog wel eens gekregen...geen vriend is standaard lesbisch zijn

Yup. Mn mond viel open van verbazing, gaat daar de conclusie naartoe als ik zeg dat ik niet getrouwd ben.

Om daarna te vragen of ik geen mannenhater was _O-

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 19:58

Die vraag heb ik niet face to face gehad 1 week geleden probeerde een vrouw mij te versieren 8)7 :x
Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Ik ben toch altijd vrij duidelijk in mijn woorden qua communicatie naar andere toe.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:26

ik meld mij ook. Ik vind het heerlijk om niet gebonden te zijn en rekening te moeten houden met een partner. Voor kinderen heb ik geen puf en zou mezelf ook niet echt een goede ouder vinden. Ik ben ook heel bewust kinderloos. Ik zou mijn kinderen niet in deze wereld willen laten opgroeien. Daarentegen heb ik mijn poezenkinders en mijn andere diertjes om voor te zorgen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:32

Ik vind dit altijd topics die mij als toekomstig psycholoog triggeren. Vanuit onze biologische kern is de mens gewoon op de wereld gezet om een partner te zoeken. Sterker nog, als je samen bent, wordt je lichaam daar duidelijk gelukkiger van, dat bewijst bijv het knuffelhormoon oxytocide. Als iemand zeg 'joh, van mij hoeft dat allemaal niet', dan kun je denken prima, lekker single is niks mis mee. Maar, toch verteld onze biologisch systeem iets anders. We zijn ingesteld om een partner te vinden, om met iemand samen te leven. (uitzonderingen zoals aseksueel of aromantisch daar gelaten)
Ik ga je niet vertellen dat je nu maar direct moet gaan zoeken, maar ik maak me dan juist zorgen. Wat maakt dat je anderen niet vertrouwd, dat je niemand toe kunt laten(omdat je niet van jezelf houdt ) of dat je alleen maar negatieve kanten ziet van een relatie. Dat is zo eeuwig zonde, want een relatie heeft zoveel te bieden en hoeft niet een blok aan je been te zijn.
Dus vooral zorgelijk, niet dat ik je meteen een zielig persoon vind, maar ik ben dan zo benieuwd wat er achter deze coping zit. :)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:34

Ik meld me ook! Mijn vorige relaties waren zo poedersuiker dat ik er nooit meer eentje hoef. Ik zie er ook echt de voordelen niet van in. Ik kan mijn tijd nu indelen hoe ik dat zelf wil, hoef naar niemand om te kijken en heb superleuke vriendinnen dus heb verder ook geen behoefte aan extra gezelschap oid. Ik vind het heerlijk om al mijn vrije tijd aan de paarden te besteden en denk niet dat er een mens rondloopt dat meer toevoegt aan mijn leven dan de paarden.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:36

Joolien schreef:
Ik vind dit altijd topics die mij als toekomstig psycholoog triggeren. Vanuit onze biologische kern is de mens gewoon op de wereld gezet om een partner te zoeken. Sterker nog, als je samen bent, wordt je lichaam daar duidelijk gelukkiger van, dat bewijst bijv het knuffelhormoon oxytocide. Als iemand zeg 'joh, van mij hoeft dat allemaal niet', dan kun je denken prima, lekker single is niks mis mee. Maar, toch verteld onze biologisch systeem iets anders. We zijn ingesteld om een partner te vinden, om met iemand samen te leven. (uitzonderingen zoals aseksueel of aromantisch daar gelaten)
Ik ga je niet vertellen dat je nu maar direct moet gaan zoeken, maar ik maak me dan juist zorgen. Wat maakt dat je anderen niet vertrouwd, dat je niemand toe kunt laten(omdat je niet van jezelf houdt ) of dat je alleen maar negatieve kanten ziet van een relatie. Dat is zo eeuwig zonde, want een relatie heeft zoveel te bieden en hoeft niet een blok aan je been te zijn.
Dus vooral zorgelijk, niet dat ik je meteen een zielig persoon vind, maar ik ben dan zo benieuwd wat er achter deze coping zit. :)

Ik vond kinderen altijd super stom en hoefde er geen, maar merk wel dat dat de laatste tijd wat verandert. Tegenover kinderen ben ik neutraal; het is niet dat ik ze niet wil, maar ook niet dat ik ze persee wel wil. Maar als ik dan denk aan een partner... noooo

