inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balou_k

Berichten: 14108
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:32

Kleding voor onze baby die pas in december geboren wordt komt tot nu toe van de Lidl en de H&M (aanbieding :') )

Iets wat een maand/twee maand aan kan moet echt niet duur zijn.

Kleding voor spruit van 7 bijna 8 komt voornamelijk uit winkels als de C&A, Takko en Bel&Bo. Ook zij groeit er gewoon enorm snel uit en is daarnaast niet onwijs zuinig met kleding. Dat verwachten we ook niet, spelen mag, vuil worden mag! Maar dan liever met een broek van €15/20 dan eentje van €40,-. :+

Tweedehands kleding heb ik zelf niet graag. Oma komt hier wel eens mee af, maar vaak verdwijnt dat net zo snel als dat het gekomen is. :n

DeEenhoorn
Berichten: 2941
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:35

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een hangdeel en een deel met 4 planken, maar die 4e plank helemaal onderop ligt wat troep hahaha!
Ik ben trouwens nu 19, maar qua hoeveelheid ligt er net zoveel als toen ik 10 was bijvoorbeeld.

Urbanus

Berichten: 44960
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:37

truus1957 schreef:
lieveli schreef:
Ik geef een paar honderd euro per maand uit aan kinderkleding. De ene maand is dat een tas vol Zara en de andere maand kleding uit het duurdere segment.


Oei, dat vind ik best wel veel. Mag ik dat zeggen? Of je moet 6 kinderen hebben?
Ik heb 2 kleindochters en die hebben beiden een goedgevulde kast, maar toch wel veel van Zara, Zalando, H en M, Hema etc. Meiden zijn 2 en 5 en groeien er nu nog snel uit, ook wordt kleding snel vies met knoeien en spelen. Dan vind ik een shirtje van 35 euro of meer toch best prijzig en een beetje zonde van het geld. Nu gooit mijn dochter gemakkelijk eens iets weg dat vies of kapot is. Koop zelf wel graag kleding van een fijn merk dat goed valt.


Ja hoor mag je best zeggen := en nee, ik wil er wel 6 maar ik heb een jongetje van 1.

Overigens nog nooit iets weggegooid omdat het vies of stuk was. Maar Oshkosh broeken zijn onverslijtbaar en Shout verwijdert écht alle vlekken.

Alles wat niet meer past gaat gewassen en gestreken in een kistje wachten op nummer 2.

BloemBloem

Berichten: 16621
Geregistreerd: 21-05-03

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:50

Ik heb geen standaard bedrag per maand wat ik uitgeef aan kleding voot dochterlief.

Foto van de kast durf ik niet te maken. Gok dat ik haar zeker 10 weken achter elkaar kan aankleden zonder dat hier een wasmachine aan te pas komt. De één vind dat overdreven en de ander, ik dus, kan daar mega van genieten.

Ben er dol op om haar mooi aan te kleden, en ja, daar hoort school ook bij. Ze heeft items van boven de 100 euro, maar ook kledingstukken van onder de 10 euro.

Als haar kleding te klein is geef ik het altijd aan een alleenstaande Mama, zij en haar dochtertje zijn ons altijd mega dankbaar!

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:52

Ik heb 3 kinderen.

De oudste is 7 die heeft voornamelijk nieuwe kleren omdat de meeste tweedehands broeken op die leeftijd aardig versleten zijn. Al heeft hij wel wat leuke tweede hands kleding in de kast. Ik koop bij verschillende winkels, HEMA, terstal, Lidl en Aldi soms. Koop geen broeken duurder dan 15 euro liefst onder de 10.
Afgelopen zomer veel bij de Wibra gehaald voor hem. Echt leuke kleding voor een zachte prijs!


Voor de tweede geld het zelfde die is 5.
Heeft een vriendje die groter is dus krijg vaak kleren van hun. Alleen broeken moet ik voor hem nieuw halen hij is enorm smal de smalle Name-it broekjes zitten hem nog ietsjes ruime. Maar die broekjes haal ik via kleertjes.com en dan betaal ik er vaak max 13 euro voor.

