Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:01

RoyceMack schreef:
Een grote portie sarcasme en humor is wel fijn en handig in het leven.


Oke!

Apple

Berichten: 76249
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:06

Al of niet een hond is vraag 1, communicatie met je vriend is vraag 2.

Achterliggende probleem waar hier in dit topic over heen gestapt wordt is dat TS op dit moment last heeft van een rouwproces. Een rouwproces gaat met vallen en opstaan, goede dagen en slechte dagen. Het gemis zal op sommige momenten groter zijn dan op andere momenten. En ja, als je alleen thuis zit, het is buiten donker, het regent en het is herfst: dat zijn de momenten dat het gemis van je hond op zal spelen.

De hond is jarenlang een maatje geweest, een niet weg te denken lid van het gezin en nu is hij er niet meer. Ook als je vrede hebt met het proces van heengaan van je hond maakt niet weg dat je hem evengoed gewoon mag missen :-)

Niets mis mee :-)

En of je dat gevoel van 'gemis' dan wilt oplossen door een nieuwe hond aan te schaffen of door het te aanvaarden dat dit gevoel er zijn mag totdat het gemis slijt, dat is geheel aan jou :-)

Lughnassadh

Berichten: 1821
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:15

En toch snap ik de vriend van TS. Dus hier iemand die aan zo'n andere kant staat. Naast onze honden en paard hebben we ook nog een kat. En ik heb duidelijk aangegeven aan mijn lief dat er na hem geen andere kat mee komt. En hij weet ook waarom. En dat terwijl hij dat wel graag zou willen. Toch houd ik voet bij stuk en komt er geen meer.
Een relatie is geven en nemen. Als hier nou geen enkel ander dier zou zijn dan zou mijn lief een punt hebben. Echter, er zijn er genoeg. Op mijn beurt kom ik ook aan zijn wensen tegemoet terwijl ik dat soms, om wat voor reden dan ook, best lastig vind. En over dieren moet je het simpelweg eens zijn. Wij hebben overigens geen communicateproblemen en onze relatie is prima!
En om dan gelijk te zeggen dat TS een communicatieprobleem heeft vind ik ook wat kort door de bocht. Ik snap gewoon niet waarom iemand niet mag aangeven geen hond (meer) te willen. Want dat is wat ik vaak toch in dat soort topics lees. Hij heeft net zo veel recht om geen hond te willen als TS wel een hond wil. Als een relatie daar op stuk loopt lijkt mij dat er al meer aan de hand is.

Ik vind de tweede alinea van Apple wel een goed punt hebben. Ik denk ook dat dat het achterliggende probleem is.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:20

Ik denk dat het communicatie probleem voort komt uit hoe haar vriend het gebracht zou hebben.
Ik heb dan ook nog gevraagd of hij het werkelijk zo bot heeft gebracht. Maar daar geen antwoord op.
Want als dat werkelijk zo is dan is er geen fatsoenlijke communicatie.
Is dat hoe ts in haar boos zijn het nu opschrijft maar hij het netter heeft verwoord is dat weer heel anders natuurlijk.

Maar heeft ts thuis dan nog wel een diertje om te knuffelen?

Ik ben zowel honden als katten liefhebber. Maakt mij niet uit wat. Wel klein zodat het lekker op de bank kan nestelen zonder de hele bank kwijt te zijn :+
Mijn vriend heeft niets met katten dus die komen er dan ook niet. Daar zou ik ook niet over hoeven te beginnen.
Maar na overlijden van de vorige hondjes is er altijd weer een ander gekomen.
Dat is wel heel anders dan dan niets.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:22

Lughnassadh schreef:
En toch snap ik de vriend van TS. Dus hier iemand die aan zo'n andere kant staat. Naast onze honden en paard hebben we ook nog een kat. En ik heb duidelijk aangegeven aan mijn lief dat er na hem geen andere kat mee komt. En hij weet ook waarom. En dat terwijl hij dat wel graag zou willen. Toch houd ik voet bij stuk en komt er geen meer.
Een relatie is geven en nemen. Als hier nou geen enkel ander dier zou zijn dan zou mijn lief een punt hebben. Echter, er zijn er genoeg. Op mijn beurt kom ik ook aan zijn wensen tegemoet terwijl ik dat soms, om wat voor reden dan ook, best lastig vind. En over dieren moet je het simpelweg eens zijn. Wij hebben overigens geen communicateproblemen en onze relatie is prima.


