Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Dat je als gepeste de indruk hebt dat de leerkracht niets doet hoeft niet altijd waar te zijn. Veel van wat een leerkracht doet gebeurt achter de schermen, direct met betrokkenen. Vanwege de privacy kan en mag je niet alle informatie met een andere partij delen.
shirleyp schreef:Hilli schreef:@shirleyp: hou toch op met je soms merk je er niks van/privacy-verhaal. Alle verhalen gaan over een leraar die het niet ziet, of wil zien. Laat dat in elk geval merken aan een gepest kind dat je hem/haar wel ziet staan en waardeert. Ook jij kan het verschil maken voor de rest van iemands leven. Dat je je daarnaast aan de regels houdt lijkt me noodzakelijk maar ZIE iemand en laat dat MERKEN.
.
Zo... Beetje zuur vandaag? Ik zeg ook nergens dat ik het kind niet zie of steun, ik geef alleen aan dat het ‘er niets aan doen’-verhaal kan voortkomen uit het privacyverhaal. Ik begrijp dat het een gevoelig er persoonlijk onderwerp is, maar ik zit echt niet te wachten op een post met deze toon.
Wendy1708 schreef:shirleyp schreef:-n.a.v. Hilli's reactie:
@shirleyp: hou toch op met je soms merk je er niks van/privacy-verhaal. Alle verhalen gaan over een leraar die het niet ziet, of wil zien. Laat dat in elk geval merken aan een gepest kind dat je hem/haar wel ziet staan en waardeert. Ook jij kan het verschil maken voor de rest van iemands leven. Dat je je daarnaast aan de regels houdt lijkt me noodzakelijk maar ZIE iemand en laat dat MERKEN.
.
Zo... Beetje zuur vandaag? Ik zeg ook nergens dat ik het kind niet zie of steun, ik geef alleen aan dat het ‘er niets aan doen’-verhaal kan voortkomen uit het privacyverhaal. Ik begrijp dat het een gevoelig er persoonlijk onderwerp is, maar ik zit echt niet te wachten op een post met deze toon.
Als moeder van een dochter die zware, hele zware tijden heeft gehad op school, sloeg ik van jouw post, als lerares nota bene, stijl achterover. Een topic waarin mensen lotgenoten zoeken in deze ongelooflijk pijnlijke materie. Mensen die levenslang de gevolgen zullen ondervinden van het gepest worden of zijn. Mensen die zich nóg steeds afvragen waar het aan gelegen heeft dat uitgerekend zij het slachtoffer zijn geworden. Mensen die zich door leraren totaal niet gehoord en begrepen voelden.Ik zie hier "blijdschap" en herkenning dat er zich zoveel mensen melden.
En wat gebeurt er dan? Een lerares meldt zich en nota bene één, met exact het frustrerende verhaal wat ze jaren hebben moeten aanhoren. "Meerdere aspecten", "privacy" etc. Het getuigt van weinig inlevingsvermogen. Het kán je mening of jouw kant zijn, maar om die hier in dit topic te willen verkondigen???
Vervolgens reageert er iemand emotioneel op jouw post, wat helemaal te verwachten viel, en kijk wat hierop je reactie is. Ik ben flabbergasted. "Een beetje zuur vandaag?" Dat is je eerste opmerking. Kleinerend is het en totaal leraaronwaardig. En dat in een topic waarin mensen hun verdriet uiten over iets wat doorgaans vérstrekkende gevolgen heeft. Alhoewel ik me zeer zeker bewust ben van de beperkingen, die een school heeft aangaande pesten, mag ik toch hopen dat je in reallife, meer emphatie voor gepeste leerlingen ten toon spreidt, als dat je hier nu, in dit emotionele topic, laat zien. Ernstig vind ik jouw eerste post maar met je denigrerende antwoord op Hillie, vind ik je werkelijk gevoelloos je boekje te buiten gaan.

. Toen ik ging studeren was het afgelopen, maar toen sloot ik mezelf buiten. Bang om nog contact te maken en dat zorgde er ook weer voor dat toen de hele studentenklas een keer ging koken ik als enige niet werd uitgenodigd. Dat deed ff zeer
.
. Mijn jeugd is ontzettend eenzaam geweest. Op de middelbare school durfde ik mijn ouders niet te vertellen dat ik weer werd gepest. Ik schaamde me en vond dat ik faalde. De leraren wisten het, maar deden niets. Sterker nog, een docente vond ik dat een zonderling was en de twee vriendinnetjes die ik nog had afzonderde van de rest. Zij ging met hun ouders praten, omdat ze vond dat deze twee vriendinnetjes door mij een verkeerd pad werden opgestuurd. Ik had een negatieve invloed!