De jongste is een meisje.
Ook zij draagt veel tweede hands. Bij haar maak ik dankbaar gebruik van moeders die veel te veel kleding hebben. Mooie Z8 setjes voor 10 euro zo goed als nieuw etc. Zou dat nieuw niet kunnen betalen. buurmeisje is iets groter dan haar dus krijg van hun veel. En hun zoontje is dan weer veel jonger dan mijn zoontje dus schuif die kleren weer door naar hun


Ik heb niet veel kleren voor de kids.
De jongens hebben een kastwand onder hun schuine wand. Die is per kind misschien 1 meter breed en dan hebben ze 2 planken (plank op de grond en 1 er boven) daar liggen al hun kleren in. Alleen hun blouse hangt bij ons in de kast

Ons dochtertje heeft een mini kast haar kastwand moet nog gemaakt worden. Zij heeft een smal klein kastje met 5 lades daar zitten de kleren in alleen de sokken en der ondergoed zit in mandjes die in een wandkastje staan.

Qua schoenen hebben ze altijd goede schoenen. Ook altijd nieuw.
Schoenen zijn vaak wel echt duur... Mijn dochtertje heeft nu een paar van 90 euro maar die heeft ze ook al een jaar. laat der voeten geregeld opmeten. Schoenen zien er nog netjes uit. Maar soms heb je pech en zijn ze na 3 maanden alweer uit hun schoenen en dan is 70+ wel echt duur en dat kosten ze toch vaak...

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:00

benangelique schreef:
Liselot schreef:

Per kwartaal? Netjes toch! Kom je met de kinderbijslag een heel eind :D


Ja toch? Ik vond het ook netjes. Viel niet tegen in ieder geval.

Ik koop alles nieuw. Ik heb niemand in mijn omgeving die kan doorschuiven. Zelf doe ik dat wel. Ik verkoop het eigenlijk nooit. Heb liever dat ik mijn buurmeisje terug zie in die leuke kleren dan dat ik er een paar euro aan verdien.



Vind het zelf ook altijd super leuk om me buurjongetje en neefje in Jesse en Ruben hun kleding terug te zien. Vanmorgen had me neefje nog een compleet setje aan dat van Ruben is geweest zo leuk.

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:08

Ik geef ook veel aan vrienden in de schuldsanering. Jammergenoeg is dat jochie veel steviger dus past veel niet. Dat geef ik dan weer weg via fb weggeefhoek.altijd leuk om kleding weer terug te zien.

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:11

Mijn kinderen hebben niet overdreven veel en alles wat ik koop wordt sowieso goed gebruikt. Krijg ook geregeld wat, soms hele leuke dingen en soms dingen die ze voor oud aan hebben. Vind het zonde om dure kleren te kopen, zijn binnen no time vies en heb liever dat ze er lekker in kunnen spelen.. vind ik dure merkkleren te duur voor.

Zoveel kleding dat amper gedragen word voordat ze in volgende maat zitten vind ik ook zonde!

Koop ook wel eens pakketten op marktplaats, vooral longsleeves.

Geen idee wat ik eraan uit geef per maand, ga ik eens bijhouden

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:13

lieveli schreef:
Overigens nog nooit iets weggegooid omdat het vies of stuk was. Maar Oshkosh broeken zijn onverslijtbaar en Shout verwijdert écht alle vlekken.


Uhhuh, nu issie nog maar 1. Ik vond dat een bijzonder ander verhaal worden toen ie over hekken in de speeltuin ging klimmen enzo. Daar is geen kledingstuk tegen opgewassen. :+

Anna79

Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:14

Ik zie dat mijn post door sommigen persoonlijk opgevat wordt, ik was inderdaad wat kort door de bocht :o
Wat ik bedoel is dat het bij sommige moeders soms lijkt alsof de kleding het kind moet maken of dat sommige kinderen dan niet vies mogen worden omdat de kleding te duur is... Daar kan ik me aan ergeren. Uiteraard hoeft dit niet perse aan dure kleding te liggen.
Verder vind ik het ook leuk dat mijn dochter er leuk bij loopt. Ik let er dan vooral op dat de kleding haar goed staat qua model en kleur. Maar ik wil er gewoon niet teveel geld aan uitgeven, dat besteed ik liever aan leuke uitstapjes e.d.


