Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:24

Ik denk dat die jonge mensen die dat werk doen ook vaak echt denken dat ze je een goede aanbieding doen. Dan komt het lekker overtuigend over. Wat er allemaal achter zit en dat je bijvoorbeeld vast zit aan een abonnement waar je haast niet meer vanaf komt, dat weten ze waarschijnlijk zelf niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:24

LindyH schreef:
Ik denk dat die jonge mensen die dat werk doen ook vaak echt denken dat ze je een goede aanbieding doen. Dan komt het lekker overtuigend over. Wat er allemaal achter zit en dat je bijvoorbeeld vast zit aan een abonnement waar je haast niet meer vanaf komt, dat weten ze waarschijnlijk zelf niet.

Nee, dat denken ze niet en dat weten ze echt wel. Ze worden betaald per verkocht lot. De postcodeloterij is gewoon echt een typisch verkoopbedrijf wat gigantische druk op werknemers legt. De meeste mensen die verkopen zijn inderdaad student, in callcenters daarentegen vooral mensen die dat werk wel moeten doen om rond te kunnen komen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:49

Goed dat ik dit topic nog even zie. Ik word knettergek van de post van de vriendenloterij, die heb ik nu dus direct online stopgezet. Dat gestalk, zo irritant.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:12

LindyH schreef:

Jawel hoor, dat weten ze precies. Tijdens je 'opleiding' daarvoor leer je alle kneepjes om mensen te overtuigen en vooral om de waarheid omheen te draaien. De tip die ik kreeg was om vooral de oudere mensen binnen te halen met mooie woorden want die trapte toch overal in.
Note, ik heb dat werk nog geen week volgehouden :Y)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:49

Ik heb ook 2 weken in zo'n call center gewerkt als bijbaantje, wat een verschrikking. Was dan wel voornamelijk om voor goede doelen donaties af te troggelen, maar ook dan heb je van die technieken om mensen toch over te halen. Vond het zo naar dat ik er na 2 weken mee gestopt ben, je kon gelukkig per direct stoppen, en ben toen maar bank kantoren gaan schoon maken als bijbaan, vond dat echt 10x beter :').

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:53

MarlindeRooz schreef:
Jaa, ze hebben mijn vader toen gebelden hij zei dat hij geen lid wilde worden. Dat had die jongen gewoon wel gedaan en hem lid gemaakt. Jammer dat ze dat bij hem deden. Hij heeft de incasso geblokkeerd en een aangetekende brief gestuurd. Die jongen werkt er niet meer. :=

Dan heeft je vader toch zijn gegevens gegeven? Hoe kan er anders een incasso volgen? Bijzonder verhaal.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:29

Heb ze sinds mijn vorige post al 2x aan de deur gehad hier, of 1x bankgiro en 1x vrienden dat kan ook. Vette pech voor ze is dat ik meestal om die tijd met mijn gezicht naar het raam zit en ze dus in die herkenbare jassen zie lopen. Dan loop ik naar de deur nog voor ze aan kunnen bellen. Begin te praten voordat zij dat kunnen en zeg iets als: Hoi, ik ga je de moeite besparen, ik heb nét vorige week alle post van jullie stop laten zetten omdat ik er helemaal gek van werd dus ik denk dat je béter even verder kan gaan kijken. Beide hebben dat volmondig bevestigd en waren meteen weer weg :')

Oh ja, de post die nog binnenkwam heb ik ongeopend retour gestuurd met de mededeling 'retour afzender, ongewenst' tot nu toe is het daarna stil gebleven :+