? een relatie is geven en nemen, maar je houdt voet bij stuk.
jij mag wel honden en paard, hij geen kat?
jij vind dat er genoeg dieren zijn, maar er is geen kat en dat zou je vriend heel graag willen, maakt dat ene dier nog veel uit als je vriend daar gelukkig van zou worden of ben jij allergisch voor katten want dan zou ik het nog begrijpen...
over dieren moet je het eens zijn, klopt, maar dat zijn jullie dus eigenlijk ook niet of geeft je vriend maar gewoon toe in deze?

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:21

bigone schreef:
Mensen moeten voor zichzelf afvragen wat de toekomst brengt wanneer je al jong danst naar de pijpen van je partner. Natuurlijk gaan huisdieren in overleg en de partner van ts wil nog twee jaar vrijheid en dan zal hij ook zijn knutselavond terugbrengen naar 1 om op de kleine te passen. (Hypothetisch) Maar in mijn geval was een relatie met een partner die avondjes en weekendjes weg belangrijker vind dan dagelijks fijn leven met mijn dieren toch niet acceptabel.


Pik even deze eruit, als ts geen hond neemt danst zij naar zijn pijpen, maar als ts wel een hond neemt terwijl vriend dit niet wil en dan maar accoord geeft naar wie zijn pijpen danst hij dan?

Het is geven en nemen in een relatie, vandaar mijn vraag wie de eerste hond wilde. Waarom zou het willen van een huisdier zwaarder moeten wegen dan het niet willen ervan.
Wat zouden jullie zeggen als het andersom was, dus vriend wil hond maar ts niet.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:32

Ik zet er duidelijk bij dat zoiets in overleg gaat, bij ts is er geen overleg waarin haar vriend duidelijk aangeeft waarom hij niet wil. Wanneer hij gezegd had prima dat er een hond komt maar dan verwacht ik dat jij de oppas regelt want ik wil ook weekendjes weg dan klinkt dat heel anders dan meedelen dat er geen hond komt want hij wil weekendjes weg.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:40

Snap hoe je het bedoelt, maar een hond is wel zoveel meer dan alleen maar oppas regelen voor weekendjes weg.
Het is dagelijks uitlaten, verzorgen en misschien ziet die dat ook niet meer zitten. Zou wel handig zijn als die dat aangeeft.
Mijn ex wil na de hond die we nu hebben ook geen hond meer, vnl vanwege het hechten en dan moeten verliezen van je maatje maar ook dat het je toch wel in een bepaalde mate beperkt. Ergens spontaan heen gaan gaat niet zo makkelijk, ergens lang blijven ook niet.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:01

je moet het ook willen en kunnen he steeds afscheid nemen van een besie. Want een huisdier overleef je altijd. Was een reden waarom ik het ook niet meer wilde...toch overstag ging. Kan best zijn dat je vriend dit ook niet meer wil. sommige zitten ook langer in een rouwproces...om alles een plekje te geven

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:14

dito schreef:
je moet het ook willen en kunnen he steeds afscheid nemen van een besie. Want een huisdier overleef je altijd. Was een reden waarom ik het ook niet meer wilde...toch overstag ging. Kan best zijn dat je vriend dit ook niet meer wil. sommige zitten ook langer in een rouwproces...om alles een plekje te geven

Maar ieder levend wezen sterft een keer,mensen ook!Dan zou je je nooit meer aan een ander kunnen hechten,als je geen verdriet wilt bij verlies.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:01

Het vervelende is dat mensen die echt graag dieren in hun leven willen, dan toch altijd een gevoel van gemis houden. Als mijn man en ik samen besluiten om geen dieren meer te nemen, zal ik er toch altijd aan denken en naar verlangen, hoe goed we ook samen dat besluit hebben genomen. Als hij de partner is die het niet zou willen, is het voor hem afgesloten en klaar.

Ze hebben al een hond gehad en die moest ook verzorgd worden. Hoe waren de taken verdeelt TS?

Het is natuurlijk goed dat ze samen besluiten ook als het geen hond wordt, maar TS typt zoals haar vriend het gebracht zou hebben en dat is geen communiceren. Maar we waren er niet bij..........

Er ruzie om maken en je zin doorduwen zal ook geen oplossing zijn. Misschien als de vriend wel erg van dieren houdt en bijdraait als er een hondje rondloopt, maar anders heb je toch wel een blijvend probleem de komende jaren.