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:37

Ik moet er niet aan denken om mijn leven te delen met iemand waar ik rekening mee moet houden en die zeurt over de tijd die ik aan paarden besteed.
Noem het rustig egoïstisch, ik kan er niet mee zitten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:49

Joolien schreef:

Voor mij heeft het te maken met relaties in het verleden waar ik beschadigd uit ben gekomen.
Ik besloot dat ik eerst moest leren gelukkig te zijn met mezelf voordat ik weer in een relatie zou stappen.
Inmiddels ben ik zo'n 6 jaar vrijgezel en heb ik mijn leven omgegooid, ik kan inmiddels oprecht zeggen dat ik gelukkig ben.
En met dat gegeven besefte ik dat ik niet zo'n behoefte heb aan dat relatiegedoe, dat ik me alleen ook prima vermaak. :)
En voor de lichamelijke noden heb ik een scharrel/fwb of wat voor naam je het ook wil geven. :+

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:50

Joolien schreef:
Ik vind dit altijd topics die mij als toekomstig psycholoog triggeren. Vanuit onze biologische kern is de mens gewoon op de wereld gezet om een partner te zoeken. Sterker nog, als je samen bent, wordt je lichaam daar duidelijk gelukkiger van

Sorry, maar ik en mijn lijf zijn VEEL gelukkiger zonder partner! Ik heb een partner gehad en was altijd gespannen, werd er sjaggie van. Ik ben nu wel blij. En wij zijn niet op de wereld gezet om een partner te MOETEN zoeken, wie heeft die onzin verzonnen? Wat dat betreft kan ik de psychologenwereld echt de nek omwringen wat zulke uitlatingen betreft. Wordt er zelfs een beetje misselijk van omdat je door zulke uitspraken in een keurslijf wordt gezet van wat "normaal" hoort te zijn. En daar walg ik van.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:51

Ik krijg de indruk dat men hier echt een hele slechte kijk op relaties heeft, alsof het een gruwelijke opoffering is waar je jezelf in kwijt raakt en moet weg cijferen voor een ander.
Relaties kunnen ook toevoegingen zijn en een hele fijne aanvulling op het leven dat je nu al hebt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:52

Joolien schreef:

Ik wil niet meer hoeven voldoen aan alle verwachtingen in een relatie, op alle gebieden. Ik wil kunnen doen, laten en eten wat ik wil. Niemand die zegt wat ik wel of niet moet doen, niemand die mijn leven inricht. Ik kan mijn eigen tijd indelen, mijn eigen keuzes maken, zelf kiezen hoe ik mijn huis inricht en wat voor auto ik rijd. Geen verplichte verjaardagen of uitjes meer. Vroeg naar bed of lekker bankhangen. Niemand die van mij verwacht dat er eten op tafel moet staan op een bepaalde tijd, niemand die wil dat ik hem s avonds nog vermaak. Het is gewoon zoveel meer rust en vrijheid, zoveel meer gelukkiger nu. Ik ben denk ik niet gemaakt voor een relatie. Ik kan me niet goed aanpassen en wil dat ook niet meer. Ik erger me heel snel aan mensen, aan gedrag, aan eetgewoonten, aan geuren etc. Ik kan en wil het gewoon niet meer.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:52

Dat zal ook zeker weten zo zijn, ik zie genoeg stelletjes om mij heen die het ontzettend leuk hebben met elkaar. Alleen vind ik het jammer dat mensen die geen relatie en kinderen willen als niet gelukkig wordt omschreven, of zelfs niet normaal wordt gevonden.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:54

Citaat:
Ik heb wel eens gezegd: alle mannen zeggen desgevraagd dat ze een zelfstandige vrouw willen. Maar als er dan echt een zelfstandige vrouw voor ze staat gaan ze op de vlucht.

Helemaal waar!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:54

Ik heb nog nooit een echte relatie gehad en ben 26 , ik vind het niks mannen :+ . Heb 2 scharrels gehad maar afgekaatst na een poosje want het gevoel was er niet :P (het voelt gewoon niet goed )

Misschien ben ik dan pot :') , ik mis niks . Kruipt een man tegen mij aan wil ik hem wegdrukken en wegrennen

Ik heb geen paarden , maar 3 katten en 2 konijnen :') .

