Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:42

LiannePuthzy schreef:
Gillbo schreef:
En samen dingen ondernemen als je bij jou thuis bent, wandelen, hardlopen, fietsen, een gezamenlijke hobby?
Is hij nog niet toe aan een eigen huis?

Hij wil zo lang mogelijk thuis blijven wonen, anders moet ie zelf zen was doen, schoonmaken en brood smeren voor naar werk ect

Als ik activiteiten voorstel die we bij mij thuis doen zegt ie dat we net zo goed bij hem kunnen blijven om dat bij hem te doen

Ja, maar er dus wel een verschil dat hij het bij jou doet en voor jou. Ik zou proberen of je dat voor elkaar kunt krijgen. Anders vraag ik mij af of het een succesvolle relatie gaat worden.

Wat je kunt proberen is de vraagstelling te veranderen. Dus niet: kom je naar mij dan kunnen we gaan... maar: Ik wil ... thuis gaan doen, kom je naar mij toe?

Dann wordt voor hem de stap misschien minder groot.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:43

LiannePuthzy schreef:
Gillbo schreef:
En samen dingen ondernemen als je bij jou thuis bent, wandelen, hardlopen, fietsen, een gezamenlijke hobby?

Hij wil zo lang mogelijk thuis blijven wonen, anders moet ie zelf zen was doen, schoonmaken en brood smeren voor naar werk ect

Als ik activiteiten voorstel die we bij mij thuis doen zegt ie dat we net zo goed bij hem kunnen blijven om dat bij hem te doen

Veel succes en sterkte met je relatie, ik hoop dat hij (en misschien ook jij) het licht nog gaan zien.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:44

Kind je bent 20, maak wat van je leven en laat hem lekker in z'n eigen wereld. Geen hand vol aar een land vol! :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 15:54

Riddershow"
[quote="LiannePuthzy schreef:
Gillbo schreef:

Ja, maar er dus wel een verschil dat hij het bij jou doet en voor jou. Ik zou proberen of je dat voor elkaar kunt krijgen. Anders vraag ik mij af of het een succesvolle relatie gaat worden.

Wat je kunt proberen is de vraagstelling te veranderen. Dus niet: kom je naar mij dan kunnen we gaan... maar: Ik wil ... thuis gaan doen, kom je naar mij toe?

Dann wordt voor hem de stap misschien minder groot.[/quote]

Das idd waar, zal t eens op die marnier vragen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:00

LiannePuthzy schreef:
Gillbo schreef:

Oh my... smeert mams nog zijn brood? TS, lees je wat je net schrijft?

Brr ik zou er de kriebels van krijgen.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:04

Ik weet dat het voor een ander makkelijk praten is vanachter een beeldscherm maar meid, maak dat je wegkomt en zoek iemand waar wat karakter in zit (iig karakter dat zo te lezen meer bij jou past)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:07

Ik zou zelf (persoonlijk he) wegwezen. Niet zelfstandig willen worden, zo lang aan mama bliven hangen. Die krijg je het huis niet uit tot de ouders gaan hemelen. Kan je nooit een stabiele relatie mee opbouwen.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:12

Ik las eigenlijk een beetje stil mee maar je laatste reactie is toch wel even een puntje in mijn ogen, je schrijft: Hij wil zo lang mogelijk thuis blijven wonen, anders moet ie zelf zen was doen, schoonmaken en brood smeren voor naar werk ect

Ik zie dit vaker om me heen, en dan eigenlijk vooral de oudere generatie of mensen uit dorpjes (ik kom zelf ook uit een klein dorp), ze gaan van het huis van hun eigen moeder naar het huis van een vrouw die de taak van de moeder over moet nemen. Ze zeggen niet voor niets "Het huwelijk is een mooi woord voor het adopteren van een volwassen kind van je schoonmoeder" in deze gevallen. Mijn schoonvader is exact zo, tot zijn 28e thuis gewoond want dat was lekker makkelijk en daarna samen gaan wonen met mijn schoonmoeder die toen lekker voor hem kon zorgen. Nog steeds gaat hij als zijn vrouw er niet is eten bij zijn ouders anders moet hij het zelf doen.

Vraag jezelf af of je de rest van zijn leven zijn was wil gaan doen, de schoonmaak op je nemen, boodschappen doen, altijd koken, zijn lunch klaarleggen etc. Oftewel wil jij iemand moederen of wil je een relatie met een gelijke die hetzelfde inbrengt in de relatie maar ook in het huishouden en dergelijke.

Dit gaat wel heel ver af van je openingspost over alleen het niet bij jou thuis willen zijn maar ik denk dat er ook wel iets meer aan de hand is naar aanleiding van het genoemde zinnetje.
Ik wil niet negatief doen of iemand hiermee aanvallen maar wilde toch mijn ervaring hiermee delen.

