PZB video over “bokthaat”

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:39

Cinnepin schreef:
Of het donatie geld is of niet, weten we niet en dat ga ik dus ook niet suggereren. Wat ik wel opmerkelijk vind, is dat ze het erg belangrijk vinden om de prijzen te noemen met hoe duur alles wel niet is....wat willen ze daar mee bereiken?

Nou ja,dat vind ik ook wel fout om veel geld uit te gaan geven aan kleren voor jezelf als je een paardenopvang hebt.Op die manier stoot je donateurs af.

Trui

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:43

Juist omdat we niet weten of dit met de donaties gekocht wordt, schrikt het denk ik mensen af. Omdat ze niet zeker weten of dit met hun geld wordt gedaan, of dat de paarden geholpen worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:44

Cinnepin schreef:
Of het donatie geld is of niet, weten we niet en dat ga ik dus ook niet suggereren. Wat ik wel opmerkelijk vind, is dat ze het erg belangrijk vinden om de prijzen te noemen met hoe duur alles wel niet is....wat willen ze daar mee bereiken?

Dst wordt meestal gedaan in een shoplog. De producten laten zien en de prijzen benoemen. Daar kijk ik dan niet gek van op.

Verder, het is scheef natuurlijk als ze zulke dure uitgaves hebben aan spullen voor zichzelf als ze ook veel om donaties vragen. Maar wij als buitenstaanders weten natuurlijk niet uit welke pot ze het geld voor spullen voor zichzelf gebruiken. Daar ga ik dan ook niet verder over suggereren.

Jammer dat ik die video niet heb gezien. Was wel benieuwd opzich! Treurig dat ie dan ook meteen weer is verwijderd. _O-

Ik vind de constructie ook best scheef. Vrij hoge prijzen voor een adoptiepaard.

Persoonlijk vind ik dat ze wel een stuk professioneler over mogen komen als stichting zijnde. Maar zoals iemand al zei: hun doelgroep is vooral tussen de 11 en de 16 jaar oud (?) volgens mij. Die zien natuurlijk alleen het mooie: jonge meiden die paarden redden van de slacht/een slecht leven.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:50

Heb het vorige topic en deze uitgepluist, wat filmpjes gekeken en stoor me er eigenlijk mateloos aan :').

De indruk die ik krijg is het volgende: Paps heeft oprecht de beste bedoelingen met de opvang, maar is verbaal wat minder handig, vooral in tekst. Maar paps lijkt ook wel een echt oogappeltje te hebben en hierdoor blind te zijn voor het effect dat de filmpjes van dochterlief hebben op het imago van ZIJN opvang.

Zijn dochter heeft gewoon de tijd van haar leven, paardje dit, aandacht dat (ja je bent puber of je bent het niet) en ze verdient een leuk zakcentje met de de inkomsten via youtube. Gezien het aantal volgers zal het geen minimumloon zijn maar ze zal best een eind kunnen komen. Technisch gezien hoeft een youtube kanaal niet onder het bedrijf te vallen bij mijn weten, dus geld dat daar gegenereerd wordt zou ik niet ingezet hoeven worden voor het behoud van de opvang. Dus daar ga je al met een dame die nog thuis woont en een leuk zakcentje heeft terwijl ze doet wat ze graag doet. Neem daarbij de egoboost, et voila.

Wbt donaties aan de instantie, volgens mij kan je dat geld niet zomaar even voor wat anders gebruiken en mag ik verwachten dat er streng gecontroleerd wordt of je niet onnodig veel geld uitgeeft of aan irrelevante/overdreven zaken. Deze aanname doe ik wegens het feit dat, als je een eigen bedrijf hebt, ze ook heel streng controleren waar je de BTW van terugvraagt. Nu is dat niet 1 op 1 te vergelijken maar ik vind het niet meer dan logisch dat er bij een goed doel net zo streng wordt gecontroleerd, want laten we eerlijk wezen, hoeveel malafide goede doelen zijn er wel niet?

Ik denk dus wel dat het geld gewoon naar het juiste doel gaat, maar dat youtube een prive inkomen is en dat paps zijn dochter nog wat extra in de watten legt (want wie wil nu niet het beste voor zijn kind) ((of dat nu de juiste aanpak is even terzijde)).