Wat ik uitgeef verschilt uiteraard per maand. Per seizoen denk ik 100 a 150 euro.

Urbanus

Berichten: 44960
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:28

Iris82 schreef:
lieveli schreef:
Overigens nog nooit iets weggegooid omdat het vies of stuk was. Maar Oshkosh broeken zijn onverslijtbaar en Shout verwijdert écht alle vlekken.


Uhhuh, nu issie nog maar 1. Ik vond dat een bijzonder ander verhaal worden toen ie over hekken in de speeltuin ging klimmen enzo. Daar is geen kledingstuk tegen opgewassen. :+


Er liggen 2 Oshkosh tuinbroeken op hem te wachten tot hij ze past. Daar heeft iedere jongen in de familie in geraust in de kleutertijd. Die dingen gaan levenslang mee, zijn alleen wel wat stugger dan wat hij nu draagt.

Maar goed, een winkelhaak doe je niks tegen maar over het terras schrapen gaat prima!

rockwitch

Berichten: 11756
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:29

Ik heb voor onze kleine meid een hele stapel leggings van de Lidl, allemaal leuke kleurtjes en als ze daarmee in de tuin heeft rond gekropen of in de zandbak heeft gezeten en ik die niet meer schoon krijg vind ik het niet zo erg om die dan weg te gooien. Want die koop je voor 5 euro per 3 ofzo.

_lautje_

Berichten: 9291
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:30

Oshkosh is werelds! Juul heeft die van mij nog aangehad :)
Blijft gewoon heel.

chanicha

Berichten: 12197
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:33

Mijn kleinzoon van 7 heeft zat kleding en hij heeft zijn eigen smaak, wat weleens strubbelingen gaf natuurlijk maar sinds ze hem “zelf” zijn kleding uit laat zoeken met lichtelijk sturen gaat het goed.
Hij heeft best een goede smaak moet ik zeggen. Hij heeft veel van Vingino maar ook van Zara.

Onze oudste kleinzoon is 16 is gek op merkkleding en sneakers, mag geen gympen zeggen ~~}>
Zijn zusje van 10 is juist weer heel makkelijk qua merken, als het maar vrolijk staat maar hun kasten zijn echt erg goed gevuld.

Ik kocht voor mijn meiden vroegah veel bij Marie Christine Oililly kleding omdat je toen nog weinig leuks had verder maar dat werd ook doorgegeven aan mijn zus en soms weer terug, zo ook bij mijn dochters.

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:36

Oudste is 10 jr en jongste 4 jr.

Ook al dragen ze duurdere kleding. Spelen mag altijd.

Ik vind het niet nodig om een gloednieuwe broek van 40 euro aan te doen in de tuin en stallen maar voor de rest dragen ze alles overal naar toe.

Ik heb af en toe een kapotte knie maar dat is echt sporadisch en kleding is ook nooit super vies of zo.

Heb zeker gewoon schone kids of zo :j

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:02

Mijn zoon van net 2 heeft nu al voorkeur voor zijn zwarte Nikes dus ik ben benieuwd hoe dat verder gaat :+ Schoenen moeten fijn zitten en daar bespaar ik sowieso niet op. Ook vind ik dat we daar meerdere paren van nodig hebben. Het is namelijk een kind wat veel buiten speelt en vaak vies wordt. Zelfde geldt voor kleding. Hij heeft doorgaans 2 sets per dag aan. Als hij erg vies gaat worden heb ik liever dat hij een overall aan krijgt op stal en anders jammer.
Hij heeft allerlei, van name iT, vingino, hema, h&m, Ralph lauren, timberland, Tommy etc... en mijn moeder maakt ook wel eens dingen zoals een stoer spijkerjasje, dat soort unieke dingen vind ik ook erg leuk. Ik vind voor jongens dat er nu wel heel erg veel schreeuwerige dingen zijn of nu de collectie zwart en donkerbruin. Staat niet zo leuk bij een lichtblond kind.
Ik heb de inhoud niet geteld. Hij heeft sowieso minimaal 6 paar gewone schoenen en laarzen voor op stal. Broeken zeker 10, ook korte broeken veel. Shirts nog veel meer. Ik heb geen zin om continue te wassen.

