Problemen met de buren

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:31

Ik zou ze een fles jenever, oordoppen en een pak condooms geven _O-
(Grapje natuurlijk, heb je straks Frank Visser nog over de vloer of zo)

Kom op joh, ik woon ook in een appartement en ik hoor de wasmachine van de ene buren en de tv van de andere buren ook... Dat hoort erbij. Dat zij de fout maken om in een (blijkbaar zeer gehorig) flatje voor gezinsuitbreiding te gaan om vervolgens te ontdekken dat dat bepaald geen rozengeur en manenschijn maar eerder poepgeur en slaapgebrek meebrengt... Ja, jammer voor hen :=

Vertel ze rustig, maar duidelijk dat je ze tegemoet wilt komen door niet meer na achten te stofzuigen en dat je niet verder gaat dan dat. Dit is de grens, punt. Geen verdere discussie mogelijk.

BigOne

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:37

Burenruzies voorkom je door wederzijds begrip. Dat is hier niet aanwezig. Ts, is het een optie om te overleggen dat je een aantal keren per week in de caravan slaapt? Dan haal je voor jezelf veel prikkels weg. Het is voor jou voornamelijk geluid en daar zijn ook hulpmiddelen voor, verdiep je daar eens in.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 10:38

Het is een beetje veel om alles te beantwoorden. Waardoor ik overprikkeld raak op de dag heb ik al omschreven in een eerder bericht. Om nog eens te proberen, mijn hoofd start langzaam op gedurende de dag, maar geheel opgestart is aan staan en het duurt lang om weer uit te gaan. Ik kan niks filteren dus krijg alles binnen. Maar moet dus wachten tot mijn drukke hoofd langzaam weer uit gaat voor te gaan slapen anders slaap ik totaal niet.
Een flat is geen ideale woonsituatie, vandaar dat ik overdag op de boerderij ben. Dat is er 1 van de redenen van.
Ik kon 5 jaar geleden, toen het uitging met mijn vriend even niks anders krijgen, dus vandaar dat ik hier woon. Heb toen wel mijn inschrijftijd behouden, daar kon ik voor kiezen. Ben nu vanaf december aan het zoeken voor een huisje beneden omdat ik er toen pas ruimte voor had. Dit wil niet echt vlotten omdat er gewoon niet heel veel vrij komt in de omgeving, en er meer mensen met lange inschrijftijd zijn. Bovendien zijn er ook veel urgenten bij ons.
Het geluid van de baby zie ik straks erg tegenop ook, gelukkig heeft die nu nog niet zulke grote longen.
Oordoppen gaat niet, krijg daar snel oorontsteking van, en van hoofdtelefoon dragen, een normaal mens voelt niet dat ze hem ophebben op een gegeven moment niet meer, maar bij mij werkt dat niet zo, ik blijf dat continu voelen en word daar weer overprikkeld van. Kan ook geen make-up op of een bh dragen zonder problemen om maar wat voorbeelden te noemen.
Voor ze een baby hadden was de wasmachine die na half 10 klaar was al een probleem en toen ik een keer hard de muziek aan had, wat dus misschien 2 keer per jaar voor komt kreeg ik ook al een berichtje. Sindsdien heb ik de muziek niet meer hard gedraaid.
Denk inderdaad dat de buren moe en overprikkeld zijn van hun nieuwe baby, maar ook door de berichten ervoor komen ze mij over van zij werkt niet dus moet ze zich volledig aan wat wij willen aanpassen.
Die robotstofzuiger ga ik zeker ook voor mezelf naar kijken, nu ik weet dat ze de hondentroep wel aan kunnen zal het mij ook een hoop schelen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:43

Zo'n robot is ideaal :j mijn broertje heeft die ook voor hun hond. Wel even iedere dag het filtertje schoonmaken want dat verstopt snel met veel haar

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:44

Een beetje OT maar als ik jou was, want als ik jouw berichten lees valt er bij jou nog (veel) winst te behalen, zou ik eens zoeken op sensorische informatieverwerking en s.i.-therapeut. Ik denk dat je daar wel eens baat bij zou kunnen hebben. Ik gun je namelijk een hoofd en lijf wat wat beter te hanteren is.

Voor de duidelijkheid, ik vind niet dat jij je compleet aan moet passen, dat moet altijd van twee kanten komen denk ik, maar als je jezelf fijner voelt dan zijn dit soort dingen ook wat makkelijker te behapstukken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:49

Heb je wel eens een noise cancelling hoofdtelefoon opgehad?

