Wat betekend autorijden voor jou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:29

Voor mij is autorijden heel belangrijk...ik kan ook doelloos rondrijden...puur om het hoofd leeg te maken...alleen, muziekje aan en even alles van mij afzetten...
Als ik gestressed ben, verdrietig of soms wel eens boos dan ga ik gewoon doelloos autorijden...dan kan ik echt mezelf even zijn en het afreageren als dat nodig is...uiteraard niet op het overige verkeer he hahaha _O-
Daarnaast bestaat mijn werk ook uit grotendeels rijden...maar dan op de vrachtwagen :o

enjoymyhorse

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:30

Een ding om naar het werk te komen of andere verplichtingen. Maar heb er verder een hekel aan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:32

Ik vind het heerlijk en ik mis het ook wel een beetje.

Heb geen auto meer en ik merk wel dat ik hem echt mis op bepaalde momenten

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:32

Als eerste een noodzakelijk kwaad, om naar het werk en naar mijn paard te komen.
Het scheelt wel of ik een landweggetje rijd, niet zo erg, of in de stad, drukte en drama.
Maar als het even kon zou ik liever alles lopen of fietsen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:41

Ow, wat ben ik BLIJ hier te lezen dat meer mensen het echt vreselijk vinden!
Ik vond het nog best leuk toen ik mijn rijbewijs net had. Toen ik eenmaal dagelijks de weg op moest voor werk, begon ik er een hekel aan te krijgen.
Na een tijdje dagelijks 200+ km, kreeg ik migraine in het donker in de auto. En daarna volgden paniekaanvallen op donkere snelwegen. En toen ook op verlichte. En toen ook overdag. Psycholoog bezocht. Uiteindelijk weer durven rijden op de snelweg, maar sinds vorige maand is het weer mis, toen ik weer paniekaanval kreeg.
Ik vind autorijden bést ok. Binnendoor. Snelwegen vermijd ik het liefst en grote afstanden doe ik niet meer alleen. Beperk mezelf daardoor natuurlijk wel, maar ik vind het dood-eng!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:45

Heerlijk, ik rij graag en veel, zonder auto zou ik niet kunnen werken, en zou de weg naar mijn partner erg lang duren.

Ik rijd tussen de 60 en de 300 km pd.

Maar als ik niet meer werk, gaat mijn auto de deur uit.
Je kunt tegenwoordig zoveel doen met dingen als Greencar, snapcar en greenwheels.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:47

Ik kan me er dan weer niets bij voorstellen dat mensen het vreselijk vinden :oo

Ik vind het eigenlijk heerlijk. Maakt niet uit waar, snelweg, polderweggetjes. Ik cross zonder problemen heel Nederland (en buitenland) door. Muziekje erbij en alle tijd om na te denken over dingen.

Maar als ik een boodschap in het dorp kan halen op de fiets, doe ik dat. Zeker met mooi weer vind ik dat ook erg lekker. Maar voor mijn werk heb ik wel de auto nodig en vaak combineer ik het gelijk met stal.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:49

Ik heb jarenlang rijangst gehad en kan me dus perfect voorstellen dat mensen het vreselijk vinden, maar ik ben voor mezelf blij dat ik daar inmiddels overheen ben. :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:58

autorijden is voor mij vooral vrijheid en een handig/snel vervoersmiddel.
OV is ook fijn, maar je bent erg afhankelijk van tijden etc.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:01

Autorijden is mijn geluk. Ik heb een Mercedes SLK 230 Kompressor(cabrio) en als het even kan gaat het dak open. Mijn auto is een racemonster, dus dat houdt de lol erin. Deze lol zou ik niet hebben met een ''gewone'' auto. Dankzij mijn ex weet ik best wel heel erg veel over auto's en daar is mijn interesse ook gewekt door geraakt. Je moet bij mij niet aankomen met 'Ik heb een Citroën Berlingo en hij racet joh!!' want dat kan simpelweg niet :') . Ik heb trouwens geen affiniteit met centra van Amsterdam en Rotterdam oid, verschrikkelijk. Maar ik rij gerust naar Hengelo(woon zelf in Noord-Holland) of Meppel in één keer. Ik zou het liefst zelf een keer naar Italië willen rijden, maar daar is mijn auto te duur voor. 1 op 10 met een 2,3 liter motor slurpt nogal :+ .