! Dank je mevrouw de docent voor die extra berg schuldgevoelens als veertien jarig meisje
. Klein lichtpuntje: deze vriendinnetjes hebben mij NOOIT laten vallen.
. Ik ben er niet aardiger van geworden denk ik, maar ik hoef niet meer aardig te worden gevonden of ergens bij te horen. Ik ga mijn eigen gang wel. Verder ben ik toch best een leuk persoon geworden. Kan nu van mezelf zeggen dat ik er mag zijn en dat heb ik heel lang niet gevonden
.
Suzanne F. schreef:Toch is het moeilijk wat leraren kunnen doen want vaak maak je het alleen maar erger. Bij mij werd er om stilte gevraagd in de klas en werd even boos door de leraar gezegd dat ik werd gepest en welke benamingen er voor mij waren (ik kon wel door de grond zakken, je hoorde het gegiechel al stilletjes overal) en dat dit moest stoppen. En dat was het. Okeeeeeee, ja en daar wordt het beter van zeker.
Maar toch is het moeilijk. Wat zou een leraar dan beter kunnen doen? De pesters apart nemen? Of praten met de ouders? En hoe ga je om met de gepeste?
Suzanne F. schreef:Toch is het moeilijk wat leraren kunnen doen want vaak maak je het alleen maar erger. Bij mij werd er om stilte gevraagd in de klas en werd even boos door de leraar gezegd dat ik werd gepest en welke benamingen er voor mij waren (ik kon wel door de grond zakken, je hoorde het gegiechel al stilletjes overal) en dat dit moest stoppen. En dat was het. Okeeeeeee, ja en daar wordt het beter van zeker.
Maar toch is het moeilijk. Wat zou een leraar dan beter kunnen doen? De pesters apart nemen? Of praten met de ouders? En hoe ga je om met de gepeste?
Citaat:Als moeder van een dochter die zware, hele zware tijden heeft gehad op school, sloeg ik van jouw post, als lerares nota bene, stijl achterover. Een topic waarin mensen lotgenoten zoeken in deze ongelooflijk pijnlijke materie. Mensen die levenslang de gevolgen zullen ondervinden van het gepest worden of zijn. Mensen die zich nóg steeds afvragen waar het aan gelegen heeft dat uitgerekend zij het slachtoffer zijn geworden. Mensen die zich door leraren totaal niet gehoord en begrepen voelden.
)Amber_anne schreef:Ik meld me hier, ben nooit gepest en ben sociaal heel aanwezig en niet op mijn mondje gevallen. Ik zei wat ik vond en voelde er niks voor om dit tactisch over te brengen naar mensen. Mijn vrienden konden dat ook zeker hebben maar ik weet nu dat er mensen op de middelbare school zich gepest hebben gevoeld door mij en dan door mijn manier van overkomen. Ik zal nooit expres iemand eronder uit halen maar als ik geen behoefte heb dat je naast me kwam zitten dan zei ik dat.
Het rare was dat die houding juist mensen aantrok die geen vrienden hadden, maar dat waren dus later ook de mensen die zich dan gepest door mij voelde.
Ik heb tegen een meisje mijn excuses aangeboden in het laatste jaar. Niet om hoe ik ben maar omdat het mij oprecht spijt dat zij dat toen zo heeft opgevangen, dat was namelijk zeker nooit mijn bedoeling geweest.
Ik was en ben ook zeker geen pester maar ik heb wel een mening en schrok er niet van om die te gebruiken. Nu ben ik rustiger geworden en doe ik mijn best om mijn uitspraken wat genuanceerder te maken
Sintara schreef:Waarschijnlijk bedoeld Amber_anne dat ze niet doorhad hoe ze overkwam op dat meisje en heeft ze daarom haar excuses aangeboden. Ze voelde zich geen pester en heeft ook niet de bedoeling gehad iemand te kwetsen, maar heeft dat onbewust toch gedaan / iemand anders ervoer het wel zo.
Zo kan je jezelf ook gepest voelen door iemand die er alleen maar een keer bij stond en een keer heeft gelachen.
Diegene zal zich waarschijnlijk ook geen pester voelen, maar de gepeste ervaart dat wel zo omdat diegene aan de kant van de pester stond en het met de pester eens leek te zijn.