Voor onze dochter die maandag geboren is, is het geloof ik nog veel leuker om te shoppen :D jeetje wat hebben ze voor meisjes veel. Al voor ze geboren was ben ik totaal los gegaan. Ja, ze heeft veel. Allerlei merken wederom. Le chiq, hema, noppies, tumble and dry, feetje, Dirkje, bess etc... net weer wat besteld :o

Overigens heb ik zelf ook veel kleding. Ik hoop dat ik straks alles weer aan kan. Goedkopere en duurdere merken. Als ik iets echt mooi vind koop ik het. Ik doe er lang mee en hoef niet mijn garderobe elk seizoen met de mode mee te veranderen want dat is mijn ding helemaal niet.

Voor mijn kinderen kopen vind ik erg leuk. Hoeveel geld ik eraan uitgeef weet ik niet. Ga dat niet bijhouden ook.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:26

Wat leuk om te lezen allemaal ik dacht dat ik veel had voor mijn kids maar dat valt reuze mee haha.

Onze oudste is 11 en heeft een heel duidelijke mening. Weinig kleding want ze vindt gewoon niets leuk. Ze mag alles kopen wat ze wil maar ze vind simpelweg niets leuk. Ik moet flink wassen om te zorgen dat ze schone kleding heeft om aan te doen,ze heeft wel een paar duurdere schoenen maar dat was het enigste wat ze leuk vond.

De 2e is 10. Draagt weinig van de zus. Ze heeft een hele andere smaak en bouw dan de oudste. Ze heeft ook niet bijzonder veel. Veel uit de opruiming. Variërend van goedkoop tot wat duurder. Max. 40 euro per kledingstuk maar ook van minder. 2 paar goede schoenen , wel uit de uitverkoop . En een paar uggs , origineel maar wel via marktplaats

3e is 8. Een jongen. Hij houd van comfortabel. Vesten en ( jogging) broeken, stuk of 8 van alles. Ook 2e hands en opruiming. 2 paar schoenen, 1 paar voor netjes en 1 paar voor school.

Dan een jongentje van 6. Met een hele duidelijke mening. Houd meer van blouses, vestjes, en draagt uggs. Op zijn uitdrukkelijke verzoek. Uggs koop ik wel origineel maar dan 2e hands. Hij heeft veel broeken (plast nog vaak in zn broek )...broeken slijten veel, Hij speelt intensief met zijn auto's. Hij heeft denk ik een stuk of 10 truien (nog wat grote broer en dan een paar die hij zelf heel mooi vond). Een aantal blousjes, giletjes dat soort dingen.

Ik krijg echt nooit kleding, koop alles zelf. Kosten tussen de 300 en 500 euro per maand. Incl schoenen en jassen voor 6 personen. Ik vind dat het altijd nog wel aantikt. Dan weer ondergoed , dan de broeken weer door, dan weer nieuwe laarzen, schoenen kapot. Er is altijd wel wat

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:38

Hier heeft de jongste veel kleren en draagt niet alles. Veel nog van de oudste waar ik eerste 2 jaar pakketten kocht via mp. Ook nog weer veel gekregen van mijn beste vrienden die een dochter heeft die net iets ouder is.
Koop af en toe wat nieuws.

Oudste heeft wat minder kleren. Koop nu wel veel nieuw voor haar via mp vind ik het nu of niet mooi of alsnog te duur.
Krijg af en toe wel wat van andere maar niet veel.
Haal ook wel eens wat van de weggeef hoek.

Wonen op een boerderij dus voor thuis buiten maakt mij een klein gaatje of een vlek niet uit.

Voor naar school moet het wel mooi en schoon zijn.
Maar doe niet aan merkkleding. Vind ik zonde van het geld.

Koop bij Lidl hema vaak uitverkoop. C&a ter stal en zeeman. En niet alleen voor de kinderen ook voor mijzelf.

Mijn man en ik hebbhebben samen een legkast en 1 hangkast waar ook het beddengoed in ligt.