Tegenwoordig reis ik ook veel met ov, maar ook naar het treinstation(9 km verderop ofzo) ga ik met de auto.(ik reis met ov omdat ik ook dát leuk vind en ik heb doordeweeks studentenreisproduct en in het weekend weekend vrij _/-\o_ )

Maar, ook ik kan me voorstellen dat mensen er een hekel aan hebben. Files, slome auto's voor je, Duitsers die de weg niet weten en daardoor allerlei gekke fratsen uithalen, mensen die in centra van steden vast staan elke dag, autopech.. noem het op. Het is allemaal niet leuk. En dan nog niet te praten over de ongelukken die dagelijks gebeuren omdat er mensen achter het stuur kruipen met alcohol/drugs op of mensen die volledig in de war gaan spookrijden.

Het is echt verschrikkelijk en daardoor snap ik mensen die er een hekel aan hebben ook! Maar ik ben echt trots op mezelf als ik in mijn auto zit met het dak open. Ik geniet met volle toeren. En ja, ook ik heb wel eens een bejaarde man voor me in een Opel Agila die het gas niet weet te vinden, maar dan zet ik vol mijn gas open als ik hem kan inhalen en kijk ik het liefst nog even achterom om te zien hoe ver weg hij is(en dan denk ik :wave: ).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:07

Lijkt me heerlijk autorijden,maar ik heb geen rijbewijs en zal die ook nooit gaan halen.Ik ben gewoon té agressief in het verkeer en daarom is het beter om nooit te gaan auto rijden.
Ik vind het heerlijk [als mede passagier] om heel hard te rijden,ben ook nooit bang.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:13

gohya schreef:
Lijkt me heerlijk autorijden,maar ik heb geen rijbewijs en zal die ook nooit gaan halen.Ik ben gewoon té agressief in het verkeer en daarom is het beter om nooit te gaan auto rijden.
Ik vind het heerlijk [als mede passagier] om heel hard te rijden,ben ook nooit bang.

Geef jezelf over een jaar of 10 de kans, er kan zoveel in een mensenleven veranderen.
Tegen die tijd heb je denk ik auto's die vanzelf afstand houden, dus dan kun je niet zoveel meer met je agressie *D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:18

Een stukje vrijheid, lekker naar de paarden of gewoon de hort op. Op mijn gewenste tijden en via mijn gewenste routes!
Elke keer met vakantie zie ik op tegen de lange afstand maar uiteindelijk rij ik die 900/1000km gewoon.
Ik rij nu ong 1000km per maand. (ik fiets naar mijn werk, 5 min)

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:25

Ik vind het een feestje om in mijn snelle auto te mogen rijden! *\o/* Muziek aan en gaan. De ene keer gas erop en de andere keer probeer ik weer heel zuinig te rijden (hij verbruikt nogal wat benzine ;( ), vind ik leuk.
Het enige wat ik verschrikkelijk vind is file, maar ja, dat hoort bij Nederland.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:41

Ik vind het heerlijk om auto te rijden. Maar de huidige brandstofprijzen zorgen er wel voor dat ik niet meer zo snel een toeristische route neem :(. Want mijn auto lust wel een beetje diesel haha.
Maar zou niet meer zonder kunnen en willen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:42

betekent*

Vind het héérlijk.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:45

Grappig hoe verschillend alle reacties zijn. Ik heb bijvoorbeeld juist echt een schurfthekel aan het OV.

Auto betekent voor mij vrijheid, gemak, rust, zeker nu ik een redelijk luxe auto heb. Voorheen reed ik in een kleine oude diesel die enorm veel lawaai maakte (niet alleen de dieselmotor, maar ook de V-snaar moest iedere maand onderhoud hebben anders piepte hij iedere keer als ik weg reed) en dat vond ik NIET fijn. Ik kon geen radio aanzetten, of heel hard, want ik hoorde het toch amper. Daar kreeg ik ook echt migraine van. Op het laatst was hij ook niet meer veilig op de snelweg en dat terwijl ik +100 km op een dag maak. Toen was autorijden ook een noodzakelijk kwaad.

