Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kairos schreef:Geboren in 2002
Toen ik klein was, was de strippenkaart er nog
Toen ik klein was, was de ketchupsong in.
Toen ik klein was, was de Blackberry in
Toen ik klein was, was Vivaldi nog een puppypaard
Toen ik klein was, schaamde mensen zich nog niet als ze met een Nokia over straat liepen
Toen ik klein was, keken we ook nog ik mik loreland op school
charrr91 schreef:Bouwjaar 1991
* Sesamstraat, iedere avond! Net als Tik Tak, dat kinderprogramma.
* Knikkers sparen, zakken vol!
* Oe, internet via de telefoonlijn. Grote kabel door het huis. En mega duur dat het was! We mochten een half uur per dag op internet, anders werd het te duur.
* Tamagotchies waren DE hype! Net als furby’s.
* Die rottige casettebandjes, die steeds weer vast zaten in de cassette recorder. Liedjes opnemen deden we ook via de cassette.
Leo schreef:Toen ik klein was zette mijn vader wel eens in het weekend het diascherm neer, maakten we het donker en gingen we dia's kijken!
Kairos schreef:Geboren in 2002
Toen ik klein was, was de strippenkaart er nog
Toen ik klein was, was de ketchupsong in.
Toen ik klein was, was de Blackberry in
Toen ik klein was, was Vivaldi nog een puppypaard
Toen ik klein was, schaamde mensen zich nog niet als ze met een Nokia over straat liepen
Toen ik klein was, keken we ook nog ik mik loreland op school
Varekaj schreef:Bouwjaar 1984:
Toen ik klein was speelden we in de lagere school nog met springtouw. Of met zo een groot stuk elastiek om de benen van 2 anderen en de 3e moest er dan knopen "uitspringen".
Tikkertje en hinkelen was ook gekend tijdverdrijf.
We kregen nog "schoonschrift" op school, dus allemaal netjes schrijven als soort kalligrafie zoals oma en opa vaak nog heerlijk krullend handschrift hebben.
Met pen mocht pas als je letterlijk vlekkeloos kon schrijven ipv inkt uit te vegenen typ-ex, dat was een schande!
Jongens en meisjes zaten nog in aparte gebouwen voor les, pas vanaf de middelbare werden de klassen gemengd.
Katholieke school dus met regelmaat met de hele school naar de misvieringen in de kerk in het dorp.
Floppy's, discettes, allemaal gekendMama die mini-cassettes afspeelde met zo'n pedaal-cassettespeler met hoofdtelefoon. Op die cassettes hadden de artsen al hun verslagen gedicteerd die mama dan zo kon uittypen. Eerst op typemachine, later op de computer.