In ieder geval heel veel succes, het is nooit leuk als je vriend niet bij jou thuis wil komen terwijl dat voor jou het fijnste en leukste plekje van allemaal is natuurlijk.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:12

Hij wordt zo opgevoed door zijn moeder, kan hij niet zoveel aan doen. Als ik lees dat zijn moeder al wil dat TS voor hem zorgt als hij moe is. Die verwacht dat TS straks de verzorgende taak over gaat nemen van haar.
Dat ga je er heel moeilijk tot niet uit krijgen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:16

Het doet me ergens denken aan mijn ex. Die wilde ook alleen maar thuis zitten bij hem en echt met veel moeite en gezeur kwam hij eens bij mij langs. Thuis had hij namelijk zijn computer en dan kon hij non-stop gamen, terwijl ik zat te niksen. Alleen ik was nogal naïef en dus bleef ik altijd braaf naar hem toe gaan om me daar te vervelen.

Met mijn vriend nu doe ik super veel leuke dingen. Soms zijn we een dagje thuis en dan hangen we lekker op de bank of in bed, maar meestal zijn we op pad om wat te doen. Soms gaan we gewoon een stuk wandelen, soms gaan we ergens wat eten, naar een park, naar een andere stad, naar een evenement, gewoon lekker winkels kijken in de stad, etc.

Eigenlijk vindt ik je vriend een beetje lui overkomen als ik het zo lees en dat hij het liefst thuis is, waar hij wordt 'bediend' en verzorgd.
Is het niet leuk voor jullie om vaker naar buiten te gaan en wat te ondernemen? Vaker eruit gaan en wat buitenshuis doen? In plaats van altijd bij hem binnen te hangen. Misschien leert hij dan dat er meer is dan de hele dag thuis zijn en ziet hij er dan ook minder tegenop om naar jou te gaan, omdat jullie dan wel wat te doen hebben.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:18

Rennen.

"Het huwelijk is een mooi woord voor het adopteren van een volwassen kind van je schoonmoeder"

staat ergens hierboven in een post. Mocht je nog twijfels hebben: je schoonmoeder heeft het zelfs al tegen je gezegd.

CharmingS

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:21

Inderdaad, wegwezen.. Lijkt er meer op dat hij een schoonmaakster/butler nodig heeft in de toekomst en alleen zn tuintje wil gaan doen.. Sorry hoor, maar deze jongen denkt alleen aan zichzelf en houd dus totaal geen rekening met jou, om vervolgens nog afgezeken te worden door schoonmoeders..

Kies voor jezelf meisje en zoek een kerel die op zijn minst weet hoe een gelijkwaardige relatie er uit ziet..

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 16:22

Danielleeee_ schreef:
Het doet me ergens denken aan mijn ex. Die wilde ook alleen maar thuis zitten bij hem en echt met veel moeite en gezeur kwam hij eens bij mij langs. Thuis had hij namelijk zijn computer en dan kon hij non-stop gamen, terwijl ik zat te niksen. Alleen ik was nogal naïef en dus bleef ik altijd braaf naar hem toe gaan om me daar te vervelen.

Met mijn vriend nu doe ik super veel leuke dingen. Soms zijn we een dagje thuis en dan hangen we lekker op de bank of in bed, maar meestal zijn we op pad om wat te doen. Soms gaan we gewoon een stuk wandelen, soms gaan we ergens wat eten, naar een park, naar een andere stad, naar een evenement, gewoon lekker winkels kijken in de stad, etc.

Eigenlijk vindt ik je vriend een beetje lui overkomen als ik het zo lees en dat hij het liefst thuis is, waar hij wordt 'bediend' en verzorgd.
Is het niet leuk voor jullie om vaker naar buiten te gaan en wat te ondernemen? Vaker eruit gaan en wat buitenshuis doen? In plaats van altijd bij hem binnen te hangen. Misschien leert hij dan dat er meer is dan de hele dag thuis zijn en ziet hij er dan ook minder tegenop om naar jou te gaan, omdat jullie dan wel wat te doen hebben.

Het is ook zeker de bedoeling om meer samen te gaan doen, wil hij ook
Hijzelf zei laatst dat hij t idee heeft niet zen best de doen in de relatie

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:27

Ik denk dat het goed is het gesprek daarover met hem aan te gaan. Hoe hij dat zelf ziet straks in de toekomst ziet tussen jullie. Wat hij van jou verwacht. En jij van hem.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:31

LiannePuthzy schreef:
Danielleeee_ schreef:

Dat is nogal een "understatement" zo te lezen :+

In ieder geval, eis dat hij zijn best voor je gaat doen..als ie echt voor jou gaat dan doet ie dat. Zo niet, dan weet je waar je aan toe bent. (en niet door ruzie oid te gaan maken) maar duidelijk vertellen wat je graag van hem wilt en dat het geven en nemen in balans moet zijn. (dus hij ook naar jou toe komt, en moeite voor je doet)
Doe vooral niet teveel moeite voor hem, maar neem afstand en richt je op je eigen leven. Op die manier houdt je zijn gedrag ook niet zelf per ongeluk in stand met je goede bedoelingen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:31