Nu geniet ik echt van mijn auto. Deze is stil, heeft een goede airco en verwarming, en als het donker is geniet ik van alle mooie lampjes uit het dashboard.. :')

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:47

Makkelijk om mij te verplaatsen van A naar B, en daar is dan ook alles mee gezegd. Ik vind er niks aan.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:48

Ook ik heb een schurfthekel aan het OV en de fiets. Alleen met een héél lekker zonnetje wil ik nog weleens op de fiets naar het dorp gaan en dat is welgeteld 500 meter :'). Of als ik een drankje bij iemand ga doen in de buurt ofzo. Verder altijd de auto.
Voor woon-werk verkeer, maar ook áls mijn werk. Heb wel echt een hekel aan verre ritten en files, dus ik rij meestal gewoon lekker op een route. Pas moest ik naar Amsterdam en toen ging ik met het OV, heb echt heel erg zitten stressen :=. Verre ritten met iemand ernaast gewoon in privétijd vind ik dan weer niet zo erg, omdat je dan toch alleen maar zit te kleppen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:02

Susanne schreef:
Ik kan me er dan weer niets bij voorstellen dat mensen het vreselijk vinden :oo

Ik vind het eigenlijk heerlijk. Maakt niet uit waar, snelweg, polderweggetjes. Ik cross zonder problemen heel Nederland (en buitenland) door. Muziekje erbij en alle tijd om na te denken over dingen.

Maar als ik een boodschap in het dorp kan halen op de fiets, doe ik dat. Zeker met mooi weer vind ik dat ook erg lekker. Maar voor mijn werk heb ik wel de auto nodig en vaak combineer ik het gelijk met stal.

Precies dit, ik vind het heerlijk zolang het niet in een drukke stad met 100 stoplichten of tijdens file is.

Kan er echt van genieten, muziekje aan, gedachten op 0.. 8-)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:13

Vroeger toen ik nog niet zo lang mijn rijbewijs had en net ons eerste roestbakje vond ik het heerlijk. Ik croste overal heen.
Toen hebben we een tijd geen auto gehad en werd ik langzaamaan ziek. Heel lang ging dat zo geleidelijk dat ik niet snapte waarom ik steeds onzekerder in het verkeer werd.
Na diagnose en operatie mocht ik een hele tijd niet rijden. Na een hele tijd mijn eigen verklaring ingevuld, getest, tijdje opnieuw gaan lessen bij mijn oude rijinstructeur om vertrouwen op te bouwen, rijtest afgelegd en ik mocht weer.
Zo zeker als ik was ben ik echter nooit meer geworden, hoewel het nog steeds wel beter gaat.
Het liefst rij ik kleine bekende stukken en dan kan ik er ook wel weer van genieten omdat het sommige dingen gewoon zoveel makkelijker maakt.
Onbekende stukken en snelweg doe ik liever niet, en als het echt moet vind ik het echt niet leuk.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:18

enjoymyhorse schreef:
Een ding om naar het werk te komen of andere verplichtingen. Maar heb er verder een hekel aan.

dat dus... en ik ben ook bang in het verkeer. Ik reed voorheen in een Landrover maar sinds mijn paard overleden is, rij ik in een klein autootje en ik vind het doodeng. Bovendien is het peperduur, als ik ga tanken, word ik iedere keer weer verdrietig.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:30

xxxmh schreef:
Telpeva schreef:
Vreselijk, ik haat autorijden. Ik kan niet wennen aan de drukte op de weg en de rijstijlen van sommigen, ik vind het eng. Ik heb mijn rijbewijs wel, maar het is jaren terug dat ik voor het laatst heb gereden.

Precies dit. Wil wel weer auto rijden ivm andere baan die ik aan het zoeken ben maar die stap is zo groot. Heb het ook nooit leuk gevonden.

Maar wonen jullie dan in een stad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:33

Ik vind autorijden voornamelijk een makkelijke manier om snel van A naar B te komen. In principe heb ik niets tegen het OV en ik gebruik het ook zeker wel (vooral als ik in Amsterdam moet zijn ofzo) maar als het even kan pak ik de auto. Kan echt mijn hoofd lekker leeg maken tijdens het rijden, muziekje erbij en gewoon gaan.

Dat is wel anders geweest overigens. Ik heb mijn rijbewijs nu anderhalf jaar en toen ik begon met rijden (zeker het eerste half jaar) vond ik het doodeng en kostte het me echt heel erg veel energie. Pas toen ik meer ging rijden ging dat weg.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:35

Inmiddels 20 jaar mijn rijbewijs. Ik werk in de buitendienst en heb een nieuwe lease auto waar ik onwijs fijn en vooral veilig de weg mee op kan.

Het maakt deel uit van mijn dagelijkse werkzaamheden, het is vrijheid en ik geniet ook van een stukje rijden. :)

Ik heb een goede geluidsinstallatie in de auto laten zetten, dus af en toe gaat het geluid even wat harder en zing ik keihard mee :D Gelukkig zitten de ruiten er nog in! :')
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 18-10-18 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt