Wendy schreef:Lowara schreef:Ik gok dat ik degene ben die je voor je toekomstdroom in je hoofd ziet
Heb 5 eigen dieren waarmee ik kleinschalig fulltime lesgeef. Train alles zelf op en heb alles in eigen beheer. En ja.. ik kom ervan rond.
Wel paar kleine details:
heb je een mooie volledige locatie inclusief rijbaan, stallen en weide?
Heb je veel rijervaring en niveau/ reputatie dat mensen les bij je willen nemen?
Als je nu al geen paard kan betalen, hoe denk je exact dat straks te gaan doen?
De start is simpel.. je bent extreem veel geld en tijd kwijt, en zult moeten accepteren dat je dan geen winst draait.
Pas na enkele jaren als je het heel tactisch aanpakt en bewezen hebt dat je kwalitatief goed genoeg bent heb je een kansje dat het slaagt.
Uiteraard werk je dan 6 dagen per week en moet alles ( ook vaak je eigen wedstrijdpaard of je eigen rijden) hiervoor wijken. Mijn wedstrijddieren lopen in ieder geval fulltime in de lessen, er is geen ‘ruimte’ voor een prive dier.
Een diploma is leuk, maar houd het hobby matig en neem er lekker een andere baan naast. Geloof mij.. behalve als je al een kudde dieren plus locatie hebt die je geen geld kost.. is het niet rendabel.
En jij hebt een HBO diploma waar je altijd nog op terug kunt vallen en waar werk in te vinden is...
Dat gelukkig ook.
Hoewel ik sinds 2012 voor een volle 100% van mijn hippisch bedrijf leef.
Maar ik heb wel bewust zorg gedragen dat ik enkele goede opleidingen in de zorg heb gevolgd voor die tijd.
MBO-spw4, HBO-sociaal pedagogisch werk, de Orun en Centered riding. De Orun heb ik paralel aan het HBO gehaald, puur als extra.
En zo is het ook veilig om erin te gaan