LiannePuthzy schreef:
Danielleeee_ schreef:

Dan zeg je dat vind ik ook laten we beginnen met vaker bij mij te zijn!!! Hij vind dat jij maar steeds naar hem toe moet gaan omdat HIJ het bij jou niet leuk vind maar waar houdt hij rekening met jouw gevoelens en wat jij wilt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:32

LiannePuthzy schreef:
Danielleeee_ schreef:

Logisch dat je hem nu gaat verdedigen maar laat het even rusten en geef hem een poosje de kans om inderdaad bij te draaien. Dus niet hollen wanneer hij roept maar doodleuk zeggen dat hij maar eens jouw kant opkomt wanneer hij je wil zien. En dan geen smoesjes accepteren want dat zijn het. En niet omdraaien en er toch heengaan, dan maar een paar weken zonder elkaar, hij moet over de brug komen en jij moet leren nemen. Het idee van jouw moeder is prima, pas dat eens toe en dan hopen dat hij je mist dat hij binnen een week op de stoep staat. Risico is ook dat hij weken niet laat horen tot er wat kriebelt. Maar dan weet jij inmiddels genoeg.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:03

Ohmy, echt (sorry) een stereotype boerenzoon die nog nooit van het erf is geweest. Ik heb zulke jongens wel eens meegemaakt in relaties van vrienden. Zijn hele leven draait om de boerderij + papa en mama. Op vakantie gaan ze ook nooit. De bedoeling is vast dat hij het bedrijf gaat overnemen en daar dan ook blijft wonen. Maar pa en ma zullen ook nog een tijdje blijven. Je krijgt hun er echt bij. Jij wordt ws ook gewoon een hulpje die het huishouden runt terwijl hij de hele dag in de schuur is :+ Ik zou ook een goed lang gesprek aan gaan met hem, maar ik vrees dat hij weinig flexibiliteit in zich heeft.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:06

Of een stereotype reactie...
TS, misschien voelt jouw vriend zich nogal 'op visite' als hij bij jou thuis is. Thuis doet hij de klussen op zijn manier, bij jullie kan hij moeilijk de tuin naar eigen inzicht gaan verbouwen.
Vraag hem gewoon eens wat hij leuk zou vinden bij jullie.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:13

TS, ik ben bang dat jij te lief bent en je eigen gevoel daardoor minder belangrijk acht dan zijn gevoel. Jouw gevoel is net zo belangrijk als zijn gevoel, kom wat meer voor jezelf op, desnoods door een statement te maken door niet meer naar hem te gaan. Als hij echt zo dol op je is, zal hij je tegemoet komen of alternatieve opties moeten bedenken. En denk inderdaad goed na over hoe hij verwacht dat jij je straks gaat opstellen als jullie gaan samenwonen: als bediende of gelijkwaardige partner?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:14

Ts wat wil jij?
Hoe zie jij je toekomst?

En vraag aan je vriend hoe hij zijn toekomst ziet. Praat samen.
Sommige dingen zullen makkelijk op te lossen zijn, andere niet.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:28

Jeetje wat een kritische blik zeg, meteen maar uit maken?

Het leven is elke dag keuzes en compromisen en soms moet je meer geduld hebben en water bij de wijn doen.

Accepteren dat iemand niet hetzelfde ziet en voelt als jezelf.

Ga gewoon een keer niet in het weekend naar hem maar doe je eigen ding...dat geeft ruimte en dan hoef je niet steeds zijn zin te doen....vergeet je vriendinnen niet..

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 18:30

antje_vip schreef:
Ohmy, echt (sorry) een stereotype boerenzoon die nog nooit van het erf is geweest. Ik heb zulke jongens wel eens meegemaakt in relaties van vrienden. Zijn hele leven draait om de boerderij + papa en mama. Op vakantie gaan ze ook nooit. De bedoeling is vast dat hij het bedrijf gaat overnemen en daar dan ook blijft wonen. Maar pa en ma zullen ook nog een tijdje blijven. Je krijgt hun er echt bij. Jij wordt ws ook gewoon een hulpje die het huishouden runt terwijl hij de hele dag in de schuur is :+ Ik zou ook een goed lang gesprek aan gaan met hem, maar ik vrees dat hij weinig flexibiliteit in zich heeft.

Hij gaat de boerderij niet overnemen :+
Gesprek ga ik zeker nog een keer houden

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:32

Heeft hij al eerder een relatie gehad?

Een goed gesprek zal zeker helpen om hem te laten weten wat jij verwacht van jullie relatie.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 18:38

Maflinger_S schreef:
Heeft hij al eerder een relatie gehad?

Een goed gesprek zal zeker helpen om hem te laten weten wat jij verwacht van jullie relatie.

Nee, voor allebij onze eerste relatie