Heel veel meiden leveren paarden in als ze vriendjes krijgen of later een vaste relatie, kinderen etc. Vaak vanwege kosten en tijd. Maar dan hoor en zie ik wat de mannen allemaal doen en zou ik het nooit zo kunnen.
Als dieren minder belangrijk waren, kan het vast en zeker prima om zonder verder te gaan. Maar in mijn leven hoort het bij me. Dat mag iemand die van me houdt niet vragen op te geven. Niet zonder hele goede redenen in ieder geval.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:09

Ik heb niet het hele topic gelezen. Mijn partner riep toen wij onze vorige hond nog hadden 'Hierna komt er geen andere meer'. Toen we die in hebben moeten laten slapen heeft het echter maar 48 uur geduurd voor het lege mandje weer gevuld was. Zij wist heel goed dat ik niet zonder wil en kan, en dat ze die strijd op termijn zou gaan verliezen, dus dan maar meteen een nieuwe. Ja heel snel, maar t kwam ook gewoon zo uit zeg maar.
Maar ik zou echt niet zonder willen en als partner poot stijf houdt zou dat voor mij wel eens een reden kunnen zijn om nieuwe hond te combineren met een nieuwe vriend ( Of geen :+ ). Dit is een onderwerp wat ik eigenlijk net zo essentieel vind als kinderen om het over eens te zijn. En 'te lastig' vind ik dan niet zwaar genoeg wegen als jij ervaart dat je een onderdeel van je gezin mist. Maargoed ik ben een hondenmens en kinder'hater' dus ja ik heb een wat uitgesproken kijk erop ;)

Lughnassadh

Berichten: 1821
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:11

Even kort want ik moet gaan werken. Dieseltje, ik geef toe op andere punten waar hij voet bij stuk houdt. Dat is voor mij ook niet altijd ideaal. En over de honden en het paard waren wij het samen eens. Die kwamen namelijk toen wij al in 1 huis woonden.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:16

Ik liet de katten bij mn moeder achter, omdat ze daar al hun hele leven woonde en wilde nooit meer een kat. Toen een herplaatser waar we gek op waren, maar daarna zei ik ook; nooit meer. En dan met name in dit huis niet vanwege de kattenbak in een semi split level huis waar we gewoon geen goede plek voor hadden en ik hou echt niet van de stank. Hadden ook een rode die af en toe lekker verhaarde,...........

2 jaar terug een verwaarloosde rode kat mee naar huis genomen, zonder te vragen of iets. Had dus ook geen spullen meer. Had eerst spijt, want hij was echt heel agressief, maar veranderde snel in een hele lieve, zachte kat.
Vorig jaar een zwarte kitten meegenomen, weer zonder te vragen, die anders verzopen zou worden, want zwarte wil niemand...........

Over kinderen denk ik eerlijk dat heel veel mensen er niet echt goed over nadenken en praten, maar het meer bij het leven vinden horen en er wel of geen behoefte aan hebben. Kinderen kun je ook over praten en fantaseren, maar hoe het echt is, weet je gewoon pas als je ouders wordt. Toch denk ik dat heel veel mensen het erbij vinden horen en niet de nadelen bekijken.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:09

Dat laatste hoor ik vaker van mensen die geen kinderen willen. En waar dat op gebaseerd is?

Ho wacht, offtopic laat maar.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:17

superpony inderdaad, ik ken er toch wel een aantal die achteraf spijt hadden van een kind omdat daar niet goed overna is gedacht. Maargoed dat is een andere discussie.

Wel vind ik het een rare opmerking om te zeggen dat een hond een gedoe is maar een kind niet.
Een kind geeft ook rommel, moet ook naar een oppas en als je ergens heen gaat met een jong kind moet je zowat een hele volksverhuizing houden met alle spullen die mee moeten.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:32

Mijn man heeft maar een keer en veto uitgesproken , toen ik een bok zou krijgen, met zijn uitleg erbij had hij gewoon gelijk. Jaren geleden een zwerfkat gevonden en geen enkel probleem. Ondanks dat ik toen al zes katten had. Toen begin dit jaar onze hond werd ingeslapen en ik het leven met hond te veel miste is er een pup gekomen maar door onze leeftijd wel afspraken gemaakt met de kinderen voor het geval dat. En hij is er heel gek mee. Terwijl hij eerst echt zijn bedenkingen had.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:37

Ik tel nog net niet de dagen af tot ik een hond kan nemen. _O- Dus mijn vriend hoeft dit niet te proberen. :P
Maar goed hij heeft in 3 jaar al 4 auto's gehad en heeft er daar nog 2 van. Dus ieder zo zijn eigen ding.