Het zou ze alleen dan wel sieren als het geld van de youtube opbrengst bij de instantie terecht komt, maar dit zijn ze bij mijn weten niet verplicht.

Anyways, fijn dat er zulke instanties zijn en ronduit rot dat dochterlief er met haar tienerschare zo'n vertekend en/of raar beeld van geeft. Uiterst onprofessioneel. En hoewel pa verbaal niet altijd even handig is, lijkt het wel uit een goed hart te komen, maar zou hij zijn dochter wat meer onder de duim moeten houden en misschien iets minder moeten verwennen.

Wbt het verwijderen van het filmpje: Ik ben er vrij zeker van dat youtube hier de oorzaak van is. De laatste tijd zijn er veel schandalen geweest mbt vreemde content, zoals haat zaaien, maar ook dat gefilmde lijk in het zelfmoordbos in Japan(?). Heel veel grote bedrijven zoals Mars, Lidl en Walmart hebben hun rug naar youtube gekeerd omdat zij indirect dat soort filmpjes sponsorden met hun reclames die gewoon voor dat soort video's werden gezet en geef ze eens ongelijk.
Tegenwoordig eist youtube minstens 1000 volgers en 4000 kijkminuten in het laatste jaar voordat men uberhaupt in aanmerking komt voor het plaatsen van content met reclames en wordt alles onmiddellijk gecontroleerd met bots en als er onverwachte pieken zijn bij filmpjes of een filmpje wordt veel besproken en gelinkt in combinatie met bepaalde steekwoorden dat zit youtube er in no-time bovenop want die willen echt niet dat er nog meer bedrijven weglopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:55

Trui schreef:
Juist omdat we niet weten of dit met de donaties gekocht wordt, schrikt het denk ik mensen af. Omdat ze niet zeker weten of dit met hun geld wordt gedaan, of dat de paarden geholpen worden

Maar zelfs als het wel van eigen geld wordt gekocht dan zou ik daar niet aan doneren. Zo'n stichting daar verwacht ik van dat de dieren op 1 staan. Als je dure merken gaat kopen is dat niet in het belang van de dieren maar die van jezelf. Je kan het geld vast wel beter besteden denk ik dan

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 14:02

Cinnepin schreef:

Maar stel het is geen donatiegeld, dan hebben ze dus schijnbaar zelf al meer dan genoeg geld (want waarom anders ipv goede, goedkopere paardenspullen, merken kopen die meteen veel duurder zijn?), en dan zouden donaties dus überhaupt al niet nodig zijn.

Dus ik bedoel dat er eigenlijk geen goed excuus voor is; Ze troggelen kinderen geld af om: 1. dure spullen te kopen 2. terwijl het eigenlijk niet nodig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:02

Ach PZB heb ik niet zulke goede ervaringen mee, heb laatst een nette, uitgebreide mail gestuurd met uitleg en vragen omdat ik misschien een pony wou adopteren van hun.
Kreeg antwoord op 1 vraag en geen netjes hallo of goeiedag, vr gr ofwat... Behoorlijk onprofessioneel en dan knap ik al af.

Wellicht eerst zelf een spiegel voor je neus houden, voordat je je op reacties van bokt gaat richten.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 14:05

Overigens vragen ze niet alleen donaties van geld, maar ook spullen. Dus al die jonge meiden geven hen halsters, dekjes, vanalles, terwijl ze dat duidelijk niet nodig hebben!! Want als je zulke dure spullen koopt, lijkt het me dat je ook wel genoeg geld hebt voor wat goedkope halsters en dekjes.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:12

En hun werk. Ik vraag me ook af of ze een goede verzekering hebben voor als de kinderen die daar bezig zijn iets overkomt door de paarden?

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:58

Iets met leef en laat leven :) Als ze dat zo graag doen en zo willen, prima, vooral laten doen...

