faunty schreef:A leuk , een topic.
Ik vraag me ook al langere tijd dingen af bij deze stichting. Heb 2 jaar geleden aangegeven dat ik wel wilde komen helpen in de zomervakantie, leuke werk en je helpt de stichting ermee... nou dat was dus niet nodig... ze wisten het zelf en hadden geen hulp nodig. Prima , maar communiceer het iets professioneler, zeker als je vraagt om hulp op IG/facebook.
Daarnaast hebben hun de op opvangpaarden in duitsland op een huuraccomodatie. Ik heb , uit interesse, gevraagt hoe ze dit hebben geregeld met de invoer/uitvoer naar het buitenland aangezien ikzelf vlak bij belgie zit en daar misschien een bosrit wilde maken. Maar omdat het een ander land is zit je met invoeren van je paard naar nederland waar allemaal strenge regels aan zitten.
Ik vroeg hoe dit bij hun is gegaan aangezien ze 22 paarden op 1 dag naar duitsland hebben geexporteerd, waarop ik andwoord kreeg dat dat geen probleem was. Niet hoe of de regeling , dat het gewoon was gelukt.
Ik vond dit heel apart ....
Komt omdat t nooit officieel is aangevraagd. Gebeurt heel vaak in grensgebieden, niemand die t controleert.
Zelf heb ik ook paarden over de grens gehad zonder officieel papierwerk. Andersom ook paarden uit Duitsland bij mij gehad. Ook zonder officieel papierwerk.