kwita schreef:Wat hebben jullie kinderen in de kast hangen en mogen ze zelf kiezen?
Hier veel merkjes (Tumble ‘n Dry, Quapi, Jubel/Sturdy ed), aangevuld met basics van bijv H&M of Hema. Ik vind zeker niet alles leuk, zoek echt de pareltjes er uit die passen bij mijn kinderen. Geen schreeuwerige kleuren en teksten. Soms koop ik daar ook een bijpassende legging bij, al vallen ze daar toch wel snel een gat in en dan baal ik wel echt. Dus soms een merkjes jurkje met een basic legging van een andere winkel.
Mijn zoon (6) valt in alle broeken een gat, dus die koop ik altijd in de sale. Hij krijgt dus echt geen dure Vingino broek meer. Meestal koop ik ze bij WE, Name It of Hema ivm de skinny modellen die goed aansluiten. Kleding interesseert hem verder weinig dus dat kies ik voor hem uit.
Mijn dochter (bijna 4) gaat graag mee om jurkjes en rokjes uit te zoeken. Gelukkig heeft ze een leuke smaak. Ze weet dat er van Frozen alleen ondergoed en pyjama’s bestaan, dus daar vraagt ze niet meer om.
Citaat:
hoe staan jullie tegenover peperdure merken of spotgoedkope kleding en waarom wel of juist niet?
Wat is peperduur? Ik lees hier €35 voor een longsleeve, de een vindt dat duur en de ander niet. Ik zou het niet snel uitgeven aan een longsleeve maar ik geef dat gerust uit aan een mooi jurkje. Ik koop liever geen Zeeman/Wibra/Primark spul omdat ik de kwaliteit echt slecht vind. Na een paar keer wassen ziet het er al niet meer mooi uit. Vaak zit er ook geen model in. Bij H&M is de kleding aan t eind van t seizoen hier ook echt wel op.
Goede schoenen vind ik belangrijk dus daar zijn we altijd wel zo’n €80-€100 per paar aan kwijt.
Citaat:
En wat gebeurt er met de te kleine kleding, en wat met de afgedragen kleding.
De merkkleding die te klein is maar nog wel netjes probeer ik via MP te verkopen. Lukt dit niet dan geef ik het aan kennissen met jongere kinderen. Kleding van H&M oid gebruikt mijn man soms als oude lap in de garage, gaat naar kennissen of in de textielbak.
Citaat:
En mijn laatste vraag doen jullie bewust mee met trends of hebbedingen.
Nee. Sterker nog, ik koop vaak in de sale iets in een maat groter voor het komende seizoen. Maakt mij niets uit dat ze dan in een ‘oude’ collectie lopen.