Schoenen koop ik wel altijd nieuw. 1 paar laarzen (oudste nu 2 1 paar paardrij) 1 paar rubberen klompjes en 2 paar gewone schoenen waarvan 1 duurder en 1 goedkoop.

Jassen hebben ze er 2 per kind. 1 voor op de boerderij en 1 voor de rest.

Ik was 1 keer per week dus hebben ze minimaal daar voor kleren. Oudste maakt veel vies en vind op school dat ze toch schone kleren aan moet. Dus wil ik dat ze elke dag wat anders aan moet kunnen doen. Moet voor haar wat bij halen omdat het kouder wordt.

Jongste maak ik me niet zo druk om gaat naar de gastouder en als er dan een vlekje in zit maakt mij dat niet uit en de gastouder gelukkig ook niet.
Sinds dit schooljaar gaat ze 2 dagen naar de psz en dan doe ik wel schoon aan.

Snap wel dat moeders veel kopen moet mij ook echt inhouden omdat we het niet kunnen. Maar vind het jammer dat er moeders zijn die er mee te koop lopen zij wel dure kleding voor hun kinderen kopen en dus neerkijken op die het niet doen (en dan doel ik niet op mensen hier).

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:41

Ik hou niet bij hoeveel ik koop, word ik ongelukkig van.
Maar ik word wel blij als ik zie dat ze er leuk bij lopen

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:52

tita schreef:
Ik hou niet bij hoeveel ik koop, word ik ongelukkig van.
Maar ik word wel blij als ik zie dat ze er leuk bij lopen



Daar kan ik ook oprecht blij van worden. :j

foxy80

Berichten: 7946
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:57

Eerste foto:
Kast van zoon van 4. Links de broeken (boven shorts, onder de lange broeken)
Middendeel onder links mouwloze shirts, midden pyjama' s, rechtsonder de truien
Middendeel links polo' s, hemden, T-shirts en longsleeves
Afbeelding

Ik heb achterin wel al wat in maat 5 jaar liggen. Niks ergers dan merken dat hij uit een broek is uitgegroeid en niet direct kunnen overschakelen op groter. Dan moet ik als een wilde naar de winkelstraat trekken om mijn kind niet naakt te laten rondlopen en dat vind ik niks

Verder nog een winterjas, regenjas en bodywarmer en 3 paar schoenen.

Mijn kast

Afbeelding
Handtassen, 2 lades met ondergoed en sokken, aparte bakjes met nylons en losse frutsels, mouwloze shirts, T-shirts en 3/4 mouw-shirts, pyjama' s en shorts. Het goedgevulde schap linksboven zijn mijn specifieke paardrijkleren van spooks, fior da liso, HV polo, pikeur, kingsland

Hangkast:
Onderin truien en longsleeves
In de kast liggen mijn jeansbroeken (wegens geen plaats meer om op te hangen) :o
Er hangen 3 broeken, 10 rokken, 12 kleedjes en verder allerlei bovenkleding
Erboven nog handtassen

Afbeelding

Afbeelding

Beneden in de berging nog minstens 20 paar schoenen en 10 vestjes en jassen

Merken?

Voor zoon koop ik wat ik leuk vind en prijs naar kwaliteit. Ik probeer echter toch wel te letten op een beetje ecologisch en sociaal verantwoord kopen. Zeeman en zara koop ik om die reden niet meer. Hema geef ik nog het voordeel van de twijfel (ook NL bedrijf, lokale economie beetje trouw blijven), H&M ook nog (omdat ze vanuit groen perspectief oude kleding innemen voor recyclage, de korting is dan ook leuk) en JBC (Be familiebedrijf). Ik bestel niets nieuw online (moderne slavernij ondersteunen bij zalando en aanverwanten is niet mijn ding). Af en toe durf ik wel eens een koopje te doen bij een duurder merk: een River woods of Kenzo aan -30%, Paul Smith aan 3 halen, 2 betalen etc. Dan moet het sociale ideaal even wijken voor zware kwaliteitseisen.
Daarnaast koop ik geregeld in facebookgroepen merkkleding van name it, filou en woody.
Schoenen zijn altijd merkschoenen zoals Geox of Stones en Bones. Komen van bij Torfs (Belgisch bedrijf).