Je zegt dat je een koptelefoon constant blijft voelen, ik ken dat wel, dat heb ik ook. Ik heb zelf ook autisme en add, dus ik weet maar al te goed wat het is om overprikkeld te raken van alles om me heen en ook wat het is om zo'n koptelefoon te blijven voelen.

Toch heb ik er 1. En mijn hemel wat ben ik er blij mee! Een noise cancelling koptelefoon is niet te vergelijken met een gewone hoofdtelefoon. Het geeft zo veel RUST! Heerlijk!

Met name als ik met het openbaar vervoer ga reizen zet ik hem op. De stilte! De rust! Alle omgevingsgeluiden zijn flink gedempt en mensen zijn minder geneigd je aan te spreken met zo'n ding op je hoofd.

De prikkel van het constant voelen van die koptelefoon weegt absoluut 300% op tegen alle overige prikkels die die koptelefoon uitsluit.

Ik zou je zeker willen aanraden om het gewoon eens te proberen. Ik denk niet dat je vaak in een winkelcentrum oid komt, maar als je er eens in de buurt van een mediamarkt, of een bose winkel bent of zo, loop eens naar binnen en zet dat ding eens op je hoofd. Dan snap je meteen wat ik bedoel.

Verder. Persoonlijk vind ik tot 21:00 redelijk (niet erna), maar met het oog op een jonge baby, zou ik 20:00 ook acceptabel vinden. 18:00 stil is absurd!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 05-09-18 10:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:54

Heb jij de betreffende buren (onlangs) al eens face to face gesproken?

Wellicht hebben ze meer last van jou, zonder dat je het zelf beseft of zo bedoelt. Of wellicht hebben ze last van andere buren en verdenken ze jou ervan.

Ga eens met ze praten. Evt met jouw begeleider erbij. Luister naar en leer van elkaar.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:56

Wij wonen (met 8 kinderen) ook op een flat en hier in t huurcontract staat dat er na 19.30 geen wasmachine, droger, stofzuiger of ander geluidmakend apparaat aan mag staan. Toen mijn oudste zoon vorige week om 21.30 een glas uit zijn handen liet vallen heb ik toch even de stofzuiger aangehad, kan moeilijk glas laten liggen. Heb de volgende ochtend even met de buurvrouw gesproken en die begreep t helemaal, mijn andere kinderen helaas niet, die waren allemaal klaar wakker :')

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 11:07

Ik zal sensorische informatie verwerking en si therapeut eens opzoeken. Het is bij mij zo erg geworden na een zware burn-out. Weet ook pas een paar jaar wat er nu precies aan de hand is. Het gaat langzaam beter, en heb ook steeds meer goede dagen en dan kan ik veel meer hebben, maar ook nog steeds slechte dagen waarop ik eigenlijk weinig kan.
Die noise canceling koptelefoon zal ik eens proberen, lijkt me dan misschien wel wat voor als de baby echt geluid gaat maken. Helaas het is niet alleen geluid maar ook visuele prikkels en de prikkels uit mijn eigen lijf. En door de ADHD moet ik mezelf continu controleren anders laat ik mijn telefoon op het dak van mijn auto liggen of de hekken openstaan of dat soort dingen. Of ben ik met 4 dingen tegelijk bezig. Ook worden heel veel dingen geen automatisme, zoals dus moet ik bij alles constant nadenken. Dus daar word ik ook weer moe en overprikkeld van.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:07

Ik ben zelf erg op mijn rust gesteld en als het iedere dag zou gebeuren, na 22.00 uur, zou ik er wat van zeggen.

Kun je geen contact opnemen met begeleider Pro Persona om eens te bespreken wat te doen?
Misschien naar woningbouwvereniging of wijkagent?

In ieder geval eens bespreken wat redelijk is met hen en dan naar de buren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:23

Leefgeluiden in een flat horen er gewoon bij. Dus ook stofzuigen etc... Leefgeluiden tot 20.00 zijn sowieso normaal.

Toegeven: als de buren hier de muziek echt keihard aan hebben staan zodat de letterlijke rapteksten van Eminem te horen zeg ik er ook wat van :+ (Niks mis met Eminem trouwens, maar wel als ik daar zin in heb :+ )

Een appje komt vaak harder over, spreken jullie elkaar ook?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:26

Winged schreef:
Leefgeluiden in een flat horen er gewoon bij. Dus ook stofzuigen etc... Leefgeluiden tot 20.00 zijn sowieso normaal.