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:57

[code][/code]Maar waarom zou het alleen zijn dan niet kunnen werken?
Als iemand toch gelukkig is zo?
Niet iedereen leeft volgens de standaard.
Mijn vriendjes zijn ook mislukt, ik leef prima zo.
Is dat zorgelijk? Nee helemaal niet. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:03

Donkydonkje schreef:
Joolien schreef:
Ik vind dit altijd topics die mij als toekomstig psycholoog triggeren. Vanuit onze biologische kern is de mens gewoon op de wereld gezet om een partner te zoeken. Sterker nog, als je samen bent, wordt je lichaam daar duidelijk gelukkiger van

Sorry, maar ik en mijn lijf zijn VEEL gelukkiger zonder partner! Ik heb een partner gehad en was altijd gespannen, werd er sjaggie van. Ik ben nu wel blij. En wij zijn niet op de wereld gezet om een partner te MOETEN zoeken, wie heeft die onzin verzonnen? Wat dat betreft kan ik de psychologenwereld echt de nek omwringen wat zulke uitlatingen betreft. Wordt er zelfs een beetje misselijk van omdat je door zulke uitspraken in een keurslijf wordt gezet van wat "normaal" hoort te zijn. En daar walg ik van.

Ik zeg niet of iets normaal is, of dat iets moet, ik zeg dat dit gewoon zo in ons systeem zit. Ieder zoogdier zoekt van nature een partner, soms is dat alleen voor de voortplanting, voor mensen en andere zoogdieren is dat ook voor je eigen veiligheid.
Dit verzin ik niet, dit is gewoon wetenschappelijk onderzocht. Ik zeg nogmaals niet dat je een relatie moet hebben, ik ben altijd wel direct benieuwd wat je zo beschadigd heeft dat je geen relatie (meer) wilt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:06

Suzanne F. schreef:
Joolien schreef:

Ik wil niet meer hoeven voldoen aan alle verwachtingen in een relatie, op alle gebieden. Ik wil kunnen doen, laten en eten wat ik wil. Niemand die zegt wat ik wel of niet moet doen, niemand die mijn leven inricht. Ik kan mijn eigen tijd indelen, mijn eigen keuzes maken, zelf kiezen hoe ik mijn huis inricht en wat voor auto ik rijd. Geen verplichte verjaardagen of uitjes meer. Vroeg naar bed of lekker bankhangen. Niemand die van mij verwacht dat er eten op tafel moet staan op een bepaalde tijd, niemand die wil dat ik hem s avonds nog vermaak. Het is gewoon zoveel meer rust en vrijheid.

Ik ben het met Suzanne eens.

Waarom maak je je zorgen om mensen die om wat voor reden dan ook gewoon liever alleen zijn. Wij hebben er schijnbaar geen bezwaar tegen, waarom zie jij dit anders?

Anoniem

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:11

Weet ik niet Onali, zoals ik al zei, omdat het vaak een achterliggende reden heeft, en het is zo zonde als jezelf zoiets niet gunt. Ik eb dan ook echt een prachtige relatie, waarin we elkaar verrijken, doen en laten wat we willen, met en zonder elkaar, maar boven dat alles voel ik me veilig, geliefd en gesterkt door mijn man.

Maar, ik zal er niet over door gaan, want ik wil ook niet doordrammen. Ik twijfelde al om dit topic binnen te stappen, maar ik wilde dit toch even gezegd hebben.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:11

Waarom ben je beschadigd als je geen relatie wilt?
In de natuur komen ook allerlei relaties voor, ook binnen verschillende diersoorten. Kijk maar naar katten en honden die samenleven, je ziet de gekste combinaties. Een relatie hoeft toch niet altijd te bestaan uit voortplantingsdrift? Ik krijg mn dosis oxytocine ook wel van lekker knuffelen met mn katten.

Anoniem

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:15

Ze dachten ook dat ik beschadigt was , als kind van 10 al een afkeur tegen mannen . En dat heb ik nog steeds

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:20

Joolien schreef:
Weet ik niet Onali, zoals ik al zei, omdat het vaak een achterliggende reden heeft, en het is zo zonde als jezelf zoiets niet gunt. Ik eb dan ook echt een prachtige relatie, waarin we elkaar verrijken, doen en laten wat we willen, met en zonder elkaar, maar boven dat alles voel ik me veilig, geliefd en gesterkt door mijn man.

Maar, ik zal er niet over door gaan, want ik wil ook niet doordrammen. Ik twijfelde al om dit topic binnen te stappen, maar ik wilde dit toch even gezegd hebben.