Voor mezelf hetzelfde principe, alleen ga ik echt op zoek naar outlet of tweedehands merkkleding in kleine boetiekjes. Ik ondersteun zo een zelfstandige en amuseer me ondertussen rot met al het leuks dat ik tegen kom voor een fractie van de prijs. Daarnaast weet ik nu veel beter wat er in mijn kast hangt dan toen ik onvoorbereid bij een keten binnenliep. Tipje: fotografeer de inhoud van uw kleerkast. Hoe je niet te denken of je wel schoenen hebt die bij dat jurkje passen ;-)

QUANTA COSTA?
Voor zoon geef ik het kindergeld uit aan kleding. Schoenen zijn het duurst, zijn altijd nieuw en van merken zoals Geox of Stones en Bones. Ik wacht wel op 10% op de hele collectie acties maar dan nog vlotjes 65 euro per paar te betalen. Tweehandsverkopen van de gezinsbond en veilingen via facebookgroepen zijn een festijn voor mij. Betaal je max 5 euro per stuk of zo. Maar ik tracht niet meer te kopen dan dat hij effectief draagt.

Voor mijzelf: ik heb uitgerekend dat ik deze zomer een maandloon aan kleding heb uitgegeven, maar daar zitten ab-so-lu-te toppers tussen. Een leren jasje van Chanel dat origineel 4000 euro kostte. Een handtas van YSL die origineel 2500 euro was. Dat zijn investeringen voor minstens 10 jaar. Daarnaast voel ik me geweldig in die dure spullen, want voor mijn figuur lijkt het wonderen te doen! Een goedkopere bodyblouse van 75 euro: ik leek een rollade. Hetzelfde idee bij Elisabetta Franchi gepast (400 euro autsch) en BAM ik kon zo meelopen in The Devil wears Prada. Ik aas nu al 3 maanden op die bloes via E-bay (400 euro betalen, are you crazy? :') )
Daarnaast blijf ik wel de occasionele uitschuivers maken: ik ben uit nieuwsgierigheid de Primark binnen gestapt en daar 60 euro armer buiten gekomen. Maar dat leer je meteen af: het jurkje dat ik onder meer kocht, was na 1 keer wassen de zoom van gelost. De kleermaker heeft het opgelost, maar dat is weer extra geld en tijd dat je investeert.
Ik probeer nu heel consequent dingen te kopen die ik effectief draag. Ik heb een kantoorbaan en kan dus lekker onpraktische dingen aandoen genre: kokerrok en stiletto's. En de blik van mijn man is onbetaalbaar +:)+

foxy80

Berichten: 7946
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:04

Oh en waar gaat het heen als het niet meer gedragen wordt:
Hier geen tweede kind om aan door te geven.
Kapotte kleding gaat naar H&M in ruil voor een kortingsbon (&other stories doet dat ook denk ik)
Nog draagbare merkkleding breng ik naar een zelfstandige tweedehandswinkel (vaak niet veel)
Wil die het niet gaat het naar een goed doel of kringwinkel (hoewel er ook winkels inzamelacties houden in ruil voor korting bv schoenen bij Brantano, BH' s bij lingeriewinkels, binnenkort ook weer actie bij E5 mode etc)
Ik stop niks in kledingcontainers, want die zijn van bedrijven en dat heeft niks met liefdadigheid te maken.