Toegeven: als de buren hier de muziek echt keihard aan hebben staan zodat de letterlijke rapteksten van Eminem te horen zeg ik er ook wat van :+ (Niks mis met Eminem trouwens, maar wel als ik daar zin in heb :+ )

Ach ja zo was hier laatst een verjaardag waar ze de hele avond de cd van Céline Dion op repeat hadden staan :')

Tja de halve avond my heart will go on is niet echt mijn ding. Maar het gebeurt niet vaak. Op zn moment zet ik mijn tv maar wat harder

Leven en laten leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:51

Waarom niet voordat je naar de boerderij gaat stofzuigen?
Ik snap het hele ding niet zo eigenlijk, probleem toch opgelost en zo krijg je savonds ook eerder je hoofd tot rust en kan je sneller je rust pakken, omdat je overdag al stof gezogen hebt.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 11:59

Dat heb ik eerder al uitgelegd, van stofzuigen word ik overprikkeld, daar moet ik een tijd van bijkomen. Daarom doe ik het erna. Ook is het niet fijn voor mij zo de ochtend te beginnen.
Ben wel blij en dankbaar met het begrip van de meesten hier en het medenken. Heb nu ook beter inzicht in wat de meeste mensen redelijk vinden en wat niet. Nogmaals wil graag rekening houden met buren, dat doe ik met heel veel dingen al, maar het moet wel redelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door ChelseaAyLee op 05-09-18 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 12:01

Oh en over begeleiding, die heb ik op dit moment niet, omdat ik verder behoorlijk zelfredzaam ben. Heb enkel een bewindvoerder voor het financiële plaatje.
Gesprekken zo heb ik erge moeite mee, via berichten kan ik beter verwerken wat er gezegd wordt en daar passend op reageren. Dat berichten anders van toon opgevat kunnen worden dan werkelijk bedoeld is weet ik ook, dus houd daar ook altijd rekening mee. In een gesprek, vooral met niet vertrouwde mensen kan ik heftiger reageren dan mijn bedoeling was en wil geen echte ruzie met de buren.
Laatst bijgewerkt door ChelseaAyLee op 05-09-18 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:02

daantjuhhh schreef:
Winged schreef:

Ach ja zo was hier laatst een verjaardag waar ze de hele avond de cd van Céline Dion op repeat hadden staan :')

Tja de halve avond my heart will go on is niet echt mijn ding. Maar het gebeurt niet vaak. Op zn moment zet ik mijn tv maar wat harder

Leven en laten leven.

In dit gevalletje kon ik de tv, ook op standje harder, niet normaal verstaan. Dus dan is het niet meer leven en laten leven :P

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:03

Is het zo´n krakkemikkige flat dat je dat allemaal zo duidelijk hoort? Ik moet zeggen in alle appartementen die ik heb gehad, heb ik nog nooit last gehad van een stofzuiger van de buren :+

Maar ja, ik zelf ben ook actiever in de avond, dus doe dan ook het meeste, ook de was. Ze kunnen niet verwachten dat iedereen alle tijd heeft om alles maar overdag te doen.

De baby loopt ook niet alleen te janken op tijden dat jij er niet bent dus tsja. :+ Ze kunnen niet verwachten dat iedereen zich gaat aanpassen omdat ze een kind hebben. Ga dan niet in een flat wonen die zo gehorig is. Na 22:00 is een normale tijd dat het stil moet zijn..

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:05

_Nadia_ schreef:
Wij wonen (met 8 kinderen) ook op een flat en hier in t huurcontract staat dat er na 19.30 geen wasmachine, droger, stofzuiger of ander geluidmakend apparaat aan mag staan. Toen mijn oudste zoon vorige week om 21.30 een glas uit zijn handen liet vallen heb ik toch even de stofzuiger aangehad, kan moeilijk glas laten liggen. Heb de volgende ochtend even met de buurvrouw gesproken en die begreep t helemaal, mijn andere kinderen helaas niet, die waren allemaal klaar wakker :')

Geluidmakend apparaat, dus ook geen tv?