Dat iedereen zich er zo druk over kan maken :S

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:01

Ik vroeg mij al af wanneer er topic over die video ging komen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:07

LoeOrange schreef:
De video is van YouTube gehaald zag ik net

Beetje jammer, ik had hem bij later bekijken gezet, maar was weg inderdaad. Was wel heel nieuwschierig geworden!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:17

Als dat hun eigen geld is kunnen ze dat beter aan de medische kosten van de paarden besteden in plaats van alle dure apullen die ze voor zich zelf kooen. Je kunt wel zien wat ze belangrijker vinden

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:20

Ik heb hem bekeken gisteren, wat gek dat hij al van YouTube is afgehaald!

Zelf geen ervaringen met PZB en ken ze ook verder niet, dus ik ga er geen uitspraken over doen. Bepaalde reacties die besproken werden in de video vond ik echter wel op de grens. Prima als je het niet eens bent met hun manier van werken of er vraagtekens bij hebt, maar de manier waarop dit geuit werd was ook niet altijd netjes imo.

De video zelf vond ik ook echt op z'n minst... bijzonder. Alle respect voor mensen die reageren op 'haat', maar doe dit dan op een volwassen en onderbouwde manier. Niet op je kamer met wat popcorn en bij elke reactie een arrogante "nou wij weten gelukkig beter, denk wat je wil, ik ben geen penny", want dat komt - in alle eerlijkheid - absoluut niet professioneel over. Al helemaal niet als het reacties van ruim een jaar oud betreft en je de gebruikersnamen ook nog eens open en bloot neergooit. En Youtuber of niet, je (of in dit geval: je vader) hebt toch een bedrijf en zeker als paardenopvang is imago toch echt wel een ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:23

Daar heb je een goed punt Liannetje86, maar wat mij dus ontzettend stoort aan die hele toko is dat ze de paarden misbruiken en niet met goed paardenwelzijn bezig zijn; reclame voor je gebeuren maken door een shetlander uit te lenen aan het tv programma Utopia (die alleen zetten en pas weer terug nemen als het arme ding al lang en breed hoefbevangen is, wat iedereen met een beetje verstand van paarden lang van te voren had zien aankomen), kapotte dieren en dieren met pijn (gebroken heup was daar toch wel het meest schokkende voorbeeld van) doodleuk "verkopen" als rijpaard. En dat zijn maar een paar voorbeelden, omdat ik er niet meer naar kan kijken, er dus niets aan kan doen en het daardoor ook maar beter niet kan weten, maar ik weet dat er veel meer van dit soort voorbeelden vanuit PZB zijn.

Ik vermoed ook eerlijk gezegd, dat geen weldenkend mens ze nog zal steunen en ze dus idd alleen nog maar aan centjes komen door het vloggen voor kinderen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:28

Myrthe3 schreef:
Ach PZB heb ik niet zulke goede ervaringen mee, heb laatst een nette, uitgebreide mail gestuurd met uitleg en vragen omdat ik misschien een pony wou adopteren van hun.
Kreeg antwoord op 1 vraag en geen netjes hallo of goeiedag, vr gr ofwat... Behoorlijk onprofessioneel en dan knap ik al af.

Wellicht eerst zelf een spiegel voor je neus houden, voordat je je op reacties van bokt gaat richten.

Bij mij hetzelfde. Vroeg informatie over een bepaald paardje daar. Gewoon een net berichtje gestuurd met wat vragen. Krijg ik enkel de tekst uit de advertentie. Zonder aanhef of afsluiting. Alleen de melding onderaan "Deze advertentie graag delen!!!' :=

Sindsdien kijk ik eigenlijk niet meer bij hen naar paardjes. Heel zonde, snap dat de bedoeling van het opvangen en adopteren goed bedoeld is, maar de omgang met mensen is niet zo geweldig

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:46

upendo schreef:
Pas op hoor mensen, straks hebben ze die video expres verwijderd zodat ze de reacties in dit topic ook onder de loep kunnen nemen en een nieuwe video kunnen maken! :7

Puberbreinen blijven intrigerend.

Heee :')

Ze blijven me verbazen...

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:47

A leuk , een topic.