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:13

Grappig hoe dat overal gaat :D Hier komen de jongens ook niks tekort, maar vind het vooral een sport om koopjes te jagen. Goed uitziend tweedehands voor een prikkie of een goeie sale, heerlijk. Dan heb ik er ook een stuk minder moeite mee als het vies wordt of kapot gaat. De keren dat ik er echt het volle pond voor betaal in de winkel zijn op 1 hand te tellen denk ik. Ben voor oudste erg fan van Tumble 'n Dry, hij is maar smalletjes en dat valt bij hem gewoon heel mooi. De jongste heeft meer nieuwe kleding dan oudste had op die leeftijd :o Had bij oudste veel krijgertjes en duurde even voordat ik doorhad wat écht mijn smaak was, dus heb heel rigoureus geruimd toen de tweede ook een jongen bleek te zijn. Nu kom ik af en toe reservekleding tekort, spul wat niet leuk genoeg is om aan te doen maar wel prima onder in de luiertas kan e.d. Luxeprobleem :+ Heb t/m maat 68 uitgezocht, ga vanaf 74 maar iets minder grondig te werk want er moeten ook nog setjes naar oma en naar de opvang. Merk ook dat ik het toch wel leuker vind om jongste andere kleding aan te geven dan de doorschuivers van oudste dus dat belooft nog wat voor de toekomst := Als jongste nu ergens uit groeit gaat het of op MP, ik ruil het bij een ruilbeurs, doneer het bij een goed doel of bewaar het voor vriendinnen die nog zwanger zijn en het geslacht nog niet weten, wellicht willen zij nog eens shoppen.

Nadir

Berichten: 12736
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:19

kwita schreef:
Wat hebben jullie kinderen in de kast hangen en mogen ze zelf kiezen?

Hier veel merkjes (Tumble ‘n Dry, Quapi, Jubel/Sturdy ed), aangevuld met basics van bijv H&M of Hema. Ik vind zeker niet alles leuk, zoek echt de pareltjes er uit die passen bij mijn kinderen. Geen schreeuwerige kleuren en teksten. Soms koop ik daar ook een bijpassende legging bij, al vallen ze daar toch wel snel een gat in en dan baal ik wel echt. Dus soms een merkjes jurkje met een basic legging van een andere winkel.

Mijn zoon (6) valt in alle broeken een gat, dus die koop ik altijd in de sale. Hij krijgt dus echt geen dure Vingino broek meer. Meestal koop ik ze bij WE, Name It of Hema ivm de skinny modellen die goed aansluiten. Kleding interesseert hem verder weinig dus dat kies ik voor hem uit.

Mijn dochter (bijna 4) gaat graag mee om jurkjes en rokjes uit te zoeken. Gelukkig heeft ze een leuke smaak. Ze weet dat er van Frozen alleen ondergoed en pyjama’s bestaan, dus daar vraagt ze niet meer om. O:)

Citaat:
hoe staan jullie tegenover peperdure merken of spotgoedkope kleding en waarom wel of juist niet?

Wat is peperduur? Ik lees hier €35 voor een longsleeve, de een vindt dat duur en de ander niet. Ik zou het niet snel uitgeven aan een longsleeve maar ik geef dat gerust uit aan een mooi jurkje. Ik koop liever geen Zeeman/Wibra/Primark spul omdat ik de kwaliteit echt slecht vind. Na een paar keer wassen ziet het er al niet meer mooi uit. Vaak zit er ook geen model in. Bij H&M is de kleding aan t eind van t seizoen hier ook echt wel op.

Goede schoenen vind ik belangrijk dus daar zijn we altijd wel zo’n €80-€100 per paar aan kwijt.

Citaat:
En wat gebeurt er met de te kleine kleding, en wat met de afgedragen kleding.

De merkkleding die te klein is maar nog wel netjes probeer ik via MP te verkopen. Lukt dit niet dan geef ik het aan kennissen met jongere kinderen. Kleding van H&M oid gebruikt mijn man soms als oude lap in de garage, gaat naar kennissen of in de textielbak.

Citaat:
En mijn laatste vraag doen jullie bewust mee met trends of hebbedingen.

Nee. Sterker nog, ik koop vaak in de sale iets in een maat groter voor het komende seizoen. Maakt mij niets uit dat ze dan in een ‘oude’ collectie lopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34787
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:59

O ja leggings die kapot gaan. Ook mijn grootste ergernis :+ gelukkig is ze wel iets handiger nu ze groter wordt. Wat zijn jullie kasten netjes trouwens. Ik kan echt niet netjes vouwen. En onze dochter trekt graag zelf wat uit de kast. Dat gaat niet altijd even subtiel :=

Ik ga binnenkort mijn eigen kast maar weer eens opruimen. Heb veel wat ik amper draag.