Maar vervelend TS, zou niet nog 2 jaar wachten want een pup + baby samen is erg uitdagend. :wow:

Sanet

Berichten: 8057
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:41

bigone schreef:
Mijn man heeft maar een keer en veto uitgesproken , toen ik een bok zou krijgen, met zijn uitleg erbij had hij gewoon gelijk. Jaren geleden een zwerfkat gevonden en geen enkel probleem. Ondanks dat ik toen al zes katten had. Toen begin dit jaar onze hond werd ingeslapen en ik het leven met hond te veel miste is er een pup gekomen maar door onze leeftijd wel afspraken gemaakt met de kinderen voor het geval dat. En hij is er heel gek mee. Terwijl hij eerst echt zijn bedenkingen had.


Veto's zijn goed of gezamelijke beslissingen...
Maar veto's zijn vaak ook goed onderbouwd, en in alle eerlijkheid moet ik dan vaak ook wel toegeven dat het misschien niet een goed idee is.
Een hond was dat niet en ik heb nu een "dierenverbod" er mogen niet meer bij.... maar goed, dat zegt hij nu :Y)

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:53

sunshine schreef:
Wel vind ik het een rare opmerking om te zeggen dat een hond een gedoe is maar een kind niet.
Een kind geeft ook rommel, moet ook naar een oppas en als je ergens heen gaat met een jong kind moet je zowat een hele volksverhuizing houden met alle spullen die mee moeten.


Daarom heeft niemand die opmerking gemaakt. Goed lezen werkt verhelderend.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:58

lieveli schreef:
sunshine schreef:
Wel vind ik het een rare opmerking om te zeggen dat een hond een gedoe is maar een kind niet.
Een kind geeft ook rommel, moet ook naar een oppas en als je ergens heen gaat met een jong kind moet je zowat een hele volksverhuizing houden met alle spullen die mee moeten.


Daarom heeft niemand die opmerking gemaakt. Goed lezen werkt verhelderend.


Nou, haar vriend wil toch een kind of niet dan? En een hond is maar gedoe vind hij.
Hij heeft misschien die opmerking niet gemaakt mee, maar zijn argument om geen hond te nemen gaat gewoon nergens over.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:59

Hij is er niet aan toe, zegt hij. Dus 1 van de 2 moet een concessie doen. Waarom hij? Of waarom zij? Tja.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:00

Dit staat er:

Mandy_89 schreef:
Mijn vriend wil vooral geen hond omdat dat "makkelijker is" Met vakantie en dagjes weg enzo. Dat je gewoon kunt gaan zonder eerst oppas te regelen, of dat de hond meegaat op vakantie wat ook weer beperkingen geeft.

En de zooi wat eraf komt in huis.


(nu hadden wij een grote harige akita van 45 kg. Dus daar kwam veel haar af en door zijn grootte ook niet overal mee naar toe te nemen)

Al over gehad een kleinere hond en die ook minder verhaart. Maar hij blijft stug zeggen nee hoef geen hond weer, sowsio de komende jaren nog niet.

Denk dat het vooral ook is dat hij liever eerst een kindje wil.
Wat binnen een jaar/2 jaar ongeveer ergens in de planning zit.

Wat naar mijn mening prima samen gaat. Ik zie het probleem niet.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:03

Mandy_89 schreef:
Hij zegt nog niet aan een hond toe te zijn en misschien dat er ooit nog wel eens een hond zou komen. En dat het mijn probleem is dat ik een hond wil en hij heeft er geen boodschap aan..

Meer krijg ik er niet uit..

Alleen argumenten als je hebt ook al een paard, en de cavia's zijn er ook nog.


En dit ook. Wat is je punt.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:09

Maar waarom als zij het wel wilt en hij niet, moet het toch haar ding zijn? Er is geen tussen oplossing met het nemen van een huisdier, net als met het nemen van kinderen. Het gaat niet over het kiezen van een nieuwe bank of vakantie bestemming, maar over iets wat bij je in huis gaat leven. Een compromis is er niet denk ik?