Ik vraag me ook al langere tijd dingen af bij deze stichting. Heb 2 jaar geleden aangegeven dat ik wel wilde komen helpen in de zomervakantie, leuke werk en je helpt de stichting ermee... nou dat was dus niet nodig... ze wisten het zelf en hadden geen hulp nodig. Prima , maar communiceer het iets professioneler, zeker als je vraagt om hulp op IG/facebook.

Daarnaast hebben hun de op opvangpaarden in duitsland op een huuraccomodatie. Ik heb , uit interesse, gevraagt hoe ze dit hebben geregeld met de invoer/uitvoer naar het buitenland aangezien ikzelf vlak bij belgie zit en daar misschien een bosrit wilde maken. Maar omdat het een ander land is zit je met invoeren van je paard naar nederland waar allemaal strenge regels aan zitten.
Ik vroeg hoe dit bij hun is gegaan aangezien ze 22 paarden op 1 dag naar duitsland hebben geexporteerd, waarop ik andwoord kreeg dat dat geen probleem was. Niet hoe of de regeling , dat het gewoon was gelukt.

Ik vond dit heel apart ....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:56

faunty schreef:
A leuk , een topic.

Ik vraag me ook al langere tijd dingen af bij deze stichting. Heb 2 jaar geleden aangegeven dat ik wel wilde komen helpen in de zomervakantie, leuke werk en je helpt de stichting ermee... nou dat was dus niet nodig... ze wisten het zelf en hadden geen hulp nodig. Prima , maar communiceer het iets professioneler, zeker als je vraagt om hulp op IG/facebook.

Daarnaast hebben hun de op opvangpaarden in duitsland op een huuraccomodatie. Ik heb , uit interesse, gevraagt hoe ze dit hebben geregeld met de invoer/uitvoer naar het buitenland aangezien ikzelf vlak bij belgie zit en daar misschien een bosrit wilde maken. Maar omdat het een ander land is zit je met invoeren van je paard naar nederland waar allemaal strenge regels aan zitten.
Ik vroeg hoe dit bij hun is gegaan aangezien ze 22 paarden op 1 dag naar duitsland hebben geexporteerd, waarop ik andwoord kreeg dat dat geen probleem was. Niet hoe of de regeling , dat het gewoon was gelukt.

Ik vond dit heel apart ....

Komt omdat t nooit officieel is aangevraagd. Gebeurt heel vaak in grensgebieden, niemand die t controleert.

Zelf heb ik ook paarden over de grens gehad zonder officieel papierwerk. Andersom ook paarden uit Duitsland bij mij gehad. Ook zonder officieel papierwerk.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:05

upendo schreef:
Video is al offline. :)

Die is inderdaad weg...

Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:02

Waar maakt iedereen zich nou zo druk om? Er gaat niks fout, dierenarts zit er met zn neus op daar. Laat ze nou gewoon eens met rust. Waar een mens zich druk over kan maken zeg! :?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:43

Hie weet je dat de dierenarts er boven op zit.zou bijna zeggen dat je ze persoonlijk kent

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:46

Als de dierenarts er echt zo bovenop zou zitten, waarom worden er dan ongezonde pony’s verkocht. Waarom wordt er op een paard met een gebroken heup bereden en verkocht als rijpaard.
Klopt van geen kanten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:47

Ik vind het behoorlijk kwalijk als je 'even' 1000 euro over de balk mikt aan dingen die vooral leuk zijn en aan de andere kant donaties vraagt voor de zielige paarden die echt hulp nodig hebben... Hoezo heb je daar geen geld voor dan? Prioriteiten. Dus dat er niets fout gaat zou ik niet willen zeggen. Jammer, heel jammer van een goed initiatief

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:54

Ach, ze zullen vast van die dieren houden, maar hoe om te gaan met je volgers op social media etc is ook erg belangrijk. Zo'n jaar geleden zag ik op insta dat een pony bereden werd met een zadel die echt niet paste. Vroeg of ze hiervan op de hoogte waren; kreeg een onbeschofte dm en toen ik hier op reageerde dat ik dit niet erg netjes vond werd ik geblokkeerd.

Ook vind ik dat er instructie etc mist van iemand die hier in gediplomeerd is. En dat zeg ik zelf als achttienjarige.