Ik vind 19:30 echt bizar vroeg, dat is meer een flat voor oude mensen. :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:08

Ianthe schreef:
_Nadia_ schreef:

Nee. In een flat voor oude mensen heb je ook nog het middag uurtje :=

Bij mijn ouders moet het stil zijn tussen 1 en 3 smiddags.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:10

wij hadden destijds (ze is nu 40) onze dochter in de wieg in de kamer hangen. Ook 2 herdershonden dus iedere dag stofzuigen. Echt ie-de-re dag. Ze is er nog nóóit wakker van geworden, net als van dichtslaande deuren, blaffende honden, langsrijdende auto's...………….. kom op zeg, wat voor geluid maakt een stofzuiger nou bij de buren?
Als je nou met een drilboor schilderijen ophangt, of na 10 uur 's avonds een muurtje af gaat staan bikken? Ja, dan kan ik het me voorstellen dat er geklaagd wordt. Maar kom op, om 9 uur een stofzuiger? Laten ze de TV aan zetten, dan horen ze die stofzuiger niet eens meer.
Het pamperen van het prinsje van je buren begint blijkbaar nu al.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:28

Ianthe schreef:
_Nadia_ schreef:

Tv mag best maar niet op standje doof (iets wat onze vorige buurvrouw wel had want die was dus echt superslechthorend)
T stomme is dat we op de high street wonen, dus er is altijd superveel geluid van buiten. Flats zijn wel slecht geisoleerd trouwens, ik heb vanacht wakker gelegen van de hoestbui van de buurman maar andersom zullen ze ook wel eens wakker liggen als 1 van onze kinderen aan t spoken is. Gelukkig hebben we hele fijne buren dus geen gezeur.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:35

Een baby schijnt juist goed te slapen op het geluid van een stofzuiger....

Ik zou zelf tot max 22.00 uur aanhouden.
Dit soort topics doen mij wel altijd beseffen wat voor mazzel ik met mijn buren heb.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:39

Bij mij in het complex mag je vanaf 22.00 geen geluidoverlast meer maken. Maar ik hoor wel eens een stofzuiger om die tijd. Zelf doe ik geen was meer na 21.30u
Maar meneer loopt de laatste tijd elke dag met dingen te gooien. En dat in de late avond.
Anders even met je buren gaan praten en jouw situatie aangeven. En dan kijken hoe ze erop reageren

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:41

Nicje87 schreef:
Ik zou zelf tot max 22.00 uur aanhouden.
Dit soort topics doen mij wel altijd beseffen wat voor mazzel ik met mijn buren heb.

Mij ook :j
Bij ons wordt alleen geklaagd als je de was zichtbaar op je balkon hebt hangen, dat verpest het aangezicht van het gebouw of zo :+
Dat vind ik i.v.m. bovenbuurvrouw die zonder enige waarschuwing en zonder even te kijken hele emmers water over haar relingplantenbakken gooit sowieso niet heel wijs, dus daar kan ik wel mee leven :')

Ik hoop dat ze akkoord gaan met voor 20.00 TS, zoniet dan zou ik misschien bemiddeling via de woningbouw regelen. Iemand die de huisregels van het gebouw even komt bespreken, of je zoekt zelf even op wat in de APV van jouw gemeente staat over geluidsoverlast.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:44

Eerlijk is eerlijk, van zo'n situatie ga ik van 0 tot 100 in een halve seconde. Wij hebben ook buren die zeuren of een krolse kat, spelende kinderen (niet van ons), de buurman verderop die muziekinstrument bespeeld etc. Krijgen we ook appjes "Het is 5 uur, die kat jankt. Bedankt.". Wij slapen nota bene ernaast en horen haar niet.

Zelf hebben ze vier auto's voor de deur staan, rookt hij sigaren in de tuin, en hebben ze een klok buiten hangen die meer geluid maakt dan de big ben...

Daar heb ik nog niks van gezegd, want ik wil inderdaad de lieve vrede (nog) behouden. Maar ik heb me voorgenomen dat zodra het eerste kleinkind komt en dat kind ook maar durft te jengelen, ik een appje stuur met overlast, want daar kan ik niet tegen. Net zoals een kat wél eens miauwt, een hond wel eens blaft en een kind wel eens huilt. Het zouden in normale omstandigheden geluiden zijn waar niemand iets aan kan doen, maar sommige mensen dus wel een probleem van maken.

Hetzelfde met jou stofzuigen, ik stofzuig ook niet voor 20u. Er zijn ook nog mensen die werken... En ik kan me niet voorstellen dat het zo'n herrie maakt dasr je er last van hebt. :n

Ik denk eerder dat ouders misschien overprikkeld zijn door hun nieuwe aanwinst.