Geeft niet hoor, we leren er allemaal van.
Maar zoals Cissy ook al zegt

cissy schreef:
Waarom ben je beschadigd als je geen relatie wilt?
In de natuur komen ook allerlei relaties voor, ook binnen verschillende diersoorten. Kijk maar naar katten en honden die samenleven, je ziet de gekste combinaties. Een relatie hoeft toch niet altijd te bestaan uit voortplantingsdrift? Ik krijg mn dosis oxytocine ook wel van lekker knuffelen met mn katten.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 21:20

Ik kan geen positieve punten benoemen van een relatie op een paar punten na
Geef mij maar een stal vol paarden, daar kan ik beter mee uit de voeten en daar wordt ik vele malen gelukkiger van.
In het psychologische aspect kan ik mij helemaal niet vinden qua relatie advies hun bevindingen komen altijd uit op hoe het via de boekjes moet gaan, dus dan hebben we het over het standaard huisje-boompje-beestje protocol.
Voor een ander wil ik niet op mijn tenen moeten lopen en mij zorgen moeten maken of ik aan zijn eisen voldoe of dat vriendlief de benen neemt met een andere vrouw.
Die innerlijke rust die ik nu heb is goud waard :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:43

Joolien schreef:
Donkydonkje schreef:

Ik zeg niet of iets normaal is, of dat iets moet, ik zeg dat dit gewoon zo in ons systeem zit. Ieder zoogdier zoekt van nature een partner, soms is dat alleen voor de voortplanting, voor mensen en andere zoogdieren is dat ook voor je eigen veiligheid.
Dit verzin ik niet, dit is gewoon wetenschappelijk onderzocht. Ik zeg nogmaals niet dat je een relatie moet hebben, ik ben altijd wel direct benieuwd wat je zo beschadigd heeft dat je geen relatie (meer) wilt.

Wat een onzinnige aannames. Psychologie van de koude grond wat mij betreft, nog even doorstuderen maar. Ga je ook in het 'bewust kinderloos' topic psycholoogje spelen en mensen vertellen dat het biologisch gezien toch echt iets is wat in ons systeem zit, kinderen krijgen? En ze vragen wat hen dan zo beschadigd heeft dat ze geen kinderen willen?

De meeste zoogdieren leven volgens mij trouwens in groepsverband, niet met 1 partner. Wij leven in steden en dorpen ook in groepsverband. Voor oxytocine heb je ook al geen partner nodig. Ook een knuffel van een goede vriend(in) of sex ( wel goede sex :D ) zorgen ervoor dat dit wordt aangemaakt.
Citaat:
Oxytocine wordt door iedereen aangemaakt bij positief onderling contact, zoals bij aankijken, aanraken, knuffelen en vrijen.

Seksuele opwinding verhoogt de oxytocinespiegel enigszins. Bij een vrouwelijk orgasme komen grote hoeveelheden oxytocine vrij en wel meer naarmate het orgasme als beter wordt ervaren.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:45

Joolien schreef:

:') :') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:46

maria1990 schreef:
Ik kan geen positieve punten benoemen van een relatie op een paar punten na
Geef mij maar een stal vol paarden, daar kan ik beter mee uit de voeten en daar wordt ik vele malen gelukkiger van.
In het psychologische aspect kan ik mij helemaal niet vinden qua relatie advies hun bevindingen komen altijd uit op hoe het via de boekjes moet gaan, dus dan hebben we het over het standaard huisje-boompje-beestje protocol.
Voor een ander wil ik niet op mijn tenen moeten lopen en mij zorgen moeten maken of ik aan zijn eisen voldoe of dat vriendlief de benen neemt met een andere vrouw.
Die innerlijke rust die ik nu heb is goud waard :)

Laatste reactie, ik heb geen relatie uit een boekje, ik kan mezelf zijn, sterker nog, ik heb een loodzwaar psychisch traject doorlopen waarin ik echt niet leuk was, maar ik kon nog steeds mezelf zijn. Ik heb mijn man door bindingsangst zelfs een paar keer weg gestuurd, maar ik mocht altijd terug komen. Ik voldoe aan zijn eisen door te zijn wie ik ben, geen betere of mooiere versie van mezelf. Het accepteren dat ik helemaal mag zijn wie ik ben en dat hij er altijd voor me is, in goede tijden in slechte tijden, dat geeft mij rust :)